Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Manager de proiect

Leadership is the capacity to translate a vision into reality. Project managers are trustworthy leaders who realize the company’s plans for growth by ensuring their team carries out assigned projects without a hitch.

Citeste mai mult
Denumiri alternative
  • Administrator de proiect
Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariile pentru Manager de proiect in afara Romaniei
USA
$77.442 An ~ $6.454 luna
UK
£45.447 An ~ £3.787 luna

Esti interesat de o cariera ca Manager de proiect?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Manager de proiect este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

Exploreaza cariera de Manager de proiect

Lideratul este capacitatea de a transpune o viziune în realitate. Managerii de proiect sunt lideri demni de încredere care realizează planurile de creștere ale companiei asigurându-se că echipa lor duce la bun sfârșit proiectele atribuite fără probleme.

Responsabilitati

Ce fac managerii de proiect?

Un manager de proiect trebuie, de obicei, să:

  • Desenarea unui plan de afaceri cuprinzător și fezabil; să motiveze membrii echipei să lucreze în parametrii dați pentru a satisface așteptările tuturor părților interesate
  • Să se asigure că activitatea se ridică la standardele companiei, în limitele bugetului și termenelor alocate unui proiect
  • Mantine o comunicare constantă cu membrii echipei pentru a fi la curent cu progresele înregistrate și cu eventualele piedici; să se adapteze la modificările necesare ale planurilor
  • Motivați membrii echipei, planificați activități de consolidare a echipei și coordonați efortul echipei pentru a spori productivitatea
  • Revizualizați, procesați și aprobați facturile de la furnizorii externi; schimbați resursele între proiecte dacă este necesar
  • Verificați dacă proiectul corespunde așteptărilor părților interesate; strong>.comunicați părților interesate dezvoltarea și detaliile proiectului
  • Demonstrați conducerii angajamentul lor de a se asigura că proiectul este în concordanță cu obiectivele de afaceri ale companiei
  • Asigurați-vă că proiectul oferă rezultatele și beneficiile planificate

Mediu de lucru standard

Managerii de proiect lucrează de obicei doar în birourile lor, dar în unele industrii poate fi nevoie de ei la fața locului. Este posibil ca aceștia să fie nevoiți să călătorească pentru a se întâlni cu clienții sau să participe la întâlniri ale echipei de proiect.

.


Program de lucru

Managerii de proiect lucrează, în general, cu program normal de lucru, de luni până vineri. Orarul lor poate varia în funcție de industria în care lucrează și de necesitatea de a respecta termenele limită.

.


Despre angajatori

Căutarea unui nou loc de muncă poate părea o provocare. Managerii de proiect își pot stimula căutarea unui loc de muncă cerând recomandări din partea rețelei lor, contactând direct companiile, utilizând platforme de căutare a locurilor de muncă, mergând la târguri de locuri de muncă, valorificând social media și interesându-se la agențiile de recrutare de personal.

Managerii de proiect sunt, în general, angajați de:

  • Organizații din sectorul public
  • Firme de inginerie
  • Producători de software
  • Companii de producție./li>
  • Distribuitori comerciali
  • Companii de construcții
  • Firme de design interior
  • Arhitecți

.


Sindicalizare

Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi Association for Project Management (APM) și Project Management Institute (PMI), sunt esențiale pentru un manager de proiect interesat să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști care gândesc la fel în industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe adaugă valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


Provocari intalnite

Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi Association for Project Management (APM) și Project Management Institute (PMI), sunt esențiale pentru un manager de proiect interesat să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști care gândesc la fel în industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe adaugă valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


Tipul de experienta necesara

În plus față de modalitatea standard de dobândire a unei experiențe de lucru de bază ca asistent sau coordonator/administrator de proiect, candidații promițători își pot croi drum până la poziția de manager de proiect lucrând ca membru al echipei de proiect, manager de linie, analist de sisteme de afaceri sau lider de echipă.

Citiți cât mai multe informații despre managementul de proiect; profitați de fiecare ocazie pentru a afla mai multe despre veteranii din această profesie prin interviuri, fie realizate de dumneavoastră, fie de alte persoane.

Calificari si certificari recomandate

Universitățile au început să ofere programe de management de proiect la nivel de absolvire; cu toate acestea, o diplomă de licență în administrarea afacerilor, tehnologia informației, marketing, management organizațional, finanțe sau inginerie continuă să fie mijlocul folosit de majoritatea managerilor de proiect aspiranți pentru a se dota cu instrumente academice și de afaceri esențiale. Deoarece tot mai multe companii acordă o importanță din ce în ce mai mare educației specializate, vă ajută să vă restrângeți specializarea la una care să fie potrivită pentru domeniul ales.

Deși universitățile au început să ofere programe de licență în managementul proiectelor la nivel de absolvire, calificările menționate mai sus s-ar dovedi, de asemenea, extrem de avantajoase pentru un viitor Manager de proiect pentru a îndeplini sarcini în lumea profesională.

