Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Ofițer de relații publice

Public relations (PR) is a concept familiar to many, but not everyone may know what it means. A Public Relation Officer’s role is vital for every company as the job entails distributing the correct details to the right places and people to build a brand’s reputation. One of the significant contributors to a company’s success is how well it can introduce its idea, product, or service into a network, and then maintain and expand its scope.

Citeste mai mult
Denumiri alternative
  • Consultant
  • Agent de presă
  • Publicist
  • Reprezentant
Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariile pentru Ofițer de relații publice in afara Romaniei
USA
$62.810 An ~ $5.234 luna
UK
£40.000 An ~ £3.333 luna

Esti interesat de o cariera ca Ofițer de relații publice?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Ofițer de relații publice este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

Deși ofițerii de relații publice încearcă să stabilească "ore de birou" rezonabile, dacă trebuie să îndeplinească o sarcină, chiar și la ora 2 dimineața, ei intră online și o fac. Mass-media nu doarme niciodată, și nici profesioniștii în relații publice nu dorm.

Exploreaza cariera de Ofițer de relații publice

Relațiile publice (PR) sunt un concept familiar pentru mulți, dar nu toată lumea știe ce înseamnă. Rolul unui ofițer de relații publice este vital pentru fiecare companie, deoarece această funcție presupune distribuirea detaliilor corecte către locurile și persoanele potrivite pentru a construi reputația unui brand. Unul dintre factorii care contribuie semnificativ la succesul unei companii este modul în care aceasta își poate introduce ideea, produsul sau serviciul într-o rețea, iar apoi își poate menține și extinde domeniul de aplicare.

Responsabilitati

Ce fac ofițerii de relații publice?

Un ofițer de relații publice trebuie, de obicei, să:

  • Studia obiectivele organizaționale, politicile promoționale și cerințele pentru a dezvolta strategii și campanii de relații publice și cu mass-media care pot construi și menține o opinie publică favorabilă și o opinie a părților interesate și pot promova idei, produse și servicii
  • Organiza și fi prezent la evenimente de relații publice, cum ar fi conferințe de presă, zile deschise, expoziții, tururi și vizite; să acționeze ca purtător de cuvânt al companiei, vorbind în public la aceste evenimente; să instruiască clienții în dezvoltarea abilităților de comunicare eficientă
  • să caute parteneriate și sponsorizări; să mențină relații cu angajații, consumatorii, comunitatea și grupurile de interes public; să gestioneze problemele de PR
  • li>Colaborează cu alte departamente ale companiei; comunică cu clienții, conducerea și departamentul de jurnalism în ceea ce privește obiectivele, strategiile și bugetul; consiliază managerii cu privire la deciziile de afaceri
  • Asigură efectuarea de studii de piață; urmărește tendințele din industrie; urmărește și analizează acoperirea mediatică; informează clienții cu privire la noile oportunități de promovare și la progresul campaniilor actuale de PR
  • /li>
  • Menține și actualizează profilurile de social media și orice conținut web; prezintă rapoarte de PR; creează și editează publicații organizaționale, cum ar fi buletine informative interne sau rapoarte ale acționarilor; răspunde întrebărilor presei și publicului; redactează și distribuie comunicate de presă și materiale promoționale ale clienților

Mediu de lucru standard

Ofițerii de relații publice lucrează de obicei în birouri. Cu toate acestea, ei își petrec timpul și în afara, participând la evenimente și activități comunitare. Birourile sunt situate de obicei în locații urbane din întreaga țară. În calitate de ofițer de relații publice, deplasările locale sunt frecvente în timpul zilei de lucru pentru a se întâlni cu clienții sau reprezentanții companiei. Dacă lucrați pentru companii multinaționale, este posibil să trebuiască să călătoriți în alte zone sau în străinătate.


Program de lucru

Deși ofițerii de relații publice juniori pot avea programe de lucru ceva mai agitate, mai ales atunci când lucrează la campanii de PR cu termene limită strânse, profesioniștii cu mai mult de trei ani de experiență se pot aștepta la un program standard de la 9 dimineața la 17.30. Cu toate acestea, ofițerii de relații publice seniori petrec mai mult timp socializând și făcând networking cu clienții noi și actuali, asociații de afaceri și profesioniștii din industrie după orele de program obișnuite. Vor exista momente în care veți lucra în afara programului de lucru, participând la evenimente de seară sau fiind de gardă în weekend pentru a face față rapid unor probleme specifice, cum ar fi o criză. De asemenea, puteți alege să lucrați cu jumătate de normă.


