Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Specialist în relații publice (PR)

PR Specialists orchestrate events and individuals to successfully manage a publicity crisis, avert a propaganda disaster or boost the public image of their employer or client.

Citeste mai mult
Denumiri alternative
  • Specialist în comunicare
  • Specialist în social media
  • Specialist în relații cu presa
  • Specialist în relații publice
  • Specialist în relații publice
  • Specialist în relații publice
  • Manager în relații publice
  • Manager PR
  • Coordonator relații publice
  • Secretar de presă (pentru guvern)
Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariile pentru Specialist în relații publice (PR) in afara Romaniei
USA
$62.810 An ~ $5.234 luna
UK
£32.735 An ~ £2.728 luna

Esti interesat de o cariera ca Specialist în relații publice (PR)?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Specialist în relații publice (PR) este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

91% dintre profesioniștii din PR preferă să păstreze legătura prin e-mail, în timp ce 47% preferă să se întâlnească personal.

Exploreaza cariera de Specialist în relații publice (PR)

Specialiștii în PR orchestrează evenimente și persoane pentru a gestiona cu succes o criză publicitară, pentru a evita un dezastru propagandistic sau pentru a îmbunătăți imaginea publică a angajatorului sau a clientului lor.

Responsabilitati

Ce fac specialiștii în relații publice?

Un specialist în relații publice trebuie, de obicei, să:

  • Gestiona comunicarea angajatorului sau a clientului lor cu consumatorii, investitorii și specialiștii din mass-media pentru a dezvolta și menține o imagine publică favorabilă
  • Analiza obiectivele, politicile și nevoile afacerii pentru a concepe strategii eficiente de relații publice care să influențeze opinia publică sau să promoveze concepte, produse sau servicii

  • Răspund la solicitările de informații din partea presei sau desemnează un purtător de cuvânt sau o sursă de informații adecvată
  • Redactează comunicate de presă sau alte forme de comunicare cu presa pentru a-și promova angajatorul sau clienții
  • /p>
  • Colaborează cu colegii pentru a identifica tendințele, principalele interese sau preocupări ale grupului și oferă recomandări adecvate
  • Dezvoltă și menține o relație coerentă și simbiotică cu reprezentanții grupurilor de consumatori, de angajați și de interes public
  • /p>
  • Orcestrează și face publice programe inovatoare și inspirate la nivel organizațional care să găsească favoruri în rândul publicului și al acționarilor
  • Gestionează reacția publicului la incidentele organizaționale sau la problemele legate de gestionarea mediului și de siguranța publică
  • /p>
  • Învățați reprezentanții clienților să comunice eficient cu publicul sau cu angajații
  • Monitorizați și curatorializați conținutul web pentru care sunt responsabili; redactați buletine informative pentru angajați și rapoarte pentru acționari pentru publicul intern/extern

    .

  • Să redacteze și să țină discursuri pentru a promova obiectivele de PR; să ajute la producerea de reclame și promoții
  • Organizează apariții publice, conferințe, concursuri sau expoziții pentru clienți, fie pentru a crește gradul de conștientizare a produselor/serviciilor, fie pentru a promova bunăvoința

  • Colaborați cu agențiile de publicitate pentru a organiza campanii promoționale adecvate în diverse mijloace de comunicare pentru produse, organizații sau persoane fizice
  • Planificați sau efectuați cercetări de piață/obiective de opinie publică pentru a testa produse sau pentru a evalua amploarea succesului produselor; prezentați un raport coerent clientului sau conducerii
  • inițiați și executați strategii demne de strângere de fonduri pentru organizație sau client, identificând și apelând la potențiali donatori și solicitând subvenții

Mediu de lucru standard

Specialiștii în PR lucrează de obicei într-un mediu de birou, dar pot fi nevoiți să petreacă timp în altă parte atunci când țin discursuri și participă la întâlniri sau activități comunitare. Călătoriile ocazionale sunt standard, la fel ca și un mediu de lucru în ritm rapid, în care sunt responsabili de executarea cu succes a mai multor evenimente paralele, rămânând în același timp accesibili pentru clienții sau părțile interesate importante.


Program de lucru

În general, specialiștii în PR lucrează cu normă întreagă, până la 40 de ore pe săptămână. Cu toate acestea, este posibil ca deseori să fie nevoiți să lucreze ore îndelungate pentru a se asigura că lucrurile decurg conform planului.


