Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Cumpărător cu amănuntul

Scanning an aisle in a store or the screen at home for a favourite product or a novel gift for a loved one, consumers rarely think of the Retail Buyers responsible for the diversity of offerings from which to choose. Retail Buyers wear several hats as they go about their daily business. They study the market, scout for the best-priced offers, predict trends, negotiate deals, maintain inventory, and more. The result is that end-users are satisfied having found what they needed, and perhaps a little more, and companies stay profitable.

Citeste mai mult
Denumiri alternative
  • Manager achiziții
  • Agent de achiziții
  • Director achiziții
  • Director achiziții
  • Ofițer achiziții
  • Manager materiale
  • Acumpărător
Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariile pentru Cumpărător cu amănuntul in afara Romaniei
USA
$66.690 An ~ $5.558 luna
UK
£20.211 An ~ £1.684 luna

Esti interesat de o cariera ca Cumpărător cu amănuntul?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Cumpărător cu amănuntul este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

Vânzările anuale din Ziua Singles Day, 11 noiembrie (un eveniment de 24 de ore de cumpărături online) sunt mai mari decât Black Friday și Cyber Monday la un loc, ceea ce o face cea mai prolifică zi de cumpărături la nivel mondial.

.

Exploreaza cariera de Cumpărător cu amănuntul

Scotocind un culoar dintr-un magazin sau ecranul de acasă în căutarea unui produs preferat sau a unui cadou inedit pentru o persoană dragă, consumatorii se gândesc rareori la cumpărătorii din retail responsabili de diversitatea ofertelor din care pot alege. Cumpărătorii cu amănuntul poartă mai multe pălării în timp ce își desfășoară activitatea zilnică. Ei studiază piața, caută ofertele la cel mai bun preț, prezic tendințele, negociază oferte, mențin inventarul și multe altele. Rezultatul este că utilizatorii finali sunt mulțumiți că au găsit ceea ce aveau nevoie, și poate puțin mai mult, iar companiile rămân profitabile.

Responsabilitati

Ce fac cumpărătorii cu amănuntul?

Un cumpărător cu amănuntul trebuie de obicei să:

  • Să dezvolte și să aprovizioneze lanțurile de produse pentru a se potrivi politicilor și bazei de clienți a unui magazin; să lucreze sub conducerea unui manager de marfă pentru a cumpăra produsele selectate pentru revânzarea către utilizatorii finali prin intermediul comerțului electronic sau al magazinelor de vânzare cu amănuntul
  • Identificați și procurați produse noi și revizuiți articolele existente pentru a menține competitivitatea mixului general de mărfuri
  • Bazați deciziile de cumpărare pe diverși factori, cum ar fi prețul, calitatea și disponibilitatea produselor, cererea consumatorilor, tendințele pieței, obiectivele întreprinderii și constrângerile bugetare./li>
  • Colaborați cu managerul de mărfuri pentru a stabili liniile directoare ale bugetului; decideți cheltuielile admisibile pentru cumpărarea de mărfuri fezabile din punct de vedere comercial, astfel încât managerul să poată stabili prețuri de vânzare cu amănuntul competitive și profitabile
  • Cercetați în cataloagele pe suport de hârtie și online pentru a selecta ce să cumpărați; evaluați rentabilitatea, fiabilitatea și calitatea produselor și a furnizorilor
  • Colectați și utilizați date pentru a analiza și înțelege nevoile consumatorilor și pentru a găsi cea mai bună modalitate de a le satisface în beneficiul reciproc
  • Urmăriți și analizați tendințele și cercetările de piață și din industrie pentru a înțelege modelele de cumpărare ale consumatorilor și pentru a prezice tendințele viitoare; prognozați volumele potențiale de vânzări; anticipați înainte de lansarea lor modul în care vor funcționa noile produse
  • Mentinem un inventar precis
  • . pentru a identifica cu exactitate articolele și cantitățile acestora care trebuie reaprovizionate pentru vânzarea ulterioară cu amănuntul

