Avansarea se bazează în principal pe realizări la toate nivelurile din industrie, nu pe realizări academice sau pe parcursul studiilor, nici pe relații sau asociații profesionale (deși ultimele două sunt în creștere).
Posturile de nivel de intrare, în general „asistenți”, pot însemna să răspunzi la corespondență, să introduci date pe calculator, să răspunzi la apeluri telefonice și să corectezi texte. Responsabilitățile pot crește, dar numai cu perseverență, noroc și cu ajutorul cuiva care se află în prezent într-o poziție de responsabilitate. Lipsa sarcinilor complicate în acești primi doi ani este o binecuvântare; se învață multe observând, urmărind și ascultând directorii de publicitate cu experiență. Rata de uzură este de aproximativ 20 la sută.
Tinerii directori în ascensiune trec în poziții de „reprezentant de cont”, responsabili de coordonarea diverselor părți implicate într-o campanie, dar fără contact cu clienții. Salariile cresc cu aproximativ 50 la sută. Numărul de ore devine mortal, iar mulți tineri profesioniști, frustrați de cantitatea mică de contribuție creativă permisă, de orele lungi și de salariul limitat, părăsesc profesia (25 la sută). Cei puțini care au ocazia de a contribui creativ la o campanie văd rezultatele contribuției lor și simt ramificațiile acestei responsabilități.
Zece ani mai târziu, profesionistul mediu din industrie și-a schimbat locul de muncă de trei ori și a văzut aproximativ 60 la sută dintre contemporanii săi părăsind profesia. Să sperăm că aceștia și-au dezvoltat o anumită specialitate într-o industrie, un grup demografic sau un mediu de exprimare. Mulți au ajuns la nivelul de „account executive” sau mai sus.
Alți 20 la sută au intrat în alte industrii ca și consultanți, manageri sau directori. Salariul poate urca vertiginos – dar poate, de asemenea, să se prăbușească la zero. Motivul pentru care poate să scadă atât de dramatic este că specifică publicității este credința că experiența, deși importantă, este pe locul doi după „prospețime”. Directorii de publicitate cu vârsta de peste 52 de ani sunt rari.
Perspective de viitor
În general, un candidat tipic pentru publicitate este o persoană sociabilă, bine informată, cu încredere și bun simț.