Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Redactor publicitar

Doing business without advertising is like winking at someone in the dark. You know what you are doing, but no one else does.” Advertising Copywriters are the word wizards who write advertisements to entice their targets into doing the things they want them to do.

Citeste mai mult
Denumiri alternative

    • Adjunct de publicitate
    • Copiator independent
    • Copiator creativ
    • Copiator social media
    • Scriitor de conținut web
    • Furnizor de conținut creativ

    .

Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariile pentru Redactor publicitar in afara Romaniei
USA
$50.570 An ~ $4.214 luna
UK
£47.838 An ~ £3.987 luna

Esti interesat de o cariera ca Redactor publicitar?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Redactor publicitar este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

Copywriterii aduc bani serioși. Miliarde (cu B) de dolari anual. Un text deosebit de eficient care a fost perfect a generat o creștere de 64% a conversiilor.

Exploreaza cariera de Redactor publicitar

A face afaceri fără publicitate este ca și cum ai face cu ochiul cuiva în întuneric. Tu știi ce faci, dar nimeni altcineva nu știe.” Redactorii publicitari sunt magicienii cuvintelor care scriu reclame pentru a-și atrage țintele să facă ceea ce vor ei să facă.

Responsabilitati

Ce fac copywriterii de publicitate?

Un redactor publicitar trebuie, de obicei, să:

  • Să se familiarizeze cu produsele și serviciile clienților, cu publicul țintă și cu activitățile concurenților
  • Să dezvolte idei și concepte creative, adesea în parteneriat cu directorul artistic, în timp ce ține legătura cu companiile de producție, fotografii, tipografii, designerii și tipografii<
  • /li>
  • Prezentați ideile directorului de creație pentru aprobare și dezvoltare și apoi clienților
  • Măstrați un stil de redactare clar, convingător și original prin diverse iterații și o lectură finală pentru a depista greșelile gramaticale, de ortografie sau de punctuație
  • Modificați, revizuiți sau redezvoltați reclamele sau campaniile ca răspuns la feedback-ul directorului de creație, al echipei de cont sau al clienților
  • Contestați actorii pentru lucrări de televiziune și radio, ascultați casetele de voce și supravegheați campaniile din faza de producție până la finalizare
  • Lucrați la mai multe campanii în același timp, uneori sub presiune și adesea cu termene limită strânse
  • Monitorizați eficiența campaniilor publicitare prin menținerea la curent cu cultura populară și cu tendințele

.

Mediu de lucru standard

Puteți lucra la birou, acasă sau oriunde aveți acces la un computer. Redactorii publicitari pot fi solicitați la filmări TV, înregistrări radiofonice, la casting și în sălile de editare. Este posibil să fie nevoiți să viziteze clienții, să întreprindă cercetări în zone publice sau să viziteze diferite locații pentru a ajuta la creativitate.

Majoritatea agențiilor de top au sediul în orașe mari, dar multe dintre ele au și birouri regionale. Creativii au multă libertate în ceea ce privește codul vestimentar, dar trebuie să își amintească întotdeauna că ceea ce poartă este o formă de Publicitate. Există câteva reguli nescrise care trebuie respectate.


Program de lucru

Ora de lucru este, în general, de la 9 a.m. la 5 p.m. Redactorii publicitari pot fi nevoiți să lucreze seara și în weekend-uri pentru a produce ceva acceptabil pentru un editor sau un client. Munca cu fracțiune de normă și detașările pot fi dificil de obținut.

Scriitorii și autorii independenți sau freelanceri se pot confrunta cu presiunile de a jongla cu mai multe proiecte sau de a căuta în mod continuu noi lucrări.


Despre angajatori

Agențiile și firmele de consultanță specializată în recrutare pot anunța pe site-urile lor locuri de muncă pentru Copywriteri publicitari. Locurile de muncă la nivel de început sunt rareori anunțate; ajută abordările speculative. Copywriting-ul poate fi realizat și pe bază de freelance sau pe proiect. Alte căi de acces la Copywriting sunt posibile prin recrutare și publicitate business-to-business (B2B).

