Mai ușor de spus decât de făcut
Poate părea plin de entuziasm și farmec, dar munca unui manager muzical vine cu partea sa de provocări. Este consumatoare de timp și nu stabilește limite între viața personală și cea profesională. Dacă puteți să vă asumați cu o fervoare necontenită zilele pline de întâlniri de afaceri și nopțile dedicate evenimentelor muzicale și de networking, restul va fi ușor ca bună ziua (aproape!).
Rick In The Big Bucks
Managerii muzicali încheie, de obicei, un contract cu clienții lor artiști, care le permite să ia un procent, de obicei 15-30%, din venitul brut al artistului – venitul total fără deducerea costurilor. În rarele ocazii în care managerul optează pentru un contract de procente nete, acesta începe să câștige doar atunci când artistul obține profit.
Ce vei juca?
În timp ce unii manageri muzicali își asumă toate responsabilitățile pentru clienții lor, alții se ocupă de nevoile specifice ale clienților lor.
Managerii muzicali personali se ocupă de gestionarea de zi cu zi a carierei unui artist, ajutându-l pe client să-și atingă obiectivele profesionale prin execuția sănătoasă a strategiilor și planurilor bine informate ale clienților.
Managerii muzicali de afaceri se ocupă de „cărțile” clienților lor și se ocupă de veniturile și cheltuielile, plățile, impozitele și investițiile acestora.
Managerii muzicali de turneu sau de turneu se ocupă de toată logistica legată de turneul unui artist și de viața pe drum. Turneele mai extinse pot necesita mai mulți manageri muzicali pentru a asigura buna desfășurare a spectacolelor live și a călătoriilor.
Pentru a începe
Există diverse modalități de a intra în industria muzicală. Cu toate acestea, cele mai bune și cele mai de succes includ ucenicia sub conducerea unui manager muzical cu experiență, lucrul la o agenție stabilită sau abordarea directă a unui artist nou.
Abilități utile
Abilitățile specifice ale meseriei sunt esențiale pentru un manager muzical să le posede sau să le perfecționeze. Perspicacitatea în afacerile muzicale, abilitățile de comunicare, abilitățile de negociere, abilitățile de organizare, abilitățile de relaționare, cunoștințele din industria muzicală, cunoștințele despre drepturile de autor și licențele muzicale și abilitățile de planificare a turneelor se încadrează în această listă crucială.
Sfat?
Cultivarea unei relații personale cu artistul tău este o prioritate în această meserie. O comunicare deschisă și semnificativă între dvs. și artist asigură faptul că fiecare înțelege obiectivele creative și profesionale ale celuilalt.