Deoarece tot mai multe companii acordă o importanță din ce în ce mai mare educației specializate, ar fi de ajutor să vă restrângeți specializarea la una care să fie potrivită pentru domeniul dvs. specific.


Certificari & Diplome

Certificarea în managementul costurilor, managementul calității totale, analiza sistemelor de afaceri, achizițiile și contractele furnizorilor, managementul resurselor umane și comunicarea în managementul de proiect demonstrează competența unui potențial manager de proiect într-un set de abilități specifice. Aceasta se realizează de obicei prin experiență profesională, formare și promovarea unui examen și vă poate ajuta să vă evidențiați pe o piață a muncii competitivă, sporindu-vă în același timp șansele de avansare.

Traseul acestei cariere

Managerii de proiect cu un nivel de performanță constant ridicat, cu calificările academice și experiența necesare pot fi eligibili pentru promovarea în poziții precum cea de Chief Operating Officer (COO) și în alte roluri de conducere.


Perspective de viitor

Candidații cu abilitățile, experiența și educația necesare, în special cei cu o diplomă de Master of Business Administration (MBA), au cele mai bune șanse de angajare.

Dezvoltare profesionala

Candidații cu abilitățile, experiența și educația necesare, în special cei cu o diplomă de Master of Business Administration (MBA), au cele mai bune șanse de angajare.

Extra informatii

Potențialele avantaje și dezavantaje ale freelancing-ului vs. angajarea cu normă întreagă

Managerii de proiect freelancing au programe de lucru și locații mai flexibile. Ei au proprietate deplină asupra afacerii și își pot selecta proiectele și clienții. Cu toate acestea, ei se confruntă cu o muncă și un flux de numerar inconsecvent, ceea ce înseamnă mai multă responsabilitate, efort și risc.

Pe de altă parte, un manager de proiect cu normă întreagă are beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Ei au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și fiabilă și îndrumare din partea șefilor lor. Cu toate acestea, ei se pot confrunta cu plictiseala din cauza lipsei de flexibilitate, de proprietate și de varietate. Atunci când vă decideți între a lucra ca liber profesionist sau a fi angajat cu normă întreagă, luați în considerare avantajele și dezavantajele pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru dumneavoastră.

Facerea unui proiect

Faza de inițiere cuprinde prezentarea generală a unui proiect și strategiile managerului de proiect pentru ca acesta să aibă succes.

Faza de Planificare include împărțirea întregii misiuni în părți și delegarea sarcinilor către fiecare membru al echipei.

Faza de Execuție/Control este cea în care soluția este implementată pentru a rezolva problema specifică detaliată în cerințele proiectului.

Faza de Închidere presupune ca managerul de proiect să prezinte un raport scris oficial de analiză a proiectului. Acesta poate include o acceptare oficială a produsului final de către client, măsurători critice ponderate care compară cerințele inițiale stabilite de client cu produsul final livrat, resursele proiectului, lecțiile învățate și o notificare oficială către conducerea superioară cu privire la închiderea proiectului.

In concluzie

Potențialele avantaje și dezavantaje ale freelancing-ului vs. angajarea cu normă întreagă

Managerii de proiect freelancing au programe de lucru și locații mai flexibile. Ei au proprietate deplină asupra afacerii și își pot selecta proiectele și clienții. Cu toate acestea, ei se confruntă cu o muncă și un flux de numerar inconsecvent, ceea ce înseamnă mai multă responsabilitate, efort și risc.

Pe de altă parte, un manager de proiect cu normă întreagă are beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Ei au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și fiabilă și îndrumare din partea șefilor lor. Cu toate acestea, ei se pot confrunta cu plictiseala din cauza lipsei de flexibilitate, de proprietate și de varietate. Atunci când vă decideți între a lucra ca liber profesionist sau a fi angajat cu normă întreagă, luați în considerare avantajele și dezavantajele pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru dumneavoastră.

Facerea unui proiect

Faza de inițiere cuprinde prezentarea generală a unui proiect și strategiile managerului de proiect pentru ca acesta să aibă succes.

Faza de Planificare include împărțirea întregii misiuni în părți și delegarea sarcinilor către fiecare membru al echipei.

Faza de Execuție/Control este cea în care soluția este implementată pentru a rezolva problema specifică detaliată în cerințele proiectului.

Faza de Închidere presupune ca managerul de proiect să prezinte un raport scris oficial de analiză a proiectului. Acesta poate include o acceptare oficială a produsului final de către client, măsurători critice ponderate care compară cerințele inițiale stabilite de client cu produsul final livrat, resursele proiectului, lecțiile învățate și o notificare oficială către conducerea superioară cu privire la închiderea proiectului.

Sfat?

Înainte de a începe un proiect, identificați clienții, înțelegeți așteptările lor și folosiți-le pentru a dezvolta un plan de proiect definit, în care sunt trasate rolurile și responsabilitățile.

Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

Dureaza 2 minute. Complet gratuit.