Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Ajustor de daune

Claims Adjusters do their best to educate policyholders one claim at a time while ensuring that claims are dealt with efficiently and payment for valid claims is made to policyholders.

Citeste mai mult
Denumiri alternative
  • Investigator de accidente
  • Adjutor
  • Compartimentar de ajustare
  • Specialist în ajustarea despăgubirilor
  • .
Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariile pentru Ajustor de daune in afara Romaniei
USA
$52.494 An ~ $4.375 luna
UK
£42.982 An ~ £3.582 luna

Esti interesat de o cariera ca Ajustor de daune?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Ajustor de daune este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

O reconstituire completă a accidentului nu este întotdeauna necesară pentru a susține cererile de asigurare; un ochi avizat pentru detalii poate fi tot ceea ce multe cazuri necesită.

Exploreaza cariera de Ajustor de daune

Ajutorii de daune fac tot posibilul pentru a-i educa pe deținătorii de polițe de asigurare, o cerere de despăgubire la un moment dat, asigurându-se în același timp că cererile de despăgubire sunt tratate în mod eficient și că plata pentru cererile de despăgubire valide este efectuată către deținătorii de polițe.

.

Responsabilitati

Ce fac Ajustorii de daune?

Un ajustator de daune trebuie, de obicei, să:

  • Să ofere consultanță cu privire la depunerea unei cereri de despăgubire și la procesele implicate
  • Investiga daunele materiale sau cererile de despăgubire pentru vătămări corporale, să determine cât de mult ar trebui să plătească compania de asigurări pentru pierdere și să soluționeze cererile de despăgubire./li>
  • Intervievați reclamantul și martorii; examinați rapoartele poliției; obțineți informații despre credit de la bănci și alte servicii de credit
  • Consultați alți lucrători, cum ar fi contabili, arhitecți, lucrători în construcții, ingineri, avocați și medici, care pot oferi o evaluare mai expertă a unei cereri de despăgubire
  • Colectați informații suplimentare, inclusiv fotografii și declarații, fie scrise, fie înregistrate pe suport audio sau video, și întocmiți un raport pe care examinatorii de daune să îl evalueze
  • Asigurați-vă că cererile de despăgubire nu sunt frauduloase înainte de a le prezenta companiilor de asigurări; să identifice motivele pentru care o plată integrală poate părea improbabilă; să le explice titularilor de polițe de asigurare atunci când cererea lor de despăgubire nu este acoperită
  • Negociați cu titularii de polițe de asigurare și îndrumați-i cu privire la modul în care trebuie să procedeze cu cererea de despăgubire; soluționați cererea de despăgubire și autorizați plata după ce examinatorul o aprobă
  • Contactați meseriași dintr-o rețea de profesioniști autorizați care pot face reparații pe proprietatea titularului de poliță de asigurare; comandați bunuri de înlocuire dacă un titular de poliță de asigurare a fost jefuit
  • Lucrați cu avocați și martori experți pentru a apăra poziția asigurătorului dacă solicitantul contestă rezultatul cererii de despăgubire sau soluționarea cererii
  • .Obțineți consiliere în cazuri complexe de la specialiști externi, cum ar fi experții în daune și contabilii judiciari
  • Adepliniți cerințele legale, reglementările din industrie și standardele de calitate pentru clienți stabilite de companie

Mediu de lucru standard

Ajutorii de despăgubiri petrec ceva timp la birou, examinând documente și efectuând cercetări. Ei lucrează în exterior atunci când examinează bunurile avariate. Munca implică utilizarea tehnologiei. Birourile se află de obicei în orașe mari.

Deși lucrați la birou, este posibil să trebuiască să călătoriți pentru a vizita clienții, brokerii și avocații. Absența de acasă peste noapte și călătoriile în străinătate sunt neobișnuite.

Codul vestimentar poate varia de la o companie la alta, dar ar trebui să vă așteptați să purtați un polo ascuțit și pantaloni kaki în general. Blugii nu se vor potrivi, iar tricourile, dacă nu vă sunt distribuite special pentru a fi purtate pe teren, sunt prea informale. Veți dori să aveți un aspect îngrijit și profesional, dar în același timp să vă simțiți suficient de confortabil pentru a vă apleca, târî și urca la locul de muncă dacă este nevoie.


Program de lucru

Cele mai multe dintre acestea lucrează cu normă întreagă, între 35 și 40 de ore, de luni până vineri. Adesea, aceștia își organizează programul de lucru pentru a se adapta la întâlnirile cu clienții de seară și de weekend. Această cerință duce uneori la programe de lucru neregulate, în special atunci când au multe cereri de despăgubire de analizat.


