Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Director de marketing

The quintessential Chief Marketing Officer is a consummate salesman who knows how to market, who knows how to sell. CMOs change the culture and people’s tastes, to sell them something they never realized they needed. They believe in the maxim that if you “keep putting great products in front of customers, they would continue to open their wallets.”

Citeste mai mult
Denumiri alternative
  • Ofițer de marketing global
  • Director de marketing global
Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariu lunar net,
in Romania, pentru
Director de marketing
Salariu minim 3.389 RON Poate varia cu 10% mai puțin
Salariu mediu 9.916 RON Media pieței de muncă
Salariu mare 16.442 RON Poate varia cu 10% mai mult
Salariile pentru Director de marketing in afara Romaniei
USA
$128.551 An ~ $10.713 luna
UK
£110.522 An ~ £9.210 luna

Esti interesat de o cariera ca Director de marketing?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Director de marketing este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

Clienții de e-Commerce care primesc mai multe e-mailuri de abandonare a coșului de cumpărături au de 2,4 ori mai multe șanse să finalizeze achiziția decât cei care primesc doar un singur e-mail de urmărire.

.

Exploreaza cariera de Director de marketing

Ofițerul șef de marketing prin excelență este un vânzător desăvârșit, care știe cum să facă marketing, care știe cum să vândă. CMO schimbă cultura și gusturile oamenilor, pentru a le vinde ceva de care nu și-au dat seama că au nevoie. Ei cred în maxima conform căreia dacă „continui să pui produse excelente în fața clienților, aceștia vor continua să își deschidă portofelele.”

Responsabilitati

Ce fac directorii de marketing?

Un Chief Marketing Officer ar trebui în mod obișnuit să:

  • Genera venituri prin creșterea vânzărilor printr-un marketing de succes
  • „Asculta” tendințele pieței și direcționa eforturile de cercetare de piață ale companiei
  • Conduce și aliniază echipele de management al mărcii, comunicare de marketing, management al vânzărilor, cercetare de piață și formare în marketing, dezvoltare de produse, management al canalelor de distribuție, prețuri și servicii pentru clienți
  • /li>
  • Guidează o abordare unificată a distribuției serviciilor pentru clienți care să răspundă cerințelor pieței; utilizează sistemele de gestionare a relațiilor cu clienții (CRM)
  • Define strategiile de marketing pentru a sprijini strategia și obiectivele companiei
  • Gestionează bugetul și elaborează un plan de marketing fezabil pentru departament; supravegheați implementarea sa zilnică
  • Planificați și organizați funcțiile și operațiunile de marketing; asigurați-vă că acestea proiectează „vocea” unică a companiei
  • Proiectați și coordonați campanii promoționale, PR și alte eforturi de marketing pe canale digitale sau de presă
  • Constituiți o echipă de profesioniști în marketing foarte eficientă și îndrumați-i
  • li>Creați o rețea stabilă de parteneriate strategice cu agenții externe și profesioniști de marketing de încredere
  • Stabiliți indicatori cheie de performanță (KPI) și raportați consiliului de administrație cu privire la progresele înregistrate
  • Scoateți oportunități pe piață, stimulați creșterea afacerii și contribuiți la inițiative de dezvoltare a noilor afaceri

Mediu de lucru standard

Ofițerii șefi de marketing lucrează de obicei într-un spațiu de birou privat cu climă controlată și petrec mult timp în fața unui computer. Se așteaptă deplasări la birourile satelit și la sediile clienților. Codul vestimentar este business casual, cu excepția cazului în care se specifică altfel.


Program de lucru

Ofițerii șefi de marketing au program normal de lucru între orele 8.00 și 17.00, de luni până vineri. Este posibil să lucreze seara, în weekenduri și chiar să ia munca acasă atunci când se confruntă cu termene limită sau formulează noi strategii de marketing care trebuie lansate într-un anumit interval de timp.


