Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Analist cercetare de piață

As a growing number of companies depend on market analysis and statistical data to make informed decisions and carry out successful strategies, Market Research Analysts have become indispensable across various industries.

Citeste mai mult
Denumiri alternative
  • Director de afaceri
  • Specialist în marketing
  • Analist de cercetare
  • Agent de vânzări
  • Agent de vânzări
Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariile pentru Analist cercetare de piață in afara Romaniei
USA
$65.810 An ~ $5.484 luna
UK
£25.283 An ~ £2.107 luna

Esti interesat de o cariera ca Analist cercetare de piață?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Analist cercetare de piață este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

Cunoașterea SQL, un limbaj folosit pentru a comunica cu bazele de date pentru a aduna informații, arată o creștere de 16% a salariilor analiștilor de cercetare de piață.

.

Exploreaza cariera de Analist cercetare de piață

Pentru că un număr tot mai mare de companii depind de analiza pieței și de datele statistice pentru a lua decizii informate și pentru a realiza strategii de succes, analiștii de cercetare de piață au devenit indispensabili în diverse industrii.

.

Responsabilitati

Ce fac analiștii de cercetare de piață?

Un analist de cercetare de piață trebuie, de obicei, să:

  • Identificați piețele potențiale și factorii care influențează cererea; colectați și analizați profilurile consumatorilor, dorințele, nevoile și comportamentele de cumpărare
  • Monitorizați tendințele de marketing și de vânzări; să înțeleagă obiectivele de afaceri; să facă recomandări clienților
  • Cololectați informații despre costurile, veniturile, strategiile de marketing și canalele de distribuție ale concurenților; catalogați constatările
  • .Comunicați și colaborați cu specialiști în marketing, statisticieni și supervizori și le furnizați informații; vă întâlniți cu clienții pentru a negocia proiecte de cercetare
  • Formulați planuri, propuneri și note informative; cercetați date privind datele demografice, preferințele, nevoile și obiceiurile de cumpărare ale consumatorilor; să modereze grupuri de discuții; să monitorizeze progresul proiectelor de cercetare să efectueze sondaje; să informeze intervievatorii; să analizeze datele utilizând analiza SWOT; să interpreteze datele pentru a determina cererea și oferta, piețele potențiale și concurența; să evalueze metodele utilizate pentru a colecta date(::)
  • Prezentați rezultatele clienților folosind grafice și diagrame; evaluați eficacitatea strategiilor de marketing; evaluați satisfacția consumatorilor
  • Utilizați programe statistice; convertiți datele în tabele și grafice; configurați funcții; stoca și întreține informațiile; prelucra informații; ține la curent cu informațiile prelucrate
  • Să rămâi conștient din punct de vedere comercial; participă la conferințe; pune în aplicare cele mai bune practici; stabilește obiective pe termen lung

Mediu de lucru standard

Agențiile de cercetare de marketing și agențiile de consultanță sunt de obicei situate în centrele comerciale și în jurul acestora. Analiștii de cercetare de piață lucrează de obicei la birou, dar ar putea fi necesare unele deplasări naționale și internaționale pentru a vizita clienții și a-și finaliza cercetările. Puteți lucra singur sau cu o echipă cu multiple talente.


Program de lucru

Analiștii de cercetare de piață interni și cantitativi lucrează de obicei cu normă întreagă în timpul orelor de lucru obișnuite; termenele limită ale proiectelor pot necesita ocazional lucrul de seară sau de weekend.

Cercetătorii cantitativi trebuie adesea să lucreze seara și în weekend pentru a avea un contact mai bun cu respondenții lor. Rolurile la client pot necesita întreruperi de carieră și detașări.


Despre angajatori

Analiștii de cercetare de piață sunt de obicei angajați de firme specializate sau de firme de consultanță care supraveghează proiecte de cercetare comandate de diverse întreprinderi și industrii. Locurile de muncă directe în cadrul unor astfel de companii sunt mai puțin frecvente.

Puteți fi angajat direct de către o corporație (cunoscută sub numele de client-side) pentru a aduna date privind opiniile consumatorilor, cheltuielile și modelele de marketing care operează în cadrul firmelor de producție, farmaceutice și de vânzare cu amănuntul, precum și în cadrul agențiilor de publicitate și al organizațiilor de caritate.

Analiștii de piață seniori au avantajul în ceea ce privește contractele pe termen scurt.

Analiștii de cercetare de piață sunt în general angajați de către:

  • Agenții de publicitate
  • Organizații caritabile
  • Agenții guvernamentale
  • Agenții de cercetare de marketing
  • .Consilii de cercetare de marketing
  • Companii de producție
  • Companii farmaceutice
  • Companii de vânzare cu amănuntul
  • Instituții de cercetare

.