Copiatorii de publicitate sunt în general angajați de către:

  • Agenții de publicitate
  • Agenții de media
  • Agenții de marketing full-service
  • Pietrești
  • Piațe de știri
  • Posturi de televiziune
  • Posturi de radio
  • Companii farmaceutice

.


Sindicalizare

Asociațiile și organizațiile profesionale sunt o resursă cheie pentru redactorii publicitari interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația lor. Calitatea de membru al uneia sau mai multor asociații arată foarte bine în CV-ul dumneavoastră, pentru a vă consolida acreditările și calificările ca redactor publicitar.

Copiatorii de publicitate care scriu reclame pentru radio și televiziune pot face parte din sindicate precum Writers Guild of America. Ei pot face parte din mai multe asociații profesionale care îi aduc împreună cu alți oameni creativi, le fac să avanseze în carieră și le oferă seminarii și cursuri.


Provocari intalnite

Asociațiile și organizațiile profesionale sunt o resursă cheie pentru redactorii publicitari interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația lor. Calitatea de membru al uneia sau mai multor asociații arată foarte bine în CV-ul dumneavoastră, pentru a vă consolida acreditările și calificările ca redactor publicitar.

Copiatorii de publicitate care scriu reclame pentru radio și televiziune pot face parte din sindicate precum Writers Guild of America. Ei pot face parte din mai multe asociații profesionale care îi aduc împreună cu alți oameni creativi, le fac să avanseze în carieră și le oferă seminarii și cursuri.


Tipul de experienta necesara

Puțini absolvenți de publicitate creativă își găsesc un loc de muncă imediat după absolvire. Ocazional, studenților li se oferă un loc de muncă după ce își expun lucrările la expoziția de final de an a facultății.

Dacă urmați un program de licență sau postuniversitar în Publicitate, veți forma de obicei un parteneriat cu un director artistic. Vă veți compila un „book” (portofoliu) bun cu lucrările dumneavoastră și veți fi criticat de către directorii de creație la întâlniri și interviuri. Acest lucru implică adesea apeluri telefonice, e-mailuri și ducerea fizică a book-ului tău la agenții.

Dacă unei agenții îi place „book-ul” tău, îți poate oferi un stagiu de lucru. Cartea dvs. trebuie să fie de înaltă calitate și bine prezentată, deoarece unii angajatori consideră că acest lucru este mai important decât calificările. Agențiile caută idei proaspete, așa că asigurați-vă că exemplele dvs. sunt inovatoare.

Multe reviste și ziare au, de asemenea, stagii de practică pentru studenți. Stagiarii pot scrie povești, pot efectua cercetări și interviuri și pot dobândi o vastă experiență editorială.

Experiența poate fi dobândită prin stagii, dar orice formă de scriere care îmbunătățește abilitățile, cum ar fi blogul, este benefică. Unele dintre aceste scrieri pot duce la misiuni plătite, indiferent de studii, deoarece calitatea scrierii, perspectiva unică și mărimea publicului potențial sunt cei mai mari factori determinanți ai succesului pentru scriere. .

Calificari si certificari recomandate

O diplomă de colegiu în publicitate creativă, engleză, comunicare sau studii media, jurnalism și relații publice poate ajuta la lansarea cu succes a carierei de copywriter în publicitate. Un curs postuniversitar profesional în publicitate poate merita să fie urmat, în special dacă diploma dvs. este într-un domeniu care nu are legătură cu acesta.

Unele cursuri postuniversitare oferă plasamente de lucru ca parte a cursului.


Certificari & Diplome

Certificarea poate demonstra competență și profesionalism, ceea ce îi face pe candidați mai atractivi pentru angajatori. De asemenea, certificarea poate crește oportunitățile de avansare pentru un redactor publicitar.

Certificarea voluntară de la o organizație obiectivă, credibilă și de renume este deseori considerată o dovadă a motivației și a dorinței unei persoane, oferindu-i un avantaj pentru măriri de salariu și promovări.