Despre angajatori

Domeniile critice din cadrul asigurărilor care necesită evaluare includ proprietatea domestică, spargerea și accidentele de autovehicule. Există o concurență intensă pentru posturi atât din partea absolvenților, cât și a celor care nu sunt absolvenți, cu experiență în domeniul asigurărilor generale. Aplicați la începutul ultimului an de studii. Oportunitățile sunt disponibile în întreaga lume.

Agențiile de recrutare specializate se ocupă de posturile vacante. Consultați anunțurile din presa națională și din revistele de specialitate. Marile companii de asigurări anunță posturile vacante pe site-urile lor.

Ajutorii de daune sunt în general angajați de:

  • Transportatorii direcți de asigurări
  • Agențiile de asigurări
  • Brokerii
  • .Operatori guvernamentali de asigurări
  • Ofertanți direcți de asigurări medicale și de sănătate
  • Servicii administrative și de asistență

.


Sindicalizare

Asociațiile și organizațiile profesionale sunt cruciale pentru Ajustorii de daune interesați să urmărească dezvoltarea profesională sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare în industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe adaugă valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


Provocari intalnite

Asociațiile și organizațiile profesionale sunt cruciale pentru Ajustorii de daune interesați să urmărească dezvoltarea profesională sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare în industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe adaugă valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


Tipul de experienta necesara

Practicile în asigurări sunt disponibile la diferite niveluri și reprezintă o modalitate utilă de a intra în domeniu. Multe dintre marile companii de asigurări au programe de plasament sau de stagii de vară. De obicei, plasamentele durează între șase și zece săptămâni și oferă posibilitatea de a dobândi experiență în domeniul asigurărilor, fiind în același timp plătiți. Concurența pentru locuri este intensă.

Firmele mai mici oferă uneori experiență de lucru, dar este posibil să trebuiască să le abordați direct pentru a afla despre oportunități. Experiența de lucru într-un serviciu clienți sau într-un rol administrativ în sectorul serviciilor financiare poate fi utilă, iar experiența în domeniul vânzărilor este, de asemenea, relevantă.

Programele de stagiatură pentru absolvenți, care acoperă în mod specific cererile de despăgubire, sunt disponibile la marile companii de asigurări sau la firmele de regularizare a daunelor. Există, de asemenea, oportunități prin intermediul programelor generale de formare în management pentru absolvenți, care includ munca în domeniul cererilor de despăgubire.

Puteți, de asemenea, să intrați direct în munca în domeniul cererilor de despăgubire după formarea inițială. Sunt disponibile opțiuni atât pentru absolvenți, cât și pentru cei care nu au o diplomă. O cale alternativă de acces la acest loc de muncă este prin intermediul unor posturi mai subalterne sau de birou, avansând în cadrul companiei prin formare și promovare.

Calificari si certificari recomandate

O diplomă de bacalaureat sau echivalentul acesteia este cerința esențială pentru ca o persoană să lucreze ca inspector de daune la nivel începător. Cu toate acestea, unele posturi pot avea nevoie de o diplomă de licență sau de experiență profesională în domeniul asigurărilor. Acest domeniu poate fi deschis tuturor absolvenților.

Cu toate acestea, o diplomă în contabilitate și finanțe, afaceri sau management/ afaceri cu limbi străine, economie și contabilitate, drept și matematică vă poate crește șansele unei cariere promițătoare.

Unele locații oferă un test de calificare la nivel introductiv pentru a le oferi aspiranților fără experiență o înțelegere a modului în care funcționează piața asigurărilor. Cunoașterea limbilor străine poate fi utilă dacă lucrați la o firmă globală sau cu cereri de despăgubiri de asigurări străine.


Certificari & Diplome

Rechizitele de autorizare pentru Claims Adjusters variază în funcție de locație. Unele au puține cerințe; altele necesită fie finalizarea educației premergătoare licenței, fie obținerea unui punctaj satisfăcător la un examen de licență (sau ambele).

În unele locații, ajustatorii de daune fără licență angajați de companiile de asigurări pot lucra sub licența companiei. Este posibil ca ajustatorii publici să trebuiască să îndeplinească cerințe diferite sau suplimentare. Competența cu un software de foaie de calcul și un software de evaluare, cum ar fi Xactimate, ar fi un atu valoros.

Traseul acestei cariere

Există oportunități de a avansa în structura de management, fie în cadrul departamentului de daune, fie în alte departamente. De exemplu, în structurile companiilor mai mari, lichidatorii de daune pot avansa până la șef de echipă, manager de daune și director de daune.

