Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Manager de prevenire a pierderilor

Profitability being key to the survival and expansion of a business, it is as vital to earn profits as to minimise loss of all kinds. The Loss Prevention Manager plays a critical role in enhancing the overall business plan by identifying, monitoring, investigating, and controlling avoidable losses accruing from fraud, theft, or error. Beyond the strategic changes that they make to prevent criminal behaviour, they aim at making the companies they work for not only functioning partners but also ensuring their place as part of a successful business model.

Citeste mai mult
Denumiri alternative
  • Manager de protecție a bunurilor
  • Specialist în protecția bunurilor
  • Manager regional de prevenire a pierderilor
  • Manager de prevenire a pierderilor în logistică
  • Manager de prevenire a pierderilor în magazine
  • Manager de prevenire a pierderilor în districte
  • Supervizor de prevenire a pierderilor
  • Ofițer de prevenire a pierderilor
  • Director de prevenire a pierderilor
  • Director de prevenire a pierderilor
Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariu lunar net,
in Romania, pentru
Manager de prevenire a pierderilor
Salariu minim 3.680 RON Poate varia cu 10% mai puțin
Salariu mediu 7.009 RON Media pieței de muncă
Salariu mare 10.338 RON Poate varia cu 10% mai mult
Salariile pentru Manager de prevenire a pierderilor in afara Romaniei
USA
$33.182 An ~ $2.765 luna
UK
£54.199 An ~ £4.517 luna

Esti interesat de o cariera ca Manager de prevenire a pierderilor?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Manager de prevenire a pierderilor este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

Exploreaza cariera de Manager de prevenire a pierderilor

Reductibilitatea fiind cheia supraviețuirii și extinderii unei afaceri, este la fel de vitală obținerea de profituri ca și minimizarea pierderilor de orice fel. Managerul de prevenire a pierderilor joacă un rol esențial în îmbunătățirea planului general de afaceri prin identificarea, monitorizarea, investigarea și controlul pierderilor evitabile rezultate din fraude, furturi sau erori. Dincolo de schimbările strategice pe care le face pentru a preveni comportamentele infracționale, acesta urmărește să facă din companiile pentru care lucrează nu doar parteneri funcționali, ci și să le asigure locul ca parte a unui model de afaceri de succes.

Responsabilitati

Ce fac managerii de prevenire a pierderilor?

Un manager de prevenire a pierderilor trebuie, de obicei, să:

  • Supraveghează supravegherea, detectarea și procesarea penală legată de încălcările de securitate în unitățile de vânzare cu amănuntul, corporative sau private
  • Evaluează nevoile de securitate în toate locațiile unei întreprinderi pentru a desfășura personalul și tehnologia de prevenire a pierderilor; identifică potențialul de pierdere; dezvoltă, implementează și revizuiește periodic programele și politicile de prevenire a pierderilor

  • Consiliați magazinele de vânzare cu amănuntul cu privire la procedurile de prevenire a pierderilor și de investigare pentru a proteja persoanele, banii, echipamentele și mărfurile
  • Supravegheați instalarea de echipamente de supraveghere ascunse, inclusiv camere de securitate, alarme antiefracție, CCTV (televiziune cu circuit închis) și EAS (supraveghere electronică a articolelor); să monitorizeze funcționarea, întreținerea și repararea acestora
  • Supravegheați zonele publice pentru activități neobișnuite; identificați potențialii spărgători de la clienți sau personal; urmăriți, intervievați și investigați suspecții de furt din magazine sau de furt intern
  • Colaborați cu detectivi sub acoperire din magazin pentru a preveni furturile; monitorizați încălcările politicilor corporative de prevenire a pierderilor
  • Realizați audituri de numerar și investigații privind depozitele pentru a contabiliza numerarul magazinului; conduceți programele de audit de prevenire a pierderilor privind auditurile de întreținere, auditurile de siguranță și auditurile EAS (supravegherea electronică a articolelor)
  • Verificați procedurile de întocmire a documentelor pentru a minimiza lipsurile legate de erori; analizați datele privind comerțul cu amănuntul pentru a depista tendințele actuale sau emergente în ceea ce privește frauda internă sau furtul extern
  • Angajați, supervizați și instruiți personalul de prevenire a pierderilor; instruiți managerii din comerțul cu amănuntul și angajații magazinelor cu privire la măsurile de control și prevenire a pierderilor pentru a asigura conformitatea cu codurile, legile, reglementările sau standardele aplicabile
  • Colaborează cu oficialii de aplicare a legii pentru a investiga și a rezolva cazurile de furt și fraudă, precum și cazurile legate de infractori de carieră sau de grupuri organizate
  • Asigură respectarea procedurilor operaționale, de siguranță sau de control al stocurilor, inclusiv a standardelor de securitate fizică; implementează sisteme de inventariere pentru a reduce pierderile, a menține controlul stocurilor sau a îmbunătăți siguranța

