Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Manager de muzică

Every successful musician owes a significant bit of their good fortune to a passionate and dedicated Music Manager who never fails to support and champion their artist in all their activities ranging from the very mundane to the very eccentric.

Citeste mai mult
Denumiri alternative
  • Manager de artiști
  • Manager de trupă
  • Manager de talente
Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariu lunar net,
in Romania, pentru
Manager de muzică
Salariu minim 2.548 RON Poate varia cu 10% mai puțin
Salariu mediu 4.734 RON Media pieței de muncă
Salariu mare 6.919 RON Poate varia cu 10% mai mult
Salariile pentru Manager de muzică in afara Romaniei
USA
$75.420 An ~ $6.285 luna
UK
£36.777 An ~ £3.065 luna

Esti interesat de o cariera ca Manager de muzică?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Manager de muzică este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

Potrivit RIAA (Recording Industry Association of America), 1,2 trilioane de melodii au fost difuzate în 2018 la nivel global.

.

Exploreaza cariera de Manager de muzică

Toți muzicienii de succes datorează o parte semnificativă din norocul lor unui manager muzical pasionat și dedicat, care niciodată nu reușește să sprijine și să susțină artistul în toate activitățile sale, de la cele mai banale la cele mai excentrice.

Responsabilitati

Ce fac managerii de muzică?

Un manager muzical ar trebui, de obicei, să:

    • Reunească oamenii și proiectele care pot modela cariera de zi cu zi și pe termen lung a clientului lor, în calitate de reprezentant și consilier
    • .li>

      Să elaboreze împreună cu clientul strategii de carieră eficiente; să ofere sfaturi profesionale și personale adecvate care vor avea un impact pozitiv asupra carierei clientului

    • Să construiască și să mențină o rețea solidă de contacte semnificative din industrie; să fie la curent cu evenimentele relevante din industria muzicală
    • Să ajute clientul să obțină contracte de înregistrare cu casele de discuri importante
    • Să urmărească și să programeze concerte, apariții promoționale și interviuri care să corespundă strategiilor de carieră alese
    • Negociați contactele și încasați plățile în numele clientului; aplicați toți termenii din contract
    • Să urmăriți programul și activitățile clientului; asigurați-vă că clientul este la timp pentru interviuri, sesiuni de înregistrare, întâlniri și saluturi și spectacole live
    • Colaborează cu agenții de booking/turisme pentru a elabora programe de turnee adecvate; să pledeze pentru sănătatea mentală și fizică a clientului, dacă este necesar
    • gestionează relațiile cu mass-media în interesul clientului; asigură serviciile unor avocați, publiciști, stiliști de imagine și contabili de încredere

    • /p>
    • Gestionați conflictele interpersonale dintre membrii unei trupe, dacă gestionați o trupă; asigurați-vă că aceștia participă cu regularitate la sesiunile de repetiții ale trupei

Mediu de lucru standard

În mod normal, managerii muzicali petrec o cantitate considerabilă de timp în biroul lor, interacționând cu oamenii prin e-mail, telefon sau față în față. Aceștia pot ieși deseori pentru a se întâlni cu clienții sau pentru a-i însoți la evenimente de promovare și de networking naționale și internaționale, precum și la spectacole live și turnee.

.


Program de lucru

Oratele de lucru pot fi destul de imprevizibile și depind de programul oficial al clientului și de obligațiile lor profesionale. Managerii muzicali sunt pregătiți să fie la dispoziția clienților lor.


Despre angajatori

Căutarea unui nou loc de muncă poate părea o provocare. Managerii muzicali își pot stimula căutarea unui loc de muncă cerând recomandări din partea rețelei lor, contactând direct companiile, folosind platforme de căutare a locurilor de muncă, mergând la târguri de locuri de muncă, valorificând social media și întrebând la agențiile de recrutare de personal.

Managerii muzicali sunt în general angajați de:

  • Agenții de talente
  • Cartete de discuri
  • Companii de turnee

    /li>

  • Locuri de concerte
  • Benzi
  • Artiști individuali
  • .

    Sindicalizare

    Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi Asociația Internațională a Managerilor de Artiști (IAMA), Music Managers Forum (MMF) și Women in Music sunt esențiale pentru managerii muzicali interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști care gândesc la fel în industria sau ocupația lor. Apartenența la unul sau mai multe dintre acestea adaugă valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


    Provocari intalnite

    Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi Asociația Internațională a Managerilor de Artiști (IAMA), Music Managers Forum (MMF) și Women in Music sunt esențiale pentru managerii muzicali interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști care gândesc la fel în industria sau ocupația lor. Apartenența la unul sau mai multe dintre acestea adaugă valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


Tipul de experienta necesara

Experiența de lucru este extrem de importantă în acest domeniu, deoarece vă permite să înțelegeți cum funcționează industria muzicală în culise, consolidându-vă în același timp reputația profesională și rețelele.

