Deși nu există un criteriu academic fix pentru a fi consilier pe linia de criză, majoritatea posturilor necesită o diplomă de licență în psihologie, consiliere, asistență socială sau sociologie. Unele organizații pot prefera candidații cu un masterat relevant.
Programele postuniversitare oferă cunoștințe mai cuprinzătoare și o pregătire mai amplă în domeniul consilierii și, în consecință, o gamă mai largă de opțiuni de angajare și așteptări salariale mai bune. În plus, o diplomă de masterat este condiția prealabilă obișnuită pentru obținerea licenței în majoritatea țărilor.
Puteți beneficia, de asemenea, de programe de psihologie sau de asistență socială cu dublă diplomă, în cadrul cărora studenții obțin o diplomă de licență și un masterat în cinci ani. Candidații cu o diplomă sau un certificat cu durata de unul sau doi ani pot fi luați în considerare pentru poziții la nivel de intrare în unele țări.
Asigură-te că înțelegi toate cerințele guvernului statal și local, ale organizațiilor naționale de certificare voluntară și ale potențialilor angajatori din localitatea ta înainte de a decide care este cea mai bună cale academică pe care să o urmezi.
Concentrează-te pe științe sociale, psihologie și o limbă străină în liceu. Fluența în limba engleză vă poate ajuta să vă dezvoltați abilitățile de comunicare, o condiție prealabilă esențială pentru această carieră.
Certificari & Diplome
Certificarea acreditată în psihologie și consiliere de la o organizație obiectivă și reputată vă poate ajuta să vă evidențiați pe o piață a muncii competitivă, să vă creșteți șansele de avansare și să vă permiteți să vă construiți credibilitatea în cariera de consilier pe linia de criză.
În plus, programele de certificare de succes protejează, de asemenea, bunăstarea publică prin încorporarea unui Cod de etică. Cu toate acestea, deoarece particularitățile pot diferi de la o regiune la alta, cel mai bine este să verificați cu organizațiile profesionale recunoscute din localitatea dumneavoastră.
Entitățile guvernamentale individuale din întreaga lume desfășoară procese specifice de acordare a licențelor pentru profesiile de consiliere. Licența necesită, de obicei, promovarea unui examen și îndeplinirea unor cerințe de eligibilitate, cum ar fi un nivel minim de educație, experiență de muncă, formare sau finalizarea unui stagiu, rezidență sau ucenicie.
O verificare a antecedentelor profesionale pentru a deveni consilier pe linia de criză poate include, dar nu se limitează la istoricul de muncă al unei persoane, educație, istoricul de credit, rapoartele privind autovehiculele (MVR), cazierul judiciar, istoricul medical, utilizarea rețelelor sociale și depistarea drogurilor.
Din moment ce vă veți angaja cu persoane aflate în situații de risc într-o profesie de sănătate mintală, istoricul medical poate include, de asemenea, un control psihiatric complet pentru a vă asigura că sunteți în starea de spirit potrivită pentru a urma această carieră.