  • Consolidați-vă o înțelegere solidă a principiilor de gestionare și alocare a furnizorilor și perfecționați abilitățile de negociere
  • Constituiți o rețea fiabilă de vânzători și furnizori;
  • Constituiți o rețea fiabilă de vânzători și furnizori;
  • țineți legătura și vă întâlniți cu aceștia pentru a discuta ofertele și reducerile și pentru a negocia contracte; vizitați fabricile și punctele lor de vânzare
  • Plasați comenzi de cumpărare adecvate; modificați-le în funcție de cerere, ofertă și fluctuațiile sezoniere
  • Monitorizați transportul mărfii către magazine; inspectați calitatea acesteia; monitorizați și înregistrați orice produse defecte; coordonați-vă cu furnizorii pentru a asigura respectarea standardelor de calitate Efectuați sarcini administrative; evaluați ofertele de preț; țineți legătura cu companiile de transport și cu vămile pentru a stabili condițiile de transport, termenele de livrare și metodele de plată(::)
  • Asistați la prezentări, târguri comerciale, seminarii, prezentări de modă și expoziții pentru a vedea și a afla la prima mână despre produsele noi și viitoare
  • Coordonați-vă cu alte francize pentru a asigura uniformitatea produselor în toate magazinele; se consultă cu departamentul de vânzări dacă trebuie să renunțe la anumite produse
  • Evaluează cifrele de vânzări și alți indicatori de performanță; urmărește concurenții; ține legătura cu furnizorii pentru a afla despre noile produse și a le introduce atunci când sunt disponibile și după aprobarea managerilor superiori
  • Liați cu alte departamente pentru a finaliza proiectele și cu personalul magazinului pentru a echilibra cererea și oferta
  • Cunoașteți afacerea și clienții prin studierea înregistrărilor computerizate ale vânzărilor și prin prezența în spațiile de vânzare
  • Lucrați cu departamentul de publicitate pentru a organiza promoții de vânzări; primiți feedback-ul clienților și luați măsurile necesare
  • Învățați și îndrumați recruții și angajații juniori

Mediu de lucru standard

Lucrul cumpărătorilor de retail este de obicei de birou și presupune perioade lungi de timp în care stau jos și citesc fie documente pe hârtie, fie documente electronice pe un ecran de calculator. Deși poate fi stresantă, munca în departamentele de achiziții creează o atmosferă plină de viață și de viață și vă aduce în contact frecvent cu producătorii, furnizorii, vânzătorii și angrosiștii. Cumpărătorii din comerțul cu amănuntul se pot afla adesea la sediul central al întreprinderii lor. Este nevoie de călătorii pentru a întâlni furnizori din același oraș sau țară sau chiar de peste hotare sau pentru a urmări diferite verigi din lanțurile de aprovizionare sau pentru a participa la expoziții comerciale și de modă.


Program de lucru

Majoritatea cumpărătorilor din comerțul cu amănuntul lucrează cu normă întreagă și, de obicei, mai mult de 40 de ore pe săptămână. Sezoanele aglomerate și termenele limită strânse vă vor găsi adesea lucrând seara și în weekend. Vizitele la târguri comerciale și la prezentări de modă se vor adăuga, de asemenea, la orele de lucru.

Lucrările pe cont propriu, deși nu sunt frecvente, sunt posibile odată ce aveți suficientă experiență. Oportunitățile de întrerupere a carierei și de lucru cu fracțiune de normă sunt limitate.

.


Despre angajatori

Căutarea unui nou loc de muncă poate părea o provocare. Cumpărătorii din domeniul comerțului cu amănuntul își pot stimula căutarea unui loc de muncă cerând recomandări din partea rețelei lor, contactând direct companiile și magazinele de vânzare cu amănuntul, utilizând platformele de căutare a locurilor de muncă, mergând la birourile de plasare și la târgurile de locuri de muncă din campusuri, valorificând social media și întrebând la agențiile de recrutare de personal.

