Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Vânzător de mașini

All those cars that were just dreams in somebody’s head are brought to reality by a Car Salesperson. With extensive knowledge of the vehicles at their dealership and top-notch communication skills, Car Salespersons understand customers’ needs and wishes and promote vehicle sales at their dealerships to fulfil them. They also join in on test drives with potential buyers.

Citeste mai mult
Denumiri alternative
  • Reprezentant vânzări auto
  • Vânzător auto
  • Vânzător autoturisme
  • Vânzător autovehicule
  • Vânzător vehicule

.

Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariile pentru Vânzător de mașini in afara Romaniei
USA
$63.461 An ~ $5.288 luna
UK
£35.609 An ~ £2.967 luna

Esti interesat de o cariera ca Vânzător de mașini?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Vânzător de mașini este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

Cercetarea arată că cumpărătorii petrec în medie 40,5 zile în căutarea următoarei mașini, timpul necesar fiind legat de vârsta cumpărătorului. Cei cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani iau cel mai puțin timp, iar cei de peste 45 de ani cel mai mult.

Exploreaza cariera de Vânzător de mașini

Toate acele mașini care erau doar vise în capul cuiva sunt aduse în realitate de un vânzător de mașini. Cu o cunoaștere aprofundată a vehiculelor de la reprezentanța lor și abilități de comunicare de top, vânzătorii auto înțeleg nevoile și dorințele clienților și promovează vânzările de vehicule la reprezentanțele lor pentru a le îndeplini. De asemenea, ei participă la testele de conducere cu potențialii cumpărători.

.

Responsabilitati

Ce fac vânzătorii de mașini?

Un vânzător de mașini trebuie, de obicei, să:

  • Actă ca punct de contact între dealerii auto și clienți; întâmpină potențialii cumpărători care vizitează showroom-ul și îi ajută să găsească și să cumpere modelul care corespunde cerințelor, bugetului și aspirațiilor lor
  • Construiți o relație cu potențialii clienți pentru a îmbunătăți posibilitatea unei vânzări printr-o comunicare clară, încrezătoare și pozitivă, în timp ce ascultați cu atenție și vă adaptați la nevoile clientului
  • Înțelegeți caracteristicile și capacitățile tuturor vehiculelor oferite la reprezentanță și oferiți potențialilor cumpărători date specifice, precum și date comparative
  • /p>
  • Reprezintă-te zilnic la reprezentanță și întâlnește-te cu managerul de vânzări; asociază-te cu colegii de muncă
  • Ajută la amenajarea exponatelor din showroom
  • Expuneți autovehiculele reprezentanței și explicați garanțiile acestora și orice caracteristici suplimentare care pot fi achiziționate; răspundeți la întrebările clienților
  • Ajungeți cu clienții la test drive, după ce ați colectat mai devreme permisele și documentația necesară

  • Coordonați-vă cu departamentul financiar pentru a determina opțiunile de finanțare și de proprietate ale fiecărui client
  • Clarificați prețurile și procesul de finanțare și de achiziție; răspundeți preocupărilor financiare ale clienților și încercați să vă încadrați în bugetul acestora prin negocierea prețurilor și a valorilor de schimb

  • /p>
  • Obțineți aprobarea conducerii pentru prețul final de vânzare; aranjați finanțarea cumpărătorului atunci când este necesar, având în vedere aprobarea creditorului
  • Însoțițiți clientul prin actele necesare pentru procesarea vânzării
  • Ghidarea clientului prin documentele necesare pentru procesarea vânzării
  • Lucrați cu echipa pentru a atinge cotele de vânzări; țineți conducerea informată; înregistrați vânzările și inventarul în software-ul CRM (managementul relațiilor cu clienții)
  • Mențineți și extindeți baza de date a clienților; luați feedback de la foștii cumpărători cu privire la experiența și satisfacția lor în legătură cu vehiculele lor
  • Stați la curent cu evoluțiile recente în materie de design auto prin studierea oricărei documentații pe care producătorii o pun la dispoziție sau prin participarea la saloanele auto

Mediu de lucru standard

Vânzătorii auto petrec mult timp în showroom-ul reprezentanței lor, amenajându-l sau prezentându-l vizitatorilor, sau stând în biroul lor, efectuând activități administrative sau ajutând cumpărătorii să îndeplinească formalitățile administrative. Showroom-urile au, de obicei, interioare bine luminate și plăcute. Vânzătorii auto pot petrece, de asemenea, ceva timp în aer liber, în parcări sau în vehicule, mergând cu clienții la test drive.

Pot fi necesare deplasări în timpul zilei de lucru sau pe timpul nopții, sau călătorii mai lungi în străinătate pentru a purta negocieri și a ajunge la tranzacții, în funcție de rolul dvs. specific, de experiența și de vechimea în cadrul reprezentanței.

