Analist de marketing vs. analist de afaceri
În timp ce atât analiștii de marketing, cât și analiștii de afaceri au de-a face cu seturi mari de date, metricile pe care le analizează sunt diferite. Analiștii de marketing analizează datele pentru a genera cele mai eficiente instrumente și strategii de marketing. De obicei, aceștia țin legătura cu echipa de marketing, în timp ce analiștii de afaceri colaborează cu conducerea superioară, cu echipele de conducere și cu părțile interesate pentru a le ajuta să ia decizii strategice semnificative și la nivelul întregii companii cu privire la operațiunile întreprinderii. În timp ce interacțiunile cu consumatorii formează nucleul analizei de marketing, analiza de afaceri se poate ocupa de date legate de IT, logistică și finanțe, împreună cu informații privind vânzările.
Analiza SWOT
Compania utilizează analiza SWOT (puncte forte, puncte slabe, oportunități și amenințări) pentru a-și evalua poziția concurențială și pentru a ajuta la orientarea planificării strategice dintr-o perspectivă bazată pe date. Analiza ia în considerare factorii interni și externi, precum și potențialul actual și viitor al afacerii.
Bucătăria dumneavoastră de instrumente
Analiștii de marketing trebuie să aibă cu ei o trusă de instrumente de competențe soft și tehnice. Comunicarea și munca în echipă sunt la fel de esențiale pentru munca lor ca și competența în utilizarea instrumentelor specializate, cum ar fi Google Analytics, și a programelor generale, cum ar fi Microsoft Office. Dacă nu aveți o experiență adecvată în utilizarea acestor instrumente, atunci va trebui să le învățați la locul de muncă.
Tendințe în industrie pentru analiștii de marketing
Un instrument puternic și influent pe care îl folosesc analiștii de marketing este povestirea imersivă, care încorporează noile tehnologii pentru a implica consumatorii în conținut, oameni, produse și servicii. Având în vedere că captura video este o componentă critică a media imersivă, este esențial să înțelegem cum și când să o folosim, cum ar fi pentru analiza datelor de moment, a datelor de geolocalizare și a conținutului din spatele scenei. Instrumentele de realitate augmentată și virtuală oferă consumatorilor o experiență de 360 de grade.
Cum tot mai multe companii folosesc o abordare centrată pe consumator pentru a conduce dezvoltarea de produse și servicii, o bună înțelegere a comportamentului consumatorilor, folosind studii de comportament al consumatorilor, este esențială pentru un analist de marketing.
Analiștii de marketing trebuie, de asemenea, să se angajeze în creativitatea bazată pe date, lucrând cu seturi mari de date și la o scară mai intimă pentru a ajunge la mai mulți consumatori și pentru a le îmbunătăți experiența generală.
Abilitățile de creare a comerțului experiențial sunt esențiale pentru analiștii de marketing, deoarece o tendință actuală a pieței este de a crea experiențe și nu doar de a fabrica produse sau de a furniza servicii clienților. Sectorul comerțului cu amănuntul oferă, de obicei, experiențe mai integrate pentru clienți prin intermediul rețelelor sociale, al vânzărilor online și al evenimentelor în persoană pentru a ține legătura cu clienții. Puteți construi relații cu clienții și să vă concentrați pe rezultate pe termen lung prin utilizarea unor strategii care se concentrează asupra experienței clienților în timpul interacțiunii acestora cu produsul sau serviciile.
Prospectele online (comerț electronic) și offline pentru cercetarea și dezvoltarea datelor formează nucleul cercetării bazate pe tehnologie. Este esențial să se dezvolte un proces agil de colectare și analiză a datelor pentru a facilita strategiile de marketing. Analiștii de marketing pot utiliza inteligența artificială (AI), blockchain, cloud computing cognitiv și automatizarea datelor.
Potențialele avantaje și dezavantaje ale muncii în regim de freelancing vs. angajare cu normă întreagă
Analiștii de marketing în regim de freelancing au programe de lucru și locații mai flexibile. Ei au proprietate deplină asupra afacerii și își pot selecta proiectele și clienții. Cu toate acestea, ei se confruntă cu o muncă și un flux de numerar inconstante, ceea ce înseamnă mai multă responsabilitate, efort și risc.
Pe de altă parte, un analist de marketing cu normă întreagă are beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Ei au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și de încredere și îndrumare din partea șefilor lor. Cu toate acestea, ei se pot confrunta cu plictiseala din cauza lipsei de flexibilitate, a proprietății și a varietății.
Când vă decideți între a fi freelancer sau angajat cu normă întreagă, luați în considerare avantajele și dezavantajele pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru dumneavoastră.
Sfat?
Amintește-ți că, deși poți realiza o analiză de piață excelentă, ceea ce este, de asemenea, de neprețuit sunt contribuțiile tale înainte și după studiu. Cel mai important este să vă asigurați că înțelegeți temeinic natura problemei de afaceri care necesită analiză.