Este un avantaj faptul că traseul de carieră este valabil în diverse sectoare și industrii. Chiar și așa, odată ce ați obținut calificările academice, certificările și experiența, scanați piața muncii pentru a afla în ce industrie doriți să vă alăturați și ce locații preferați. Potriviți-vă profilul cu cel al cerințelor postului pentru a vă optimiza căutarea și șansele de angajare.

Cumpărătorii din comerțul cu amănuntul sunt, în general, angajați de către:

  • Industria de modă
  • Magazinele departamentale
  • Piațe de vânzare cu amănuntul
  • Supermarketuri
  • .Magazinele de îmbunătățiri pentru casă
  • Distribuitorii cu amănuntul de nișă
  • Distribuitorii axați pe produse specifice
  • Discount Stores
  • Vânzătorii online
  • .Companii de vânzări prin poștă
  • Magazine specializate
  • Magazine de lanț
  • Canale de cumpărături prin televiziune
  • Instituții de învățământ
  • .li>Fabricanți de produse de îngrijire a sănătății
  • Fabricanți de echipamente sportive
  • Case de export
  • Instituții financiare pentru marketing

.


Sindicalizare

Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi International Purchase and Supply Education and Research Association (IPSERA), International Federation of Purchasing and Supply Management (IFPSM) și International Purchasing and Supply Chain Management Institute (IPSCMI), sunt esențiale pentru cumpărătorii cu amănuntul interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști care gândesc la fel în industria sau ocupația lor. Apartenența la unul sau mai multe dintre acestea adaugă valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


Provocari intalnite

Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi International Purchase and Supply Education and Research Association (IPSERA), International Federation of Purchasing and Supply Management (IFPSM) și International Purchasing and Supply Chain Management Institute (IPSCMI), sunt esențiale pentru cumpărătorii cu amănuntul interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști care gândesc la fel în industria sau ocupația lor. Apartenența la unul sau mai multe dintre acestea adaugă valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


Tipul de experienta necesara

Experiența de lucru în orice domeniu, și mai ales în etajul unui magazin de retail, vă va oferi un avantaj competitiv pe piața muncii. Dacă puteți găsi un stagiu de practică care să vă ajute să vă dezvoltați cunoștințele despre marfa cu care vă propuneți să lucrați, ați ieși în evidență din mulțime. Asigură-te că ești la curent cu orice an de plasament specific sau cu stagiile de vară disponibile în departamentele de achiziții ale firmelor de retail. Folosiți-vă experiența de muncă pentru a demonstra unele atribute semnificative ale unui cumpărător de retail, cum ar fi capacitatea de analiză, judecata sănătoasă, creativitatea, asumarea calculată a riscurilor și negocierea.

Încercați să găsiți un loc de muncă care să vă permită să dobândiți experiență în procesul de cumpărare, fie că este vorba de legătura cu furnizorii sau de supravegherea angajaților care o fac. O experiență suficientă în domeniul achizițiilor v-ar ajuta să vă evidențiați abilitatea de a negocia prețurile pentru a procura produse și servicii de înaltă calitate și ar putea umple orice lacune din educația formală.

Calificari si certificari recomandate

Puteți intra în domeniul cumpărăturilor cu amănuntul direct de la școală sau după ce ați dobândit o diplomă de licență, deși angajatorii o pot prefera pe aceasta din urmă. Deși vă puteți specializa în orice materie, este util să optați pentru cele relevante, cum ar fi matematica, managementul, afacerile sau marketingul, care vă dezvoltă conștiința comercială și simțul afacerilor. Dacă intenționați să intrați în domeniul cumpărării de modă, o diplomă în modă sau textile poate fi o condiție prealabilă.

Este recomandabil să informați cu privire la cerințele educaționale specifice pentru industria sau compania în care intenționați să lucrați, deoarece domeniul este extrem de competitiv. Deși unele calificări, cum ar fi o diplomă în finanțe, vă pot spori oportunitățile de angajare, este posibil ca acestea să nu fie obligatorii.


