Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Consilier pentru linia de criză

As it becomes increasingly clear that happiness does not mean the absence of problems but simply the ability to deal with them effectively, Crisis Line Counsellors offer an alternate means of support and advocacy to at-risk individuals.

Citeste mai mult
Denumiri alternative
  • Consilier de criză prin telefon
  • Consilier de asistență telefonică
  • Consilier de criză online
Aptitudini necesare pentru aceasta meserie
Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariile pentru Consilier pentru linia de criză in afara Romaniei
USA
$41.996 An ~ $3.500 luna
UK
£30.914 An ~ £2.576 luna

Esti interesat de o cariera ca Consilier pentru linia de criză?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Consilier pentru linia de criză este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

Se estimează că 3,8% din populația lumii se confruntă cu depresia, aproximativ 280 de milioane de persoane luptând cu această boală.

.

Exploreaza cariera de Consilier pentru linia de criză

Cum devine din ce în ce mai clar că fericirea nu înseamnă absența problemelor, ci pur și simplu capacitatea de a le face față în mod eficient, consilierii de la Linia de Criză oferă un mijloc alternativ de susținere și advocacy pentru persoanele aflate în situații de risc.

Responsabilitati

Ce fac consilierii de la linia de criză?

Un consilier al liniei de criză ar trebui, în mod obișnuit, să:

  • Răspunde la apeluri/texte de criză prin intermediul liniilor fierbinți, chatlines și linii telefonice de la persoane care se luptă cu circumstanțe de viață, gânduri și emoții dificile; oferă consiliere de susținere ca mijloc de prevenire și intervenție în situații de criză
  • Efectuați o evaluare rapidă a gradului de pericol pe care apelantul îl poate reprezenta pentru sine sau pentru ceilalți și a gradului de urgență a tratamentului necesar
  • Acționați pentru a preveni ca apelantul să se rănească pe sine sau pe ceilalți sau pentru a face față unor situații semnificativ stresante sau dificile
  • p>Angajați apelantul într-o conversație lipsită de prejudecăți și plină de compasiune care să îl ajute să își descopere și să își valorifice punctele forte și resursele
  • Încurajați apelantul să își asume responsabilitatea pentru menținerea sau îmbunătățirea calității vieții sale
  • Ajutați persoana care apelează să reflecteze asupra opțiunilor disponibile și să asigure siguranța personală și a celor din jur
  • Referiți persoana care apelează la organizații adecvate, cum ar fi spitale și clinici de sănătate mintală, pentru un tratament sau servicii de sănătate mintală susținute
  • Oferiți susținere, informații, trimiteri, resurse și transferuri călduroase către alți furnizori din zonă, atunci când este posibil

  • Colaborează cu un psihiatru de gardă și cu un medic de urgență pentru a face o evaluare realistă a stabilității pacientului

    /li>

  • Solicită intervenția primilor respondenți, dacă situația pare să fie peste posibilitățile lor
  • Asistă forțele de ordine și personalul medical în evaluarea persoanelor în criză care sunt luate în considerare pentru detenție de urgență
  • Evaluați pacienții cu tendințe suicidare aflați în camerele de urgență sau în penitenciare în vederea trimiterii către serviciile psihiatrice de internare sau către resursele comunitare relevante
  • Participați la programe și prezentări care promovează creșterea profesională a consilierii pe linia de criză și sporesc gradul de conștientizare a publicului
  • li>

    Liabilează cu ceilalți participanți la program și cu partenerii din comunitate pentru a oferi servicii complete de orientare în situații de criză și informații

  • Documentează toate activitățile și serviciile pertinente pentru a asigura conformitatea cu cerințele grantului și cu reglementările guvernamentale

Mediu de lucru standard

Consilierii de la linia de criză lucrează pentru linii telefonice de urgență non-profit, linii telefonice de urgență din spitale sau clinici, centre de consiliere, școli și entități guvernamentale, cum ar fi bazele de apărare și secțiile de poliție. De asemenea, aceștia pot lucra la fața locului sau prin intermediul numerelor gratuite pentru a ajuta victimele dezastrelor naturale/de origine umană.


Program de lucru

Majoritatea liniilor telefonice de criză funcționează 24/7. Consilierii liniilor de criză pot fi nevoiți să lucreze în ture de opt sau nouă ore, inclusiv noaptea, în weekend și în zilele de sărbători legale. Programul de lucru poate depinde, de asemenea, de faptul că sunteți angajat cu normă întreagă sau cu jumătate de normă.


Despre angajatori

Căutarea unui nou loc de muncă poate părea o provocare. Consilierii de la linia de criză își pot stimula căutarea unui loc de muncă cerând recomandări de la rețeaua lor, contactând direct angajatorii, folosind platforme de căutare a locurilor de muncă, mergând la târguri de locuri de muncă, valorificând social media și interesându-se la agențiile de recrutare de personal.

