Deoarece activitatea managerilor de publicitate afectează în mod direct veniturile unei firme, lucrați de obicei cu directori de top. De asemenea, veți lucra cu agenții de vânzări și cu membrii personalului financiar pentru a dezvolta și executa campanii publicitare.
Deși, în general, veți lucra la birou, deplasările în timpul zilei de lucru sunt frecvente, deoarece este posibil să trebuiască să vă întâlniți cu clienții sau cu reprezentanți ai mijloacelor de comunicare. De asemenea, este posibil să trebuiască să participați la filmări TV, înregistrări radio sau castinguri. Ocazional, este necesar să lipsiți de acasă peste noapte și să lucrați sau să călătoriți în străinătate.
Mediul de lucru este, în general, informal, deși un cod vestimentar elegant este adesea norma. Rolul poate implica socializarea cu clienții.
Program de lucru
Majoritatea managerilor de publicitate lucrează cu normă întreagă. O săptămână obișnuită se va desfășura între orele 9:00 și 18:00, de luni până vineri. Cu toate acestea, este posibil să trebuiască să începeți ziua mai devreme sau să rămâneți până târziu pentru a respecta termenele limită. Munca în weekend este rară.
Deși pauzele de carieră sau munca cu fracțiune de normă nu sunt frecvente, uneori este posibilă împărțirea locului de muncă, iar unele dintre agențiile mai mari oferă concedii sabatice plătite după o perioadă de serviciu calificată.
.
Despre angajatori
Managerii de publicitate lucrează în agențiile de publicitate care pun la cale campanii pentru clienți, în firmele de media care vând spațiu sau timp publicitar sau în departamentul de publicitate al unei întreprinderi din aproape orice industrie, de la producție la inovație științifică, de la finanțe la asigurări. Vă veți găsi majoritatea oportunităților în marile agenții de publicitate. Agențiile pot face parte dintr-un grup mai mare sau pot funcționa ca societăți independente.
Managerii de publicitate sunt, în general, angajați de:
- Agențiile de publicitate
- Firmele de media
- Departamentul de publicitate dintr-o organizație
.
Sindicalizare
Asociațiile și organizațiile profesionale sunt vitale pentru managerii de publicitate interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe asociații adaugă valoare CV-ului dumneavoastră, consolidându-vă în același timp acreditările și calificările.
Provocari intalnite
Asociațiile și organizațiile profesionale sunt vitale pentru managerii de publicitate interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe asociații adaugă valoare CV-ului dumneavoastră, consolidându-vă în același timp acreditările și calificările.