Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Analist de marketing

Your purchases give them food for thought. Marketing Analysts are professionals skilled in gathering, interpreting and analysing data about consumers and competitors. They translate complex numbers and research data about sales, logistics, and transportation costs into intelligible information that helps businesses make informed decisions and successfully market their products and services.

Citeste mai mult
Denumiri alternative
  • Marketing Data Analyst
  • Marketing Data Analyst
  • Junior Data Scientist
  • Market Researcher
  • Market Research Data Analyst
  • Market Research Research Analyst
  • Market Research Analyst
  • Statistician Professional
  • Insight Professional
  • Business Intelligence Analyst
  • Survey Researcher
  • Management Analyst
Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariu lunar net,
in Romania, pentru
Analist de marketing
Salariu minim 2.324 RON Poate varia cu 10% mai puțin
Salariu mediu 4.214 RON Media pieței de muncă
Salariu mare 6.103 RON Poate varia cu 10% mai mult
Salariile pentru Analist de marketing in afara Romaniei
USA
$59.439 An ~ $4.953 luna
UK
£33.204 An ~ £2.767 luna

Esti interesat de o cariera ca Analist de marketing?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Analist de marketing este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

Datele colectate din codurile QR ajută companiile să analizeze comportamentul consumatorilor. Analizele codurilor QR oferă informații despre baza de consumatori, identifică tendințele și le optimizează pentru a spori implicarea consumatorilor.

Exploreaza cariera de Analist de marketing

Achizițiile dvs. le dau de gândit. Analiștii de marketing sunt profesioniști calificați în colectarea, interpretarea și analiza datelor despre consumatori și concurenți. Aceștia traduc cifrele complexe și datele de cercetare despre vânzări, logistică și costuri de transport în informații inteligibile care ajută întreprinderile să ia decizii în cunoștință de cauză și să își comercializeze cu succes produsele și serviciile.

Responsabilitati

Ce fac analiștii de marketing?

Un analist de marketing ar trebui, în mod obișnuit, să:

  • Realiza evaluări calitative și cantitative ale pieței pentru produse sau servicii; evalua volumul și valoarea pieței, clienții actuali și potențiali și modelele lor de cumpărare, concurenții, barierele de intrare, industria și economia
  • Identificați audiențele țintă; colectați date despre obiceiurile, comportamentul și loialitatea consumatorilor; adunați date de analiză web și anticipați rezultatele unei campanii de marketing și impactul acesteia asupra vânzărilor
  • Întâlniți-vă cu clienții sau cu conducerea superioară pentru a înțelege cerințele acestora pentru proiectele de analiză de marketing; să formuleze și să prezinte propuneri
  • Stabilește obiectivele în legătură cu clienții, echipele tehnice, conducerea și cercetătorii de date
  • Proiectează și efectuează sondaje; efectuează evaluări pe teren, interviuri sau focus-grupuri
  • Ghidarea cercetătorilor și a intervievatorilor; coordonarea personalului de sondaj; facilitarea focus-grupurilor
  • Conducerea de cercetări etnografice, care presupun observarea subiecților în casele lor sau în alte medii
  • .li>

    Utilizați surse primare și secundare pentru a extrage date; curățați-le și disecați-le pentru a extrage informații relevante

  • Dezvoltați, creați și întrețineți baze de date și sisteme de date; creați și furnizați rapoarte de date pentru conducere, clienți și părți interesate
  • .

  • Analizați, interpretați și gestionați datele cu ajutorul instrumentelor, tehnicilor și software-urilor statistice
  • Prindeți tendințele și modelele în seturile de date și identificați soluții; urmăriți tendințele actuale ale pieței și prognozați cele potențiale
  • li>

    Supravegheați orientările bugetare și evoluția proiectelor; găsiți oportunități și metode de îmbunătățire a proceselor

  • Raportați rapoarte detaliate și prezentați constatările și rezultatele
  • Să fiți perspicace în ceea ce privește motivele succesului sau eșecului campaniilor de marketing; recomandați strategii de marketing bazate pe date
  • Clarificați clienților sau conducerii superioare oportunitatea unei decizii de marketing din punct de vedere financiar; ghidați-i pe aceștia cu privire la modul de aplicare a rezultatelor cercetării