Despre angajatori

Ofițerii de relații publice lucrează de obicei pentru o firmă de relații publice sau pentru departamentul intern de relații publice sau de comunicare al unei organizații. Aceștia pot lucra în diverse domenii și medii.

Ofițerii de relații publice sunt, în general, angajați de:

  • Agenții de publicitate și marketing
  • Agenții de caritate
  • Consultanții
  • Organizații comerciale și industriale
  • Organizații guvernamentale./li>
  • Producători
  • Companii private
  • Afaceri publice
  • Organizații non-profit
  • Organizații caritabile
  • Comercianți cu amănuntul
  • /ul>.

    Sindicalizare

    Asociațiile și organizațiile profesionale sunt esențiale pentru ofițerii de relații publice interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația lor. De exemplu, Asociația Internațională de Relații Publice (IRPA) își propune să promoveze comunicarea și practicile etice în domeniul relațiilor publice. Apartenența la astfel de organisme profesionale poate adăuga valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


    Provocari intalnite

    Asociațiile și organizațiile profesionale sunt esențiale pentru ofițerii de relații publice interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația lor. De exemplu, Asociația Internațională de Relații Publice (IRPA) își propune să promoveze comunicarea și practicile etice în domeniul relațiilor publice. Apartenența la astfel de organisme profesionale poate adăuga valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


Tipul de experienta necesara

Biroul de servicii de carieră al universității dvs. poate avea informații despre stagiile disponibile în domeniul PR. De asemenea, sunt disponibile stagii de practică și programe de formare pentru absolvenți. Apartenența la astfel de scheme vă va permite accesul la informații despre cursuri și formare, cum ar fi calificările care contribuie la primirea statutului certificat și a acreditărilor. Din moment ce aceasta este o profesie competitivă, experiența anterioară intrării în PR, comunicare, marketing și mass-media este foarte de dorit. Din moment ce este greu de găsit un loc de muncă plătit, voluntariatul este o modalitate valoroasă de a câștiga experiență. Puteți fi voluntar la o organizație de caritate locală, unde puteți învăța planificarea evenimentelor, relații publice și redactarea comunicatelor de presă. Angajatorii apreciază absolvenții cu experiență în jurnalism, care au scris pentru publicații studențești și au participat la programe radio studențești sau la societăți universitare. Calitatea de membru al organismelor profesionale, adesea la un preț redus pentru studenți, vă va oferi acces la informații despre potențiale cursuri de formare, cerințe de certificare, programe ale companiilor și plasamente. Stagiile de marketing în social media pot fi, de asemenea, calea ta spre munca în domeniul PR.

Calificari si certificari recomandate

O diplomă în orice domeniu este potrivită pentru un ofițer de relații publice aspirant, deși puteți explora și traseul absolvenților de școală care intră în acest domeniu. În timp ce marketingul poate fi, de obicei, o specializare de top la universitate, dacă doriți să lucrați în domeniul relațiilor publice, puteți alege, de asemenea, engleza, managementul, afacerile, comunicațiile, jurnalismul sau studiile media sau științele comportamentale. O diplomă în relații publice este, de asemenea, posibilă în unele instituții. Urmarea unor cursuri suplimentare care să cuprindă web design, videografie și fotografie vă poate oferi un avantaj. În timp ce un masterat în relații publice vă poate crește șansele de a obține un loc de muncă, angajatorii pot aprecia mai mult atributele personale și experiența. Dacă urmați un program de masterat, puteți alege să vă concentrați pe un domeniu specific, cum ar fi comunicarea corporativă și organizațională, publicitatea și social media cu implicarea publicului. Oricare dintre aceste specializări vă va oferi o mai bună înțelegere a modelelor comportamentale ale indivizilor, ceea ce vă va fi de ajutor atunci când lucrați.


Certificari & Diplome

Certificarea în domeniul relațiilor publice demonstrează competența într-o abilitate sau într-un set de abilități, de obicei prin experiență profesională, formare, promovarea unui examen sau o combinație a celor trei. Agențiile guvernamentale individuale se ocupă de acordarea licențelor. De obicei, necesită trecerea unei evaluări, pe lângă îndeplinirea criteriilor de eligibilitate. În calitate de ofițer de relații publice, certificarea este crucială, deoarece trebuie să rămâneți relevant, plin de resurse și motivat. Investigarea membrilor care încalcă Codul de etică protejează bunăstarea publică și câștigă încrederea și respectul comunității, două dintre cele mai importante aspecte ale viitorului unui profesionist.