Obțineți experiență de învățare practică prin intermediul stagiilor de practică. Agențiile de talente și agențiile muzicale oferă diverse programe de internship, cu o durată cuprinsă între două săptămâni și șase luni sau mai mult. Recomandările personale, aplicațiile speculative la agenții, site-urile agențiilor și paginile de locuri de muncă din industrie vă vor ajuta să le găsiți pe cele care vi se potrivesc; fiți conștienți că stagiile plătite sunt destul de rare.

Puteți lucra, de asemenea, cu localurile de muzică locale în promovare, marketing și gestionarea evenimentelor. În jur de doi până la șase ani de experiență profesională anterioară ca promotor, asistent, inginer sau chiar artist vă vor ajuta să dobândiți cunoștințe solide despre industria muzicală și să dezvoltați contacte cu potențiali clienți, pe măsură ce avansați până la poziția de manager muzical.

Citește despre această profesie și ia interviuri/însoțește-i pe experții care lucrează în managementul muzical pentru a-ți dovedi angajamentul față de furnizorii de cursuri și potențialii angajatori. S-ar putea să auziți nenumărate povești de la profesioniști mai experimentați și să obțineți o experiență practică valoroasă atunci când reușesc să transforme incidente aparent de rutină în momente unice de învățare.

În unele regiuni, ați putea fi eligibil să lucrați ca Music Manager după stagiul de practică, mai ales dacă lucrați independent de o agenție. Organizațiile foarte mari pot oferi roluri de manager muzical junior sau asociat la nivel de începător.

.

Calificari si certificari recomandate

Aspiranții la funcția de manager muzical pot viza un BBA/BMus standard de patru ani în afaceri muzicale, un BA în managementul industriei muzicale sau un BSc/BPS în marketing muzical.

Cursurile ideale ar trebui să includă managementul muzical, editarea muzicală, marketingul muzical/publicitatea, aspectele juridice ale industriei muzicale, comunicarea în afaceri și contabilitatea.

Câteva dintre programe sunt disponibile online și pot fi finalizate în mai puțin de trei ani. În timp ce BBA (Bachelor of Business Administration) și BMus (Bachelor of Music) sunt mai tradiționale, programul BPS (Bachelor of Professional Studies), relativ mai flexibil, combină teoria și practica pentru a pregăti studenții în standardele și serviciile aplicabile în cadrul profesiei.

.


Certificari & Diplome

În mod normal, managerii de muzică nu au nevoie de certificare. Cu toate acestea, ar trebui să vă informați la organizațiile profesionale locale cu privire la cerințele specifice.

Trebuie menționat că, chiar dacă nu este necesară certificarea, vă puteți înscrie la diverse cursuri pentru a vă consolida candidatura și încrederea în sine. Sunt utile cursurile de comunicare și abilități de prezentare, negociere, organizare și autogestionare, precum și cunoștințe de utilizare a calculatorului.

.

Traseul acestei cariere

Experiența conduce progresul carierei managerilor muzicali de succes, care își asumă mai mulți clienți și responsabilități sporite pe măsură ce dobândesc un punct de sprijin solid în industrie.

Cei care își dovedesc curajul de a conduce carierele clienților lor în direcția corectă vor avea șanse mari de a-și înființa propria agenție cu ajutorul experienței semnificative în industrie și a conexiunilor pe care le-ar fi dobândit.


Perspective de viitor

Managerii muzicali cu experiență, calificări, conexiuni și pasiune au cele mai bune perspective de angajare.

Dezvoltare profesionala

Managerii muzicali cu experiență, calificări, conexiuni și pasiune au cele mai bune perspective de angajare.

Extra informatii

Mai ușor de spus decât de făcut

Poate părea plin de entuziasm și farmec, dar munca unui manager muzical vine cu partea sa de provocări. Este consumatoare de timp și nu stabilește limite între viața personală și cea profesională. Dacă puteți să vă asumați cu o fervoare necontenită zilele pline de întâlniri de afaceri și nopțile dedicate evenimentelor muzicale și de networking, restul va fi ușor ca bună ziua (aproape!).

