Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Consultant în vânzări

Sales Consultants excel in designing and implementing effective sales strategies that help sell a company’s products and solutions to potential clients; in short, they play a key role in ensuring the company stays profitable and competitive.

Citeste mai mult
Denumiri alternative
  • Consultant în marketing
  • Consultant în vânzări și marketing
Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariu lunar net,
in Romania, pentru
Consultant în vânzări
Salariu minim 2.267 RON Poate varia cu 10% mai puțin
Salariu mediu 4.007 RON Media pieței de muncă
Salariu mare 5.747 RON Poate varia cu 10% mai mult
Salariile pentru Consultant în vânzări in afara Romaniei
USA
$75.000 An ~ $6.250 luna
UK
£19.306 An ~ £1.609 luna

Esti interesat de o cariera ca Consultant în vânzări?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Consultant în vânzări este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

Vânzătorii remarcabili petrec două-trei ore în fiecare zi făcând "apeluri de verificare" la prietenii profesioniști pentru a menține relațiile și a afla despre potențiale oportunități de afaceri.

Exploreaza cariera de Consultant în vânzări

Consultanții de vânzări excelează în conceperea și implementarea unor strategii de vânzări eficiente care ajută la vânzarea produselor și soluțiilor unei companii către potențialii clienți; pe scurt, joacă un rol cheie în asigurarea faptului că firma rămâne profitabilă și competitivă.

Responsabilitati

Ce fac consultanții de vânzări?

Un consultant de vânzări trebuie, de obicei, să:

  • Promova și vinde produse și servicii clienților, de obicei într-un magazin, într-un call center sau într-un mediu de chat online
  • Găsește potențiali clienți prin apeluri telefonice la rece, cercetare de clienți potențiali și crearea de rețele pentru a stimula vânzările

  • Să stabilească o întâlnire pentru a prezenta produsele sau serviciile companiei lor unui potențial cumpărător
  • Crearea unor discursuri de vânzare convingătoare
  • Recomandă clientului un anumit produs sau serviciu pe baza nevoilor și dorințelor sale specifice
  • Educă potențialul client cu privire la produsul/serviciul respectiv, explicând caracteristicile și beneficiile acestora și demonstrându-i utilizarea, dacă este necesar

  • /p>
  • Utilizați date și cunoștințe avansate despre produse/servicii pentru a ajuta clientul să înțeleagă modul în care produsul/serviciul îl poate ajuta să își atingă obiectivele.
  • Să colaboreze cu colegii pentru a se asigura că produsul/serviciul este disponibil în magazine; să se întâlnească cu asociații de vânzare cu amănuntul pentru a-i ajuta să vândă eficient produsele/serviciile
  • Să stabilească relații pozitive cu clienții existenți și potențiali pentru a asigura un nivel ridicat de satisfacție a clienților și să genereze noi clienți potențiali

  • /p>
  • Găsește noi piețe-țintă și pătrunde pe acestea pentru a stimula vânzările; studiază modul de comercializare a produselor/serviciilor către noi utilizatori
  • p>Supravegheați concurența, mediul de piață, tendințele actuale și cele mai bune practici din industrie pentru a realiza produse/servicii care să atragă clienții
  • Folosiți internetul și platformele de social media pentru a promova produsele către o anumită piață țintă; identificați alte oportunități de vânzare de produse/servicii
  • Colaborează cu departamentul de marketing pentru a dezvolta strategii de marketing și vânzări mai eficiente și o atmosferă sănătoasă pentru reprezentanții de vânzări
  • Consiliați personalul de vânzări debutant cu privire la modul în care să stimuleze vânzările; să efectueze sarcini administrative, cum ar fi procesarea și înregistrarea vânzărilor, dacă este necesar
  • Stabilește, monitorizează și raportează cu privire la indicatorii cheie de performanță (KPI) ai departamentului de vânzări; să identifice blocajele și neconcordanțele procesului actual de vânzări
  • Aderă la toate politicile și procedurile relevante ale companiei

Mediu de lucru standard

Consultanții de vânzări își pot petrece cea mai mare parte a zilei într-un birou de tip cubiclu sau pot lucra din ușă în ușă; în orice caz, ei călătoresc ocazional pentru a participa la evenimente pentru a obține clienți potențiali, pentru a face networking și pentru a cultiva relațiile cu clienții existenți.