Mediu de lucru standard

Lucrarea analiștilor de marketing se desfășoară în principal la birou și necesită perioade îndelungate la calculator pentru a introduce, interpreta și analiza datele. Cu toate acestea, colectarea de date prin sondaje, anchete și interacțiunea cu publicul vă va duce în afara biroului, adesea în piețe fizice. Analiștii de marketing pot lucra pe cont propriu sau ca parte a unei echipe. În orice caz, ei necesită abilități puternice de relaționare și comunicare.

Poate fi nevoie să călătoriți pentru a vizita clienții sau pentru a vă întâlni cu publicul.


Program de lucru

Analiștii de marketing, în special cercetătorii interni și cei cantitativi, lucrează de obicei cu normă întreagă și au un program de lucru standard, de la 9.00 la 17.00, de luni până vineri. Cu toate acestea, termenele-limită ale proiectelor îi pot obliga să lucreze ore suplimentare seara, în weekend-uri sau în zilele de sărbătoare.

Puteți lucra și ca și consultant odată ce ați dobândit o experiență adecvată și v-ați construit o rețea solidă.


Despre angajatori

Căutarea unui nou loc de muncă poate părea o provocare. Analiștii de marketing își pot stimula căutarea unui loc de muncă cerând recomandări rețelei lor, contactând direct companiile, folosind platforme de căutare a locurilor de muncă, mergând la târguri de locuri de muncă, valorificând social media și interesându-se la agențiile de recrutare de personal.

Analiștii de marketing sunt, în general, angajați de:

  • Agenții de marketing
  • Agenții de marketingp>Agenții de cercetare de piață
  • Agenții de consultanță
  • Agenții de cercetare de piațăp>Agenții de afaceri
  • Agenții de publicitate și relații publice
  • Agenții de publicitate și PRp>Guvernele locale și centrale
  • Organisme de caritate

.


Sindicalizare

Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi Federația Internațională a Analiștilor Tehnici (IFTA), sunt esențiale pentru analiștii de marketing interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe adaugă valoare CV-ului dumneavoastră, consolidându-vă în același timp acreditările și calificările.


Provocari intalnite

Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi Federația Internațională a Analiștilor Tehnici (IFTA), sunt esențiale pentru analiștii de marketing interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe adaugă valoare CV-ului dumneavoastră, consolidându-vă în același timp acreditările și calificările.


Tipul de experienta necesara

Orice program academic pe care îl urmează un potențial analist de marketing necesită, de obicei, o perioadă de experiență supravegheată, cum ar fi un stagiu de practică. În timp ce faceți un stagiu ca cercetător media sau de piață sau ca asistent de marketing, încercați să acumulați experiență în domeniul cercetării și al analizei statistice a datelor pentru a vă pregăti pentru locurile de muncă la nivel de intrare. Uceniciile și stagiile durează de obicei un semestru sau un an și vă pot aduce o ofertă de muncă cu normă întreagă după absolvire.

Este util să fi lucrat cu diverse campanii de marketing pentru a consilia compania cu privire la tehnicile de marketing pe care să le utilizeze.

Calificari si certificari recomandate

Analiștii de marketing au nevoie, de obicei, de cel puțin o diplomă de licență în statistică sau în domenii conexe, cum ar fi matematica, economia, cercetarea de piață, administrarea afacerilor, comunicarea sau o știință socială. Cursurile de statistică, metode de cercetare, marketing, comunicare, economie sau comportamentul consumatorului sunt utile.

Angajații pot prefera ca candidații pentru roluri tehnice sau de conducere să aibă o diplomă de master în cercetare de marketing, marketing sau statistică sau să urmeze un program de doctorat. Analiștii de marketing pot opta, de asemenea, pentru un MBA (Master of Business Administration).

Faceți cursuri de liceu în matematică, calculatoare, afaceri, marketing, economie, psihologie și sociologie.