Pe măsură ce progresați și dobândiți mai multă experiență, veți avea o responsabilitate sporită pentru cazuri mai complexe. În funcție de natura companiei, este posibil să vă implicați mai mult și în activitatea de proiect, cum ar fi controlul calității sau formarea. Alte posibilități includ trecerea la ajustarea pierderilor, gestionarea riscurilor sau consultanță în domeniul sănătății și securității.

Există unele oportunități de a lucra cu echipe mai specializate, cum ar fi investigatorii de fraudă, cei care se ocupă de gestionarea cererilor de despăgubire pentru boli și mediu sau tehnicienii de cazuri mari. Obținerea unor calificări mai specializate vă poate ajuta să vă mutați într-un alt domeniu de asigurări, cum ar fi răspunderea angajatorului sau răspunderea publică.


Perspective de viitor

Oportunitățile de angajare pentru Claims Adjusters ar trebui să fie cele mai bune în firmele care oferă servicii legate de asigurări de proprietate și de accident în zonele predispuse la dezastre naturale. Pe măsură ce tehnologia continuă să influențeze această muncă, cei care sunt familiarizați și se simt confortabil cu computerele și tehnologia informației ar trebui să aibă, de asemenea, perspective mai bune.

Dezvoltare profesionala

Oportunitățile de angajare pentru Claims Adjusters ar trebui să fie cele mai bune în firmele care oferă servicii legate de asigurări de proprietate și de accident în zonele predispuse la dezastre naturale. Pe măsură ce tehnologia continuă să influențeze această muncă, cei care sunt familiarizați și se simt confortabil cu computerele și tehnologia informației ar trebui să aibă, de asemenea, perspective mai bune.

Extra informatii

Cliențialitate diversă

Contractanții pot fi de la întreprinderi la persoane fizice. Ajutătorii de daune pot fi implicați în accidente și incidente de mare amploare, de exemplu, prăbușirea unui pod.

În urma experienței

Cu experiență și expertiză apar oportunitățile de a prelua ajustarea pierderilor (investigarea pierderii) sau discuțiile juridice privind recuperarea banilor de la partea responsabilă de pierdere.

Adjudecătorul public vs. independent vs. adjudecătorul companiei

Câțiva ajustatori de daune lucrează ca adjuncți publici. Adesea, aceștia sunt angajați de către reclamanții care preferă să nu se bazeze pe expertul de despăgubiri al companiei de asigurări. Obiectivul unui expert de despăgubiri public pentru un reclamant este de a obține cea mai mare sumă posibilă plătită reclamantului în schimbul unui procent din despăgubirea soluționată. Scopul ajustatorilor de daune care lucrează pentru companiile de asigurări este de a economisi cât mai mulți bani pentru companie. O companie de asigurări poate decide, de asemenea, să angajeze un ajustator independent pe bază de contract pentru a gestiona cererea de despăgubire.

Ce este nevoie pentru a reuși ca ajustator de daune independent

Ajustatorii de asigurări independenți funcționează ca antreprenori independenți și sunt frecvent obligați să își furnizeze echipamentul de ajustare. Aceste dotări obligatorii nu sunt doar un simplu lux, ci necesități, fără de care munca devine dificilă, dacă nu chiar imposibilă. Acestea includ un vehicul, aplicații utile de navigație și cartografiere, un computer portabil, o scară bună, o cameră digitală, dispozitive de măsurare și o centură de scule. A avea echipamentul potrivit este esențial pentru un expert în asigurări independent, deoarece vă permite să încheiați cererile de despăgubire cu eficiență maximă.

Mai mult decât o pălărie

Viața unui ajustator de daune de înaltă clasă este parte „Antiques Roadshow”, parte detectiv privat și parte diplomat ONU — mai ales atunci când este timpul să dai niște vești foarte proaste unui proprietar de locuință valoros.

Potențialele avantaje și dezavantaje ale freelancing-ului vs. Full-Time Employment

A fi un Claims Adjuster freelancer oferă libertate în ceea ce privește programele flexibile, orele de lucru și locația. Ei au proprietatea deplină a afacerii și își pot permite selectivitatea în ceea ce privește varietatea proiectelor și a clienților prezentați.

Deși are un potențial de câștig nelimitat, freelancingul vine cu mai puțină stabilitate și securitate, cu muncă și fluxuri de numerar inconsistente. Există mai multă responsabilitate, efort și risc implicat. Nu există concedii plătite, iar concediile de boală/maternitate/paternitate sunt aproape inaccesibile. Există și presiunea suplimentară a impozitului pe activități independente și lipsa eligibilității pentru indemnizațiile de șomaj.

