Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Recepționer

The glue that holds an office together…the public face of the company; these are but two ways in which emotionally intelligent employers and coworkers describe the Receptionist who routinely juggles diverse administrative balls to ensure organisational success.

Citeste mai mult
Denumiri alternative
  • Angajat telefonic
  • Angajat recepție birou
  • Angajat primire
  • Secretar
  • Recepționer birou
  • Angajat programare
  • Cefe telefonist
  • Operator serviciu de recepție
  • Operator serviciu de recepție
  • Angajat recepție
  • .
Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariu lunar net,
in Romania, pentru
Recepționer
Salariu minim 2.254 RON Poate varia cu 10% mai puțin
Salariu mediu 3.104 RON Media pieței de muncă
Salariu mare 3.953 RON Poate varia cu 10% mai mult
Salariile pentru Recepționer in afara Romaniei
USA
$40.910 An ~ $3.409 luna
UK
£19.325 An ~ £1.610 luna

Esti interesat de o cariera ca Recepționer?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Recepționer este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

Cu numărul de persoane care trec zilnic pe lângă biroul lor, există o mare probabilitate ca recepționerul să primească cel mai mare număr de saluturi de "Bună dimineața" din organizație.

Exploreaza cariera de Recepționer

Cleiul care ține un birou unit…fața publică a companiei; acestea sunt doar două moduri în care angajatorii și colegii de muncă inteligenți din punct de vedere emoțional descriu recepționerul care jonglează în mod obișnuit cu diverse mingi administrative pentru a asigura succesul organizațional.

Responsabilitati

Ce fac recepționerii?

Un recepționer trebuie, de obicei, să:

  • Să ofere sprijin administrativ pentru compania sau organizația lor; să creeze bunăvoință ca prim punct de contact cu un client sau client
  • Să răspundă la telefon și să preia mesaje sau să redirecționeze apelurile; să efectueze apeluri telefonice oficiale în numele altor angajați de la birou
  • .Să programeze și să confirme întâlnirile și întâlnirile altor angajați cu clienții; să organizeze deplasări și cazări oficiale pentru angajați; să țină la zi calendarele acestora
  • Să întâmpine clienții, clienții și alți vizitatori; să înregistreze vizitatorii, să elibereze legitimații pentru vizitatori, să răspundă la întrebări conform orientărilor organizaționale și să îi îndrume sau să îi însoțească la destinație
  • /li>
  • Informează angajații relevanți cu privire la sosirea vizitatorilor sau la orice modificare a programărilor acestora; introduce informații despre clienți în baza de date a organizației
  • Copiază, transcrie, arhivează și păstrează documente pe hârtie sau electronice; primește colete; se ocupă de corespondența de intrare și de ieșire pe hârtie și de corespondența electronică oficială./strong>
  • Prindeți-i la curent pe ceilalți membri cu anunțurile companiei; înlocuiți alte persoane care sunt absente sau care au dificultăți în îndeplinirea unor sarcini specifice
  • Încasează plăți de la clienți, trimite facturi și plătește cheltuielile legate de birou din fondurile biroului; mențineți un inventar al consumabilelor de birou și le reaprovizionați atunci când este necesar

Mediu de lucru standard

Recepționerii lucrează de obicei în zone foarte vizibile și accesibile, cum ar fi recepția, intrarea, sala de așteptare sau holul. Aceștia pot lucra la un birou de unii singuri sau într-un cadru asemănător unui cub cu alți angajați în apropiere. Natura muncii lor include o interacțiune constantă cu oamenii.


Program de lucru

Majoritatea recepționerilor lucrează cu normă întreagă. Unii, în special cei angajați în industria medicală, ar putea fi nevoiți să lucreze în ture care includ serile și weekend-urile.


Despre angajatori

Practic fiecare industrie are nevoie de recepționeri. Atunci când pare dificil să găsiți un nou loc de muncă, cereți recomandări din partea rețelei dumneavoastră, contactați direct companiile, utilizați platformele de căutare a locurilor de muncă, mergeți la târguri de locuri de muncă, profitați de social media și interesați-vă la agențiile de recrutare de personal.

Recepționerii sunt, în general, angajați de către:

  • Industria de sănătate
  • Industria de asistență socială
  • Industria științifică și tehnică
  • .li>Servicii de îngrijire personală
  • Servicii administrative și de sprijin
  • Organizații religioase, de granturi și civice

.