Certificari & Diplome

Certificarea demonstrează competența unui cumpărător de retail într-un set de abilități, de obicei prin experiență de lucru, formare și promovarea unui examen și vă distinge pentru angajamentul dumneavoastră de a avansa ca specialist în achiziții și lanț de aprovizionare. Puteți alege să obțineți certificarea în domeniul achizițiilor ecologice, al distribuției și depozitării sau chiar în domeniul consultanței în achiziții.

Certificările recunoscute la nivel mondial de către Societatea Americană de Achiziții (APS) sunt disponibile pentru profesioniștii în achiziții, atât membri, cât și nemembri. Certificarea din partea unor astfel de organizații obiective și de renume vă poate ajuta să vă evidențiați pe o piață a muncii competitivă, să aveți un spor salarial semnificativ, de până la 18 %, și să vă creșteți șansele de avansare. Programele de certificare de succes protejează bunăstarea publică prin încorporarea unui cod de etică.

Traseul acestei cariere

În general, experiența și calificările mai înalte vă vor califica pentru a avansa în roluri de cumpărător de nivel superior sau pentru a vă diversifica în domenii conexe, cum ar fi marketingul sau managementul magazinelor.

Începând cu postul de cumpărător stagiar, eventual ca parte a unui program de stagiu pentru absolvenți, veți îndeplini sarcini de bază pentru a vă asigura că achizițiile respectă specificațiile, termenele și orientările bugetare. Cu experiență, puteți avansa până la funcția de cumpărător senior, care stabilește rețele cu furnizorii, atribuie contracte și elaborează standarde pentru produse noi. Trecând la rolul de cumpărător asistent, ați urmări tendințele pieței, ați selecta mixul optim de produse și ați gestiona comenzile de achiziție înainte de a prelua rolul de cumpărător cu amănuntul. De obicei, este nevoie de doi-trei ani pentru a urca o treaptă superioară.

În funcție de performanțele dumneavoastră, ați putea ajunge să deveniți Manager de mărfuri, responsabil de alți Cumpărători cu amănuntul și să supervizați întregul proces de achiziții. În rolul de Manager de achiziții, sarcinile dumneavoastră ar include negocierea contractelor și a prețurilor cu furnizorii. În calitate de Director sau Controlor de Achiziții, v-ați asuma mai multe responsabilități, ați avea la dispoziție game de achiziții mai largi și bugete mai mari și ați formula strategii de cumpărare organizaționale. Țineți cont de faptul că rolurile manageriale superioare necesită, de obicei, o calificare de master în managementul afacerilor.

Mișcarea laterală în alte domenii conexe, cum ar fi managementul produselor și marketingul, este o posibilitate pentru cumpărătorii din retail care doresc să introducă varietate în cariera lor, mai degrabă decât o responsabilitate mai mare în același domeniu.

În cele din urmă, vă puteți ridica pentru a deveni vicepreședinte al companiei sau pentru a deveni antreprenor și a vă lansa propriul punct de vânzare cu amănuntul.

Cu siguranță, veți putea ajunge la un nivel mai ridicat.


Perspective de viitor

Mobilitatea geografică care vă permite să vă deplasați de la sediul central la un magazin sau între magazine, experiența în domeniul achizițiilor și în magazin sau în sediul central, și excelentele abilități de negociere și relaționare cu clienții asociate cu abilități de cercetare de piață și de previzionare a tendințelor vă pot îmbunătăți perspectivele de angajare ca și cumpărători de retail aspiranți.

Dezvoltare profesionala

Mobilitatea geografică care vă permite să vă deplasați de la sediul central la un magazin sau între magazine, experiența în domeniul achizițiilor și în magazin sau în sediul central, și excelentele abilități de negociere și relaționare cu clienții asociate cu abilități de cercetare de piață și de previzionare a tendințelor vă pot îmbunătăți perspectivele de angajare ca și cumpărători de retail aspiranți.

