Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Reprezentant de vânzări farmaceutice

In a world that continues to witness a boggling increase in the number of medical products, the Pharmaceutical Sales Representative educates the doctors on their wonder drugs while ensuring their company’s hold on this competitive and humane industry.

Citeste mai mult
Denumiri alternative
  • Reprezentant farmaceutic
  • Reprezentant farmaceutic
  • PSR
  • Reprezentant farmaceutic
  • Vânzător farmaceutic
Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariu lunar net,
in Romania, pentru
Reprezentant de vânzări farmaceutice
Salariu minim 2.905 RON Poate varia cu 10% mai puțin
Salariu mediu 4.611 RON Media pieței de muncă
Salariu mare 6.317 RON Poate varia cu 10% mai mult
Salariile pentru Reprezentant de vânzări farmaceutice in afara Romaniei
USA
$81.533 An ~ $6.794 luna
UK
£24.000 An ~ £2.000 luna

Esti interesat de o cariera ca Reprezentant de vânzări farmaceutice?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Reprezentant de vânzări farmaceutice este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

SUA este centrul industriei farmaceutice. Cu toate acestea, Europa și India nu sunt prea departe de a construi o piață farmaceutică robustă.

Exploreaza cariera de Reprezentant de vânzări farmaceutice

Într-o lume care continuă să fie martoră la o creștere uimitoare a numărului de produse medicale, reprezentantul de vânzări farmaceutice educă medicii cu privire la medicamentele lor minune, asigurând în același timp menținerea companiei lor în această industrie competitivă și umană.

.

Responsabilitati

Ce fac reprezentanții de vânzări farmaceutice?

Un reprezentant de vânzări farmaceutice trebuie, de obicei, să:

  • Să se întâlnească cu medicii vizați, cu echipele medicale din spitale și cu farmaciștii pentru a-i convinge să prescrie sau să recomande produsele companiei
  • Să programeze întâlniri pentru a se întâlni cu clienții actuali/potențiali, care pot include întâlniri prestabilite sau apeluri telefonice regulate la rece
  • Să evalueze cerințele clientului și să îi prezinte broșuri informative și mostre de produse adecvate
  • .

  • Discuți în cunoștință de cauză cele mai recente date clinice și cercetări și utilizezi tehnici de vânzare de specialitate pentru a convinge clientul să cumpere produsele
  • Furnizezi un serviciu post-vânzare eficient; lucrați în tandem cu echipa de vânzări pentru a dezvolta strategii eficiente
  • Creșteți vizibilitatea și gradul de conștientizare a produselor medicale și farmaceutice ale companiei; maximizați creșterea vânzărilor
  • Păstrați înregistrări și documentații exacte privind vânzările și clienții, atât pentru raportare, cât și pentru feedback
  • Participați la conferințe medicale, ședințe de vânzări, sesiuni de formare, prezentări de date tehnice/ ședințe informative, teleconferințe și circuite de simpozioane
  • /p>
  • Organizați conferințe medicale pentru clienți; construiți și mențineți o relație de lucru pozitivă cu personalul medical și cu personalul administrativ de sprijin
  • Monitorizați și analizați condițiile de piață pentru a identifica avantajele competitive; fiți la curent cu cele mai recente tendințe și adaptați strategia în consecință
  • Planificați programele de lucru cu echipa de vânzări din zonă; discutați obiectivele viitoare cu managerul de vânzări din zonă

    /li>

  • Elaborarea unor strategii mai eficiente pentru a crește oportunitățile de a se întâlni și de a discuta cu persoane de contact din sectorul medical și al asistenței medicale
  • Consilierea colegilor juniori, după dobândirea unei experiențe adecvate în domeniul vânzărilor

Mediu de lucru standard

Reprezentanții de vânzări farmaceutice lucrează, în general, într-un birou la domiciliu și cu un vehicul al companiei. Aceștia pot fi nevoiți să se prezinte în mod regulat la un birou regional sau local după ce își petrec cea mai mare parte a zilei pe drum, întâlnindu-se/încercând să se întâlnească cu aproximativ patru până la opt medici, membri ai echipelor de asistență medicală, grupuri de apărare a pacienților sau farmaciști. Este posibil ca teritoriul de vânzări să acopere o zonă suficient de mare încât să fie nevoie să petreceți câteva nopți departe de casă.


Program de lucru

De cele mai multe ori, reprezentanții de vânzări din domeniul farmaceutic lucrează ore îndelungate, participând la ședințe de vânzări, conferințe telefonice sau sesiuni de instruire și socializând cu clienții. Orele de lucru includ, de obicei, ore suplimentare regulate și unele dimineți devreme/seară târziu, dar nu și weekend-uri sau schimburi.

.