Sindicalizare

Asociațiile și organizațiile profesionale sunt o resursă crucială pentru analiștii de cercetare de piață interesați de dezvoltarea profesională. Asociația de Cercetare de Marketing (MRA) este o societate profesională pentru cei implicați sau preocupați de cercetarea de marketing și de opinie.

Aderarea la o astfel de organizație vă va oferi instrumentele și conexiunile necesare pentru această meserie. Apartenența la una sau mai multe adaugă valoare CV-ului dumneavoastră, consolidându-vă în același timp acreditările și calificările.


Provocari intalnite

Asociațiile și organizațiile profesionale sunt o resursă crucială pentru analiștii de cercetare de piață interesați de dezvoltarea profesională. Asociația de Cercetare de Marketing (MRA) este o societate profesională pentru cei implicați sau preocupați de cercetarea de marketing și de opinie.

Aderarea la o astfel de organizație vă va oferi instrumentele și conexiunile necesare pentru această meserie. Apartenența la una sau mai multe adaugă valoare CV-ului dumneavoastră, consolidându-vă în același timp acreditările și calificările.


Tipul de experienta necesara

Ar fi avantajos să aveți experiență anterioară în domeniul științei, al analizei datelor statistice și al tehnicilor de interviu. Plasamentele la locul de muncă, shadowing-ul și voluntariatul sunt modalități bune de a dobândi o experiență profesională valoroasă, iar multe firme de cercetare de piață oferă oportunități formale de plasament.

Ca în orice carieră, citirea cât mai multor informații despre profesie și intervievarea celor care lucrează în analiza de cercetare de piață sunt alte modalități importante de a vă explora interesul.

Calificari si certificari recomandate

Prospectivii analiști de cercetare de piață trebuie să aibă o diplomă de licență în statistică, marketing, cercetare de piață, matematică, informatică, administrarea afacerilor sau un domeniu conex. Asigură-te că programul include cursuri obligatorii de statistică, metode de cercetare, marketing, comunicare, pe lângă științele sociale, cum ar fi economia și comportamentul consumatorului.

O diplomă de masterat în cercetare de piață, statistică și marketing sau administrarea afacerilor nu este esențială, dar se dovedește neprețuită atunci când candidați pentru posturi de conducere sau de cercetare tehnică.

Posturile specializate în cercetare de piață industrială pot necesita o diplomă într-un domeniu specific legat de industrie, cum ar fi ingineria sau știința. O înțelegere și cunoașterea programelor statistice specializate pot oferi candidaților un avantaj în anumite domenii.

Cunoașterea și cunoașterea programelor statistice specializate pot oferi candidaților un avantaj în anumite domenii.


Certificari & Diplome

Certificarea este opțională, dar puternic recomandată, deoarece demonstrează competență profesională de obicei prin experiență de lucru, formare, promovarea unui examen sau o combinație a celor trei.

Candidații care demonstrează expertiză, au cel puțin trei ani de experiență de lucru, parcurg douăsprezece ore de cursuri legate de industrie și promovează un examen acreditat sunt eligibili pentru Certificarea de cercetător profesionist (PRC).

Traseul acestei cariere

Performanțele, experiența, specializarea și dobândirea de calificări profesionale determină evoluția în carieră. În general, evoluția în carieră în domeniul cercetării de piață poate fi relativ rapidă; majoritatea analiștilor de cercetare de piață pot avansa către un post mai înalt în termen de doi sau trei ani de la intrarea în profesie.

Adesea veți avansa la funcția de Research Executive înainte de a deveni Senior Researcher și, în cele din urmă, de a avansa la rolul de Account Director. Responsabilitatea pentru contactul cu clienții, prezentările și gestionarea proiectelor și a echipei crește odată cu vechimea, adesea cu o scădere corespunzătoare a nivelului de muncă pe teren.

Cu o expertiză semnificativă în domeniul dumneavoastră de specialitate, puteți avansa pentru a lucra ca practician în cercetare, fie independent, fie în cadrul unui parteneriat.

Creșterea rapidă a afacerilor internaționale și evoluțiile din domeniul tehnologiei informației au creat oportunități la nivel mondial în acest domeniu. De asemenea, ați putea lua în considerare înființarea propriei companii de consultanță sau să lucrați ca liber profesionist, dar acest lucru va fi posibil numai după ce veți obține o experiență substanțială și veți avea o listă bună de contacte.