Sindicalizare

Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi Asociația Internațională a Profesioniștilor în Administrație, sunt esențiale pentru un recepționer interesat să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști care gândesc la fel în industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe adaugă valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


Provocari intalnite

Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi Asociația Internațională a Profesioniștilor în Administrație, sunt esențiale pentru un recepționer interesat să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști care gândesc la fel în industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe adaugă valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


Tipul de experienta necesara

Deși recepționerii nu au nevoie de experiență, angajatorii anunță candidați cu aproximativ trei ani de experiență anterioară în alte roluri administrative. Unele companii consideră studiile superioare în domeniul administrativ ca fiind o experiență validă.

Programele universitare și profesionale includ de obicei un stagiu de practică, precum și cursuri academice. Stagiile sunt adaptate la domenii specifice, cum ar fi medicina veterinară. Uneori, compania care a găzduit stagiul poate recruta studentul ca angajat cu normă întreagă.

Faceți voluntariat la un spital sau la o școală locală. Ajutorul dumneavoastră în perioadele aglomerate va aduce beneficii atunci când administratorii acestor organizații vor fi de acord să garanteze pentru experiența dumneavoastră profesională atunci când candidați pentru posturi plătite și permanente de recepționer.

După ce ați susținut teste de cunoștințe de utilizare a calculatorului și a biroticii și de abilități de servire a clienților, vă puteți înscrie la agențiile locale de recrutare de personal, urmate de evaluări de personalitate și psihologice. Veți putea accepta misiuni temporare la companiile care au nevoie de un recepționer care să le înlocuiască proprii angajați. Lecțiile învățate și experiența dobândită vă vor ajuta să vă construiți o reputație solidă de angajat dezirabil.

Calificari si certificari recomandate

Majoritatea recepționerilor dețin o diplomă de liceu, deși unii investesc într-un certificat tehnic sau o diplomă de asociat/licență. Indiferent, angajatorii preferă să angajeze candidați cu competențe în domeniul procesării de text și al aplicațiilor de tip foaie de calcul.

Diploma tehnică durează un an și oferă cursuri de tastatură, corectare/editare, comunicare formală de birou și gestionarea înregistrărilor. O diplomă de asociat de doi ani oferă instruire pe o gamă mai largă de concepte și, de obicei, vă pregătește pentru locuri de muncă la nivel de începători sau pentru o diplomă de licență acreditată de patru ani.

Colegiile comunitare, școlile tehnice și unele universități oferă programe postliceale în domeniul managementului de birou în care studenții învață cum să opereze un computer, să servească clienții și să ajute angajații.

Țintiți să obțineți note decente la engleză și matematică în liceu. Îmbunătățiți-vă calificările în secretariat și informatică. Consultați certificatele profesionale în domeniul ospitalității, al cateringului și al afacerilor, dacă simțiți că o diplomă de liceu vă depășește capacitățile actuale.

Consultați certificatele profesionale în domeniul ospitalității, al cateringului și al afacerilor dacă simțiți că o diplomă de liceu vă depășește capacitățile actuale.


Certificari & Diplome

Certificarea voluntară de la o organizație obiectivă și reputată autentifică competența profesională a unui recepționer în secretariat, informatică și abilități umane, de obicei prin experiență de muncă, formare și promovarea unui examen.

În calitate de recepționer administrativ profesional/birologic/medical certificat, vă veți evidenția pe o piață a muncii competitivă, veți fi eligibil pentru o primă salarială semnificativă de până la 18% și vă veți crește șansele de avansare.

Traseul acestei cariere

Recepționerii avansează adesea către alte roluri administrative cu responsabilități sporite, cum ar fi secretarii și asistenții administrativi.

.


Perspective de viitor

Candidații cu experiență de lucru în domeniu și cu cunoștințe de utilizare a calculatoarelor ar trebui să aibă cele mai bune perspective de angajare.

Dezvoltare profesionala

Candidații cu experiență de lucru în domeniu și cu cunoștințe de utilizare a calculatoarelor ar trebui să aibă cele mai bune perspective de angajare.

Extra informatii

Arene diverse – Responsabilități diverse

Recepționerii din spitale și cabinete medicale pot ține agenda medicilor, aranja programări și colecta informațiile personale ale pacienților înainte de a-i direcționa către sala de așteptare corespunzătoare. De asemenea, se pot ocupa de facturare și de plățile de asigurare.

Este posibil ca aceștia să fie nevoiți să joace un rol de securitate în fabrici, corporații mari și birouri guvernamentale. Aceștia sunt responsabili de eliberarea legitimațiilor și de escortarea vizitatorilor la punctele de întâlnire.