Despre angajatori

Căutarea unui nou loc de muncă poate părea o provocare. Reprezentanții de vânzări din domeniul farmaceutic își pot stimula căutarea unui loc de muncă cerând recomandări rețelei lor, contactând direct companiile, utilizând platforme de căutare a locurilor de muncă, mergând la târguri de locuri de muncă, valorificând social media, consultând ziarele locale și naționale și interesându-se la agențiile de recrutare specializate.

Reprezentanții de vânzări în domeniul farmaceutic sunt în general angajați de:

  • Companii farmaceutice
  • Organizații de îngrijire a sănătății

.


Sindicalizare

Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi Federația Internațională a Producătorilor și Asociațiilor Farmaceutice, sunt cruciale pentru Reprezentanții de Vânzări Farmaceutice interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația lor.

Aderarea la una sau mai multe asociații adaugă valoare CV-ului dumneavoastră, în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


Provocari intalnite

Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi Federația Internațională a Producătorilor și Asociațiilor Farmaceutice, sunt cruciale pentru Reprezentanții de Vânzări Farmaceutice interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația lor.

Aderarea la una sau mai multe asociații adaugă valoare CV-ului dumneavoastră, în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


Tipul de experienta necesara

O ucenicie în vânzări sau o ucenicie de grad profesional de vânzări business-to-business se poate traduce cu ușurință într-o ofertă de muncă solidă. Fiți atenți la stagiile și plasamentele de vară.

Cu toate acestea, fiecare candidat la un post de reprezentant de vânzări farmaceutice ar trebui să dobândească o experiență înainte de intrare în spitalul local, cabinetul medical, azilul de bătrâni sau farmacie pentru a obține o experiență directă a modului în care funcționează RSP.

Câteva spitale universitare oferă, de asemenea, experiență de lucru în departamentele lor de farmacologie, în special pentru elevii de liceu interesați de o carieră ca RSP. Aceasta poate fi o modalitate utilă de a obține o perspectivă asupra profesiei.

Citește despre profesie și ia interviuri/lucrează cu experți care lucrează în domeniul vânzărilor farmaceutice pentru a-ți dovedi angajamentul față de furnizorii de cursuri și potențialii angajatori.

Candidații cu experiență de lucru relevantă în domeniul asistenței medicale sau al asistenței medicale sunt întotdeauna bineveniți în industria farmaceutică. Cele mai multe companii preferă să angajeze persoane cu o experiență solidă în domeniul vânzărilor pe teren în industria vânzărilor medicale.

Candidații cu experiență în vânzări generale/de vânzare cu amănuntul sau în servicii pentru clienți pot spera să obțină un loc de muncă demonstrând o înțelegere aprofundată a vânzărilor medicale și capacitatea de a învăța știința și informațiile medicale necesare.

Calificari si certificari recomandate

O diplomă de licență de patru ani în biologie, farmacie, științe biomedicale, chimie, biochimie, biofizică și chimie organică poate fi suficientă pentru a vă obține un loc de muncă ca reprezentant de vânzări farmaceutice (PSR). Cu toate acestea, ar fi util să țineți cont de faptul că angajatorii preferă candidații cu un masterat în afaceri sau în științele vieții menționate mai sus, mai ales atunci când postul necesită cunoștințe specifice, tehnice.

Candidații fără o diplomă în științe pot, de asemenea, să aplice pentru acest post, cu condiția să poată demonstra o experiență solidă în vânzări și capacitatea de a învăța în detaliu despre medicamente și domenii terapeutice. O diplomă în afaceri, marketing, publicitate sau vânzări vă poate ajuta, de asemenea, să intrați în acest domeniu, atunci când este însoțită de cunoștințe adecvate despre vânzările medicale și implementarea practică a acestora.

Concentrează-te pe biologie, chimie, fizică, chimie organică, engleză, vorbit în public și economie în liceu.


Certificari & Diplome

Reprezentanții de vânzări farmaceutice dobândesc, de obicei, calificări obligatorii în promovarea etică a medicamentelor eliberate pe bază de prescripție medicală.

În unele locații, aveți posibilitatea de a alege calificarea care vi se potrivește cel mai bine – un program avansat pentru cei care promovează medicamente către cei care prescriu medicamente și unul intermediar pentru cei care încurajează medicația către persoane care nu prescriu medicamente.

Examenele sunt dificile și pot fi incluse ca parte a formării interne sau puteți urma un program de învățământ la distanță de la organizația de calificare. De obicei, PSR trebuie să susțină examenul în primii doi ani de la angajare.

Alte locații impun o certificare națională care include pregătire în farmacologie, terminologie medicală, fiziologie și reglementări privind vânzările farmaceutice. O certificare suplimentară în vânzări și marketing se va dovedi doar avantajoasă.

Certificarea de la o organizație obiectivă și reputată vă poate ajuta să vă evidențiați pe o piață a muncii competitivă, presupune un spor salarial semnificativ de până la 18 la sută, vă crește șansele de avansare și vă permite să deveniți consultant independent.