Cu toate acestea, un expert în daune cu normă întreagă are acces la beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Ei au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și fiabilă și cu îndrumare din partea șefilor lor. În ciuda acestui fapt, ei sunt susceptibili la o potențială plictiseală și la incapacitatea de a urmări proiecte pasionale din cauza lipsei de timp sau de efort. Cu o lipsă de flexibilitate, proprietate și varietate, există, de asemenea, necesitatea de a bugeta bani în plus pentru naveta și costurile de îmbrăcăminte.

Atunci când vă decideți între a fi freelancer sau angajat cu normă întreagă, luați în considerare avantajele și dezavantajele pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru dvs.

In concluzie

Cliențialitate diversă

Contractanții pot fi de la întreprinderi la persoane fizice. Ajutătorii de daune pot fi implicați în accidente și incidente de mare amploare, de exemplu, prăbușirea unui pod.

În urma experienței

Cu experiență și expertiză apar oportunitățile de a prelua ajustarea pierderilor (investigarea pierderii) sau discuțiile juridice privind recuperarea banilor de la partea responsabilă de pierdere.

Adjudecătorul public vs. independent vs. adjudecătorul companiei

Câțiva ajustatori de daune lucrează ca adjuncți publici. Adesea, aceștia sunt angajați de către reclamanții care preferă să nu se bazeze pe expertul de despăgubiri al companiei de asigurări. Obiectivul unui expert de despăgubiri public pentru un reclamant este de a obține cea mai mare sumă posibilă plătită reclamantului în schimbul unui procent din despăgubirea soluționată. Scopul ajustatorilor de daune care lucrează pentru companiile de asigurări este de a economisi cât mai mulți bani pentru companie. O companie de asigurări poate decide, de asemenea, să angajeze un ajustator independent pe bază de contract pentru a gestiona cererea de despăgubire.

Ce este nevoie pentru a reuși ca ajustator de daune independent

Ajustatorii de asigurări independenți funcționează ca antreprenori independenți și sunt frecvent obligați să își furnizeze echipamentul de ajustare. Aceste dotări obligatorii nu sunt doar un simplu lux, ci necesități, fără de care munca devine dificilă, dacă nu chiar imposibilă. Acestea includ un vehicul, aplicații utile de navigație și cartografiere, un computer portabil, o scară bună, o cameră digitală, dispozitive de măsurare și o centură de scule. A avea echipamentul potrivit este esențial pentru un expert în asigurări independent, deoarece vă permite să încheiați cererile de despăgubire cu eficiență maximă.

Mai mult decât o pălărie

Viața unui ajustator de daune de înaltă clasă este parte „Antiques Roadshow”, parte detectiv privat și parte diplomat ONU — mai ales atunci când este timpul să dai niște vești foarte proaste unui proprietar de locuință valoros.

Potențialele avantaje și dezavantaje ale freelancing-ului vs. Full-Time Employment

A fi un Claims Adjuster freelancer oferă libertate în ceea ce privește programele flexibile, orele de lucru și locația. Ei au proprietatea deplină a afacerii și își pot permite selectivitatea în ceea ce privește varietatea proiectelor și a clienților prezentați.

Deși are un potențial de câștig nelimitat, freelancingul vine cu mai puțină stabilitate și securitate, cu muncă și fluxuri de numerar inconsistente. Există mai multă responsabilitate, efort și risc implicat. Nu există concedii plătite, iar concediile de boală/maternitate/paternitate sunt aproape inaccesibile. Există și presiunea suplimentară a impozitului pe activități independente și lipsa eligibilității pentru indemnizațiile de șomaj.

Cu toate acestea, un expert în daune cu normă întreagă are acces la beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Ei au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și fiabilă și cu îndrumare din partea șefilor lor. În ciuda acestui fapt, ei sunt susceptibili la o potențială plictiseală și la incapacitatea de a urmări proiecte pasionale din cauza lipsei de timp sau de efort. Cu o lipsă de flexibilitate, proprietate și varietate, există, de asemenea, necesitatea de a bugeta bani în plus pentru naveta și costurile de îmbrăcăminte.

Atunci când vă decideți între a fi freelancer sau angajat cu normă întreagă, luați în considerare avantajele și dezavantajele pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru dvs.

Sfat?

În primele șase luni, tot ceea ce vedeți vă va lăsa cu gura căscată, iar apoi vor deveni doar numere și lucruri. Dacă rămâi pregătit, nu este nevoie să te pregătești atunci când se prezintă o oportunitate.

Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

Dureaza 2 minute. Complet gratuit.