Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Manager de marketing

When customers make purchases, they rarely acknowledge the invisible hand of the marketing team that played a role in their decision. Marketing Managers are in charge of bringing their company’s product or service to the attention of the customers who need it, and they supervise the teams who assist them. These managers are critical to a company’s performance because the work of their departments directly affects profits and pricing strategies.

Citeste mai mult
Denumiri alternative
  • Brand Manager
  • Chief Marketing Officer
  • Marketing Analyst
  • Marketing Coordinator
  • Marketing Coordinator
  • Social Media Director
Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariu lunar net,
in Romania, pentru
Manager de marketing
Salariu minim 3.436 RON Poate varia cu 10% mai puțin
Salariu mediu 6.265 RON Media pieței de muncă
Salariu mare 9.093 RON Poate varia cu 10% mai mult
Salariile pentru Manager de marketing in afara Romaniei
USA
$141.490 An ~ $11.791 luna
UK
£100.000 An ~ £8.333 luna

Esti interesat de o cariera ca Manager de marketing?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Manager de marketing este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

Managerii de marketing apreciază zvonurile pentru că bârfele de azi pot deveni realitate mâine.

.

Exploreaza cariera de Manager de marketing

Când clienții fac achiziții, rareori recunosc mâna invizibilă a echipei de marketing care a jucat un rol în decizia lor. Managerii de marketing sunt responsabili de aducerea produsului sau serviciului companiei lor în atenția clienților care au nevoie de el și supraveghează echipele care îi asistă. Acești manageri sunt esențiali pentru performanța unei companii, deoarece activitatea departamentelor lor afectează în mod direct profiturile și strategiile de stabilire a prețurilor.

Responsabilitati

Ce fac managerii de marketing?

Un manager de marketing ar trebui, în mod obișnuit, să:

  • Crearea conștientizării și dezvoltarea mărcii pe care o comercializează; comunicarea cu publicul țintă și construirea și dezvoltarea relațiilor cu clienții; participarea la dezvoltarea campaniilor integrate de marketing care promovează produse, servicii sau idei
  • Realizarea funcțiilor de planificare, publicitate & relații publice, organizare de evenimente, dezvoltare de produse, distribuție, sponsorizare și cercetare, în funcție de cerințele companiei
  • Inițiem studii de cercetare de piață și analizăm rezultatele acestora pentru a înțelege oportunitățile clienților și ale pieței pentru întreprinderi; stabilim obiective de marketing
  • Elaborați și puneți în aplicare o strategie de marketing pentru a ajuta organizațiile să își maximizeze profiturile; studiați cota de piață; colaborați cu personalul de vânzări, de relații publice și de dezvoltare a produselor
  • Colaborează cu șefii de departamente, cu personalul, cu directorii artistici, cu agenții de vânzări de publicitate și cu echipa financiară pentru a discuta despre bugete și contracte, planuri de marketing &i campanii publicitare și selectarea mijloacelor de publicitate, cum ar fi radioul, televiziunea, presa scrisă, mediile online și panourile publicitare
  • Evaluați și analizați publicitatea, marketingul direct și campaniile existente
  • Lucrați îndeaproape cu agențiile de creație interne sau externe pentru a concepe materiale de marketing, cum ar fi broșuri și reclame; căutați oportunități de publicitate și plasați anunțuri în presă sau la radio; negociați contractele de publicitate
  • Produceți conținut creativ, inclusiv videoclipuri și postări pe blog; redactați și corectați textele de marketing atât pentru campaniile online, cât și pentru cele tipărite
  • Planificați campanii promoționale, cum ar fi concursuri, cupoane sau cadouri; gestionați canalele de social media pentru a spori implicarea publicului; asigurați satisfacția clienților
  • Să urmăriți performanța de marketing și randamentul investiției; pregătiți rapoarte săptămânale sau lunare pentru conducere; monitorizați și raportați activitatea concurenților
  • Întâlniți-vă cu clienții pentru a le oferi consultanță de marketing sau în domeniu; mențineți și actualizați bazele de date ale clienților
  • Supravegheați și gestionați bugetul de marketing; direcționați angajarea personalului de publicitate, de promovare și de marketing, intervievați, angajați și instruiți; supravegheați activitățile zilnice ale acestuia
  • Organizați și participați la evenimente precum conferințe, seminarii, recepții și expoziții
  • li>Estimează cererea pentru produsele și serviciile pe care le oferă o organizație și concurenții săi; identifică piețele potențiale pentru produsele organizației
  • Supraveghează tendințele care indică necesitatea unui nou produs sau serviciu; ajută la dezvoltarea acelui produs sau serviciu și creează un plan de marketing pentru acesta