Traseul acestei cariere

Progresia în carieră este determinată de performanță, experiență și de dobândirea de calificări profesionale. Angajații cu un nivel constant de performanță ridicat pot fi eligibili pentru promovare la fiecare doi-trei ani. Ca proaspăt absolvent, vă puteți aștepta să serviți timp de unul sau doi ani ca asistent de relații publice sau director de cont junior înainte de a fi promovat ca ofițer de relații publice sau director de cont. Avansarea către poziții la nivel de management, cum ar fi Senior Account Executive sau Account Manager, va dura probabil încă doi sau trei ani și depinde foarte mult de aptitudinile, succesul și motivația dumneavoastră. Pentru a vă extinde expertiza sau pentru a vă transfera într-un post mai specializat, este posibil să trebuiască să fiți dispus să vă mutați între angajatori sau zone geografice. După doi-trei ani în această etapă, ați putea fi eligibil pentru a fi promovat la funcția de director de cont, unde veți fi responsabil de clienții de profil mai înalt și de toți membrii echipei de cont. Ați putea avansa până la funcția de director de relații publice și, în cele din urmă, ați putea fi invitat să vă alăturați unui consiliu de administrație sau ați putea să vă înființați o firmă. Dacă v-ați construit o rețea puternică de contacte și doriți să lucrați ca consultant independent sau să vă înființați o firmă mai târziu în carieră, munca pe cont propriu este o alegere. .


Perspective de viitor

Concurența pentru posturile de ofițeri de relații publice este acerbă din cauza numărului mai mare de candidați decât de posturi. Faptul de a avea experiență și abilități interpersonale excelente va crește perspectivele de angajare.

Dezvoltare profesionala

Concurența pentru posturile de ofițeri de relații publice este acerbă din cauza numărului mai mare de candidați decât de posturi. Faptul de a avea experiență și abilități interpersonale excelente va crește perspectivele de angajare.

Extra informatii

Un set de instrumente de PR

Printre diverse alte abilități și cunoștințe profesionale, ofițerii de relații publice ar face bine să se familiarizeze cu software-ul de gestionare a proiectelor și cu editarea video/fotografică. Aceștia ar trebui să își extindă portofoliul cu experiența gestionării conferințelor de presă, a gestionării relațiilor cu mass-media (online, audiovizuală și tipărită), precum și a cercetării, redactării și editării publicațiilor.

Alte instrumente la îndemână sunt cunoștințele de marketing pentru consumatori și capacitatea de a aborda planuri strategice semnificative, precum și sarcinile administrative zilnice. Este esențial să se acumuleze expertiză pentru a gestiona campaniile de relații publice pentru a obține rezultate cuantificabile, îndeplinind în același timp obiectivele proiectului și obiectivele companiei. Țineți-vă la curent cu diversele agende media și cu afacerile curente. În orice moment, faptul de a rămâne orientat către termenele limită, de a fi curios și de a exersa abilitățile de urmărire și raportare vă va menține trusa de instrumente de PR bine echipată.

Supraviețuirea celui mai adaptat

Sectorul relațiilor publice pare să treacă printr-o transformare dramatică. Deși schimbările din climatul pieței globale prezintă noi provocări și oportunități pentru majoritatea industriilor, industria de PR este deosebit de afectată. Relațiile publice, ca majoritatea celorlalte aspecte ale marketingului, sunt forțate să se adapteze la aceste schimbări.

A devenit clar că majoritatea firmelor de relații publice elaborează strategii care încorporează tendințele critice. Specializarea într-un domeniu specific ca mijloc de a concura într-un mediu din ce în ce mai ostil, internaționalizarea ca pârghie de creștere și o creștere sau o îmbunătățire a pregătirii, recrutării și evaluării pentru a spori reputația și profesionalismul industriei de relații publice se numără printre strategiile principale care au apărut.

O industrie Cenușăreasă

Practicienii tind să aibă un mare cuvânt de spus în ceea ce privește direcția actuală a industriei. Dacă liderii industriei de PR pot profita de noile oportunități, PR-ul va putea face tranziția de la un instrument tactic de marketing la un imperativ strategic pentru clienți.

Responsabilii de relații publice ar trebui să continue să se concentreze pe tacticile care le pot îmbunătăți abilitățile de afaceri și imaginea generală. Îndeplinirea acestor obiective va ajuta industria de PR să câștige în cele din urmă respectul pe care îl merită și să valorifice tendințele de bază.

