Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Vânzător cu amănuntul

According to Jeffrey Gitomer, great salespeople are relationship builders who provide value and help their customers win. A successful Retail Salesperson helps customers ‘win’ when they leave the store satisfied beyond their expectations – not just with the merchandise they intended to purchase but with a viable solution to their problem or means to attain their goal.

Citeste mai mult
Denumiri alternative
  • Alegat de vânzări cu amănuntul
  • Alegat de vânzări la etaj
Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariile pentru Vânzător cu amănuntul in afara Romaniei
USA
$27.320 An ~ $2.277 luna
UK
£21.254 An ~ £1.771 luna

Esti interesat de o cariera ca Vânzător cu amănuntul?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Vânzător cu amănuntul este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

Posturile de vânzări cu normă întreagă reprezintă aproape 13% (1 din 8) din toate locurile de muncă disponibile în SUA.

Exploreaza cariera de Vânzător cu amănuntul

Potrivit lui Jeffrey Gitomer, marii vânzători sunt constructori de relații care oferă valoare și își ajută clienții să câștige. Un vânzător de succes în comerțul cu amănuntul îi ajută pe clienți să „câștige” atunci când aceștia părăsesc magazinul mulțumiți dincolo de așteptările lor – nu doar cu marfa pe care intenționau să o cumpere, ci și cu o soluție viabilă la problema lor sau cu un mijloc de a-și atinge obiectivul.

Responsabilitati

Un vânzător cu amănuntul ar trebui în mod obișnuit să:

  • Să întâmpine clienții, să îi ajute să găsească articolele pe care le caută; să creeze o experiență de cumpărături plăcută și confortabilă pentru clienți, încurajându-i să se întoarcă la magazin în viitor
  • Să caute clienții în mod activ și să le ofere asistență; oferiți informații despre diferite produse și oferiți alternative, dacă este necesar
  • încurajați clienții să cumpere alternative de produse care sunt mai scumpe și să achiziționeze produse conexe suplimentare; faceți vânzări încrucișate de produse și servicii
  • Păstrați curățenia în incinta magazinului și mențineți inventarul de produse în secțiunile alocate ale magazinului în timpul perioadelor de nefuncționare; ajutați la auditurile de inventar fizic; participați la ședințele de vânzări
  • Recunoașteți și tratați furturile și amenințările la adresa securității conform politicii companiei; anunțați paza sau poliția dacă este necesar
  • Asigură satisfacția maximă a clienților prin utilizarea unor tehnici superioare de vânzare și de servire a clienților
  • Asistă clienții cu plata produselor cumpărate; procesează plățile în numerar și cu cardul de credit și eliberează chitanțe

Mediu de lucru standard

Vânzătorii din comerțul cu amănuntul lucrează de obicei în magazine bine luminate și curate, de diferite dimensiuni, de la buticuri mici până la comercianți cu amănuntul mari.

.


Program de lucru

Vânzătorii din comerțul cu amănuntul lucrează de obicei seara, la sfârșit de săptămână și, uneori, în timpul sărbătorilor. Este posibil ca angajatorii să nu vă permită să luați o pauză lungă în timpul sărbătorilor, în special din noiembrie până în ianuarie, perioade de vârf de vânzări pentru magazinele de vânzare cu amănuntul.


Despre angajatori

Căutarea unui nou loc de muncă poate părea o provocare. Vânzătorii din comerțul cu amănuntul își pot stimula căutarea unui loc de muncă cerând recomandări rețelei lor, contactând direct angajatorii, utilizând platforme de căutare a locurilor de muncă, mergând la târguri de locuri de muncă, valorificând social media și interesându-se la agențiile de recrutare de personal.

Vânzătorii de retail sunt în general angajați de:

  • Magazine de îmbrăcăminte și accesorii vestimentare
  • Magazine de îmbunătățire a locuinței
  • Magazine de hobby, instrumente muzicale, & Magazine de cărți
  • Magazine de articole sportive
  • Comercianți de automobile
  • Comercianți de aparate electronice și electrice

.


Sindicalizare

Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi Sales and Marketing Executives International (SMEI), sunt esențiale pentru un vânzător de retail interesat să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația sa. Apartenența la una sau mai multe adaugă valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


Provocari intalnite

Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi Sales and Marketing Executives International (SMEI), sunt esențiale pentru un vânzător de retail interesat să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația sa. Apartenența la una sau mai multe adaugă valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


Tipul de experienta necesara

Noii angajați primesc adesea formare la locul de muncă în cadrul căreia învață despre serviciile pentru clienți, informații despre marfă, cunoștințe de utilizare a calculatorului/sistemele POS (Point Of Sale), politicile de vânzare ale companiei, securitate, operarea echipamentelor esențiale și orice produse speciale pe care trebuie să le vândă.

Formarea la locul de muncă în magazinele mari poate lua forma unor programe de formare formale care durează câteva zile. Pe de altă parte, într-un magazin mic, noii angajați pot fi instruiți informal de către un coleg experimentat, familiarizat cu modul în care funcționează magazinul.

Ca în orice carieră, citind cât mai mult posibil despre această profesie și intervievându-i pe cei care lucrează în industria vânzărilor cu amănuntul, veți dovedi angajamentul dumneavoastră față de potențialii angajatori.

Calificari si certificari recomandate

De obicei, o diplomă de bacalaureat sau o calificare echivalentă este adecvată pentru posturile entry-level în vânzări cu amănuntul. Ocupația nu necesită o educație formală, dar candidații ar trebui să cunoască cerințele și dinamica pieței și a consumatorilor.