Mediu de lucru standard

Vă veți petrece o mare parte din timp într-un birou, dar veți participa, de asemenea, la întâlniri cu clienții, întâlniri cu organizațiile partenere, întâlniri cu furnizorii și diverse activități și expoziții. Este posibil să aveți ocazia să lucrați cu directori de top în unele dintre cele mai luxoase locuri pe care le poate oferi o companie. Pentru a crea și dezvolta relații, este posibil să trebuiască să socializați cu părțile interesate și cu clienții. Locurile de muncă tind să fie localizate mai degrabă în orașe decât în zonele rurale. Întâlnirile cu clienții și participarea la evenimente media necesită deplasări. Locurile de muncă în companiile multinaționale pot necesita să călătoriți în străinătate sau să acceptați misiuni în străinătate.


Program de lucru

Managerii de marketing lucrează de obicei cu normă întreagă, de la 9:00 la 17:00. Weekend-urile și sărbătorile sunt de obicei libere, dar este posibil să fie nevoie să lucrați seara sau în weekend-uri atunci când planificați sau participați la evenimente sau lucrați la o campanie de marketing de amploare.

Sunt posibile contracte pe termen scurt prin intermediul agențiilor sau muncă part-time. Cu o experiență adecvată și o rețea solidă, puteți opta, de asemenea, pentru o activitate pe cont propriu sau ca liber profesionist.


Despre angajatori

Managerii de marketing activează în diverse industrii, inclusiv în sectorul bancar, în comerțul cu amănuntul, în publicitate și în organizații non-profit și caritabile. Natura exactă a postului va varia în funcție de mărimea organizației, de sectorul de activitate și de faptul dacă obiectivul este de a vinde un produs sau un serviciu sau de a sensibiliza publicul cu privire la o problemă generală.

Ați putea alege să vă înscrieți la agențiile de recrutare sau să trimiteți candidaturi speculative direcționate către firmele de consultanță în marketing și către departamentele de marketing ale întreprinderilor în care vă propuneți să lucrați. De asemenea, este posibil să aflați despre posturile vacante din gură în gură și prin intermediul rețelelor.

Managerii de marketing sunt, în general, angajați de:

  • Întreprinderi publice și sectoriale
  • Industria prelucrătoare
  • Companii de finanțe și asigurări
  • .Industria de consum
  • Afaceri cu amănuntul
  • Industria cu ridicata
  • Agenții de marketing
  • Agenții de publicitate
  • Agenții de publicitate
  • .
  • Agenții de recrutare
  • Agenții de recrutare
  • Media
  • Servicii profesionale, științifice și tehnice
  • Industria tehnologiei informației
  • ./li>
  • Instituții de învățământ superior
  • Agenții guvernamentale
  • Organizații non-profit
  • Organizații caritabile
  • /ul>.

    Sindicalizare

    Asociațiile și organizațiile profesionale sunt esențiale pentru managerii de marketing interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația lor. De exemplu, Asociația Internațională de Marketing (IIMP) își propune să promoveze comunicarea și standardele etice în domeniul marketingului. Apartenența la astfel de organisme profesionale poate adăuga valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


    Provocari intalnite

    Asociațiile și organizațiile profesionale sunt esențiale pentru managerii de marketing interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația lor. De exemplu, Asociația Internațională de Marketing (IIMP) își propune să promoveze comunicarea și standardele etice în domeniul marketingului. Apartenența la astfel de organisme profesionale poate adăuga valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


Tipul de experienta necesara

Managerii de marketing au, de obicei, experiență de lucru în publicitate, marketing, promovare sau vânzări. Aceștia pot căuta locuri de muncă în vacanțe, stagii, job shadowing sau locuri de muncă part-time în marketing sau în domenii conexe. Obținerea unui loc de muncă ca asistent de marketing sau director de marketing junior este un prim pas excelent. Unii angajatori mai mari oferă studenților plasamente de vară plătite. Orice loc de muncă care oferă experiență în vânzări, servicii pentru clienți, cercetare de piață sau relații publice va fi util.

Se poate profita la maximum de orice plasament în marketing sau de cursul de an de plasament integrat pentru a-și dezvolta competențele și pentru a-și construi o rețea de contacte. Studenții pot participa la ateliere de lucru din industrie și pot căuta oportunități de relaționare.