Certificari & Diplome

Certificarea demonstrează competența unui analist de piață într-un set de abilități, de obicei prin experiență profesională, formare și promovarea unui examen. Atunci când este obținută de la o organizație obiectivă și de renume, aceasta vă poate ajuta să vă evidențiați pe o piață a muncii competitivă, poate aduce un spor salarial semnificativ, de până la 18%, vă poate crește șansele de avansare și vă poate permite să deveniți un consultant independent.

Programele de certificare de succes, cum ar fi Chartered Marketing Analyst (CMA) oferit de Global Academy of Finance and Management (GAFM), protejează bunăstarea publică prin încorporarea unui Cod de etică. Alte acreditări acoperă, de obicei, aspecte juridice, etice și profesionale în marketing și în domenii conexe. Ar trebui să demonstrați dezvoltarea profesională sau formarea continuă pentru a vă menține certificarea.

Entitățile guvernamentale individuale conduc procesul de licențiere. Acesta necesită, de obicei, promovarea unui examen, pe lângă îndeplinirea unor cerințe de eligibilitate, cum ar fi un nivel minim de educație, experiență profesională, formare sau finalizarea unui stagiu, a unei rezidențe sau a unei ucenicii.

Traseul acestei cariere

Performanța, experiența și dobândirea de calificări profesionale determină evoluția în carieră. Angajații cu un nivel de performanță constant ridicat pot fi eligibili pentru promovare la fiecare doi-trei ani.

În mod normal, vă veți îndrepta spre rolul de Research Executive, urmat de Senior Researcher și, în cele din urmă, veți prelua rolul de Account Director. Cu o experiență adecvată în specialitatea dumneavoastră, puteți lucra ca Research Practitioner, fie independent, fie în cadrul unui parteneriat sau puteți trece la management. Odată ce aveți o rețea solidă, ați putea să lucrați ca liber profesionist sau să deveniți consultant independent în domeniul cercetării de piață.

Alte căi de progres în carieră includ specializarea ca analist de date, strateg de marketing sau analist de dezvoltare a afacerilor.


Perspective de viitor

Candidații cu abilitățile necesare, experiență tehnică și o diplomă de master sau doctorat au cele mai bune perspective de angajare.

Dezvoltare profesionala

Candidații cu abilitățile necesare, experiență tehnică și o diplomă de master sau doctorat au cele mai bune perspective de angajare.

Extra informatii

Analist de marketing vs. analist de afaceri

În timp ce atât analiștii de marketing, cât și analiștii de afaceri au de-a face cu seturi mari de date, metricile pe care le analizează sunt diferite. Analiștii de marketing analizează datele pentru a genera cele mai eficiente instrumente și strategii de marketing. De obicei, aceștia țin legătura cu echipa de marketing, în timp ce analiștii de afaceri colaborează cu conducerea superioară, cu echipele de conducere și cu părțile interesate pentru a le ajuta să ia decizii strategice semnificative și la nivelul întregii companii cu privire la operațiunile întreprinderii. În timp ce interacțiunile cu consumatorii formează nucleul analizei de marketing, analiza de afaceri se poate ocupa de date legate de IT, logistică și finanțe, împreună cu informații privind vânzările.

Analiza SWOT

Compania utilizează analiza SWOT (puncte forte, puncte slabe, oportunități și amenințări) pentru a-și evalua poziția concurențială și pentru a ajuta la orientarea planificării strategice dintr-o perspectivă bazată pe date. Analiza ia în considerare factorii interni și externi, precum și potențialul actual și viitor al afacerii.

Bucătăria dumneavoastră de instrumente

Analiștii de marketing trebuie să aibă cu ei o trusă de instrumente de competențe soft și tehnice. Comunicarea și munca în echipă sunt la fel de esențiale pentru munca lor ca și competența în utilizarea instrumentelor specializate, cum ar fi Google Analytics, și a programelor generale, cum ar fi Microsoft Office. Dacă nu aveți o experiență adecvată în utilizarea acestor instrumente, atunci va trebui să le învățați la locul de muncă.

