Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Manager de publicitate

With so much creativity, ideas, and thoughts being thrown around an advertising office, someone needs to rein it all in to create a compelling and discernible message about a product. The Advertising Manager brings to bear strategy and experience to turn an idea into magic.

Citeste mai mult
Denumiri alternative
  • Manager de promoții
  • Manager de marketing și promoții
  • Executiv de cont de publicitate
  • Manager de cont de publicitate
  • Manager de agenție de publicitate
  • Manager de campanii de publicitate
  • Manager de cont
  • Manager de cont

.

Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariile pentru Manager de publicitate in afara Romaniei
USA
$59.872 An ~ $4.989 luna
UK
£31.414 An ~ £2.618 luna

Esti interesat de o cariera ca Manager de publicitate?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Manager de publicitate este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

Cele mai multe ceasuri din reclame sunt setate la 10:10 pentru a încadra numele mărcii și pentru a face o față zâmbitoare.

Exploreaza cariera de Manager de publicitate

Cu atât de multă creativitate, idei și gânduri aruncate într-un birou de publicitate, cineva trebuie să le controleze pe toate pentru a crea un mesaj convingător și ușor de înțeles despre un produs. Managerul de publicitate pune la bătaie strategia și experiența pentru a transforma o idee în magie.

Responsabilitati

Ce fac managerii de publicitate?

Un manager de publicitate trebuie, de obicei, să:

  • Crearea interesului în rândul potențialilor cumpărători pentru un produs sau un serviciu pentru un departament, pentru o întreagă organizație sau pe bază de proiect/contencios
  • Să țină legătura cu clienții pentru a discuta și a identifica cerințele lor de publicitate; îi educă cu privire la cele mai recente produse și la testele beta
  • Furnizează informații tehnice și de marketing pentru a dezvolta o strategie numită campanie publicitară pentru a ajunge la potențialii clienți
  • Conduceți sesiuni de brainstorming cu colegii din agenție pentru a concepe o campanie publicitară care să respecte briefingul și bugetul clientului
  • Inițiem studii de cercetare de piață și analizăm rezultatele acestora; determinăm cea mai bună modalitate de a ajunge la publicul țintă – prin reclame la TV &. radio, în ziare și reviste, pe internet sau chiar pe marginea autobuzelor din oraș
  • Lucrați cu managerul de cont pentru a instrui sau a conduce personalul de media, de creație și de cercetare în elaborarea materialelor publicitare; asigurați-vă că comunicarea curge eficient
  • li>Inspectați machetele – schițe/planuri pentru o reclamă; prezentați alături de colegii din agenție, în special managerul de cont, ideile campaniei și bugetul clientului
  • Negociați cu clienții și cu personalul agenției detaliile campaniei; să își testeze ideile cu ajutorul unor focus-grupuri înainte de lansare
  • Gestionează bugetul, calendarul și calitatea proiectului pentru a se asigura că îndeplinesc cerințele proiectului; redactează rapoarte pentru clienți; monitorizează eficiența campaniilor
  • Dirijați angajarea personalului de publicitate, de promovare și de marketing; supravegheați activitățile zilnice ale acestuia; întreprindeți sarcini administrative; aranjați și participați la întâlniri
  • Faceți pitch-uri, împreună cu alți angajați ai agenției, pentru a asigura noi afaceri pentru agenție; elabora strategii de stabilire a prețurilor pentru produsele sau serviciile comercializate către clienții țintă ai unei firme
  • lucra împreună cu directorul de dezvoltare a afacerilor pentru a crea strategii de vânzări convingătoare; genera venituri din publicitate în format online și editorial

.

Mediu de lucru standard

Deoarece activitatea managerilor de publicitate afectează în mod direct veniturile unei firme, lucrați de obicei cu directori de top. De asemenea, veți lucra cu agenții de vânzări și cu membrii personalului financiar pentru a dezvolta și executa campanii publicitare.

Deși, în general, veți lucra la birou, deplasările în timpul zilei de lucru sunt frecvente, deoarece este posibil să trebuiască să vă întâlniți cu clienții sau cu reprezentanți ai mijloacelor de comunicare. De asemenea, este posibil să trebuiască să participați la filmări TV, înregistrări radio sau castinguri. Ocazional, este necesar să lipsiți de acasă peste noapte și să lucrați sau să călătoriți în străinătate.

Mediul de lucru este, în general, informal, deși un cod vestimentar elegant este adesea norma. Rolul poate implica socializarea cu clienții.