Despre angajatori

Căutarea unui nou loc de muncă poate părea o provocare. Specialiștii în relații publice își pot stimula căutarea unui loc de muncă cerând recomandări din partea rețelei lor, contactând direct companiile, folosind platforme de căutare a locurilor de muncă, mergând la târguri de locuri de muncă, valorificând social media și interesându-se la agențiile de recrutare de personal.

Specialiștii în PR sunt, în general, angajați de:

  • Firme de PR
  • Agenții de publicitate
  • Agenții de publicitate
  • Companii multinaționale (MNC)
  • Instituții de învățământ
  • Constituții de învățământ
  • Agenții guvernamentale
  • Organizații nonprofit
  • Întreprinderi mici și mijlocii (IMM-uri)
  • Organizații politice

.


Sindicalizare

Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi Asociația Internațională de Relații Publice (IPRA), sunt esențiale pentru specialiștii/managerii în relații publice interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația lor. Calitatea de membru al uneia sau mai multor organizații adaugă valoare CV-ului dumneavoastră, consolidându-vă în același timp acreditările și calificările.


Provocari intalnite

Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi Asociația Internațională de Relații Publice (IPRA), sunt esențiale pentru specialiștii/managerii în relații publice interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația lor. Calitatea de membru al uneia sau mai multor organizații adaugă valoare CV-ului dumneavoastră, consolidându-vă în același timp acreditările și calificările.


Tipul de experienta necesara

Angajatorii preferă candidații care au efectuat cu succes stagii de practică în firme de relații publice sau în departamentul de relații publice al unei organizații comerciale. Experiența de lucru anterioară în vânzări și marketing, servicii pentru clienți și servicii personale sau roluri de funcționar vă va perfecționa, de asemenea, abilitățile interpersonale și capacitatea de a lucra cu o gamă largă de persoane.

Crearea unui portofoliu de lucru care să prezinte potențialilor angajatori abilitățile dvs. în domeniul comunicării și al mass-media vă va servi mai bine pe o piață a muncii competitivă.

Posturile de conducere în școala sau comunitatea dvs. vă vor demonstra abilitățile de conducere și de management. Lucrul pentru ziare, bloguri și platforme de social media vă va ajuta să dobândiți experiență în jurnalism, foarte apreciată de potențialii angajatori.

Citiți despre profesie și luați interviuri sau urmăriți la locul de muncă experți care lucrează în domeniul relațiilor publice pentru a vă dovedi angajamentul față de furnizorii de cursuri și potențialii angajatori.

Calificari si certificari recomandate

O diplomă de licență în relații publice, jurnalism, comunicare sau afaceri este o condiție esențială în orice CV de specialist în relații publice, deși un mic procent alege să urmeze un masterat în domeniile menționate mai sus. Un program ideal ar trebui să vă ofere o mai bună înțelegere a administrării afacerilor, psihologiei, vorbitului în public și relațiilor publice.

Concentrează-te pe engleză, studii de afaceri, psihologie și comunicare și studii media în liceu.


Certificari & Diplome

Certificarea demonstrează competența unui specialist în relații publice într-un set de abilități, de obicei prin experiență profesională, formare și promovarea unui examen.

Certificarea voluntară în relații publice, marketing, supervizare și management, comunicare de marketing, dezvoltare economică, comunicare de afaceri și contabilitate de afaceri de la o organizație obiectivă și reputată vă poate ajuta să vă evidențiați pe o piață a muncii competitivă și să deveniți un consultant independent.

Certificarea în design web, design grafic, creație video și foto și software de editare poate promova, de asemenea, creșterea în carieră. Programele de certificare de succes protejează bunăstarea publică prin încorporarea unui cod de etică.

Traseul acestei cariere

Performanța, experiența, dobândirea de calificări profesionale și disponibilitatea de a se muta între angajatori sau locații geografice determină evoluția în carieră a specialiștilor în relații publice.

De la director de cont, puteți fi promovat ca director de relații publice și, în cele din urmă, puteți deveni membru al consiliului de administrație, director de marketing, director de afaceri corporative sau director de marketing și relații publice.