Tendințe în industrie pentru analiștii de marketing

Un instrument puternic și influent pe care îl folosesc analiștii de marketing este povestirea imersivă, care încorporează noile tehnologii pentru a implica consumatorii în conținut, oameni, produse și servicii. Având în vedere că captura video este o componentă critică a media imersivă, este esențial să înțelegem cum și când să o folosim, cum ar fi pentru analiza datelor de moment, a datelor de geolocalizare și a conținutului din spatele scenei. Instrumentele de realitate augmentată și virtuală oferă consumatorilor o experiență de 360 de grade.

Cum tot mai multe companii folosesc o abordare centrată pe consumator pentru a conduce dezvoltarea de produse și servicii, o bună înțelegere a comportamentului consumatorilor, folosind studii de comportament al consumatorilor, este esențială pentru un analist de marketing.

Analiștii de marketing trebuie, de asemenea, să se angajeze în creativitatea bazată pe date, lucrând cu seturi mari de date și la o scară mai intimă pentru a ajunge la mai mulți consumatori și pentru a le îmbunătăți experiența generală.

Abilitățile de creare a comerțului experiențial sunt esențiale pentru analiștii de marketing, deoarece o tendință actuală a pieței este de a crea experiențe și nu doar de a fabrica produse sau de a furniza servicii clienților. Sectorul comerțului cu amănuntul oferă, de obicei, experiențe mai integrate pentru clienți prin intermediul rețelelor sociale, al vânzărilor online și al evenimentelor în persoană pentru a ține legătura cu clienții. Puteți construi relații cu clienții și să vă concentrați pe rezultate pe termen lung prin utilizarea unor strategii care se concentrează asupra experienței clienților în timpul interacțiunii acestora cu produsul sau serviciile.

Prospectele online (comerț electronic) și offline pentru cercetarea și dezvoltarea datelor formează nucleul cercetării bazate pe tehnologie. Este esențial să se dezvolte un proces agil de colectare și analiză a datelor pentru a facilita strategiile de marketing. Analiștii de marketing pot utiliza inteligența artificială (AI), blockchain, cloud computing cognitiv și automatizarea datelor.

Potențialele avantaje și dezavantaje ale muncii în regim de freelancing vs. angajare cu normă întreagă

Analiștii de marketing în regim de freelancing au programe de lucru și locații mai flexibile. Ei au proprietate deplină asupra afacerii și își pot selecta proiectele și clienții. Cu toate acestea, ei se confruntă cu o muncă și un flux de numerar inconstante, ceea ce înseamnă mai multă responsabilitate, efort și risc.

Pe de altă parte, un analist de marketing cu normă întreagă are beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Ei au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și de încredere și îndrumare din partea șefilor lor. Cu toate acestea, ei se pot confrunta cu plictiseala din cauza lipsei de flexibilitate, a proprietății și a varietății.

Când vă decideți între a fi freelancer sau angajat cu normă întreagă, luați în considerare avantajele și dezavantajele pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru dumneavoastră.

In concluzie

Analist de marketing vs. analist de afaceri

În timp ce atât analiștii de marketing, cât și analiștii de afaceri au de-a face cu seturi mari de date, metricile pe care le analizează sunt diferite. Analiștii de marketing analizează datele pentru a genera cele mai eficiente instrumente și strategii de marketing. De obicei, aceștia țin legătura cu echipa de marketing, în timp ce analiștii de afaceri colaborează cu conducerea superioară, cu echipele de conducere și cu părțile interesate pentru a le ajuta să ia decizii strategice semnificative și la nivelul întregii companii cu privire la operațiunile întreprinderii. În timp ce interacțiunile cu consumatorii formează nucleul analizei de marketing, analiza de afaceri se poate ocupa de date legate de IT, logistică și finanțe, împreună cu informații privind vânzările.