Program de lucru

Majoritatea managerilor de publicitate lucrează cu normă întreagă. O săptămână obișnuită se va desfășura între orele 9:00 și 18:00, de luni până vineri. Cu toate acestea, este posibil să trebuiască să începeți ziua mai devreme sau să rămâneți până târziu pentru a respecta termenele limită. Munca în weekend este rară.

Deși pauzele de carieră sau munca cu fracțiune de normă nu sunt frecvente, uneori este posibilă împărțirea locului de muncă, iar unele dintre agențiile mai mari oferă concedii sabatice plătite după o perioadă de serviciu calificată.

.


Despre angajatori

Managerii de publicitate lucrează în agențiile de publicitate care pun la cale campanii pentru clienți, în firmele de media care vând spațiu sau timp publicitar sau în departamentul de publicitate al unei întreprinderi din aproape orice industrie, de la producție la inovație științifică, de la finanțe la asigurări. Vă veți găsi majoritatea oportunităților în marile agenții de publicitate. Agențiile pot face parte dintr-un grup mai mare sau pot funcționa ca societăți independente.

Managerii de publicitate sunt, în general, angajați de:

  • Agențiile de publicitate
  • Firmele de media
  • Departamentul de publicitate dintr-o organizație

.


Sindicalizare

Asociațiile și organizațiile profesionale sunt vitale pentru managerii de publicitate interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe asociații adaugă valoare CV-ului dumneavoastră, consolidându-vă în același timp acreditările și calificările.


Provocari intalnite

Asociațiile și organizațiile profesionale sunt vitale pentru managerii de publicitate interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe asociații adaugă valoare CV-ului dumneavoastră, consolidându-vă în același timp acreditările și calificările.


Tipul de experienta necesara

Experiența de lucru înainte de intrare este o modalitate excelentă de a înțelege cum funcționează o agenție și de a face contacte valoroase, care pot fi utile atunci când căutați un rol permanent ca manager de publicitate. Poți dobândi experiență relevantă prin muncă de vacanță, plasamente sau prin job shadowing. Unele agenții mai mari oferă programe formale de experiență de lucru/stagiu, adesea sub forma unor școli de vară.

Întrucât domeniul publicității este foarte competitiv, experiența de lucru se poate dovedi uneori dificil de obținut, dar orice altă experiență de lucru într-un context comercial poate fi utilă. Managerii de publicitate au, de obicei, experiență de lucru în publicitate, marketing, promoții sau vânzări. Mulți manageri sunt foști reprezentanți de vânzări, agenți de achiziții, cumpărători, specialiști în produse, publicitate, promoții sau relații publice. Cei mai promițători manageri de publicitate au între doi și patru ani de experiență profesională și între trei și șase luni de formare profesională sau la locul de muncă.

Construiți-vă CV-ul cu acreditări și experiență în publicitate. Atât membrii echipei de vânzări, cât și membrii echipei de creație au posibilitatea de a urca în ierarhie și de a deveni manageri de publicitate.

Calificari si certificari recomandate

Majoritatea posturilor de manager de publicitate necesită o diplomă de licență în publicitate, marketing, engleză, jurnalism, comunicare sau administrarea afacerilor. Un curs de studiu relevant poate include cursuri de marketing, comportamentul consumatorului, cercetare de piață, vânzări, metode și tehnologii de comunicare, arte vizuale, istoria artei și fotografie.

Cursurile de drept comercial, management, economie, contabilitate, finanțe, matematică și statistică sunt avantajoase. Studenții pot avea posibilitatea de a se concentra pe un aspect specific al domeniului, cum ar fi designul creativ.

Intrarea fără diplomă poate fi posibilă cu suficientă experiență de lucru relevantă; unii manageri de publicitate dețin diplome de asociat, dar absolvenții sunt în general preferați, mai ales în agențiile mai mari.


Certificari & Diplome

În calitate de manager de publicitate, este posibil să aveți nevoie, de asemenea, să știți cum să utilizați software de planificare a resurselor întreprinderii (ERP), software de gestionare a documentelor, software de creare și editare video, software de mediu de dezvoltare, creare de pagini web și instrumente software de editare.

Deși relativ puțini manageri de publicitate sunt certificați, certificarea prin intermediul organizațiilor profesionale poate servi drept un atu suplimentar pentru candidați pentru a se distinge pe o piață a muncii dificilă. Seminariile de dezvoltare oferite de organizații pot reprezenta, de asemenea, un avantaj pentru cei care își caută un loc de muncă.