Rick In The Big Bucks

Managerii muzicali încheie, de obicei, un contract cu clienții lor artiști, care le permite să ia un procent, de obicei 15-30%, din venitul brut al artistului – venitul total fără deducerea costurilor. În rarele ocazii în care managerul optează pentru un contract de procente nete, acesta începe să câștige doar atunci când artistul obține profit.

Ce vei juca?

În timp ce unii manageri muzicali își asumă toate responsabilitățile pentru clienții lor, alții se ocupă de nevoile specifice ale clienților lor.

Managerii muzicali personali se ocupă de gestionarea de zi cu zi a carierei unui artist, ajutându-l pe client să-și atingă obiectivele profesionale prin execuția sănătoasă a strategiilor și planurilor bine informate ale clienților.

Managerii muzicali de afaceri se ocupă de „cărțile” clienților lor și se ocupă de veniturile și cheltuielile, plățile, impozitele și investițiile acestora.

Managerii muzicali de turneu sau de turneu se ocupă de toată logistica legată de turneul unui artist și de viața pe drum. Turneele mai extinse pot necesita mai mulți manageri muzicali pentru a asigura buna desfășurare a spectacolelor live și a călătoriilor.

Pentru a începe

Există diverse modalități de a intra în industria muzicală. Cu toate acestea, cele mai bune și cele mai de succes includ ucenicia sub conducerea unui manager muzical cu experiență, lucrul la o agenție stabilită sau abordarea directă a unui artist nou.

Abilități utile

Abilitățile specifice ale meseriei sunt esențiale pentru un manager muzical să le posede sau să le perfecționeze. Perspicacitatea în afacerile muzicale, abilitățile de comunicare, abilitățile de negociere, abilitățile de organizare, abilitățile de relaționare, cunoștințele din industria muzicală, cunoștințele despre drepturile de autor și licențele muzicale și abilitățile de planificare a turneelor se încadrează în această listă crucială.

In concluzie

Mai ușor de spus decât de făcut

Poate părea plin de entuziasm și farmec, dar munca unui manager muzical vine cu partea sa de provocări. Este consumatoare de timp și nu stabilește limite între viața personală și cea profesională. Dacă puteți să vă asumați cu o fervoare necontenită zilele pline de întâlniri de afaceri și nopțile dedicate evenimentelor muzicale și de networking, restul va fi ușor ca bună ziua (aproape!).

Rick In The Big Bucks

Managerii muzicali încheie, de obicei, un contract cu clienții lor artiști, care le permite să ia un procent, de obicei 15-30%, din venitul brut al artistului – venitul total fără deducerea costurilor. În rarele ocazii în care managerul optează pentru un contract de procente nete, acesta începe să câștige doar atunci când artistul obține profit.

Ce vei juca?

În timp ce unii manageri muzicali își asumă toate responsabilitățile pentru clienții lor, alții se ocupă de nevoile specifice ale clienților lor.

Managerii muzicali personali se ocupă de gestionarea de zi cu zi a carierei unui artist, ajutându-l pe client să-și atingă obiectivele profesionale prin execuția sănătoasă a strategiilor și planurilor bine informate ale clienților.

Managerii muzicali de afaceri se ocupă de „cărțile” clienților lor și se ocupă de veniturile și cheltuielile, plățile, impozitele și investițiile acestora.

Managerii muzicali de turneu sau de turneu se ocupă de toată logistica legată de turneul unui artist și de viața pe drum. Turneele mai extinse pot necesita mai mulți manageri muzicali pentru a asigura buna desfășurare a spectacolelor live și a călătoriilor.

Pentru a începe

Există diverse modalități de a intra în industria muzicală. Cu toate acestea, cele mai bune și cele mai de succes includ ucenicia sub conducerea unui manager muzical cu experiență, lucrul la o agenție stabilită sau abordarea directă a unui artist nou.

Abilități utile

Abilitățile specifice ale meseriei sunt esențiale pentru un manager muzical să le posede sau să le perfecționeze. Perspicacitatea în afacerile muzicale, abilitățile de comunicare, abilitățile de negociere, abilitățile de organizare, abilitățile de relaționare, cunoștințele din industria muzicală, cunoștințele despre drepturile de autor și licențele muzicale și abilitățile de planificare a turneelor se încadrează în această listă crucială.

Sfat?

Cultivarea unei relații personale cu artistul tău este o prioritate în această meserie. O comunicare deschisă și semnificativă între dvs. și artist asigură faptul că fiecare înțelege obiectivele creative și profesionale ale celuilalt.

Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

Dureaza 2 minute. Complet gratuit.