Consilierii de liceu joacă un rol vital în asigurarea faptului că adolescenții de astăzi devin mâine membri adulți productivi, contributivi și bine adaptați ai comunității mondiale.
Nevoile elevilor de liceu
Liceul este o perioadă care anunță tranziția adolescenților către vârsta adultă; aceștia se pregătesc să își asume educația postliceală și responsabilitățile legate de muncă, să locuiască departe de părinți și să exploreze și să își definească independența. Este, de asemenea, o perioadă de luare a deciziilor și de descoperire de sine intensivă, când elevii încearcă să își dea seama de preferințele, valorile, abilitățile, punctele forte și oportunitățile personale.
Problemele sociale și emoționale au devenit mai frecvente în epoca modernă, pe măsură ce nivelul de anxietate și de stres crește. Indiferent dacă copiii se confruntă cu traume în afara sau în interiorul familiei lor, acestea pot afecta concentrarea academică.
Un factor omniprezent care exercită o influență considerabilă este sentimentul de apartenență la grupul lor de colegi, care este favorizat de acceptarea și feedback-ul colegilor. Elevii de liceu se confruntă cu presiuni sporite de implicare în comportamente de risc, chiar dacă testează limitele normelor sociale și aspiră să construiască relații sănătoase la locul de muncă și în viața personală.
Îndeplinirea nevoilor
Consilierii de liceu îi ajută pe elevii lor să navigheze prin presiunile academice, ale colegilor și ale părinților, împreună cu stresul testelor standardizate și al procesului de admitere la facultate, al procesului de solicitare a burselor și al ajutorului financiar și, în cele din urmă, al intrării pe o piață a muncii competitivă. Aceștia îi sfătuiesc pe elevi cu privire la modul în care să utilizeze tehnologia în mod eficient și sigur pentru a-și promova obiectivele academice și profesionale.
Acești consilieri îi sprijină pe elevii de liceu în luarea unor decizii concrete și bine gândite, în a face față provocărilor și în a rămâne pe drumul cel bun pentru a-și atinge obiectivele. Fără serviciile lor, ne-am putea aștepta ca mulți elevi să se lase păgubași la învățătură sau să ia decizii nepotrivite și prost informate.
În calitate de educatori instruiți în dezvoltarea copilului și a adolescentului, strategii de învățare, autogestionare și abilități sociale, consilierii de liceu pun în aplicare un program de consiliere pentru a-i sprijini pe elevi în această perioadă critică de dezvoltare.
Astfel de programe încorporează activități de educație, prevenire și intervenție în rutina elevilor. Programele urmăresc să îi echipeze pe elevi cu cunoștințele, abilitățile și strategiile vitale pentru succesul lor necalificat în viața de student și de adult.
Servicii directe și indirecte
Exemple de servicii directe pentru elevi includ instruirea, evaluarea, consilierea și asistența profesională în timpul tranziției sau al stresului. Serviciile indirecte pentru elevi includ consultarea și colaborarea cu părinții sau cu personalul școlii în numele elevului și referințele. Referințe În timp ce consilierii de liceu lucrează cu elevii pe probleme de stres și anxietate, ei nu sunt profesioniști în domeniul sănătății mintale sau terapeuți calificați pentru a oferi terapie pe termen lung. Pe baza nevoilor elevului și a resurselor școlii, ei fac referiri pentru probleme care depășesc expertiza lor, cum ar fi tristețea pe termen lung, depresia, tulburările alimentare, abuzul de substanțe sau niveluri de anxietate constant ridicate.
Diferențe la nivel mondial
Consilierea școlară este fie deja o componentă stabilită, obligatorie și integrantă a educației în unele țări, fie este în curs de apariție ca sprijin critic pentru elevii din învățământul primar, gimnazial și liceal în altele.
În absența unor programe formale de consiliere și a unor consilieri specializați, profesorii sau psihologii pot prelua responsabilități de consiliere în plus față de celelalte activități pe care le desfășoară. Finanțarea, certificarea consilierilor școlari, asociațiile profesionale și legislația influențează programele și serviciile globale de consiliere școlară.
Motive și recompense
Cel mai probabil, vă propuneți să intrați în această profesie pentru că acceptați și primiți cu bucurie diversitatea, dorind în același timp să vă conectați în mod proactiv cu elevii, ajutându-i și făcând o diferență reală și pozitivă în viața lor. Cea mai puternică motivație și cea mai bună recompensă a dumneavoastră sunt îmbunătățirea abordării pe care o au studenții față de viață și a strategiilor de adaptare pe care le folosesc, contribuind astfel la bunăstarea lor generală. Dacă aceștia dezvoltă și mențin o perspectivă sănătoasă asupra școlii, muncii, vieții de familie și viitorului în general, v-ați atins scopul.
Sfat?
Profesia de consiliere în liceu trebuie să continue să înțeleagă modul în care anumite tehnologii le permit să își îndeplinească în mod eficient îndatoririle unice în cadrul lumii educației cu presiune și mize ridicate.