De ce și de ce nu?
Apărați acest rol pentru că odată ce vă dezvoltați abilitățile și învățați să luați decizii inteligente, puteți câștiga bine destul de repede, să fiți promovat și să găsiți diverse oportunități de a avansa. Cireașa de pe tort? Puteți introduce și influența tendințele de pe piață.
Rețineți, totuși, că, oricât de incitantă și plină de satisfacții ar fi această cale de carieră, este o provocare să mențineți un echilibru între viața profesională și cea privată, având în vedere orele suplimentare pe care le veți face. În aceeași măsură, deși există o mulțime de oportunități de a crește, aveți nevoie de o experiență copioasă pentru a beneficia de ele. Mai presus de toate, cu o mare putere vine și o mare responsabilitate – există puțin loc pentru erori, deoarece o mică greșeală poate cauza pierderi uriașe atunci când vine vorba de decizii monetare cruciale pentru compania ta.
Să faci un efort suplimentar pentru a câștiga zâmbetele clienților
La fel de simplu ca și cum ai cumpăra articole pentru a le revinde ulterior? Nu chiar. Un cumpărător cu amănuntul trebuie să facă un efort suplimentar pentru a anticipa nevoile clienților, pe lângă faptul că trebuie să formeze legături cu furnizorii și să îndeplinească așteptările clienților în materie de calitate. Noi tendințe, produse și modele sunt aproape întotdeauna în curs de apariție, în special în modă, tehnologie și electronice, iar dumneavoastră trebuie să fiți în permanență la curent cu ele, dacă nu chiar înaintea lor.
Abilități de afișat
Pe lângă calificările academice și experiența relevante, cumpărătorii din domeniul comerțului cu amănuntul trebuie să afișeze câteva abilități cruciale în relațiile lor zilnice. În primul rând, ei trebuie să se simtă bine în preajma oamenilor și trebuie să-i pună pe ceilalți în largul lor. Numai atunci pot forma legături de încredere durabile cu diversele părți interesate și își pot construi o rețea de contacte. În al doilea rând, un puternic simț al afacerilor este indispensabil pentru a încheia acorduri optime care să fie în beneficiul companiei și al utilizatorului final. De asemenea, cumpărătorii din comerțul cu amănuntul trebuie să fie suficient de perspicace pentru a alege produse adecvate pentru magazinul lor și pentru clientela acestuia – un magazin de articole de schimb va avea nevoie de produse mai ieftine, în timp ce un butic de îmbrăcăminte de lux se poate adresa clienților tineri și bogați.
Dimensiunea magazinului
În mod obișnuit, Cumpărătorii cu amănuntul, atunci când lucrează în marile magazine, se specializează într-un singur tip de marfă, cum ar fi mobilierul de casă. Dimpotrivă, cei care lucrează în magazine mici abordează o varietate de mărfuri. Cumpărătorii de retail pentru lanțurile de magazine cumpără, în general, produse pentru a le stoca în diferitele puncte de vânzare.
Mă uitându-mă în globul de cristal
Dat fiind faptul că Retail Buyers trebuie să selecteze marfa și să plaseze comenzi cu aproape jumătate de an înainte de expunerea și revânzarea efectivă în magazine, trebuie să fiți precis și perspicace în timp ce preziceți evoluția tendințelor în materie de modă și a nevoilor consumatorilor și să estimați vânzările potențiale. Cunoștințele de merchandising pentru a satisface cererea de pe piață, o înțelegere solidă a specialității dumneavoastră și un angajament profund în industrie vă vor ajuta să vă creați competențele necesare pentru a reuși.
Sfat?
Interacționați cu furnizorii cu integritate și profesionalism. Evitați să îi ignorați chiar dacă sunteți sigur că afacerea nu va funcționa. Oferiți feedback cu privire la motivul pentru care nu va funcționa – este vorba despre preț, sortiment, calitate sau altceva? Feedback-ul vă va ajuta să construiți o relație cu brandul și cu vânzătorul de care s-ar putea să fie nevoie să depindeți în viitor.