Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Manager social media

As marketers worldwide depend increasingly on social media to reach their target audiences, the demand for Social Media Managers, at the nerve centre of creativity and innovative ideas, is growing.

Citeste mai mult
Denumiri alternative
  • Digital Marketer
  • Marketing Executive
  • Marketing Manager
  • Marketing Manager
Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariu lunar net,
in Romania, pentru
Manager social media
Salariu minim 3.436 RON Poate varia cu 10% mai puțin
Salariu mediu 6.265 RON Media pieței de muncă
Salariu mare 9.093 RON Poate varia cu 10% mai mult
Salariile pentru Manager social media in afara Romaniei
USA
$44.807 An ~ $3.734 luna
UK
£40.953 An ~ £3.413 luna

Esti interesat de o cariera ca Manager social media?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Manager social media este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

Utilizatorii de social media au crescut la 328 de milioane în 2019, ceea ce înseamnă 10 utilizatori noi pe secundă.

.

Exploreaza cariera de Manager social media

Cum marketerii din întreaga lume depind din ce în ce mai mult de social media pentru a ajunge la publicul lor țintă, cererea de Social Media Manageri, în centrul nevralgic al creativității și al ideilor inovatoare, este în creștere.

Responsabilitati

Ce fac managerii de social media?

Un Social Media Manager ar trebui, de obicei, să:

  • Crearea unor strategii de social media unice și atractive pentru a spori prezența angajatorului în social media și pentru a îmbunătăți afacerea acestuia
  • Planificarea și furnizarea de conținut multimedia pe toate platformele relevante; adaptarea conținutului pentru a se potrivi diverselor audiențe; gestionarea și promovarea campaniilor
  • Asistarea clienților cu întrebări; dezvoltarea discuțiilor cu publicul; formați relații benefice cu influenceri; consultați editorii pentru a vă asigura că conținutul este informativ
  • Analizați audiența; colaborați cu copywriteri și designeri pentru a crea conținut educativ și plăcut; monitorizați SEO și implicarea utilizatorilor
  • Evaluați cele mai recente tendințe și tehnici și veniți cu instrumente superioare pentru a măsura activitatea din social media; analizați activitatea concurenților; recomandați măsuri de optimizare a conținutului
  • Stabilește obiective pentru a crește gradul de conștientizare a mărcii și implicarea clienților; gestionează un buget pentru activitățile din social media
  • Asistă sau conduce crearea unui plan de marketing în social media în colaborare cu echipele de marketing, vânzări și dezvoltare de produse
  • Luați legătura cu clienții față în față sau prin telefon, e-mail și teleconferințe; încărcați postări în numele clienților pe profilurile de social media ale acestora
  • Utilizați social media pentru a crea o rețea puternică cu profesioniști din industrie și persoane influente; asigurați-vă că toate activitățile de social media sunt legale și corecte
  • Recrutați, instruiți și gestionați alte persoane din echipă.

Mediu de lucru standard

Managerii de social media angajați de organizații mai mari pot avea nevoie să lucreze la birou pentru a facilita comunicarea regulată cu departamentele de publicitate și marketing. Unii angajatori vă vor permite să lucrați de acasă, deoarece această funcție presupune o cantitate semnificativă de muncă la calculator.

Este posibil să raportați șefului departamentului de comunicare sau de marketing dacă lucrați pentru o companie mare. Dacă lucrați pentru o entitate mică sau un start-up, s-ar putea să raportați direct directorului general. Întâlnirile cu clienții și participarea la evenimente mediatice necesită deplasări. Locurile de muncă în companiile multinaționale vă pot impune să călătoriți în străinătate sau să acceptați misiuni în străinătate.


Program de lucru

Puteți lucra adesea de luni până vineri, de la 9.00 la 17.30. Termenele limită ale campaniei pot necesita să lucrați seara și în weekend. Numărul de ore pe care un freelancer trebuie să le presteze va depinde de nevoile clienților și de tipul de proiecte întreprinse.

.