.


Program de lucru

În mod normal, consultanții de vânzări lucrează 40 de ore pe săptămână, dar trebuie să fie deschiși să lucreze seara, în weekend-uri și în zilele de sărbătoare pentru a respecta termenele limită sau pentru a se adapta la programul clientului.


Despre angajatori

Căutarea unui nou loc de muncă poate părea o provocare. Consultanții de vânzări își pot stimula căutarea unui loc de muncă cerând recomandări din partea rețelei lor, contactând direct companiile, utilizând platforme de căutare a locurilor de muncă, mergând la târguri de locuri de muncă, valorificând social media și interesându-se la agențiile de recrutare de personal. Munca pe cont propriu pe bază de contract este o opțiune viabilă.

Consultanții în vânzări sunt în general angajați de:

  • Firme de consultanță
  • Companii

.


Sindicalizare

Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi Asociația Națională a Profesioniștilor în Vânzări, sunt cruciale pentru consultanții în vânzări interesați să urmărească dezvoltarea profesională sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația lor.

Aderarea la una sau mai multe asociații adaugă valoare CV-ului dumneavoastră, în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


Provocari intalnite

Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi Asociația Națională a Profesioniștilor în Vânzări, sunt cruciale pentru consultanții în vânzări interesați să urmărească dezvoltarea profesională sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația lor.

Aderarea la una sau mai multe asociații adaugă valoare CV-ului dumneavoastră, în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


Tipul de experienta necesara

Candidații care au acumulat o experiență de muncă semnificativă și de calitate în vânzări, publicitate sau marketing vor avea mai multe șanse de a fi luați în considerare pentru pozițiile de consultant de vânzări. Prezentați un portofoliu de experiență în vânzări, dacă aveți așa ceva.

Candidații fără experiență profesională formală pot obține locuri de muncă de suport sau administrative la nivel de intrare, cu condiția să demonstreze competențele necesare și să fie pregătiți să urmeze pregătirea necesară în tehnici de vânzări.

Citiți despre profesie și intervievați/însoțițiți la locul de muncă experți care lucrează în vânzări pentru a vă dovedi angajamentul față de furnizorii de cursuri și potențialii angajatori.

Calificari si certificari recomandate

Deși o diplomă de bacalaureat vă poate aduce un post la nivel de începător, majoritatea angajatorilor preferă candidații cu o diplomă de licență în administrarea/managementul afacerilor, publicitate, comerț, vânzări, marketing, contabilitate și comunicare pentru majoritatea posturilor de consultant de vânzări. O pregătire solidă în domeniul calculatoarelor s-ar dovedi foarte avantajoasă.

Concentrează-te pe limbi străine, matematică și informatică în liceu.


Certificari & Diplome

Certificarea demonstrează competența unui consultant de vânzări în diferitele aspecte ale vânzării, de obicei printr-o serie de cursuri riguroase de e-learning, ateliere de lucru în persoană și un examen cuprinzător de joc de rol care cuprinde un apel de vânzare live cu un prospect.

Certificarea de la o organizație obiectivă și reputată poate ajuta candidații care îndeplinesc cerințele specifice legate de rol să se evidențieze pe o piață a muncii competitivă, să aibă un spor salarial semnificativ de până la 18%, să vă crească șansele de avansare și să vă permită să deveniți un consultant independent.

Programele acreditate vă învață strategii moderne de vânzări, obiceiuri care conduc la succes și tehnici puțin cunoscute ale celor mai buni unu la sută dintre profesioniștii în vânzări din întreaga lume.

Traseul acestei cariere

Progresul în carieră vine prin intermediul unor conturi sau teritorii mai profitabile care oferă comisioane mai bune. Cei care dau dovadă de calități de lider sunt promovați în roluri de supervizor sau de manager. Alții se mută în marketing și publicitate. De asemenea, vă puteți folosi educația, abilitățile și experiența pentru a vă transfera în poziții mai satisfăcătoare în sectorul editorial, al asigurărilor, al educației, corporatist sau medical.

Consultanții de vânzări de succes își încep de obicei propria afacere, vânzând un produs fabricat de ei înșiși sau lucrând prin intermediul unei francize.