O diplomă de licență în marketing sau într-un domeniu conex vă poate oferi un avantaj față de candidați.


Certificari & Diplome

Certificarea de la o organizație obiectivă și reputată în diferite tehnici de vânzare, cum ar fi MEDDIC, Challenger Sales, Sandler Training și Spin Selling, vă poate ajuta să vă evidențiați pe o piață a muncii competitivă și să vă creșteți șansele de avansare. Programele de certificare de succes protejează bunăstarea publică prin încorporarea unui Cod de etică.

Traseul acestei cariere

Performanța, experiența și dobândirea de calificări profesionale determină evoluția în carieră a vânzătorilor cu amănuntul. Atunci când toți cei trei factori lucrează în favoarea ta, poți trece la o poziție de mai mare responsabilitate și poți alege să lucrezi într-un departament râvnit, unde ai putea câștiga mai mult vânzând articole „de mare valoare” cum ar fi mașini, bijuterii, mobilă și electronice.

Vânzătorii angajați de magazinele mai mari pot fi promovați ca asistenți manageri înainte de a trece la poziții manageriale superioare. Pe de altă parte, oportunitățile de avansare sunt limitate în magazinele mai mici, deoarece proprietarii de magazine se pot ocupa de majoritatea responsabilităților manageriale.


Perspective de viitor

Candidații cu cunoștințe vaste despre produse și abilități excelente de servire a clienților au cele mai bune perspective de angajare.

Candidații cu cunoștințe vaste despre produse și abilități excelente de servire a clienților au cele mai bune perspective de angajare.

Dezvoltare profesionala

Candidații cu cunoștințe vaste despre produse și abilități excelente de servire a clienților au cele mai bune perspective de angajare.

Candidații cu cunoștințe vaste despre produse și abilități excelente de servire a clienților au cele mai bune perspective de angajare.

Extra informatii

Ce deosebește vânzările cu amănuntul de vânzările cu ridicata

Vânzările cu amănuntul implică vânzarea de cantități mici sau de produse individuale direct către consumatori pe o piață foarte competitivă; aceasta necesită ca vânzătorii să aibă abilități excelente de servire a clienților. Vânzătorii cu amănuntul se ocupă de produse ale căror prețuri sunt identice cu prețul de listă în majoritatea cazurilor sau ușor mai mici atunci când compania oferă reduceri pentru a atrage clienții.

Vânzările cu ridicata cuprind cantități în vrac vândute de la angrosiști către comercianții cu amănuntul în cadrul unui ciclu de distribuție stabilit și nu sunt competitive. Este nevoie de puține abilități de deservire a clienților, deoarece prețurile de vânzare cu ridicata sunt, de obicei, sub prețul de listă sau sub prețul de piață al unui anumit produs sau serviciu.

„Cum vinzi este mai important decât ceea ce vinzi”

MEDDIC înseamnă Metrics, Economic buyer, Decision criteria, Decision process, Identify pain, and Champion; acesta ajută un vânzător să determine cantitatea de energie necesară pentru a determina un client să cumpere un produs.

Vânzările Challenger încurajează vânzătorii să încerce să schimbe mentalitatea unui client reticent, făcându-l conștient de soluțiile sau oportunitățile pe care i le-ar aduce un anumit produs.

Sandler Sales le cere vânzătorilor să acționeze ca niște consultanți pentru clienți, punând întrebările potrivite în loc să se limiteze la a împinge marfa.

SPIN Selling se concentrează pe adresarea de întrebări clienților legate de patru domenii, și anume Situație, Problemă, Implicație și Nevoie-Răspuns, pe aflarea nevoilor lor.

In concluzie

Ce deosebește vânzările cu amănuntul de vânzările cu ridicata

Vânzările cu amănuntul implică vânzarea de cantități mici sau de produse individuale direct către consumatori pe o piață foarte competitivă; aceasta necesită ca vânzătorii să aibă abilități excelente de servire a clienților. Vânzătorii cu amănuntul se ocupă de produse ale căror prețuri sunt identice cu prețul de listă în majoritatea cazurilor sau ușor mai mici atunci când compania oferă reduceri pentru a atrage clienții.

Vânzările cu ridicata cuprind cantități în vrac vândute de la angrosiști către comercianții cu amănuntul în cadrul unui ciclu de distribuție stabilit și nu sunt competitive. Este nevoie de puține abilități de deservire a clienților, deoarece prețurile de vânzare cu ridicata sunt, de obicei, sub prețul de listă sau sub prețul de piață al unui anumit produs sau serviciu.

„Cum vinzi este mai important decât ceea ce vinzi”

MEDDIC înseamnă Metrics, Economic buyer, Decision criteria, Decision process, Identify pain, and Champion; acesta ajută un vânzător să determine cantitatea de energie necesară pentru a determina un client să cumpere un produs.

Vânzările Challenger încurajează vânzătorii să încerce să schimbe mentalitatea unui client reticent, făcându-l conștient de soluțiile sau oportunitățile pe care i le-ar aduce un anumit produs.

Sandler Sales le cere vânzătorilor să acționeze ca niște consultanți pentru clienți, punând întrebările potrivite în loc să se limiteze la a împinge marfa.

SPIN Selling se concentrează pe adresarea de întrebări clienților legate de patru domenii, și anume Situație, Problemă, Implicație și Nevoie-Răspuns, pe aflarea nevoilor lor.

Sfat?

Cunoașteți excepțional de bine produsele pe care le vindeți, fiți pricepuți în a asculta activ clienții și fiți capabili să învățați din respingere.

Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

Dureaza 2 minute. Complet gratuit.