Despre angajatori

În firmele mai mici, jobul de Chief Marketing Officer este de obicei un adaos la atribuțiile directorului de marketing sau de comunicare. Majoritatea CMO-urilor lucrează în sectorul privat – în companiile mari – cele care își permit să angajeze pe cineva care să se ocupe de experiența clienților ca o prioritate.

CMO sunt în general angajați de către:

  • Companii de bunuri de larg consum cu mișcare rapidă (FMCG)
  • Fabricanți de produse albe
  • Fabricanți de bunuri industriale
  • Companii de electronice
  • Companii de tehnologie a informației
  • ./li>
  • Bănci
  • Companii de asigurări
  • Servicii de comunicații
  • Companii de transport
  • Furnizori de energie
  • Sănătate și produse farmaceutice
  • /ul>.

    Sindicalizare

    Asociațiile și organizațiile profesionale sunt o resursă crucială pentru directorii de marketing interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația lor. Calitatea de membru al uneia sau mai multor organizații arată excelent în CV-ul dumneavoastră pentru a vă consolida acreditările și calificările.


    Provocari intalnite

    Asociațiile și organizațiile profesionale sunt o resursă crucială pentru directorii de marketing interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația lor. Calitatea de membru al uneia sau mai multor organizații arată excelent în CV-ul dumneavoastră pentru a vă consolida acreditările și calificările.


Tipul de experienta necesara

Ofițerii șefi de marketing aspiranți trebuie să fi avut cel puțin zece ani de experiență de lucru într-o poziție de marketing la nivel înalt pentru o afacere într-un mediu dinamic și foarte competitiv. De asemenea, CMO-urile trebuie să demonstreze o vastă experiență de lucru în leadership, construirea notorietății brandului, marketing online și offline, marketing tradițional și modern și funcții de comunicare.

CMOs

Calificari si certificari recomandate

Un accent pe probabilitate și statistică și cursuri introductive în domeniul bancar, marketing și publicitate ar fi, de asemenea, utile în liceu. O diplomă de licență într-un domeniu legat de afaceri sau de marketing este, de obicei, necesară pentru a începe ascensiunea până la funcția de Chief Marketing Officer. Un MBA este de preferat. Dar, odată ce ați pătruns în marketing, diploma de licență devine mai puțin relevantă. Experiența este esențială în acest caz.

.


Certificari & Diplome

O certificare voluntară este deseori văzută ca o dovadă a motivației și impulsului unui Chief Marketing Officer, oferindu-i un avantaj pentru majorări și promovări. Certificarea sporește capacitatea unui Chief Marketing Officer de a influența schimbările directe într-o varietate de structuri de management, menținând în același timp viziunea de lider. Aceasta le va ascuți abilitățile analitice și de planificare strategică.

IIMP® acreditat Chartered CMMP® este recunoscut la nivel mondial și reprezintă cel mai înalt nivel de desemnare în domeniul marketingului dezvoltat pentru profesioniștii aflați în cele mai înalte poziții în departamentele de marketing ale organizațiilor lor.

Traseul acestei cariere

Ofițerii șefi de marketing nu erau văzuți ca fiind de talia directorului general, deoarece nu fuseseră niciodată direct răspunzători pentru rezultatele financiare. Până de curând, postul de Chief Marketing Officer era considerat cel mai înalt punct posibil pe calea carierei. În această epocă a afacerilor digitale, un CMO care este cel mai aproape de client este mai aproape de veniturile și dezvoltarea afacerii.

Cincizeci și trei la sută dintre directorii de afaceri chestionați de Global Marketing Center au declarat că actualul lor CMO ar putea deveni într-o zi CEO. Următoarele trepte pe scara carierei ar putea include Ofițerul șef de strategie, directorul general și CEO.

Cealaltă treaptă pe scara carierei ar putea include director de strategie, director general și CEO.


Perspective de viitor

Se așteaptă ca directorii de top să se confrunte cu o concurență puternică pentru locurile de muncă. Salariul ridicat și prestigiul asociat acestor posturi atrag mulți candidați calificați. Cei care au o diplomă avansată și o experiență managerială vastă vor avea cele mai bune perspective de angajare.