Perspective de viitor

Candidații care au o diplomă de licență în marketing, afaceri sau vânzări și o certificare profesională au cele mai bune perspective de angajare.

Dezvoltare profesionala

Candidații care au o diplomă de licență în marketing, afaceri sau vânzări și o certificare profesională au cele mai bune perspective de angajare.

Extra informatii

Ce face ca un bun consultant de vânzări să fie grozav?

O calitate esențială care îi separă pe cei buni de cei grozavi este cunoașterea produselor companiei și a valorii acestora pentru clienți, pe care o pot obține prin câteva discursuri de vânzare.

Un consultant eficient oferă tehnici inovatoare construite în jurul nevoilor și așteptărilor companiei pentru a ajuta procesul de vânzare. În plus, aceștia ar trebui să fie suficient de bine versați în vânzări și marketing pentru a detecta zonele de oportunitate și a oferi soluții personalizate și modalități de implementare a acestora.

Candidații de succes au dovezi credibile ale serviciilor lor, cum ar fi mărturii ale clienților și studii de caz din proiectele pe care le-au realizat deja. Nu în ultimul rând, ei ar trebui să aibă o perspectivă nouă de a conduce vânzarea produselor și serviciilor companiei.

Potențialele avantaje și dezavantaje ale freelancing-ului vs. angajarea cu normă întreagă

Consultanții de vânzări freelancing au programe de lucru și locații mai flexibile. Ei au proprietate deplină asupra afacerii și își pot selecta proiectele și clienții. Cu toate acestea, ei se confruntă cu o muncă și un flux de numerar inconsecvent, ceea ce înseamnă mai multă responsabilitate, efort și risc.

Un consultant de vânzări cu normă întreagă, pe de altă parte, are beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Ei au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și de încredere și îndrumare din partea șefilor lor. Cu toate acestea, ei se pot confrunta cu plictiseala din cauza lipsei de flexibilitate, a proprietății și a varietății.

Când vă decideți între a fi freelancer sau angajat cu normă întreagă, luați în considerare avantajele și dezavantajele pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru dumneavoastră.

In concluzie

Ce face ca un bun consultant de vânzări să fie grozav?

O calitate esențială care îi separă pe cei buni de cei grozavi este cunoașterea produselor companiei și a valorii acestora pentru clienți, pe care o pot obține prin câteva discursuri de vânzare.

Un consultant eficient oferă tehnici inovatoare construite în jurul nevoilor și așteptărilor companiei pentru a ajuta procesul de vânzare. În plus, aceștia ar trebui să fie suficient de bine versați în vânzări și marketing pentru a detecta zonele de oportunitate și a oferi soluții personalizate și modalități de implementare a acestora.

Candidații de succes au dovezi credibile ale serviciilor lor, cum ar fi mărturii ale clienților și studii de caz din proiectele pe care le-au realizat deja. Nu în ultimul rând, ei ar trebui să aibă o perspectivă nouă de a conduce vânzarea produselor și serviciilor companiei.

Potențialele avantaje și dezavantaje ale freelancing-ului vs. angajarea cu normă întreagă

Consultanții de vânzări freelancing au programe de lucru și locații mai flexibile. Ei au proprietate deplină asupra afacerii și își pot selecta proiectele și clienții. Cu toate acestea, ei se confruntă cu o muncă și un flux de numerar inconsecvent, ceea ce înseamnă mai multă responsabilitate, efort și risc.

Un consultant de vânzări cu normă întreagă, pe de altă parte, are beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Ei au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și de încredere și îndrumare din partea șefilor lor. Cu toate acestea, ei se pot confrunta cu plictiseala din cauza lipsei de flexibilitate, a proprietății și a varietății.

Când vă decideți între a fi freelancer sau angajat cu normă întreagă, luați în considerare avantajele și dezavantajele pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru dumneavoastră.

Sfat?

„Refuzați să atașați un sens negativ cuvântului „nu”. Priviți-l ca pe un feedback. ‘Nu’ vă spune să vă schimbați abordarea, să creați mai multă valoare sau să încercați din nou mai târziu.”

Anthony Iannarino

Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

Dureaza 2 minute. Complet gratuit.