Despre angajatori

Căutarea unui nou loc de muncă poate părea o provocare. Managerii din Social Media își pot stimula căutarea unui loc de muncă cerând recomandări din partea rețelei lor, contactând direct companiile, folosind platforme de căutare a locurilor de muncă, mergând la târguri de locuri de muncă, valorificând social media și interesându-se la agențiile de recrutare de personal. Ocuparea unui loc de muncă cu normă întreagă este norma, dar și munca cu jumătate de normă și munca pe bază de contract sunt, de asemenea, opțiuni. Experiența vă permite să lucrați și ca freelancer.

Managerii de social media sunt, în general, angajați de către:

  • Întreprinderi publice și de sector
  • Intreprinderi de producție
  • Companii de finanțe și asigurări
  • .Industria de consum
  • Afaceri cu amănuntul
  • Industria cu ridicata
  • Agenții de marketing
  • Agenții de publicitate
  • Agenții de publicitate
  • .

  • Agenții de recrutare
  • Agențiile de recrutare
  • Media
  • Servicii profesionale, științifice și tehnice
  • Industria tehnologiei informației
  • .
  • Instituții de învățământ superior
  • Agenții guvernamentale
  • Organizații non-profit
  • Organizații caritabile

  • Sindicalizare

    Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi Asociația Internațională de Marketing (IMA), sunt esențiale pentru cei interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația lor. Calitatea de membru al uneia sau mai multor asociații adaugă valoare CV-ului dumneavoastră, consolidându-vă în același timp acreditările și calificările.

    .


    Provocari intalnite

    Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi Asociația Internațională de Marketing (IMA), sunt esențiale pentru cei interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația lor. Calitatea de membru al uneia sau mai multor asociații adaugă valoare CV-ului dumneavoastră, consolidându-vă în același timp acreditările și calificările.

    .


Tipul de experienta necesara

Stabilește-ți o prezență online solidă și un brand personal prin intermediul diferitelor platforme de social media pentru a prezenta experiența relevantă. Scrierea unui blog de înaltă calitate și încorporarea de elemente multimedia, cum ar fi videoclipuri, imagini și infografice în conținutul tău te vor ajuta să câștigi un număr mare de urmăritori. Monitorizați impactul postărilor dvs. ca dovadă bazată pe date a succesului comunicării dvs. în social media.

Demonstrați că puteți utiliza social media în mod eficient la nivel profesional. Căutați ani de plasament plătit în social media sau stagii de vară care pot fi disponibile în cadrul marilor corporații. Tomatizați o ucenicie avansată în marketing digital, unde puteți combina munca cu studii academice part-time.

De asemenea, ați putea să vă interesați de oportunitățile de experiență profesională contactând direct departamentele de marketing ale întreprinderilor, firmele de marketing digital/social media și organizațiile de caritate.

Probabil că veți intra în domeniu ca junior, asistent sau secretar după o experiență de lucru semnificativă în marketing, relații publice sau publicitate.

Ca în orice carieră, citirea cât mai multor informații despre profesie și intervievarea celor care lucrează în social media sunt alte modalități importante de a vă explora interesul.

Calificari si certificari recomandate

O diplomă de bacalaureat și o pregătire dedicată în domeniul social media vă pot obține un loc de muncă la nivel de intrare ca Social Media Manager. Cu toate acestea, candidații cu cel puțin o diplomă de licență în jurnalism, management de afaceri, relații publice, publicitate, psihologie, marketing digital, media și comunicare și scriere creativă vor avea o șansă mai bună pe piața muncii. Cursurile de matematică, comunicare și marketing se vor dovedi benefice.


Certificari & Diplome

Certificarea demonstrează competența unui Social Media Manager într-un set de abilități, de obicei prin experiență de lucru, formare și promovarea unui examen.

Certificările nu sunt adesea esențiale. Totuși, acestea pot oferi formare și o înțelegere puternică a canalelor și resurselor pentru a vă ajuta să rămâneți competitivi într-un domeniu în continuă schimbare.

