Ce este intervenția în situații de criză?
O criză acută de sănătate mintală poate fi declanșată din cauza unor circumstanțe neprevăzute sau a unei probleme de lungă durată. În oricare dintre cazuri, cei care trec prin criză pot avea nevoie de o intervenție urgentă, imediată și pe termen scurt din partea unor profesioniști specializați pentru a evita ceea ce poate fi chiar sau se poate transforma într-o situație care le pune viața în pericol. Consilierii de intervenție în situații de criză oferă strategii de tratament imediat în timpul situațiilor de traumă mentală, fizică, emoțională și comportamentală cu care se confruntă indivizii sau grupurile.
De aceea, un consilier de intervenție în situații de criză intervine literalmente în timpul unei crize pentru a ajuta victimele să proceseze evenimentele și să facă față consecințelor și vulnerabilităților lor. Odată ce își recapătă echilibrul biopsihosocial, acestea pot spera să lanseze și să beneficieze de procesul de vindecare pe termen lung, cu ajutorul altor profesioniști din domeniul sănătății mintale, cum ar fi terapeuții, psihologii și psihiatrii. Intervenția în situații de criză urmărește, de asemenea, să îi echipeze pe cei afectați cu încrederea și strategiile necesare pentru a minimiza orice impact pe termen lung al traumei și pentru a preveni reapariția acesteia.
Consilier vs. terapeut
Terapeuții și consilierii tratează adesea clienți cu provocări similare. Cu toate acestea, domeniul de preocupare al terapeuților este diagnosticarea și tratarea afecțiunilor de sănătate mintală, în timp ce consilierii se concentrează mai mult pe abilitarea pacienților de a face față provocărilor vieții.
Cu toate acestea, consilierii se concentrează de obicei pe viitor și abordează pe termen scurt printr-un număr definit de ședințe, în timp ce terapeuții iau în considerare trecutul și oferă îngrijire pe termen lung în mod continuu. În timp ce terapeuții desfășoară o muncă mai aprofundată, consilierii pot sprijini problemele de zi cu zi, inclusiv problemele de relații, mutarea locului de muncă sau adaptarea după o mutare. Cu toate acestea, aceste domenii nu sunt rigide, iar rolurile unui terapeut și ale unui consilier se pot inversa sau suprapune.
Potențialele avantaje și dezavantaje ale consilierii online față de cea în persoană
Terapia online se poate dovedi reciproc benefică atât pentru client, cât și pentru consilier. Clientul poate considera că teama sa și stigmatul social perceput sunt minimizate, mai ales că nu există vizibilitatea implicată de faptul că trebuie să conducă sau să meargă pe jos până la clinică. Consilierul poate considera că este mai ușor să ajute clienții care se simt mai confortabil să discute problemele și să ceară ajutor online decât în cadrul unei consultații în persoană. Consilierea online poate facilita o comunicare mai transparentă și mai directă între consilier și client.
Flexibilitatea de a contacta prin telefon sau electronic face posibile conexiunile la distanță. Consilierea online facilitează, de asemenea, căutarea de sprijin pentru persoanele cu limitări fizice și probleme de mobilitate. Aceasta încurajează persoanele care nu pot călători din diverse alte motive să apeleze la ajutor din confortul casei lor. Consilierul și clientul pot programa sesiunile în funcție de confortul reciproc.
Sesiunile online pot fi mai accesibile decât terapia tradițională. Cu toate acestea, verificați cu furnizorul de asigurări cu privire la acoperire.
Pe de altă parte, mai mulți experți consideră că nu este cea mai bună modalitate de a cunoaște pacientul sau de a construi intimitate. Faptul de a nu putea evalua rapid și de a nu putea răspunde la semnalele non-verbale ale pacientului online vă poate împiedica să obțineți informații holistice despre pacient pentru a pregăti un plan de tratament cuprinzător.
În plus, consilierea online poate să nu se desfășoare întotdeauna la fel de bine ca o configurație în persoană. Clientul sau consilierul pot întâmpina probleme de conectivitate sau alte perturbări, care pot întrerupe fluxul de gândire și pot interfera cu ședința. De asemenea, pacienții se pot teme că informațiile lor private sunt divulgate sau expuse online. În plus, problemele complexe de sănătate mintală sunt de obicei abordate mai bine prin consiliere în persoană.
Din moment ce consilierea online poate avea loc dincolo de granițele geografice, clienții trebuie să verifice calificările, experiența, certificarea și licența consilierului lor.
PTSD la bărbați și femei
În timp ce atât bărbații, cât și femeile suferă de traume, tulburarea de stres posttraumatic (PTSD) tinde să se dezvolte mai des la femei decât la bărbați. Chiar dacă mai puține femei se confruntă cu evenimente traumatice decât bărbații, statisticile arată că până la aproximativ 10% dintre femei dezvoltă PTSD la un moment dat în viață, comparativ cu 4% dintre bărbați. În timp ce cercetătorii nu pot defini cu precizie motivul, se presupune că procentul mai mare de femei care dezvoltă PTSD se poate datora naturii traumei pe care au suferit-o în copilărie sau la vârsta adultă, inclusiv abuzul sexual.
Potențialele avantaje și dezavantaje ale angajării ca liber profesionist vs. angajarea cu normă întreagă
Consilierii de intervenție în situații de criză liber profesioniști au programe de lucru și locații mai flexibile. Ei au proprietatea deplină a afacerii și își pot selecta proiectele și clienții. Cu toate acestea, ei se confruntă cu o muncă și un flux de numerar inconsecvent, ceea ce înseamnă mai multă responsabilitate, efort și risc.
Pe de altă parte, un consilier de intervenție în situații de criză cu normă întreagă are beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Ei au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și de încredere și îndrumare din partea șefilor lor. Cu toate acestea, ei se pot confrunta cu plictiseala din cauza lipsei de flexibilitate, a proprietății și a varietății.
Când vă decideți între a lucra ca liber profesionist sau a fi angajat cu normă întreagă, luați în considerare avantajele și dezavantajele pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru dumneavoastră.
Sfat?
În timp ce a fi un consilier de intervenție în situații de criză este extrem de satisfăcător, este, de asemenea, la fel de obositor. Prin urmare, profesioniștii subliniază faptul că trebuie să aveți grijă mai întâi de voi înșivă pentru a vă concentra mai bine asupra muncii și a clienților. Păstrați-vă un număr echilibrat de cazuri pentru a evita epuizarea.