Traseul acestei cariere

Se obișnuiește să se intre în această carieră ca manager de publicitate și apoi să se avanseze spre poziția de manager de cont care gestionează directori și se ocupă de clienți de profil înalt. Majoritatea managerilor de cont petrec cel puțin trei sau patru ani la acest nivel înainte de a avea suficientă experiență pentru a încerca să obțină promovarea ca director de cont, asumându-și responsabilitatea pentru tot personalul și clienții din cont. Postul cel mai râvnit este cel de Group Account Director.

Cât de repede și de departe veți progresa în carieră va depinde de nivelul de experiență pe care îl dobândiți și de succesul campaniilor dumneavoastră. Lucrând la o campanie premiată, de exemplu, veți avea un profil mai înalt și recunoaștere în industrie, iar evoluția în carieră va fi mult mai rapidă.

Este un rol cu o gamă largă de opțiuni. Managerii de publicitate au posibilitatea de a lucra în diferite sectoare sau cu o agenție de marketing dedicată. Dacă aveți suficientă experiență în domeniu, puteți să vă desprindeți și să vă înființați propria firmă de consultanță. Oportunitățile de avansare în carieră sunt numeroase și, dacă doriți, puteți lucra în străinătate. Mutarea între agenții și lucrul pentru mai mulți clienți diferiți vă poate ajuta să progresați mai rapid, astfel încât mobilitatea și flexibilitatea sunt importante în construirea carierei..


Perspective de viitor

Candidații la un loc de muncă cu experiență în publicitate online, mobilă și în social media vor ieși în evidență în fața potențialilor angajatori.

Dezvoltare profesionala

Candidații la un loc de muncă cu experiență în publicitate online, mobilă și în social media vor ieși în evidență în fața potențialilor angajatori.

Extra informatii

Mai mult decât o singură modalitate de a avea publicitate de calitate În organizațiile mai mari, cu un departament de publicitate extins, diferiți manageri de publicitate pot supraveghea conturile interne împreună cu departamentele de creație și de servicii media. Uneori, aceștia externalizează dezvoltarea campaniilor publicitare și gestionează activitatea desfășurată de companii terțe. Alteori, aceștia lucrează pentru marile agenții de publicitate care finalizează toate lucrările la nivel intern. În acest caz, ei pot supraveghea o echipă mare de oameni. În oricare dintre cazuri, ei vor revizui, de asemenea, munca agenției de publicitate pentru a se asigura că sunt respectate standardele de calitate. Domeniu de aplicare internațional Marile agenții de publicitate devin din ce în ce mai internaționale. Multe dintre ele fac parte dintr-un grup mai extins de media și comunicare, a cărui companie mamă poate avea sediul în Europa sau în America de Nord. Caracteristici râvnite Concurența pentru posturile de manager de publicitate va continua să fie robustă. Cei mai căutați candidați la acest post sunt gânditori creativi în mod inerent, care pot analiza datele pentru a identifica tendințele și a determina strategiile clienților. Managerii de publicitate au abilități excepționale de conducere și au urcat pe scara corporativă pentru a-și câștiga pozițiile. Domeniul de expertiză Unii manageri de publicitate se specializează într-un anumit domeniu al publicității. Directorii media determină modul în care o campanie publicitară ajunge la clienți. Directorii de cont gestionează conturile clienților, dar nu sunt responsabili de crearea sau prezentarea publicității. Această sarcină devine activitatea departamentului de servicii creative. Spații de lucru diverse În mod obișnuit, un angajator mai mare va avea între 50 și 80 de angajați, deși unele agenții au peste 300 de angajați. Companiile mai mici pot avea între cinci și 15 persoane. Multe dintre agențiile mari oferă clienților servicii multidisciplinare, cum ar fi marketing și publicitate, deoarece mulți clienți vor căuta un pachet complet de „comunicare”. Porți de acces O candidatură speculativă și orientată, folosind un CV și o scrisoare de intenție bine conturată și care să atragă atenția, poate fi o abordare eficientă pentru a obține posturi de prundiș. Încercați să învățați cât mai multe despre publicitate, despre rolul managerilor de publicitate și despre organizația pentru care doriți să lucrați înainte de a aplica direct.

Este util să citiți anunțurile de angajare din presa de specialitate pentru a vă ajuta să vă faceți o idee despre combinația de competențe și cunoștințe din domeniu de care are nevoie postul respectiv. Luați în considerare posturile conexe pentru experiența profesională, de exemplu, în vânzări, marketing sau relații publice, deoarece angajatorii consideră adesea că abilitățile și experiența dobândite în roluri conexe sunt transferabile în publicitate.

