Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Director de consum

Eighty-one percent of companies with strong capabilities for delivering customer experience excellence outperform their competition… Ninety-one percent of unhappy customers will not willingly do business with you again. The Director of Consumer Affairs strives to increasingly replicate the first scenario and reduce the incidence of the second not only to protect the customer but also to spur progress.

Citeste mai mult
Denumiri alternative
  • Director de protecție a consumatorilor
Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariile pentru Director de consum in afara Romaniei
USA
$44.406 An ~ $3.701 luna
UK
£46.914 An ~ £3.910 luna

Esti interesat de o cariera ca Director de consum?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Director de consum este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

Consumatorii au cinci responsabilități: conștientizare critică, acțiune, preocupare socială, conștientizare ecologică și solidaritate. Dar, în general, datoria fundamentală a fiecărui consumator este de a-și cunoaște drepturile.

Exploreaza cariera de Director de consum

Outăzeci și unu la sută dintre companiile cu capacități puternice pentru a oferi excelență în experiența clienților își depășesc concurența… Nouăzeci și unu la sută dintre clienții nemulțumiți nu vor mai face de bunăvoie afaceri cu dumneavoastră. Directorul departamentului de relații cu consumatorii se străduiește să reproducă din ce în ce mai mult primul scenariu și să reducă incidența celui de-al doilea nu numai pentru a proteja clientul, ci și pentru a stimula progresul.

Responsabilitati

Ce fac directorii de la Protecția Consumatorilor?

Un director al departamentului de protecție a consumatorilor ar trebui, de obicei, să:

  • Administrarea unui program de afaceri cu consumatorii; planificarea și punerea în aplicare a politicilor și procedurilor care guvernează programul; elaborarea și punerea în aplicare a strategiilor de informare a publicului cu privire la obiectivele departamentului
  • .Să efectueze investigații privind plângerile primite de la public sau să întreprindă investigații inițiate de biroul lor
  • Să dezvolte o abordare bazată pe riscuri atunci când tratează plângerile primite pentru a asigura eficacitatea potențialului de aplicare a noii legislații
  • Cooperează cu agențiile guvernamentale, comunitatea de afaceri și organizațiile private în soluționarea încălcărilor legilor privind protecția consumatorilor
  • Îmbunătățesc acordurile de legătură existente cu comercianții cu amănuntul și organismele reprezentative esențiale pentru a proteja interesele consumatorilor
  • Potrivesc interesele consumatorilor în fața organismelor legislative, a agențiilor de reglementare și a altor foruri judiciare; recomandă modificări ale legislației care afectează protecția consumatorilor; sesizează reprezentanții aleși în privința chestiunilor politice importante pentru luarea deciziilor finale
  • Conduceți sau efectuați cercetări privind aspecte referitoare la serviciile pentru consumatori; coordonați activitățile întreprinderilor sau departamentelor asociate cu producția, stabilirea prețurilor, vânzările sau distribuția de produse
  • Numiți cetățeni în consilii sau comisii; reprezentați organizația în forumuri și conferințe externe
  • Revizuiți și analizați legislația sau politicile publice; recomandați modificări pentru a promova sau susține interesele publicului sau ale unor grupuri particulare; furnizați o analiză și o evaluare detaliată a propunerilor de reglementare și de politici publice, precum și a impactului acestora asupra firmei și a industriei<
  • /li>
  • Supraveghează dezvoltarea și funcționarea unui site web oficial care să ofere informații autentice sectorului de afaceri cu privire la legislația actuală și propusă
  • Colaborează cu sectorul de afaceri pentru a dezvolta potențialul codurilor de conduită și al schemelor de despăgubire
  • Canalizează activitatea de aplicare a legii și resursele suplimentare către domeniile în care se înregistrează prejudicii considerabile pentru consumatori și pierderi de sume substanțiale prin escrocherii și practici neloiale și înșelătoare
  • Angajează, formează și evaluează personalul

Mediu de lucru standard

Directorii de la Protecția Consumatorilor lucrează, în cea mai mare parte, într-un birou. Interacțiunile zilnice cu publicul larg în persoană, prin telefon și comunicările prin e-mail sunt tipice. Este posibil să vă subordonați șefului Direcției pentru consumatori și politici publice. Codul vestimentar ar fi formal, cu excepția cazului în care se specifică altfel.