Cei mai mulți recepționeri care lucrează în saloane de înfrumusețare sau de coafură ar trebui să programeze programări, să îndrume clienții către coaforul potrivit, să răspundă la întrebări relevante și să servească drept casieri. Cei care lucrează într-un birou care se concentrează pe serviciile pentru clienți trebuie să se ocupe și să rezolve reclamațiile clienților.

Unelte ale meseriei

În general, recepționerii folosesc telefoane, computere, scannere, faxuri, imprimante și distrugătoare pentru a-și desfășura activitatea în mod eficient.

Impact al tehnologiei digitale

Avansările în tehnologia digitală au eliminat majoritatea lucrărilor de rutină pe care trebuia să le efectueze un recepționist sau au redus timpul petrecut pentru a le efectua. Există o mulțime de instrumente care îi ajută pe acești profesioniști să arhiveze, să dactilografieze, să copieze, să sorteze și să trimită corespondența, să direcționeze apelurile telefonice, să gestioneze resursele biroului, să planifice călătoriile și să gestioneze programele executivilor.

Chiar dacă acest rol s-a extins la resursele umane (HR) și contabilitate, se utilizează din ce în ce mai mult aplicațiile pentru a aborda salarizarea, raportarea cheltuielilor, înscrierea și îmbarcarea personalului. Sistemele de gestionare a vizitatorilor fac din salutul și ajutorarea vizitatorilor – o sarcină care este probabil cea mai dificil de externalizat către computere – de asemenea o funcție automatizată.

Începutul instrumentelor de înaltă tehnologie poate să fi condus la o percepție greșită că rolul unui recepționer va deveni în curând redundant. Cu toate acestea, a fost doar o chestiune de timp până când toată lumea și-a dat seama că chiar și instrumente excelente, cum ar fi mașinile de scris electrice, calculatoarele personale și internetul, pot avea o valoare optimă doar în mâinile unui Recepționist capabil.

In concluzie

Arene diverse – Responsabilități diverse

Recepționerii din spitale și cabinete medicale pot ține agenda medicilor, aranja programări și colecta informațiile personale ale pacienților înainte de a-i direcționa către sala de așteptare corespunzătoare. De asemenea, se pot ocupa de facturare și de plățile de asigurare.

Este posibil ca aceștia să fie nevoiți să joace un rol de securitate în fabrici, corporații mari și birouri guvernamentale. Aceștia sunt responsabili de eliberarea legitimațiilor și de escortarea vizitatorilor la punctele de întâlnire.

Cei mai mulți recepționeri care lucrează în saloane de înfrumusețare sau de coafură ar trebui să programeze programări, să îndrume clienții către coaforul potrivit, să răspundă la întrebări relevante și să servească drept casieri. Cei care lucrează într-un birou care se concentrează pe serviciile pentru clienți trebuie să se ocupe și să rezolve reclamațiile clienților.

Unelte ale meseriei

În general, recepționerii folosesc telefoane, computere, scannere, faxuri, imprimante și distrugătoare pentru a-și desfășura activitatea în mod eficient.

Impact al tehnologiei digitale

Avansările în tehnologia digitală au eliminat majoritatea lucrărilor de rutină pe care trebuia să le efectueze un recepționist sau au redus timpul petrecut pentru a le efectua. Există o mulțime de instrumente care îi ajută pe acești profesioniști să arhiveze, să dactilografieze, să copieze, să sorteze și să trimită corespondența, să direcționeze apelurile telefonice, să gestioneze resursele biroului, să planifice călătoriile și să gestioneze programele executivilor.

Chiar dacă acest rol s-a extins la resursele umane (HR) și contabilitate, se utilizează din ce în ce mai mult aplicațiile pentru a aborda salarizarea, raportarea cheltuielilor, înscrierea și îmbarcarea personalului. Sistemele de gestionare a vizitatorilor fac din salutul și ajutorarea vizitatorilor – o sarcină care este probabil cea mai dificil de externalizat către computere – de asemenea o funcție automatizată.

Începutul instrumentelor de înaltă tehnologie poate să fi condus la o percepție greșită că rolul unui recepționer va deveni în curând redundant. Cu toate acestea, a fost doar o chestiune de timp până când toată lumea și-a dat seama că chiar și instrumente excelente, cum ar fi mașinile de scris electrice, calculatoarele personale și internetul, pot avea o valoare optimă doar în mâinile unui Recepționist capabil.

Sfat?

Îmi place telefonul care sună. Iubesc munca ta. Lăsați atitudinea acasă.

Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

Dureaza 2 minute. Complet gratuit.