Directorii artistici de publicitate începători fac echipă cu un copywriter pentru a forma o echipă de creație junior care lucrează la campanii mai puțin importante, dobândind în același timp o experiență valoroasă, construindu-și un portofoliu și lucrând la o varietate de mărci.
Tenacitatea, încrederea în ideile tale și faptul de a fi un jucător de echipă entuziast sunt esențiale dacă dorești să progresezi pentru a deveni un director artistic de nivel mediu. Acest lucru poate dura patru ani – sau mai puțin, dacă câștigați premii sau lucrați la campanii de succes.
De la poziția de middleweight, puteți ajunge la o poziție de senior creative, iar apoi, dacă aveți succes, puteți deveni director de creație. Nu toate agențiile de creație au directori executivi de creație, dar acest rol există în marile agenții globale.
Multe agenții de publicitate oferă acum clienților un serviciu integrat. Dezvoltarea carierei depinde în mare măsură de capacitatea dumneavoastră de a gândi conceptual și de a produce idei care să se traducă pe platforme multimedia. Este important să înțelegeți posibilitățile pe care le oferă internetul și platformele mobile, precum și mediile tradiționale.
Există posibilitatea de a lucra ca freelancer, dar poate fi nesigur dacă nu sunteți bine stabilit. Ar putea fi posibil să vă specializați în domeniul dumneavoastră, concentrându-vă pe domenii precum comerțul sau recrutarea. În calitate de creativ senior, ați putea să vă înființați propria agenție. De asemenea, ați putea trece la regie de reclame, televiziune sau cinema.
Perspective de viitor
Se așteaptă o concurență puternică pentru locurile de muncă, deoarece mulți designeri și artiști talentați caută să se mute în posturi de director artistic. Potențialii directori artistici cu o înțelegere puternică a creării de design intuitiv, ușor de utilizat, vor avea perspective mai bune de a lucra cu platforme digitale interactive.
Lucrătorii cu un portofoliu bun care demonstrează un design vizual robust și o muncă conceptuală pe toate platformele multimedia vor avea cele mai bune perspective. Angajatorii recrutează uneori echipe de creație mai degrabă decât indivizi, așa că, dacă puteți stabili o bună relație de lucru cu un copywriter, acesta poate fi un prim pas excelent. Agențiile favorizează persoanele cu idei mari, entuziasm și o atitudine „pot face”.