  • /p>
  • Gestionați investigațiile privind inventarul în cazul în care pierderile (pierderi de inventar datorate furtului de către angajați, furtului din magazine, erorilor administrative, fraudei furnizorilor, deteriorărilor și erorilor de casierie) depășesc limitele acceptabile
    Furnizați soluții în momente de criză, cum ar fi protestele și violența la locul de muncă
  • Documentați furturile și alte încălcări ale securității; înregistrați observațiile făcute în timpul serviciului; păstrați dovezile prin revizuiri periodice; raportați rezultatele cu exactitate și la timp pentru a planifica și a realiza acțiuni corective
  • Asigurați-vă că planurile de lipsuri pot fi măsurate și puse în aplicare și că au un impact asupra rezultatului final al lipsurilor

Mediu de lucru standard

i

Managerii de prevenire a pierderilor lucrează în principal în interior, atât la întreprinderile de vânzare cu amănuntul mari, cât și la cele mici. Puteți lucra la intrarea în magazin, întâmpinând clienții sau la serviciul clienți și la ieșirea din magazin, desfășurând activități precum compararea chitanțelor de cumpărare cu ceea ce se află în geanta sau coșul de cumpărături al clientului.

Alții lucrează în cadrul supravegherii video sau se plimbă pe culoarele magazinului în ținută civilă pentru a se amesteca printre ceilalți consumatori și a fi atenți la comportamente neobișnuite.

Ca urmare a faptului că magazinele de vânzare cu amănuntul sunt adesea situate în zone îndepărtate de zonele rezidențiale, este posibil să faceți naveta considerabilă în timpul zilei de lucru la locul de muncă sau între magazine. de asemenea, este posibil să trebuiască să călătoriți pentru a vă întâlni cu oficiali guvernamentali, grupuri comunitare sau firme private. Rolul dvs. poate necesita frecvent o relocare temporară într-un alt oraș, regiune sau chiar țară.


Program de lucru

Majoritatea managerilor de prevenire a pierderilor lucrează cu normă întreagă, mai mult de 40 de ore pe săptămână, mai ales dacă furtul sau alte comportamente ilegale necesită o investigație imediată.


Despre angajatori

Căutarea unui nou loc de muncă poate părea o provocare. Cu toate acestea, managerii de prevenire a pierderilor își pot stimula căutarea unui loc de muncă cerând recomandări rețelei lor, contactând direct companiile, utilizând platforme de căutare a locurilor de muncă, mergând la târguri de locuri de muncă, valorificând social media și interesându-se la agențiile de recrutare de personal.

Managerii de prevenire a pierderilor sunt, în general, angajați de:

  • Industria de retail
  • Întreprinderi guvernamentale
  • .

  • Spitalele și clinicile
  • Instituția de educație și formare profesională
  • .

  • Hoteluri și stațiuni turistice
  • Servicii profesionale, științifice și tehnice

    /li>

  • Agenții de aplicare a legii
  • Instalații corecționale

Sindicalizare

Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi ASIS International, sunt esențiale pentru managerii de prevenire a pierderilor interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația lor. Calitatea de membru al uneia sau mai multor organizații adaugă valoare CV-ului dumneavoastră, consolidându-vă în același timp acreditările și calificările.