Calificari si certificari recomandate

O diplomă de bacalaureat este, de obicei, cerința minimă pentru postul de director de marketing. Cursurile de strategii de marketing, comportament al consumatorilor, cercetare de piață, design de produs și statistică sunt avantajoase. Pentru posturile de management în domeniul publicității, unii angajatori preferă o diplomă de licență în publicitate sau jurnalism.

Un program de licență îi pregătește de obicei pe studenți pentru succesul în carieră, ajutându-i să își construiască o bază largă de cunoștințe, astfel încât absolvenții să poată fi versatili pe piața muncii.

Deși nu este necesară o diplomă de masterat pentru a deveni manager de marketing, o diplomă bine orientată, cum ar fi un MBA (Master of Business Administration) specializat în marketing, va ajuta o carieră în marketing să progreseze din punct de vedere financiar și profesional. Comportamentul consumatorului, rețelele sociale, optimizarea motoarelor de căutare și alte subiecte legate de publicitate sunt cursuri care completează un curriculum de bază în domeniul afacerilor.


Certificari & Diplome

Certificarea demonstrează competența într-o abilitate sau într-un set de abilități, de obicei prin experiență profesională, formare, promovarea unui examen sau o combinație a celor trei. Certificarea de la o organizație obiectivă, credibilă și reputată vă poate ajuta să câștigați credibilitate profesională, să vă evidențiați pe o piață a muncii competitivă, să vă creșteți șansele de promovare sau avansare, să vă validați cunoștințele și să vă creșteți încrederea la locul de muncă.

Traseul acestei cariere

Performanța, experiența și dobândirea de calificări profesionale determină evoluția în carieră. Angajații cu un nivel constant de performanță ridicat pot fi eligibili pentru promovare la fiecare doi-trei ani. După ce ați dobândit experiență practică și expertiză, ar trebui să vă așteptați să avansați la funcția de Marketing Executive și apoi la Senior Marketing Executive, și mai departe la Marketing Manager și Marketing Director. Manageri de marketing care excelează în munca lor vor avansa la funcția de Chief Marketing Officer (CMO) sau Vice President (VP) de marketing. Acești directori se concentrează pe imaginea de ansamblu și pe strategia generală de marketing a firmei. Cei care ocupă funcții de marketing preferă să se diversifice în cariere conexe în vânzări, publicitate sau relații publice.


Perspective de viitor

Posturile de director de marketing sunt foarte căutate de alți administratori și practicieni experimentați. Cei care știu să navigheze în mediul digital ar trebui să aibă cele mai bune oportunități pe măsură ce publicitatea bazată pe internet ia amploare.

Dezvoltare profesionala

Posturile de director de marketing sunt foarte căutate de alți administratori și practicieni experimentați. Cei care știu să navigheze în mediul digital ar trebui să aibă cele mai bune oportunități pe măsură ce publicitatea bazată pe internet ia amploare.

Extra informatii

Alegerea unei specialități

Marketingul este un mediu în schimbare rapidă în care întreprinderile, organizațiile și antreprenorii se angajează cu clienții lor. Managerii de marketing pot alege să rămână în roluri de marketing general sau să se concentreze pe managementul evenimentelor, marketing direct, marketing online sau comunicații de marketing. Marketingul digital și de social media se ocupă de analiza pieței, de extinderea în social media, de optimizarea motoarelor de căutare, de buletinele de știri prin e-mail, de managementul mărcii și de conversie, toate fațetele campaniei de marketing online a unei companii. Arta de a disemina informații despre o agenție sau o persoană către publicul larg este cunoscută sub numele de relații publice. Relațiile publice se deosebesc de publicitate și marketing prin faptul că cultivă atenția publicului și diseminează informații prin canale neplătite pentru a obține sau a genera publicitate pentru publicul lor țintă. Cercetătorii în marketing examinează datele pentru a identifica cele mai eficiente metode de marketing pentru a direcționa clienții către produsul unei companii. Procesul presupune, de obicei, colectarea de date despre piețele sau clienții țintă, găsirea de oportunități de marketing și urmărirea rezultatelor de marketing.

Lucrul cu agențiile de marketing

Agențiile de marketing cu servicii complete oferă servicii multidisciplinare clienților lor și îi ajută să formuleze și să execute strategii și campanii de marketing. De obicei, clienții lor caută un pachet complet pentru comunicare, fie pentru că nu au expertiza de marketing necesară, fie pentru că departamentul lor intern de marketing are nevoie de sprijin.