Program de lucru

Postul de director al Oficiului pentru protecția consumatorilor este, teoretic, un post cu normă întreagă, care presupune un program normal de 40 de ore pe săptămână. Dar este posibil să fie nevoie să lucrați la ore neobișnuite atunci când faceți lobby sau când rezolvați probleme. Volumul de muncă poate fi foarte neregulat, atingând cote maxime în timpul perioadelor de cumpărături sezoniere, sesiunilor legislative sau altor evenimente legate de consumatori.

Dar este posibil să fie nevoie să lucrați la ore neobișnuite atunci când faceți lobby sau când rezolvați probleme.


Despre angajatori

Directorul pentru Protecția Consumatorilor este de obicei pe statul de plată al Departamentului de Reglementare din cadrul guvernului sau al marilor companii. Locuri de muncă în serviciul public sunt disponibile la toate nivelurile guvernamentale, de la cel federal/central la cel municipal. Aceste locuri de muncă pot fi listate în buletinele serviciului public.

Cei care sunt directori executivi din sectorul corporatist și care și-au făcut un nume în domeniu pot fi solicitați de către guvern să ocupe acest post ad-hoc sau în regim de consultanță.

Directorii pentru protecția consumatorilor sunt în general angajați de:

  • Guvernul
  • Industriile mari

.


Sindicalizare

Asociațiile și organizațiile profesionale sunt esențiale pentru directorii din domeniul afacerilor consumatorilor interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe adaugă valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


Provocari intalnite

Asociațiile și organizațiile profesionale sunt esențiale pentru directorii din domeniul afacerilor consumatorilor interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe adaugă valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


Tipul de experienta necesara

Rolul de director al departamentului de relații cu consumatorii necesită o vastă experiență managerială și o experiență semnificativă în problemele cheie care au impact asupra industriei de consum. Candidatul potrivit se va baza pe o bază solidă de expertiză acumulată în cadrul industriei, cel mai adesea în cadrul guvernului, unde s-a angajat eficient cu factorii de decizie politică și cu publicul.

Activitatea de voluntariat pentru un grup de cetățeni sau o organizație non-profit de consumatori poate oferi experiența și vizibilitatea necesare pentru a intra în acest domeniu.

.

Calificari si certificari recomandate

Oameni din diverse domenii pot prelua rolul de director al departamentului de relații cu consumatorii. Candidații care aspiră la acest post vor considera că aceste specializări universitare sunt cele mai utile: drept, științe politice, administrarea și managementul afacerilor, afaceri generale/comerț, antreprenoriat general/studii antreprenoriale, finanțe, afaceri generale sau internaționale/comerț internațional, științe ale managementului, administrație publică, educație comunitară și politici publice. Denumirile programelor vor varia de la o școală la alta. Deși o diplomă de licență este cerința minimă, o diplomă de masterat vă poate ajuta să treceți examenele specifice fiecărei locații pentru a intra în guvern.

Chiar dacă o diplomă de licență este cerința minimă, o diplomă de master vă poate ajuta să treceți examenele specifice fiecărei locații pentru a intra în guvern.


Certificari & Diplome

Certificarea în mediere și rezolvarea conflictelor ar fi utilă, la fel ca și certificarea în Microsoft Office Suite.

Traseul acestei cariere

Directorul pentru Protecția Consumatorilor este, în general, cel mai înalt post din departament, dar acest lucru poate varia în funcție de locație. Este posibil să existe un post de șef al Departamentului pentru Protecția Consumatorilor și Politici Publice pe care îl puteți viza.

Cei care lucrează pentru companii mari se pot trezi că aspiră la funcția de vicepreședinte și apoi la cea de președinte. De asemenea, puteți alege să vă folosiți experiența și expertiza obținută cu greu ca lobbyist pentru organizații.


Perspective de viitor

Candidații cu o experiență vastă în relația eficientă cu guvernul, sectorul de afaceri și publicul vor avea cele mai bune perspective de angajare.

Dezvoltare profesionala

Candidații cu o experiență vastă în relația eficientă cu guvernul, sectorul de afaceri și publicul vor avea cele mai bune perspective de angajare.