Dezvoltare profesionala

Se așteaptă ca directorii de top să se confrunte cu o concurență puternică pentru locurile de muncă. Salariul ridicat și prestigiul asociat acestor posturi atrag mulți candidați calificați. Cei care au o diplomă avansată și o experiență managerială vastă vor avea cele mai bune perspective de angajare.

Extra informatii

Lucrarea unui Chief Marketing Officer este întotdeauna o provocare și se schimbă odată cu tendințele și anotimpurile. CMO-urile de astăzi trebuie să fie adepți și să cunoască o varietate de abilități, expertiză și înțelegere a afacerii.

Lucru de influență

Ofițerii șefi de marketing exercită o influență care ajută la mișcarea organizațiilor, stimulează inovația, determină creșterea afacerii și modelează narațiunea culturală ca niciodată înainte. Aceștia lucrează în parteneriat strâns cu departamentul de cercetare și dezvoltare, departamentul de comunicare, departamentul de marketing, departamentul de vânzări și departamentul de analiză. CMO sunt unii dintre cei mai multidimensionali, mai pricepuți din punct de vedere strategic, mai creativ și mai inovatori și mai provocați directori din cadrul C-suite.

Proiectarea UX și marketingul în formă de T

CMO consideră că este util să știe despre proiectarea experienței utilizatorului (UX). Proiectarea UX este procesul pe care echipele de proiectare îl folosesc pentru a crea produse care oferă experiențe semnificative și relevante. Acesta implică proiectarea procesului total de achiziție și integrare a produsului, cuprinzând aspecte legate de branding, design, utilizare și funcționalitate. De asemenea, competența în Marketingul în formă de T este utilă pentru CMO, prin care aceștia își dezvoltă atât amploarea, cât și profunzimea competențelor de marketing. Cu alte cuvinte, aceștia își construiesc o bază de competențe generale, specializându-se în același timp în unul sau două domenii particulare de expertiză, cum ar fi marketingul de conținut.

In concluzie

Lucrarea unui Chief Marketing Officer este întotdeauna o provocare și se schimbă odată cu tendințele și anotimpurile. CMO-urile de astăzi trebuie să fie adepți și să cunoască o varietate de abilități, expertiză și înțelegere a afacerii.

Lucru de influență

Ofițerii șefi de marketing exercită o influență care ajută la mișcarea organizațiilor, stimulează inovația, determină creșterea afacerii și modelează narațiunea culturală ca niciodată înainte. Aceștia lucrează în parteneriat strâns cu departamentul de cercetare și dezvoltare, departamentul de comunicare, departamentul de marketing, departamentul de vânzări și departamentul de analiză. CMO sunt unii dintre cei mai multidimensionali, mai pricepuți din punct de vedere strategic, mai creativ și mai inovatori și mai provocați directori din cadrul C-suite.

Proiectarea UX și marketingul în formă de T

CMO consideră că este util să știe despre proiectarea experienței utilizatorului (UX). Proiectarea UX este procesul pe care echipele de proiectare îl folosesc pentru a crea produse care oferă experiențe semnificative și relevante. Acesta implică proiectarea procesului total de achiziție și integrare a produsului, cuprinzând aspecte legate de branding, design, utilizare și funcționalitate. De asemenea, competența în Marketingul în formă de T este utilă pentru CMO, prin care aceștia își dezvoltă atât amploarea, cât și profunzimea competențelor de marketing. Cu alte cuvinte, aceștia își construiesc o bază de competențe generale, specializându-se în același timp în unul sau două domenii particulare de expertiză, cum ar fi marketingul de conținut.

Sfat?

Cunoașteți utilizatorul, cunoașteți magia și conectați-le pe cele două. Definiți și caracterizați piața, apoi dezvoltați ceva diferit, superior și cu adevărat cu valoare adăugată pentru ea.

Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

Dureaza 2 minute. Complet gratuit.