Consilierii liniei de criză sunt, în general, angajați de:

  • Organizații fără scop lucrativ (ONG-uri)
  • Spitalii
  • Centre de consiliere
  • Centre de consiliere

  • Centre de reabilitare
  • Forumuri de consiliere online
  • Clinici de sănătate mintală
  • Clinici de sănătate mintală
  • ./p>
  • Centre comunitare
  • Universități
  • Școli
  • Școli
  • Baze de apărare
  • Stații de poliție
  • Organizații religioase
  • .

    Sindicalizare

    Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi Asociația Internațională pentru Consilieri (IAC), sunt esențiale pentru consilierii de la linia de criză interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști care gândesc la fel în industria sau ocupația lor. Apartenența la astfel de asociații și organizații profesionale adaugă valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


    Provocari intalnite

    Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi Asociația Internațională pentru Consilieri (IAC), sunt esențiale pentru consilierii de la linia de criză interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști care gândesc la fel în industria sau ocupația lor. Apartenența la astfel de asociații și organizații profesionale adaugă valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


Tipul de experienta necesara

Care program academic pe care îl urmează un potențial consilier pentru linia de criză necesită, de obicei, o perioadă de experiență supravegheată, cum ar fi un stagiu sau un program de formare. Cele mai multe organizații cer ca stagiarii lor să parcurgă o perioadă de probă stipulată de consiliere online sau telefonică în situații de criză, sub strictă observație, înainte de a le permite să se lanseze singuri.

Una dintre cele mai bune introduceri într-o carieră în domeniul sănătății mintale este de a fi vol­unteer la un spital local, o clinică sau un azil de bătrâni. Experiența de muncă demonstrează interesul și dedicarea dvs. față de această profesie. Vă ajută să înțelegeți cum este să lucrați cu alți profesioniști din domeniul sănătății și cu pacienții.

În plus, lucrul cu o gamă diversă de clienți vă ajută să vă construiți o înțelegere a diferitelor comportamente, situații și probleme pe care le puteți întâlni în timpul practicii dvs. de consilier pe linia de criză.

Se recomandă să dobândiți o experiență profesională anterioară, voluntară sau plătită, în domeniul specific al consilierii pe linia de criză în care doriți să vă specializați. De exemplu, o linie de asistență telefonică de criză pentru violență domestică și sexuală poate avea nevoie de consilieri cu experiență anterioară într-un rol similar.

Mulți consilieri de linie de criză au mers pe calea potențialilor lor clienți. Ei au trăit cu probleme de sănătate mintală și au experimentat momente debilitante și gânduri, sentimente și tentative de suicid/homicid. Astfel de experiențe de viață pot informa și spori conexiunea dintre apelant și consilier.

Citește despre profesie și intervievează/însoțește experți care lucrează în consilierea liniei de criză pentru a-ți dovedi angajamentul față de furnizorii de cursuri și potențialii angajatori.

Calificari si certificari recomandate

Deși nu există un criteriu academic fix pentru a fi consilier pe linia de criză, majoritatea posturilor necesită o diplomă de licență în psihologie, consiliere, asistență socială sau sociologie. Unele organizații pot prefera candidații cu un masterat relevant.

Programele postuniversitare oferă cunoștințe mai cuprinzătoare și o pregătire mai amplă în domeniul consilierii și, în consecință, o gamă mai largă de opțiuni de angajare și așteptări salariale mai bune. În plus, o diplomă de masterat este condiția prealabilă obișnuită pentru obținerea licenței în majoritatea țărilor.

Puteți beneficia, de asemenea, de programe de psihologie sau de asistență socială cu dublă diplomă, în cadrul cărora studenții obțin o diplomă de licență și un masterat în cinci ani. Candidații cu o diplomă sau un certificat cu durata de unul sau doi ani pot fi luați în considerare pentru poziții la nivel de intrare în unele țări.

Asigură-te că înțelegi toate cerințele guvernului statal și local, ale organizațiilor naționale de certificare voluntară și ale potențialilor angajatori din localitatea ta înainte de a decide care este cea mai bună cale academică pe care să o urmezi.

Concentrează-te pe științe sociale, psihologie și o limbă străină în liceu. Fluența în limba engleză vă poate ajuta să vă dezvoltați abilitățile de comunicare, o condiție prealabilă esențială pentru această carieră.


Certificari & Diplome

Certificarea acreditată în psihologie și consiliere de la o organizație obiectivă și reputată vă poate ajuta să vă evidențiați pe o piață a muncii competitivă, să vă creșteți șansele de avansare și să vă permiteți să vă construiți credibilitatea în cariera de consilier pe linia de criză.

În plus, programele de certificare de succes protejează, de asemenea, bunăstarea publică prin încorporarea unui Cod de etică. Cu toate acestea, deoarece particularitățile pot diferi de la o regiune la alta, cel mai bine este să verificați cu organizațiile profesionale recunoscute din localitatea dumneavoastră.