Provocari intalnite

Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi ASIS International, sunt esențiale pentru managerii de prevenire a pierderilor interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația lor. Calitatea de membru al uneia sau mai multor organizații adaugă valoare CV-ului dumneavoastră, consolidându-vă în același timp acreditările și calificările.


Tipul de experienta necesara

Experiența practică de lucru în industria comerțului cu amănuntul prin intermediul unui stagiu de practică sau al unui stagiu de vară în timpul studiilor este valoroasă pentru a dobândi o cunoaștere mai profundă a practicilor de prevenire a pierderilor. De asemenea, este benefic pentru aspiranții la funcția de manager de prevenire a pierderilor să aibă experiență în efectuarea de investigații legale sau etice.

Experiența în domeniul serviciilor de relații cu clienții vă ajută să dovediți potențialilor angajatori că puteți aborda situații dificile cu clienții. Citiți despre această profesie și urmăriți la locul de muncă sau luați interviuri cu manageri de prevenire a pierderilor calificați pentru a obține informații utile despre acest domeniu.

Câteva companii importante vă pot oferi formare la locul de muncă prin intermediul unor programe formale de plasare sau puteți încerca să contactați firme mai mici pentru a vă informa direct despre oportunități.

Calificari si certificari recomandate

Angajatorii preferă managerii de prevenire a pierderilor cu o diplomă de licență în justiție penală sau științe politice. Cursurile tipice din cadrul programului de patru ani includ reglementări guvernamentale, principii de asigurare și control al riscurilor, legile delictelor și contractelor și planificare financiară.

O altă cale este obținerea unei diplome de asociat în justiție penală în vederea pregătirii pentru roluri în securitatea privată, corporativă, industrială sau de retail. Pe lângă cursurile generale, programul de doi ani include, de obicei, și cursuri de protecție a bunurilor, teoria investigației penale, aplicarea legii, analiza riscurilor, metode de investigație în domeniul securității private și legi relevante, precum și securitatea proprietății.

Candidații cu o diplomă de liceu însoțită de o pregătire și o experiență adecvate pot intra în profesie pe poziții de nivel de intrare.


Certificari & Diplome

Managerii de prevenire a pierderilor trebuie să aibă o licență de prevenire a pierderilor, eliberată de autoritățile locale, care vine în urma absolvirii unor programe de studii aprobate în domeniul justiției penale sau a unor programe de studii conexe. Aceștia ar trebui să fie certificați pentru a desfășura practici sigure și eficiente fără supraveghere.

Din moment ce licențele diferă de la o locație la alta, trebuie să contactați organismul local de licențiere pentru a confirma cerințele specifice. Devenirea unui manager de prevenire a pierderilor înregistrat necesită, de obicei, promovarea unui examen, pe lângă îndeplinirea unor cerințe de eligibilitate, cum ar fi un nivel minim de educație, experiență profesională, formare sau finalizarea unui stagiu sau a unei ucenicii.

În plus, deși nu este obligatoriu, managerii de prevenire a pierderilor pot obține certificări de la organizații relevante și autorizate pentru a-și perfecționa competențele și pentru a-și spori șansele de avansare. Programele de certificare de succes urmăresc să servească și să protejeze bunăstarea publică și sunt responsabile de investigarea persoanelor care practică în afara Codului de etică al programului. Protejarea bunăstării publice îi ajută pe profesioniști să câștige încrederea și respectul, elemente critice pentru a-și asigura viitorul.

Traseul acestei cariere

Performanța, experiența și dobândirea de calificări profesionale determină evoluția în carieră. Managerii de prevenire a pierderilor cu un nivel de performanță constant ridicat pot fi eligibili pentru promovare la fiecare doi-trei ani.

Pe măsură ce cariera dvs. avansează, veți prelua mai multe sarcini și responsabilități sau roluri de conducere. De la Manager de prevenire a pierderilor, ați putea avansa la Manager de magazin și, în cele din urmă, Director de magazin.