Perspective de viitor

Analiștii în cercetare de piață cu un master în cercetare de piață, marketing, statistică sau administrarea afacerilor au cele mai bune perspective de angajare. O pregătire cantitativă solidă în domeniul statisticii și al analizei de date sau o experiență de lucru în domeniu se va dovedi, de asemenea, utilă.

Dezvoltare profesionala

Analiștii în cercetare de piață cu un master în cercetare de piață, marketing, statistică sau administrarea afacerilor au cele mai bune perspective de angajare. O pregătire cantitativă solidă în domeniul statisticii și al analizei de date sau o experiență de lucru în domeniu se va dovedi, de asemenea, utilă.

Extra informatii

Apotrivirea potrivită

O carieră de analist de cercetare de piață este potrivită pentru tine dacă ești o persoană încrezătoare care excelează la analiza datelor și poate face față presiunii de a comunica volume mari de date.

Tools of the Trade

Analiștii de cercetare de piață evaluează datele cu ajutorul tehnicilor statistice și al software-ului. Aceștia își prezintă rezultatele cercetărilor prin diagrame, grafice, infografice și alte ajutoare vizuale.

Analiză cantitativă vs. calitativă

Analiștii de cercetare de piață se pot specializa în furnizarea de analize cantitative clienților. Aceasta presupune să se ocupe cu numere și procente și poate produce rezultate rapide. Cei care se concentrează pe cercetarea calitativă examinează opiniile oamenilor și pot dezvălui explicațiile din spatele acelor procente. Analiza calitativă este un proces mai îndelungat și poate dura ani de zile pentru a fi finalizată.

Potențialele avantaje și dezavantaje ale liber-profesioniștilor vs. angajarea cu normă întreagă

Analiștii de cercetare de piață liber-profesioniști au programe de lucru și locații mai flexibile. Ei au proprietatea deplină a afacerii și își pot selecta proiectele și clienții. Cu toate acestea, ei se confruntă cu o muncă și un flux de numerar inconsecvent, ceea ce înseamnă mai multă responsabilitate, efort și risc.

Pe de altă parte, un analist de cercetare de piață cu normă întreagă are beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Ei au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și fiabilă și îndrumare din partea șefilor lor. Cu toate acestea, ei se pot confrunta cu plictiseala din cauza lipsei de flexibilitate, a proprietății și a varietății.

Atunci când vă decideți între a fi freelancer sau angajat cu normă întreagă, luați în considerare avantajele și dezavantajele pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru dvs.

In concluzie

Apotrivirea potrivită

O carieră de analist de cercetare de piață este potrivită pentru tine dacă ești o persoană încrezătoare care excelează la analiza datelor și poate face față presiunii de a comunica volume mari de date.

Tools of the Trade

Analiștii de cercetare de piață evaluează datele cu ajutorul tehnicilor statistice și al software-ului. Aceștia își prezintă rezultatele cercetărilor prin diagrame, grafice, infografice și alte ajutoare vizuale.

Analiză cantitativă vs. calitativă

Analiștii de cercetare de piață se pot specializa în furnizarea de analize cantitative clienților. Aceasta presupune să se ocupe cu numere și procente și poate produce rezultate rapide. Cei care se concentrează pe cercetarea calitativă examinează opiniile oamenilor și pot dezvălui explicațiile din spatele acelor procente. Analiza calitativă este un proces mai îndelungat și poate dura ani de zile pentru a fi finalizată.

Potențialele avantaje și dezavantaje ale liber-profesioniștilor vs. angajarea cu normă întreagă

Analiștii de cercetare de piață liber-profesioniști au programe de lucru și locații mai flexibile. Ei au proprietatea deplină a afacerii și își pot selecta proiectele și clienții. Cu toate acestea, ei se confruntă cu o muncă și un flux de numerar inconsecvent, ceea ce înseamnă mai multă responsabilitate, efort și risc.

Pe de altă parte, un analist de cercetare de piață cu normă întreagă are beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Ei au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și fiabilă și îndrumare din partea șefilor lor. Cu toate acestea, ei se pot confrunta cu plictiseala din cauza lipsei de flexibilitate, a proprietății și a varietății.

Atunci când vă decideți între a fi freelancer sau angajat cu normă întreagă, luați în considerare avantajele și dezavantajele pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru dvs.

Sfat?

Analiștilor de cercetare de piață li se cere mai mult decât o simplă analiză de date. Aceștia trebuie, de asemenea, să fie capabili să scrie, să spună povești, să gândească critic și să comunice cu ceilalți.

Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

Dureaza 2 minute. Complet gratuit.