.


Program de lucru

În domeniul vânzărilor auto, majoritatea reprezentanților trebuie să lucreze între 12 și 14 ore, din care o parte din timp este petrecut așteptând clienții.
Vânzătorii auto de succes folosesc acest timp de așteptare urmărind potențialii clienți sau întrebându-i pe cei existenți dacă sunt mulțumiți de noile lor vehicule. Este probabil să se lucreze în timpul serii sau în zilele de sărbătoare și în weekend.

Se poate lucra și cu jumătate de normă.


Despre angajatori

Căutarea unui nou loc de muncă poate părea o provocare. Un vânzător auto își poate stimula căutarea unui loc de muncă cerând recomandări rețelei sale, contactând direct companiile, folosind platforme de căutare a locurilor de muncă, mergând la târguri de locuri de muncă, valorificând social media și interesându-se la agențiile de recrutare de personal. Vânzătorii auto sunt recrutați de obicei de către dealerii de automobile care desfășoară afaceri cu mașini noi sau vechi, concentrându-se pe anumite mărci și modele. Ei lucrează de obicei pe bază de comision


Sindicalizare

Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi Organizația Internațională a Constructorilor de Autovehicule, sunt esențiale pentru vânzătorii de automobile interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe adaugă valoare CV-ului dumneavoastră, consolidându-vă în același timp acreditările și calificările.

.


Provocari intalnite

Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi Organizația Internațională a Constructorilor de Autovehicule, sunt esențiale pentru vânzătorii de automobile interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe adaugă valoare CV-ului dumneavoastră, consolidându-vă în același timp acreditările și calificările.

.


Tipul de experienta necesara

După absolvirea liceului, acumularea de experiență de lucru într-un rol în contact cu clienții în domenii precum vânzările cu amănuntul sau ospitalitatea poate ajuta vânzătorii auto aspiranți să găsească locuri de muncă la nivel de intrare. În timp ce experiența industrială este valoroasă, experiența în vânzări de orice fel poate fi echivalentă cu un an în industrie și poate înlocui educația sau formarea formală.

Care program academic post-secundar pe care aspiranții la postul de vânzător auto îl urmează necesită, de obicei, o perioadă de experiență supravegheată, cum ar fi un stagiu. Veți beneficia în mod optim de sarcinile dumneavoastră din afara sălii de clasă atunci când acestea se aliniază perfect cu lecțiile din interiorul acesteia. Este posibil să auziți nenumărate povești de la profesioniști mai experimentați și să obțineți o experiență practică valoroasă atunci când aceștia reușesc să transforme incidente aparent de rutină în momente unice de învățare.

Citește despre profesie și ia interviuri sau urmărește la locul de muncă experți care lucrează în domeniul vânzărilor auto pentru a dovedi angajamentul tău față de furnizorii de cursuri și potențialii angajatori.

.

Calificari si certificari recomandate

Deși un vânzător auto nu necesită o calificare formală, în special pentru rolurile de începători, dealerii de automobile pot prefera candidații care dețin o diplomă de liceu sau echivalentul acesteia.

Vânzătorii auto aspiranți se pot pregăti pentru cariera lor participând la ateliere și saloane auto și rămânând la curent cu publicațiile din industrie.

Vânzătorii experimentați cu o diplomă de asociat sau de licență în marketing sau în administrarea afacerilor pot ajunge la poziții de stagiar în management sau la roluri manageriale care necesită abilități de conducere. Cursurile de la facultate ar trebui să includă, de obicei, economie, statistică și publicitate.

Treceți cursuri de liceu în engleză, economie, afaceri și matematică. Puteți să vă dezvoltați abilitățile de comunicare și încrederea în sine urmând un curs de teatru sau urmând acest curs ca activitate extracurriculară. De asemenea, ar fi util să urmați cursuri de vânzări, marketing, psihologie, finanțe și vorbire în public.

.


Certificari & Diplome

Certificarea demonstrează competența unui vânzător auto într-un set de aptitudini, de obicei prin experiență profesională, formare și promovarea unui examen. Atunci când este obținută de la o organizație obiectivă și de renume, aceasta vă poate ajuta să vă evidențiați pe o piață a muncii competitivă, vă poate ajuta să vă păstrați locul de muncă, presupune un spor salarial semnificativ de până la 18%, vă poate crește șansele de avansare și vă poate permite să deveniți consultant independent. Programele de certificare de succes protejează bunăstarea publică prin încorporarea unui Cod de etică.