Networking-ul vă poate ajuta să vă asigurați un post în marketing. Serviciul de carieră al universității dumneavoastră poate găzdui evenimente care vă permit să obțineți contacte și să vă întâlniți cu reprezentanți ai industriei. Rețelele de socializare oferă o modalitate din ce în ce mai eficientă de a intra în contact cu profesioniști din domeniul publicității.

Agențiile mai mari, care au programe de formare pentru absolvenți, invită la depunerea de candidaturi prin intermediul site-urilor lor. Acestea se fac, de obicei, la începutul semestrului de toamnă din ultimul an de studii. Agențiile mai mici și cele specializate recrutează pe măsură ce apar posturi vacante, folosind adesea site-uri web specializate sau firme de consultanță în recrutare.

In concluzie

Mai mult decât o singură modalitate de a avea publicitate de calitate În organizațiile mai mari, cu un departament de publicitate extins, diferiți manageri de publicitate pot supraveghea conturile interne împreună cu departamentele de creație și de servicii media. Uneori, aceștia externalizează dezvoltarea campaniilor publicitare și gestionează activitatea desfășurată de companii terțe. Alteori, aceștia lucrează pentru marile agenții de publicitate care finalizează toate lucrările la nivel intern. În acest caz, ei pot supraveghea o echipă mare de oameni. În oricare dintre cazuri, ei vor revizui, de asemenea, munca agenției de publicitate pentru a se asigura că sunt respectate standardele de calitate. Domeniu de aplicare internațional Marile agenții de publicitate devin din ce în ce mai internaționale. Multe dintre ele fac parte dintr-un grup mai extins de media și comunicare, a cărui companie mamă poate avea sediul în Europa sau în America de Nord. Caracteristici râvnite Concurența pentru posturile de manager de publicitate va continua să fie robustă. Cei mai căutați candidați la acest post sunt gânditori creativi în mod inerent, care pot analiza datele pentru a identifica tendințele și a determina strategiile clienților. Managerii de publicitate au abilități excepționale de conducere și au urcat pe scara corporativă pentru a-și câștiga pozițiile. Domeniul de expertiză Unii manageri de publicitate se specializează într-un anumit domeniu al publicității. Directorii media determină modul în care o campanie publicitară ajunge la clienți. Directorii de cont gestionează conturile clienților, dar nu sunt responsabili de crearea sau prezentarea publicității. Această sarcină devine activitatea departamentului de servicii creative. Spații de lucru diverse În mod obișnuit, un angajator mai mare va avea între 50 și 80 de angajați, deși unele agenții au peste 300 de angajați. Companiile mai mici pot avea între cinci și 15 persoane. Multe dintre agențiile mari oferă clienților servicii multidisciplinare, cum ar fi marketing și publicitate, deoarece mulți clienți vor căuta un pachet complet de „comunicare”. Porți de acces O candidatură speculativă și orientată, folosind un CV și o scrisoare de intenție bine conturată și care să atragă atenția, poate fi o abordare eficientă pentru a obține posturi de prundiș. Încercați să învățați cât mai multe despre publicitate, despre rolul managerilor de publicitate și despre organizația pentru care doriți să lucrați înainte de a aplica direct.

Este util să citiți anunțurile de angajare din presa de specialitate pentru a vă ajuta să vă faceți o idee despre combinația de competențe și cunoștințe din domeniu de care are nevoie postul respectiv. Luați în considerare posturile conexe pentru experiența profesională, de exemplu, în vânzări, marketing sau relații publice, deoarece angajatorii consideră adesea că abilitățile și experiența dobândite în roluri conexe sunt transferabile în publicitate.

Networking-ul vă poate ajuta să vă asigurați un post în marketing. Serviciul de carieră al universității dumneavoastră poate găzdui evenimente care vă permit să obțineți contacte și să vă întâlniți cu reprezentanți ai industriei. Rețelele de socializare oferă o modalitate din ce în ce mai eficientă de a intra în contact cu profesioniști din domeniul publicității.

Agențiile mai mari, care au programe de formare pentru absolvenți, invită la depunerea de candidaturi prin intermediul site-urilor lor. Acestea se fac, de obicei, la începutul semestrului de toamnă din ultimul an de studii. Agențiile mai mici și cele specializate recrutează pe măsură ce apar posturi vacante, folosind adesea site-uri web specializate sau firme de consultanță în recrutare.

Sfat?

Diferența dintre cuvântul aproape corect și cuvântul corect este diferența dintre un fulger și un fulger.

Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

Dureaza 2 minute. Complet gratuit.