RPSR pot dobândi licențe prin intermediul organizațiilor profesionale, dar nu sunt obligatorii. Cu toate acestea, permisul de conducere este obligatoriu pentru toți candidații la acest post.

Traseul acestei cariere

Reprezentanții de vânzări în domeniul farmaceutic își încep de obicei cariera în companii specializate în fabricarea sau cercetarea și dezvoltarea de medicamente și produse.

Performanțele, experiența și dobândirea de calificări profesionale le permit să treacă în poziții de conducere sau să își asume responsabilitatea pentru un teritoriu mai extins, cu un potențial crescut de venit.

Un palmares dovedit vă va ajuta, de asemenea, să treceți în marketing, legătură, formare în vânzări și management de produs sau de cont. Unii preferă să se aventureze în domenii de vânzări conexe, cum ar fi produsele și echipamentele medicale de unică folosință. Unii PSR cu experiență progresează până la a lucra ca formatori de teren care instruiesc și dezvoltă noii recruți.

Companii farmaceutice multinaționale pot oferi posibilitatea de a lucra în străinătate.


Perspective de viitor

Candidații care au o diplomă în domeniul științelor și capacitatea de a vinde și de a atinge obiectivele de vânzări preconizate, pe lângă faptul că se simt confortabil cu mobilitatea geografică sau cu deplasarea într-un domeniu de specialitate, vor avea cele mai bune perspective de angajare.

Dezvoltare profesionala

Candidații care au o diplomă în domeniul științelor și capacitatea de a vinde și de a atinge obiectivele de vânzări preconizate, pe lângă faptul că se simt confortabil cu mobilitatea geografică sau cu deplasarea într-un domeniu de specialitate, vor avea cele mai bune perspective de angajare.

Extra informatii

Originele profesiei

Descoperirea penicilinei a declanșat dezvoltarea invenției biotehnologice globale, a agenților biologici sintetici și nevoia companiilor concurente de a aborda direct medicii și spitalele și de a-i interesa de produsele companiei.

În această conjunctură, industria farmaceutică de miliarde de dolari a recunoscut nevoia de reprezentanți de vânzări farmaceutice calificați, care să capteze și să păstreze interesul medicilor pentru medicamente și consumabile medicale.

Specializări

Câțiva RSP lucrează în zone de terapie și sunt specializați în produse medicale pentru domenii specifice, cum ar fi oncologia, diabetul, sănătatea respiratorie, ginecologia și reumatologia.

Scenariul actual

Incertitudinea tot mai mare care înconjoară toate problemele de sănătate la nivel mondial are un impact asupra viitorului RSP. Posibilitatea ca medicii să fie nevoiți să țină cont de standardele generice atunci când elaborează planuri de gestionare a îngrijirii va duce la creșterea numărului de înlocuitori generici, mai ieftini, în locul produselor de marcă. În consecință, RSP vor trebui să adopte o abordare mai bine orientată a vânzărilor de produse farmaceutice.

În plus, furnizorii de asistență medicală cer RSP să furnizeze mai multe date despre eficacitatea și valoarea clinică a produselor lor.

In concluzie

Originele profesiei

Descoperirea penicilinei a declanșat dezvoltarea invenției biotehnologice globale, a agenților biologici sintetici și nevoia companiilor concurente de a aborda direct medicii și spitalele și de a-i interesa de produsele companiei.

În această conjunctură, industria farmaceutică de miliarde de dolari a recunoscut nevoia de reprezentanți de vânzări farmaceutice calificați, care să capteze și să păstreze interesul medicilor pentru medicamente și consumabile medicale.

Specializări

Câțiva RSP lucrează în zone de terapie și sunt specializați în produse medicale pentru domenii specifice, cum ar fi oncologia, diabetul, sănătatea respiratorie, ginecologia și reumatologia.

Scenariul actual

Incertitudinea tot mai mare care înconjoară toate problemele de sănătate la nivel mondial are un impact asupra viitorului RSP. Posibilitatea ca medicii să fie nevoiți să țină cont de standardele generice atunci când elaborează planuri de gestionare a îngrijirii va duce la creșterea numărului de înlocuitori generici, mai ieftini, în locul produselor de marcă. În consecință, RSP vor trebui să adopte o abordare mai bine orientată a vânzărilor de produse farmaceutice.

În plus, furnizorii de asistență medicală cer RSP să furnizeze mai multe date despre eficacitatea și valoarea clinică a produselor lor.

Sfat?

Ați putea fi tentat să stimulați vânzările întârziate prin presiuni asupra medicilor pentru a cumpăra sau pentru a-i mitui; amintiți-vă că vindeți produse medicale și trebuie să rămâneți responsabil și etic până la sfârșit.

Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

Dureaza 2 minute. Complet gratuit.