De asemenea, este posibilă și trecerea laterală în diviziile de publicitate sau de marketing pur. O bună rețea de contacte vă va oferi mijloacele de a deveni consultant independent sau de a vă înființa propria agenție.


Perspective de viitor

Candidații care au experiența necesară lucrând în domeniul relațiilor publice și mass-media au cele mai bune perspective de angajare.

Dezvoltare profesionala

Candidații care au experiența necesară lucrând în domeniul relațiilor publice și mass-media au cele mai bune perspective de angajare.

Extra informatii

Să fim în pas cu vremurile

Specialiștii în relații publice, conștienți din punct de vedere social, economic și politic, sunt mai bine echipați pentru a construi și susține reputația publică de care se bucură organizația sau clientul lor, facilitând astfel transformarea unei bunăvoințe și aprobări semnificative în creștere la fel de valoroasă a afacerii. Evenimentele corporatiste strategice, comunicatele și interviurile cu presa și reclamele contribuie în mare măsură la îmbunătățirea campaniilor de PR bine executate.

Stick To The Facts! Respectați legea!

Dacă este vorba de un buletin informativ viu al companiei, de un raport organizațional de felicitare sau de o campanie publicitară de profil înalt, specialiștii în relații publice trebuie să se asigure că conținutul produs este factual și în conformitate cu legile locale.

Vă veți colabora cu avocații companiei sau ai clientului pentru a vă asigura că nu există consecințe legale pentru niciunul dintre planurile executate de dumneavoastră.

Potențialele avantaje și dezavantaje ale muncii independente față de o angajare cu normă întreagă

Specialiștii în PR independenți au programe de lucru și locații mai flexibile. Ei au proprietate deplină asupra afacerii și își selectează proiectele și clienții. Cu toate acestea, ei se confruntă cu o muncă și un flux de numerar inconstante, ceea ce înseamnă mai multă responsabilitate, efort și risc.

Pe de altă parte, specialiștii în PR cu normă întreagă au beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Ei au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și de încredere și îndrumare din partea șefilor lor. Cu toate acestea, ei se pot confrunta cu plictiseala din cauza lipsei de flexibilitate, a proprietății și a varietății.

Când vă decideți între a fi freelancer sau angajat cu normă întreagă, luați în considerare avantajele și dezavantajele pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru dumneavoastră.

In concluzie

Să fim în pas cu vremurile

Specialiștii în relații publice, conștienți din punct de vedere social, economic și politic, sunt mai bine echipați pentru a construi și susține reputația publică de care se bucură organizația sau clientul lor, facilitând astfel transformarea unei bunăvoințe și aprobări semnificative în creștere la fel de valoroasă a afacerii. Evenimentele corporatiste strategice, comunicatele și interviurile cu presa și reclamele contribuie în mare măsură la îmbunătățirea campaniilor de PR bine executate.

Stick To The Facts! Respectați legea!

Dacă este vorba de un buletin informativ viu al companiei, de un raport organizațional de felicitare sau de o campanie publicitară de profil înalt, specialiștii în relații publice trebuie să se asigure că conținutul produs este factual și în conformitate cu legile locale.

Vă veți colabora cu avocații companiei sau ai clientului pentru a vă asigura că nu există consecințe legale pentru niciunul dintre planurile executate de dumneavoastră.

Potențialele avantaje și dezavantaje ale muncii independente față de o angajare cu normă întreagă

Specialiștii în PR independenți au programe de lucru și locații mai flexibile. Ei au proprietate deplină asupra afacerii și își selectează proiectele și clienții. Cu toate acestea, ei se confruntă cu o muncă și un flux de numerar inconstante, ceea ce înseamnă mai multă responsabilitate, efort și risc.

Pe de altă parte, specialiștii în PR cu normă întreagă au beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Ei au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și de încredere și îndrumare din partea șefilor lor. Cu toate acestea, ei se pot confrunta cu plictiseala din cauza lipsei de flexibilitate, a proprietății și a varietății.

Când vă decideți între a fi freelancer sau angajat cu normă întreagă, luați în considerare avantajele și dezavantajele pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru dumneavoastră.

Sfat?

PR este o relație cu oamenii…modul în care te conectezi face toată diferența. Comunicați, ascultați și înțelegeți-vă publicul cheie.

Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

Dureaza 2 minute. Complet gratuit.