În funcție de locația dvs., poate fi obligatoriu să obțineți o licență de vânzător pentru a lucra ca parte a echipei de vânzări din cadrul reprezentanței dvs. Programele care vă pregătesc pentru a obține o licență vă încurajează competențele specializate legate de muncă. Permisul de conducere este de obicei obligatoriu.

Entitățile guvernamentale individuale conduc procesul de acordare a licențelor. Acesta necesită de obicei promovarea unui examen, pe lângă îndeplinirea unor cerințe de eligibilitate, cum ar fi un nivel minim de educație, experiență profesională, formare sau finalizarea unui stagiu, a unui rezidențiat sau a unei ucenicii.

Ceea ce necesită de obicei promovarea unui examen, pe lângă îndeplinirea unor cerințe de eligibilitate, cum ar fi un nivel minim de educație, experiență profesională, formare sau finalizarea unui stagiu, a unui rezidențiat sau a unei ucenicii.

.

Traseul acestei cariere

Performanța, experiența și dobândirea de calificări profesionale determină evoluția în carieră. Angajații cu un nivel de performanță constant ridicat pot fi eligibili pentru promovare la fiecare doi-trei ani sau chiar mai repede dacă au un istoric de vânzări excelent.

Creșterea volumului de vânzări este o cale tipică de avansare în carieră. Avansarea în carieră poate lua, de asemenea, forma preluării unor conturi importante și prestigioase, a unor produse cheie sau a unor conturi naționale, cum ar fi vânzările către cumpărătorii cu amănuntul și angro. De asemenea, vi se poate da responsabilitatea suplimentară de formator al unui director de vânzări în rolul actual sau puteți fi promovat la funcția de director de vânzări, conducând o echipă de oameni.

Hierarhia de promovare în companiile mai mari implică trecerea de la director de vânzări la posturi administrative, cum ar fi director de vânzări zonale, director național de vânzări și, în cele din urmă, director de vânzări.
O altă cale de avansare în carieră este schimbarea reprezentanței pentru care lucrați.

De asemenea, este posibilă diversificarea în domeniul formării, educației și recrutării. Ați putea chiar să treceți la publicitate, marketing, management comercial mai general sau relații publice (PR). Cu o experiență substanțială și o rețea solidă, puteți deveni chiar dealer auto.

.


Perspective de viitor

Candidații cu o diplomă de licență, împreună cu abilitățile interpersonale necesare, cunoștințe tehnice și experiență în vânzări au cele mai bune perspective de angajare.

Dezvoltare profesionala

Candidații cu o diplomă de licență, împreună cu abilitățile interpersonale necesare, cunoștințe tehnice și experiență în vânzări au cele mai bune perspective de angajare.

Extra informatii

Vânzător auto vs. Specialist în produse auto

Un vânzător auto tinde să folosească tehnici active de vânzare pentru a se implica și a convinge clienții să cumpere un vehicul. De obicei, aceștia încearcă să prezinte un model ca fiind răspunsul la cerințele de spațiu ale unei familii și promovează economiile de cheltuieli datorate consumului eficient de combustibil al mașinii în timpul călătoriilor lungi. Pe de altă parte, un specialist în produse auto oferă în mod obiectiv fapte majore și curiozități despre model, cum ar fi tipul de motor, consumul de benzină, nivelurile de echipare și opțiunile de plată, fără a le relaționa cu clientul. Clienții decid singuri.

In concluzie

Vânzător auto vs. Specialist în produse auto

Un vânzător auto tinde să folosească tehnici active de vânzare pentru a se implica și a convinge clienții să cumpere un vehicul. De obicei, aceștia încearcă să prezinte un model ca fiind răspunsul la cerințele de spațiu ale unei familii și promovează economiile de cheltuieli datorate consumului eficient de combustibil al mașinii în timpul călătoriilor lungi. Pe de altă parte, un specialist în produse auto oferă în mod obiectiv fapte majore și curiozități despre model, cum ar fi tipul de motor, consumul de benzină, nivelurile de echipare și opțiunile de plată, fără a le relaționa cu clientul. Clienții decid singuri.

Sfat?

Învățați numele clientului dvs. și folosiți-l în conversația dvs. pentru a construi o conexiune personală. Identificați nevoile clienților și oferiți produse care să corespundă acestora. Expuneți-vă cunoștințele despre automobil pentru a câștiga încrederea clienților și nu depreciați niciodată alte reprezentanțe auto. Discutați în detaliu despre automobil înainte de a menționa prețul. Tratați fiecare client cu același respect și atenție. Folosiți-vă timpul liber cu înțelepciune, urmărind clienții și făcând pitch-uri cu potențialii cumpărători. Învățați să îi recunoașteți pe cei care dau cu piciorul în anvelope și care rareori încheie afacerea.

Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

Dureaza 2 minute. Complet gratuit.