Perspective de viitor

Managerii de prevenire a pierderilor cu o experiență de lucru substanțială în roluri de management al situațiilor de urgență sunt așteptați să aibă cele mai bune perspective de angajare.

Dezvoltare profesionala

Managerii de prevenire a pierderilor cu o experiență de lucru substanțială în roluri de management al situațiilor de urgență sunt așteptați să aibă cele mai bune perspective de angajare.

Extra informatii

Tipuri de pierderi

Managerii de prevenire a pierderilor și echipele lor acoperă diverse infracțiuni, cum ar fi furtul din magazine, crima organizată în comerțul cu amănuntul, frauda, expedierea în lipsă, skimming, substituirea furnizorului, înșelăciunea și furtul. Conștientizarea faptului că toate aceste infracțiuni pot avea loc poate ajuta întreprinderile să se pregătească și să prevină furtul și frauda.

O privire asupra comportamentului infracțional

Oamenii comit fraude și furturi pe baza unor factori comuni, fie că este vorba de angajați sau de clienți. Primul factor care trebuie luat în considerare este motivul. În afară de „pur și simplu pentru că”, persoana poate avea o dorință de a fura, care poate fi lăcomia, pasiunea de răzbunare împotriva firmei, o situație financiară complexă, facturi neprevăzute sau nevoia de a alimenta o dependență.

Următorul factor este ca individul să găsească o oportunitate de a comite o infracțiune evitând în același timp detectarea. Este mai probabil ca acești infractori să vizeze întreprinderi cu controale financiare sau procese de gestionare a numerarului slabe.

În cele din urmă, oamenii au tendința de a-și raționaliza justificarea pentru a fura. „Alți oameni o fac”, „compania nu va observa sau nu va simți lipsa banilor/elementelor” sau „îi merit” ar putea fi raționamentul lor.

Înțelegerea motivațiilor din spatele furtului și fraudei poate ajuta la dezvoltarea unor strategii mai eficiente de prevenire a pierderilor.

In concluzie

Tipuri de pierderi

Managerii de prevenire a pierderilor și echipele lor acoperă diverse infracțiuni, cum ar fi furtul din magazine, crima organizată în comerțul cu amănuntul, frauda, expedierea în lipsă, skimming, substituirea furnizorului, înșelăciunea și furtul. Conștientizarea faptului că toate aceste infracțiuni pot avea loc poate ajuta întreprinderile să se pregătească și să prevină furtul și frauda.

O privire asupra comportamentului infracțional

Oamenii comit fraude și furturi pe baza unor factori comuni, fie că este vorba de angajați sau de clienți. Primul factor care trebuie luat în considerare este motivul. În afară de „pur și simplu pentru că”, persoana poate avea o dorință de a fura, care poate fi lăcomia, pasiunea de răzbunare împotriva firmei, o situație financiară complexă, facturi neprevăzute sau nevoia de a alimenta o dependență.

Următorul factor este ca individul să găsească o oportunitate de a comite o infracțiune evitând în același timp detectarea. Este mai probabil ca acești infractori să vizeze întreprinderi cu controale financiare sau procese de gestionare a numerarului slabe.

În cele din urmă, oamenii au tendința de a-și raționaliza justificarea pentru a fura. „Alți oameni o fac”, „compania nu va observa sau nu va simți lipsa banilor/elementelor” sau „îi merit” ar putea fi raționamentul lor.

Înțelegerea motivațiilor din spatele furtului și fraudei poate ajuta la dezvoltarea unor strategii mai eficiente de prevenire a pierderilor.

Sfat?

Obiectivul majorității departamentelor de prevenire a pierderilor este de a maximiza câștigurile, minimizând în același timp pierderile cât mai mult posibil. Prin urmare, managerii de prevenire a pierderilor ar trebui să se asigure că ambițiile lor nu intră în conflict cu obiectivele afacerii și nici nu le perturbă.

Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

Dureaza 2 minute. Complet gratuit.