Entitățile guvernamentale individuale din întreaga lume desfășoară procese specifice de acordare a licențelor pentru profesiile de consiliere. Licența necesită, de obicei, promovarea unui examen și îndeplinirea unor cerințe de eligibilitate, cum ar fi un nivel minim de educație, experiență de muncă, formare sau finalizarea unui stagiu, rezidență sau ucenicie.

O verificare a antecedentelor profesionale pentru a deveni consilier pe linia de criză poate include, dar nu se limitează la istoricul de muncă al unei persoane, educație, istoricul de credit, rapoartele privind autovehiculele (MVR), cazierul judiciar, istoricul medical, utilizarea rețelelor sociale și depistarea drogurilor.

Din moment ce vă veți angaja cu persoane aflate în situații de risc într-o profesie de sănătate mintală, istoricul medical poate include, de asemenea, un control psihiatric complet pentru a vă asigura că sunteți în starea de spirit potrivită pentru a urma această carieră.

Traseul acestei cariere

Performanța, experiența și dobândirea de calificări profesionale determină evoluția în carieră a consilierilor de la linia de criză, care pot aspira să preia roluri de conducere și de supervizare cu responsabilități sporite.

Puteți deveni terapeut senior, asistent social, manager de caz, șef de echipă, clinician sau coordonator de program pe măsură ce progresați în carieră și dobândiți suficientă experiență.


Perspective de viitor

Candidații cu o diplomă de licență sau de master în psihologie sau asistență socială și certificările sau licențele necesare (conform cerințelor țării de reședință), combinate cu competențele transversale necesare, au cele mai bune perspective de angajare.

Dezvoltare profesionala

Candidații cu o diplomă de licență sau de master în psihologie sau asistență socială și certificările sau licențele necesare (conform cerințelor țării de reședință), combinate cu competențele transversale necesare, au cele mai bune perspective de angajare.

Extra informatii

Femeile împuternicite la salvare

Un studiu sugerează că femeile reprezintă aproape 75% din angajații din liniile de criză din SUA, în timp ce în Marea Britanie acest procent este de 84%.

Deși există o tendință de a atribui această disparitate noțiunii populare că femeile sunt mai empatice decât bărbații și, prin urmare, consilieri mai buni, lipsa unei remunerații atractive și eșecul de a crește gradul de conștientizare pot fi cele mai bune motive pentru această diferență.

Rețineți că unele dintre serviciile de consiliere deschizătoare de drumuri în ceea ce privește violența sexuală împotriva femeilor și abuzul domestic asupra femeilor au apărut în urma unor schimbări sociale esențiale, cum ar fi mișcarea femeilor.

Să fii bilingv ajută

Pe lângă cunoașterea limbii materne, a fi fluent într-o a doua limbă vorbită pe scară largă în țara ta de reședință poate fi benefic, deoarece poți oferi serviciile tale neprețuite de consiliere unei populații mai extinse și mai diverse.

Freelancing-ul nu este obișnuit

În timp ce unii consilieri de la linia de criză pot alege să lucreze pe cont propriu, aceasta nu este o practică obișnuită în domeniu, din cauza interdependenței pe care consilierii de diferite specializări și alți profesioniști din domeniul sănătății mintale o au unii de alții. Lucrul în echipă și cu alți specialiști este întotdeauna recomandat.

In concluzie

Femeile împuternicite la salvare

Un studiu sugerează că femeile reprezintă aproape 75% din angajații din liniile de criză din SUA, în timp ce în Marea Britanie acest procent este de 84%.

Deși există o tendință de a atribui această disparitate noțiunii populare că femeile sunt mai empatice decât bărbații și, prin urmare, consilieri mai buni, lipsa unei remunerații atractive și eșecul de a crește gradul de conștientizare pot fi cele mai bune motive pentru această diferență.

Rețineți că unele dintre serviciile de consiliere deschizătoare de drumuri în ceea ce privește violența sexuală împotriva femeilor și abuzul domestic asupra femeilor au apărut în urma unor schimbări sociale esențiale, cum ar fi mișcarea femeilor.

Să fii bilingv ajută

Pe lângă cunoașterea limbii materne, a fi fluent într-o a doua limbă vorbită pe scară largă în țara ta de reședință poate fi benefic, deoarece poți oferi serviciile tale neprețuite de consiliere unei populații mai extinse și mai diverse.

Freelancing-ul nu este obișnuit

În timp ce unii consilieri de la linia de criză pot alege să lucreze pe cont propriu, aceasta nu este o practică obișnuită în domeniu, din cauza interdependenței pe care consilierii de diferite specializări și alți profesioniști din domeniul sănătății mintale o au unii de alții. Lucrul în echipă și cu alți specialiști este întotdeauna recomandat.

Sfat?

„Nu ai trăit astăzi până când nu ai făcut ceva pentru cineva care nu te va putea răsplăti niciodată.” – John Bunyan

Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

Dureaza 2 minute. Complet gratuit.