Extra informatii

De ce și de ce nu?

Apărați acest rol pentru că odată ce vă dezvoltați abilitățile și învățați să luați decizii inteligente, puteți câștiga bine destul de repede, să fiți promovat și să găsiți diverse oportunități de a avansa. Cireașa de pe tort? Puteți introduce și influența tendințele de pe piață.

Rețineți, totuși, că, oricât de incitantă și plină de satisfacții ar fi această cale de carieră, este o provocare să mențineți un echilibru între viața profesională și cea privată, având în vedere orele suplimentare pe care le veți face. În aceeași măsură, deși există o mulțime de oportunități de a crește, aveți nevoie de o experiență copioasă pentru a beneficia de ele. Mai presus de toate, cu o mare putere vine și o mare responsabilitate – există puțin loc pentru erori, deoarece o mică greșeală poate cauza pierderi uriașe atunci când vine vorba de decizii monetare cruciale pentru compania ta.

Să faci un efort suplimentar pentru a câștiga zâmbetele clienților

La fel de simplu ca și cum ai cumpăra articole pentru a le revinde ulterior? Nu chiar. Un cumpărător cu amănuntul trebuie să facă un efort suplimentar pentru a anticipa nevoile clienților, pe lângă faptul că trebuie să formeze legături cu furnizorii și să îndeplinească așteptările clienților în materie de calitate. Noi tendințe, produse și modele sunt aproape întotdeauna în curs de apariție, în special în modă, tehnologie și electronice, iar dumneavoastră trebuie să fiți în permanență la curent cu ele, dacă nu chiar înaintea lor.

Abilități de afișat

Pe lângă calificările academice și experiența relevante, cumpărătorii din domeniul comerțului cu amănuntul trebuie să afișeze câteva abilități cruciale în relațiile lor zilnice. În primul rând, ei trebuie să se simtă bine în preajma oamenilor și trebuie să-i pună pe ceilalți în largul lor. Numai atunci pot forma legături de încredere durabile cu diversele părți interesate și își pot construi o rețea de contacte. În al doilea rând, un puternic simț al afacerilor este indispensabil pentru a încheia acorduri optime care să fie în beneficiul companiei și al utilizatorului final. De asemenea, cumpărătorii din comerțul cu amănuntul trebuie să fie suficient de perspicace pentru a alege produse adecvate pentru magazinul lor și pentru clientela acestuia – un magazin de articole de schimb va avea nevoie de produse mai ieftine, în timp ce un butic de îmbrăcăminte de lux se poate adresa clienților tineri și bogați.

Dimensiunea magazinului

În mod obișnuit, Cumpărătorii cu amănuntul, atunci când lucrează în marile magazine, se specializează într-un singur tip de marfă, cum ar fi mobilierul de casă. Dimpotrivă, cei care lucrează în magazine mici abordează o varietate de mărfuri. Cumpărătorii de retail pentru lanțurile de magazine cumpără, în general, produse pentru a le stoca în diferitele puncte de vânzare.

Mă uitându-mă în globul de cristal

Dat fiind faptul că Retail Buyers trebuie să selecteze marfa și să plaseze comenzi cu aproape jumătate de an înainte de expunerea și revânzarea efectivă în magazine, trebuie să fiți precis și perspicace în timp ce preziceți evoluția tendințelor în materie de modă și a nevoilor consumatorilor și să estimați vânzările potențiale. Cunoștințele de merchandising pentru a satisface cererea de pe piață, o înțelegere solidă a specialității dumneavoastră și un angajament profund în industrie vă vor ajuta să vă creați competențele necesare pentru a reuși.

In concluzie

De ce și de ce nu?