Lucrând ca freelancer

Din moment ce nu trebuie să plătească pentru un birou, tarifele companiei, salariile angajaților și toate celelalte costuri de funcționare, un ofițer de relații publice freelancer ar avea totuși cheltuieli generale mai mici decât o agenție. Cei mai mulți freelanceri lucrează de acasă, într-o cafenea sau într-o sală de co-working, folosind un laptop.

Ofițerii de relații publice freelanceri au, de asemenea, contracte flexibile și pot negocia mai ușor cu agențiile. Această flexibilitate vă permite să vă întâlniți cu diverși clienți. Puteți profita de rețeaua lor de contacte în marketing, web design, SEO, marketing digital și design grafic pentru a vă ajuta cu alte nevoi legate de proiecte.

In concluzie

Un set de instrumente de PR

Printre diverse alte abilități și cunoștințe profesionale, ofițerii de relații publice ar face bine să se familiarizeze cu software-ul de gestionare a proiectelor și cu editarea video/fotografică. Aceștia ar trebui să își extindă portofoliul cu experiența gestionării conferințelor de presă, a gestionării relațiilor cu mass-media (online, audiovizuală și tipărită), precum și a cercetării, redactării și editării publicațiilor.

Alte instrumente la îndemână sunt cunoștințele de marketing pentru consumatori și capacitatea de a aborda planuri strategice semnificative, precum și sarcinile administrative zilnice. Este esențial să se acumuleze expertiză pentru a gestiona campaniile de relații publice pentru a obține rezultate cuantificabile, îndeplinind în același timp obiectivele proiectului și obiectivele companiei. Țineți-vă la curent cu diversele agende media și cu afacerile curente. În orice moment, faptul de a rămâne orientat către termenele limită, de a fi curios și de a exersa abilitățile de urmărire și raportare vă va menține trusa de instrumente de PR bine echipată.

Supraviețuirea celui mai adaptat

Sectorul relațiilor publice pare să treacă printr-o transformare dramatică. Deși schimbările din climatul pieței globale prezintă noi provocări și oportunități pentru majoritatea industriilor, industria de PR este deosebit de afectată. Relațiile publice, ca majoritatea celorlalte aspecte ale marketingului, sunt forțate să se adapteze la aceste schimbări.

A devenit clar că majoritatea firmelor de relații publice elaborează strategii care încorporează tendințele critice. Specializarea într-un domeniu specific ca mijloc de a concura într-un mediu din ce în ce mai ostil, internaționalizarea ca pârghie de creștere și o creștere sau o îmbunătățire a pregătirii, recrutării și evaluării pentru a spori reputația și profesionalismul industriei de relații publice se numără printre strategiile principale care au apărut.

O industrie Cenușăreasă

Practicienii tind să aibă un mare cuvânt de spus în ceea ce privește direcția actuală a industriei. Dacă liderii industriei de PR pot profita de noile oportunități, PR-ul va putea face tranziția de la un instrument tactic de marketing la un imperativ strategic pentru clienți.

Responsabilii de relații publice ar trebui să continue să se concentreze pe tacticile care le pot îmbunătăți abilitățile de afaceri și imaginea generală. Îndeplinirea acestor obiective va ajuta industria de PR să câștige în cele din urmă respectul pe care îl merită și să valorifice tendințele de bază.

Lucrând ca freelancer

Din moment ce nu trebuie să plătească pentru un birou, tarifele companiei, salariile angajaților și toate celelalte costuri de funcționare, un ofițer de relații publice freelancer ar avea totuși cheltuieli generale mai mici decât o agenție. Cei mai mulți freelanceri lucrează de acasă, într-o cafenea sau într-o sală de co-working, folosind un laptop.

Ofițerii de relații publice freelanceri au, de asemenea, contracte flexibile și pot negocia mai ușor cu agențiile. Această flexibilitate vă permite să vă întâlniți cu diverși clienți. Puteți profita de rețeaua lor de contacte în marketing, web design, SEO, marketing digital și design grafic pentru a vă ajuta cu alte nevoi legate de proiecte.

Sfat?

În calitate de ofițer de relații publice, este probabil să trimiteți sute de e-mailuri în fiecare săptămână către jurnaliști și alți parteneri media. Nu vă descurajați în absența unui răspuns imediat. Deoarece e-mailurile se pierd adesea într-o căsuță de primire supraaglomerată, este esențial să le dați curs câteva zile mai târziu – fie cu un alt e-mail, fie cu un apel telefonic. Amintindu-le oamenilor și informându-i despre e-mailul dumneavoastră, veți avea un impact imediat asupra lor.

Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

Dureaza 2 minute. Complet gratuit.