Analiza SWOT

Compania utilizează analiza SWOT (puncte forte, puncte slabe, oportunități și amenințări) pentru a-și evalua poziția concurențială și pentru a ajuta la orientarea planificării strategice dintr-o perspectivă bazată pe date. Analiza ia în considerare factorii interni și externi, precum și potențialul actual și viitor al afacerii.

Bucătăria dumneavoastră de instrumente

Analiștii de marketing trebuie să aibă cu ei o trusă de instrumente de competențe soft și tehnice. Comunicarea și munca în echipă sunt la fel de esențiale pentru munca lor ca și competența în utilizarea instrumentelor specializate, cum ar fi Google Analytics, și a programelor generale, cum ar fi Microsoft Office. Dacă nu aveți o experiență adecvată în utilizarea acestor instrumente, atunci va trebui să le învățați la locul de muncă.

Tendințe în industrie pentru analiștii de marketing

Un instrument puternic și influent pe care îl folosesc analiștii de marketing este povestirea imersivă, care încorporează noile tehnologii pentru a implica consumatorii în conținut, oameni, produse și servicii. Având în vedere că captura video este o componentă critică a media imersivă, este esențial să înțelegem cum și când să o folosim, cum ar fi pentru analiza datelor de moment, a datelor de geolocalizare și a conținutului din spatele scenei. Instrumentele de realitate augmentată și virtuală oferă consumatorilor o experiență de 360 de grade.

Cum tot mai multe companii folosesc o abordare centrată pe consumator pentru a conduce dezvoltarea de produse și servicii, o bună înțelegere a comportamentului consumatorilor, folosind studii de comportament al consumatorilor, este esențială pentru un analist de marketing.

Analiștii de marketing trebuie, de asemenea, să se angajeze în creativitatea bazată pe date, lucrând cu seturi mari de date și la o scară mai intimă pentru a ajunge la mai mulți consumatori și pentru a le îmbunătăți experiența generală.

Abilitățile de creare a comerțului experiențial sunt esențiale pentru analiștii de marketing, deoarece o tendință actuală a pieței este de a crea experiențe și nu doar de a fabrica produse sau de a furniza servicii clienților. Sectorul comerțului cu amănuntul oferă, de obicei, experiențe mai integrate pentru clienți prin intermediul rețelelor sociale, al vânzărilor online și al evenimentelor în persoană pentru a ține legătura cu clienții. Puteți construi relații cu clienții și să vă concentrați pe rezultate pe termen lung prin utilizarea unor strategii care se concentrează asupra experienței clienților în timpul interacțiunii acestora cu produsul sau serviciile.

Prospectele online (comerț electronic) și offline pentru cercetarea și dezvoltarea datelor formează nucleul cercetării bazate pe tehnologie. Este esențial să se dezvolte un proces agil de colectare și analiză a datelor pentru a facilita strategiile de marketing. Analiștii de marketing pot utiliza inteligența artificială (AI), blockchain, cloud computing cognitiv și automatizarea datelor.

Potențialele avantaje și dezavantaje ale muncii în regim de freelancing vs. angajare cu normă întreagă

Analiștii de marketing în regim de freelancing au programe de lucru și locații mai flexibile. Ei au proprietate deplină asupra afacerii și își pot selecta proiectele și clienții. Cu toate acestea, ei se confruntă cu o muncă și un flux de numerar inconstante, ceea ce înseamnă mai multă responsabilitate, efort și risc.

Pe de altă parte, un analist de marketing cu normă întreagă are beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Ei au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și de încredere și îndrumare din partea șefilor lor. Cu toate acestea, ei se pot confrunta cu plictiseala din cauza lipsei de flexibilitate, a proprietății și a varietății.

Când vă decideți între a fi freelancer sau angajat cu normă întreagă, luați în considerare avantajele și dezavantajele pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru dumneavoastră.

Sfat?

Amintește-ți că, deși poți realiza o analiză de piață excelentă, ceea ce este, de asemenea, de neprețuit sunt contribuțiile tale înainte și după studiu. Cel mai important este să vă asigurați că înțelegeți temeinic natura problemei de afaceri care necesită analiză.

Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

Dureaza 2 minute. Complet gratuit.