Traseul acestei cariere

Începeți ca redactor publicitar junior și dobândiți mai multă experiență lucrând la briefuri mai mari și mai importante pentru a deveni redactor publicitar senior, un „middleweight” înainte de a progresa către creativitatea „heavyweight”.

În companiile mari, un redactor publicitar poate deveni director de creație de grup, supervizând câteva echipe de creație. Puteți ajunge să deveniți director de creație, cu responsabilitate pentru întregul departament de creație. De obicei, pentru aceasta este nevoie de cel puțin cinci până la zece ani de experiență de lucru la campanii de profil înalt și de câștigarea de premii în industrie. Eficacitatea campaniilor dvs. este vitală pentru a vă ridica profilul, aducându-vă recunoaștere în industrie și o cerere crescută pentru munca dvs. În mod normal, o avansare ulterioară implică o mutare la un alt angajator.

Mulți copywriteri publicitari de succes devin freelanceri, lucrând în mai multe agenții și clienți, sau își înființează propria agenție, adesea în parteneriat cu colegi din aceeași agenție inițială. Pot exista, de asemenea, oportunități de a lucra la nivel internațional, în special pentru copywriterii publicitari pricepuți să scrie pentru sectoare industriale specifice.


Perspective de viitor

Se așteaptă o concurență acerbă pentru majoritatea posturilor vacante, având în vedere că multe persoane sunt atrase de această ocupație. Concurența pentru locurile de muncă în cadrul ziarelor și revistelor consacrate va fi deosebit de intensă, deoarece se preconizează că numărul de locuri de muncă în industria editorială va scădea. Redactorii publicitari care s-au adaptat la mediile online și sociale și se simt confortabil să scrie pentru și să lucreze cu o varietate de instrumente electronice și digitale, ar trebui să aibă un avantaj în găsirea unui loc de muncă.

Dezvoltare profesionala

Se așteaptă o concurență acerbă pentru majoritatea posturilor vacante, având în vedere că multe persoane sunt atrase de această ocupație. Concurența pentru locurile de muncă în cadrul ziarelor și revistelor consacrate va fi deosebit de intensă, deoarece se preconizează că numărul de locuri de muncă în industria editorială va scădea. Redactorii publicitari care s-au adaptat la mediile online și sociale și se simt confortabil să scrie pentru și să lucreze cu o varietate de instrumente electronice și digitale, ar trebui să aibă un avantaj în găsirea unui loc de muncă.

Extra informatii

Redactorii publicitari au mai multe sarcini în agențiile mai mici/regionale și trec de la partea de gestionare a conturilor din industrie. Creativii sunt adesea recrutați și angajați în perechi (un parteneriat creativ format dintr-un copywriter și un director artistic). Copiatorii de publicitate lucrează adesea cu clienții pentru a produce teme publicitare, jingle-uri și sloganuri pentru reclame de televiziune, film sau radio. De asemenea, pot crea reclame video „virale” pentru a promova produse pe rețelele de socializare, cum ar fi YouTube. Aceștia pot considera că munca lor este provocatoare și foarte stresantă, dar în același timp interesantă și plină de satisfacții.

In concluzie

Redactorii publicitari au mai multe sarcini în agențiile mai mici/regionale și trec de la partea de gestionare a conturilor din industrie. Creativii sunt adesea recrutați și angajați în perechi (un parteneriat creativ format dintr-un copywriter și un director artistic). Copiatorii de publicitate lucrează adesea cu clienții pentru a produce teme publicitare, jingle-uri și sloganuri pentru reclame de televiziune, film sau radio. De asemenea, pot crea reclame video „virale” pentru a promova produse pe rețelele de socializare, cum ar fi YouTube. Aceștia pot considera că munca lor este provocatoare și foarte stresantă, dar în același timp interesantă și plină de satisfacții.

Sfat?

Copy este o conversație directă cu consumatorul. Fă-l simplu… fă-l memorabil… fă-l atractiv… fă-l plăcut de citit!

Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

Dureaza 2 minute. Complet gratuit.