Ce deosebește vânzările cu amănuntul de vânzările cu ridicata
Vânzările cu amănuntul implică vânzarea de cantități mici sau de produse individuale direct către consumatori pe o piață foarte competitivă; aceasta necesită ca vânzătorii să aibă abilități excelente de servire a clienților. Vânzătorii cu amănuntul se ocupă de produse ale căror prețuri sunt identice cu prețul de listă în majoritatea cazurilor sau ușor mai mici atunci când compania oferă reduceri pentru a atrage clienții.
Vânzările cu ridicata cuprind cantități în vrac vândute de la angrosiști către comercianții cu amănuntul în cadrul unui ciclu de distribuție stabilit și nu sunt competitive. Este nevoie de puține abilități de deservire a clienților, deoarece prețurile de vânzare cu ridicata sunt, de obicei, sub prețul de listă sau sub prețul de piață al unui anumit produs sau serviciu.
„Cum vinzi este mai important decât ceea ce vinzi”
MEDDIC înseamnă Metrics, Economic buyer, Decision criteria, Decision process, Identify pain, and Champion; acesta ajută un vânzător să determine cantitatea de energie necesară pentru a determina un client să cumpere un produs.
Vânzările Challenger încurajează vânzătorii să încerce să schimbe mentalitatea unui client reticent, făcându-l conștient de soluțiile sau oportunitățile pe care i le-ar aduce un anumit produs.
Sandler Sales le cere vânzătorilor să acționeze ca niște consultanți pentru clienți, punând întrebările potrivite în loc să se limiteze la a împinge marfa.
SPIN Selling se concentrează pe adresarea de întrebări clienților legate de patru domenii, și anume Situație, Problemă, Implicație și Nevoie-Răspuns, pe aflarea nevoilor lor.
Sfat?
Cunoașteți excepțional de bine produsele pe care le vindeți, fiți pricepuți în a asculta activ clienții și fiți capabili să învățați din respingere.