Extra informatii

Responsabilități extinse

Departamentul pentru Consumatori actualizează și modernizează legislația privind consumatorii. Acesta prevede o protecție semnificativ mai mare pentru consumatori, cu disponibilitatea unor opțiuni de aplicare a legii suplimentare și puternice. Impune sancțiuni semnificative întreprinderilor găsite vinovate de infracțiuni.

Arii ale justiției pentru consumatori

Directorul Direcției pentru protecția consumatorilor se străduiește să asigure dreptate pentru consumatori în mai multe domenii. Printre acestea se numără reglementarea prețurilor produselor, indicarea înșelătoare a prețurilor, afișarea prețurilor de către întreprinderile de catering și restaurante sau de către magazinele de motorină și benzină sau coaforii, etichetarea produselor alimentare, textile sau încălțăminte și publicitatea înșelătoare.

Alte domenii sunt siguranța produselor, inclusiv falsificarea alimentelor și băuturilor, comenzi de pachete de călătorie și bilete de avion, vânzarea la distanță, comerțul electronic, clauze abuzive, taxarea autovehiculelor de ocazie, comenzi cu TVA inclus și comenzi de bilete de concert și teatru.

În calitate de director al departamentului de protecție a consumatorilor, abordarea dumneavoastră în materie de aplicare a legii presupune căutarea conformării voluntare, dacă este cazul, și luarea de măsuri prin intermediul instanțelor de judecată, dacă situația o justifică.

Cunoștințe multifațetate

Un director al departamentului de protecție a consumatorilor trebuie să aibă o înțelegere profundă și cunoștințe temeinice în mai multe domenii. Printre acestea se numără administrația și managementul, personalul și resursele umane, serviciile pentru clienți și servicii personale, dreptul și guvernul, economia și contabilitatea, matematica, siguranța publică și securitatea, educația și formarea, vânzările și marketingul, psihologia, comunicarea și mass-media, sarcinile de birou, producția și procesarea, sociologia și antropologia.

In concluzie

Responsabilități extinse

Departamentul pentru Consumatori actualizează și modernizează legislația privind consumatorii. Acesta prevede o protecție semnificativ mai mare pentru consumatori, cu disponibilitatea unor opțiuni de aplicare a legii suplimentare și puternice. Impune sancțiuni semnificative întreprinderilor găsite vinovate de infracțiuni.

Arii ale justiției pentru consumatori

Directorul Direcției pentru protecția consumatorilor se străduiește să asigure dreptate pentru consumatori în mai multe domenii. Printre acestea se numără reglementarea prețurilor produselor, indicarea înșelătoare a prețurilor, afișarea prețurilor de către întreprinderile de catering și restaurante sau de către magazinele de motorină și benzină sau coaforii, etichetarea produselor alimentare, textile sau încălțăminte și publicitatea înșelătoare.

Alte domenii sunt siguranța produselor, inclusiv falsificarea alimentelor și băuturilor, comenzi de pachete de călătorie și bilete de avion, vânzarea la distanță, comerțul electronic, clauze abuzive, taxarea autovehiculelor de ocazie, comenzi cu TVA inclus și comenzi de bilete de concert și teatru.

În calitate de director al departamentului de protecție a consumatorilor, abordarea dumneavoastră în materie de aplicare a legii presupune căutarea conformării voluntare, dacă este cazul, și luarea de măsuri prin intermediul instanțelor de judecată, dacă situația o justifică.

Cunoștințe multifațetate

Un director al departamentului de protecție a consumatorilor trebuie să aibă o înțelegere profundă și cunoștințe temeinice în mai multe domenii. Printre acestea se numără administrația și managementul, personalul și resursele umane, serviciile pentru clienți și servicii personale, dreptul și guvernul, economia și contabilitatea, matematica, siguranța publică și securitatea, educația și formarea, vânzările și marketingul, psihologia, comunicarea și mass-media, sarcinile de birou, producția și procesarea, sociologia și antropologia.

Sfat?

Clienții sunt cei mai importanți vizitatori ai spațiilor noastre. Ei nu depind de noi. Noi suntem dependenți de ei. Ei nu sunt o întrerupere în activitatea noastră. Ei sunt scopul acesteia. Ei nu sunt străini în afacerea noastră. Ei fac parte din ea. Nu le facem o favoare dacă îi servim. Ei ne fac o favoare permițându-ne să facem acest lucru.

Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

Dureaza 2 minute. Complet gratuit.