Traseul acestei cariere

Managementul social media este un rol relativ nou, fără un traseu de carieră prestabilit. Avansarea în carieră poate avea loc sub forma unei mișcări către o organizație mai mare sau a promovării în roluri de conducere de nivel superior, cum ar fi Head of Social Media și cele cu o atribuție mai largă în domeniul comunicării digitale.


Perspective de viitor

Persoanele care pot să navigheze în mediul digital ar trebui să aibă cele mai bune oportunități pe măsură ce marketingul în social media capătă amploare.

Dezvoltare profesionala

Persoanele care pot să navigheze în mediul digital ar trebui să aibă cele mai bune oportunități pe măsură ce marketingul în social media capătă amploare.

Extra informatii

Business-urile și agenții de publicitate pot utiliza software de gestionare a rețelelor sociale pentru a gestiona, controla și analiza profilurile și activitățile lor de social media.

Tools Of The Trade

Managerii de social media folosesc Sprinklr, Hootsuite, Asana și Olapic pentru a-și programa postările. Google Analytics și Facebook Insights îi ajută să analizeze gradul de implicare al postărilor lor.

Potențialele avantaje și dezavantaje ale freelancing-ului vs. angajarea cu normă întreagă

Freelancing Social Media Managers au programe de lucru și locații mai flexibile. Ei au proprietatea deplină a afacerii și își pot selecta proiectele și clienții. Cu toate acestea, ei se confruntă cu o muncă și un flux de numerar inconsecvent, ceea ce înseamnă mai multă responsabilitate, efort și risc.

Pe de altă parte, un Social Media Manager cu normă întreagă are beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Ei au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și fiabilă și îndrumare din partea șefilor lor. Cu toate acestea, ei pot experimenta plictiseala din cauza lipsei de flexibilitate, de proprietate și de varietate. Atunci când vă decideți între a fi freelancer sau angajat cu normă întreagă, luați în considerare avantajele și dezavantajele pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru dumneavoastră.

Pentru a reuși

Managerii de social media care sunt creativi, au o înțelegere profundă a tendințelor media și își folosesc în mod optim abilitățile analitice vor avea o carieră de succes. Monitorizați campaniile și profitați la maximum de teste pentru a avea rezultate optime.

In concluzie

Business-urile și agenții de publicitate pot utiliza software de gestionare a rețelelor sociale pentru a gestiona, controla și analiza profilurile și activitățile lor de social media.

Tools Of The Trade

Managerii de social media folosesc Sprinklr, Hootsuite, Asana și Olapic pentru a-și programa postările. Google Analytics și Facebook Insights îi ajută să analizeze gradul de implicare al postărilor lor.

Potențialele avantaje și dezavantaje ale freelancing-ului vs. angajarea cu normă întreagă

Freelancing Social Media Managers au programe de lucru și locații mai flexibile. Ei au proprietatea deplină a afacerii și își pot selecta proiectele și clienții. Cu toate acestea, ei se confruntă cu o muncă și un flux de numerar inconsecvent, ceea ce înseamnă mai multă responsabilitate, efort și risc.

Pe de altă parte, un Social Media Manager cu normă întreagă are beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Ei au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și fiabilă și îndrumare din partea șefilor lor. Cu toate acestea, ei pot experimenta plictiseala din cauza lipsei de flexibilitate, de proprietate și de varietate. Atunci când vă decideți între a fi freelancer sau angajat cu normă întreagă, luați în considerare avantajele și dezavantajele pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru dumneavoastră.

Pentru a reuși

Managerii de social media care sunt creativi, au o înțelegere profundă a tendințelor media și își folosesc în mod optim abilitățile analitice vor avea o carieră de succes. Monitorizați campaniile și profitați la maximum de teste pentru a avea rezultate optime.

Sfat?

Practicați-vă abilitățile de scriere și de design pentru a vă transmite mai bine mesajul sau pentru a promova un produs.

Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

Dureaza 2 minute. Complet gratuit.