Un set de instrumente de PR
Printre diverse alte abilități și cunoștințe profesionale, ofițerii de relații publice ar face bine să se familiarizeze cu software-ul de gestionare a proiectelor și cu editarea video/fotografică. Aceștia ar trebui să își extindă portofoliul cu experiența gestionării conferințelor de presă, a gestionării relațiilor cu mass-media (online, audiovizuală și tipărită), precum și a cercetării, redactării și editării publicațiilor.
Alte instrumente la îndemână sunt cunoștințele de marketing pentru consumatori și capacitatea de a aborda planuri strategice semnificative, precum și sarcinile administrative zilnice. Este esențial să se acumuleze expertiză pentru a gestiona campaniile de relații publice pentru a obține rezultate cuantificabile, îndeplinind în același timp obiectivele proiectului și obiectivele companiei. Țineți-vă la curent cu diversele agende media și cu afacerile curente. În orice moment, faptul de a rămâne orientat către termenele limită, de a fi curios și de a exersa abilitățile de urmărire și raportare vă va menține trusa de instrumente de PR bine echipată.
Supraviețuirea celui mai adaptat
Sectorul relațiilor publice pare să treacă printr-o transformare dramatică. Deși schimbările din climatul pieței globale prezintă noi provocări și oportunități pentru majoritatea industriilor, industria de PR este deosebit de afectată. Relațiile publice, ca majoritatea celorlalte aspecte ale marketingului, sunt forțate să se adapteze la aceste schimbări.
A devenit clar că majoritatea firmelor de relații publice elaborează strategii care încorporează tendințele critice. Specializarea într-un domeniu specific ca mijloc de a concura într-un mediu din ce în ce mai ostil, internaționalizarea ca pârghie de creștere și o creștere sau o îmbunătățire a pregătirii, recrutării și evaluării pentru a spori reputația și profesionalismul industriei de relații publice se numără printre strategiile principale care au apărut.
O industrie Cenușăreasă
Practicienii tind să aibă un mare cuvânt de spus în ceea ce privește direcția actuală a industriei. Dacă liderii industriei de PR pot profita de noile oportunități, PR-ul va putea face tranziția de la un instrument tactic de marketing la un imperativ strategic pentru clienți.
Responsabilii de relații publice ar trebui să continue să se concentreze pe tacticile care le pot îmbunătăți abilitățile de afaceri și imaginea generală. Îndeplinirea acestor obiective va ajuta industria de PR să câștige în cele din urmă respectul pe care îl merită și să valorifice tendințele de bază.
Lucrând ca freelancer
Din moment ce nu trebuie să plătească pentru un birou, tarifele companiei, salariile angajaților și toate celelalte costuri de funcționare, un ofițer de relații publice freelancer ar avea totuși cheltuieli generale mai mici decât o agenție. Cei mai mulți freelanceri lucrează de acasă, într-o cafenea sau într-o sală de co-working, folosind un laptop.
Ofițerii de relații publice freelanceri au, de asemenea, contracte flexibile și pot negocia mai ușor cu agențiile. Această flexibilitate vă permite să vă întâlniți cu diverși clienți. Puteți profita de rețeaua lor de contacte în marketing, web design, SEO, marketing digital și design grafic pentru a vă ajuta cu alte nevoi legate de proiecte.
Sfat?
În calitate de ofițer de relații publice, este probabil să trimiteți sute de e-mailuri în fiecare săptămână către jurnaliști și alți parteneri media. Nu vă descurajați în absența unui răspuns imediat. Deoarece e-mailurile se pierd adesea într-o căsuță de primire supraaglomerată, este esențial să le dați curs câteva zile mai târziu – fie cu un alt e-mail, fie cu un apel telefonic. Amintindu-le oamenilor și informându-i despre e-mailul dumneavoastră, veți avea un impact imediat asupra lor.