Apărați acest rol pentru că odată ce vă dezvoltați abilitățile și învățați să luați decizii inteligente, puteți câștiga bine destul de repede, să fiți promovat și să găsiți diverse oportunități de a avansa. Cireașa de pe tort? Puteți introduce și influența tendințele de pe piață.

Rețineți, totuși, că, oricât de incitantă și plină de satisfacții ar fi această cale de carieră, este o provocare să mențineți un echilibru între viața profesională și cea privată, având în vedere orele suplimentare pe care le veți face. În aceeași măsură, deși există o mulțime de oportunități de a crește, aveți nevoie de o experiență copioasă pentru a beneficia de ele. Mai presus de toate, cu o mare putere vine și o mare responsabilitate – există puțin loc pentru erori, deoarece o mică greșeală poate cauza pierderi uriașe atunci când vine vorba de decizii monetare cruciale pentru compania ta.

Să faci un efort suplimentar pentru a câștiga zâmbetele clienților

La fel de simplu ca și cum ai cumpăra articole pentru a le revinde ulterior? Nu chiar. Un cumpărător cu amănuntul trebuie să facă un efort suplimentar pentru a anticipa nevoile clienților, pe lângă faptul că trebuie să formeze legături cu furnizorii și să îndeplinească așteptările clienților în materie de calitate. Noi tendințe, produse și modele sunt aproape întotdeauna în curs de apariție, în special în modă, tehnologie și electronice, iar dumneavoastră trebuie să fiți în permanență la curent cu ele, dacă nu chiar înaintea lor.

Abilități de afișat

Pe lângă calificările academice și experiența relevante, cumpărătorii din domeniul comerțului cu amănuntul trebuie să afișeze câteva abilități cruciale în relațiile lor zilnice. În primul rând, ei trebuie să se simtă bine în preajma oamenilor și trebuie să-i pună pe ceilalți în largul lor. Numai atunci pot forma legături de încredere durabile cu diversele părți interesate și își pot construi o rețea de contacte. În al doilea rând, un puternic simț al afacerilor este indispensabil pentru a încheia acorduri optime care să fie în beneficiul companiei și al utilizatorului final. De asemenea, cumpărătorii din comerțul cu amănuntul trebuie să fie suficient de perspicace pentru a alege produse adecvate pentru magazinul lor și pentru clientela acestuia – un magazin de articole de schimb va avea nevoie de produse mai ieftine, în timp ce un butic de îmbrăcăminte de lux se poate adresa clienților tineri și bogați.

Dimensiunea magazinului

În mod obișnuit, Cumpărătorii cu amănuntul, atunci când lucrează în marile magazine, se specializează într-un singur tip de marfă, cum ar fi mobilierul de casă. Dimpotrivă, cei care lucrează în magazine mici abordează o varietate de mărfuri. Cumpărătorii de retail pentru lanțurile de magazine cumpără, în general, produse pentru a le stoca în diferitele puncte de vânzare.

Mă uitându-mă în globul de cristal

Dat fiind faptul că Retail Buyers trebuie să selecteze marfa și să plaseze comenzi cu aproape jumătate de an înainte de expunerea și revânzarea efectivă în magazine, trebuie să fiți precis și perspicace în timp ce preziceți evoluția tendințelor în materie de modă și a nevoilor consumatorilor și să estimați vânzările potențiale. Cunoștințele de merchandising pentru a satisface cererea de pe piață, o înțelegere solidă a specialității dumneavoastră și un angajament profund în industrie vă vor ajuta să vă creați competențele necesare pentru a reuși.

Sfat?

Interacționați cu furnizorii cu integritate și profesionalism. Evitați să îi ignorați chiar dacă sunteți sigur că afacerea nu va funcționa. Oferiți feedback cu privire la motivul pentru care nu va funcționa – este vorba despre preț, sortiment, calitate sau altceva? Feedback-ul vă va ajuta să construiți o relație cu brandul și cu vânzătorul de care s-ar putea să fie nevoie să depindeți în viitor.

Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

Dureaza 2 minute. Complet gratuit.