Potențialele avantaje și dezavantaje ale freelancingului vs. angajarea cu normă întreagă

Freelancingul oferă managerilor de marketing libertate în ceea ce privește programele flexibile, orele de lucru și locația. Aceștia au proprietate deplină asupra afacerii și își pot permite o selectivitate în ceea ce privește varietatea proiectelor și a clienților prezentați. Deși are un potențial de câștig nelimitat, freelancingul vine cu mai puțină stabilitate și securitate, cu muncă și fluxuri de numerar inconsistente. Există mai multă responsabilitate, efort și risc implicat. Nu există concedii plătite, iar concediile de boală/maternitate/paternitate sunt aproape inabordabile. Există și presiunea suplimentară a impozitului pe activități independente și lipsa eligibilității pentru indemnizațiile de șomaj.

Pe de altă parte, un director de marketing cu normă întreagă are acces la beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Ei au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și fiabilă și cu îndrumare din partea șefilor lor. În ciuda acestui fapt, ei sunt susceptibili la o potențială plictiseală și la incapacitatea de a urmări proiecte pasionale din cauza lipsei de timp sau de efort. Cu o lipsă de flexibilitate, proprietate și varietate, există, de asemenea, necesitatea de a bugeta bani în plus pentru naveta și costurile de îmbrăcăminte.

Atunci când vă decideți între a fi freelancer sau angajat cu normă întreagă, luați în considerare avantajele și dezavantajele pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru dvs.

In concluzie

Alegerea unei specialități

Marketingul este un mediu în schimbare rapidă în care întreprinderile, organizațiile și antreprenorii se angajează cu clienții lor. Managerii de marketing pot alege să rămână în roluri de marketing general sau să se concentreze pe managementul evenimentelor, marketing direct, marketing online sau comunicații de marketing. Marketingul digital și de social media se ocupă de analiza pieței, de extinderea în social media, de optimizarea motoarelor de căutare, de buletinele de știri prin e-mail, de managementul mărcii și de conversie, toate fațetele campaniei de marketing online a unei companii. Arta de a disemina informații despre o agenție sau o persoană către publicul larg este cunoscută sub numele de relații publice. Relațiile publice se deosebesc de publicitate și marketing prin faptul că cultivă atenția publicului și diseminează informații prin canale neplătite pentru a obține sau a genera publicitate pentru publicul lor țintă. Cercetătorii în marketing examinează datele pentru a identifica cele mai eficiente metode de marketing pentru a direcționa clienții către produsul unei companii. Procesul presupune, de obicei, colectarea de date despre piețele sau clienții țintă, găsirea de oportunități de marketing și urmărirea rezultatelor de marketing.

Lucrul cu agențiile de marketing

Agențiile de marketing cu servicii complete oferă servicii multidisciplinare clienților lor și îi ajută să formuleze și să execute strategii și campanii de marketing. De obicei, clienții lor caută un pachet complet pentru comunicare, fie pentru că nu au expertiza de marketing necesară, fie pentru că departamentul lor intern de marketing are nevoie de sprijin.

Potențialele avantaje și dezavantaje ale freelancingului vs. angajarea cu normă întreagă

Freelancingul oferă managerilor de marketing libertate în ceea ce privește programele flexibile, orele de lucru și locația. Aceștia au proprietate deplină asupra afacerii și își pot permite o selectivitate în ceea ce privește varietatea proiectelor și a clienților prezentați. Deși are un potențial de câștig nelimitat, freelancingul vine cu mai puțină stabilitate și securitate, cu muncă și fluxuri de numerar inconsistente. Există mai multă responsabilitate, efort și risc implicat. Nu există concedii plătite, iar concediile de boală/maternitate/paternitate sunt aproape inabordabile. Există și presiunea suplimentară a impozitului pe activități independente și lipsa eligibilității pentru indemnizațiile de șomaj.

Pe de altă parte, un director de marketing cu normă întreagă are acces la beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Ei au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și fiabilă și cu îndrumare din partea șefilor lor. În ciuda acestui fapt, ei sunt susceptibili la o potențială plictiseală și la incapacitatea de a urmări proiecte pasionale din cauza lipsei de timp sau de efort. Cu o lipsă de flexibilitate, proprietate și varietate, există, de asemenea, necesitatea de a bugeta bani în plus pentru naveta și costurile de îmbrăcăminte.

Atunci când vă decideți între a fi freelancer sau angajat cu normă întreagă, luați în considerare avantajele și dezavantajele pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru dvs.

Sfat?

Concentrează-te pe imaginea de ansamblu a ceea ce fac lucrătorii în mod regulat pentru a vedea cum își ating obiectivele. Amintiți-vă că nu sunteți plătit pentru a face vechea dvs. muncă, așa că delegați detaliile echipei dvs.

Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

Dureaza 2 minute. Complet gratuit.