Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Consilier

If you can lend an ear but not judge, if you can empower but not spoonfeed, if you can keep calm in an emotional storm, you could become a Counselor who helps people navigate life’s challenges. With the right qualifications, skills, and experience, you can work in a variety of healthcare, family, community, educational, or corporate settings.

Citeste mai mult
Denumiri alternative
  • Consilier șef
  • Consilier de orientare
  • Consilier de carieră
  • Consilier autorizat
  • Consilier (part-time)
Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariile pentru Consilier in afara Romaniei
USA
$29.908 An ~ $2.492 luna
UK
£35.435 An ~ £2.953 luna

Esti interesat de o cariera ca Consilier?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Consilier este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

Adicția față de social media rezultă din schema sa psihologică. Rămânerea pe site-uri, indiferent de interacțiune și activitate și cu scroll infinit, nu oferă creierului tău un semnal de oprire.

.

Exploreaza cariera de Consilier

Dacă puteți să acordați o ureche, dar nu să judecați, dacă puteți împuternici, dar nu hrăniți cu lingurița, dacă puteți păstra calmul într-o furtună emoțională, ați putea deveni un consilier care ajută oamenii să navigheze prin provocările vieții. Cu calificările, abilitățile și experiența potrivite, puteți lucra într-o varietate de medii de asistență medicală, familie, comunitate, educație sau corporație.

Responsabilitati

Ce fac consilierii?

Un consilier ar trebui în mod obișnuit să:

  • Să ofere Consiliere psihologică față în față, prin telefon sau online într-un mediu sigur, respectuos și confidențial
  • Să lucreze cu indivizi, cupluri, familii, grupuri, comunități și companii pentru a ajuta oamenii să gestioneze și să depășească problemele mentale și emoționale./li>
  • Avaluați nevoile clienților prin conversații detaliate, interviuri și observații pentru a determina testele sau examinările adecvate
  • Acordați un contract de consiliere pentru a determina conținutul sesiunii și confidențialitatea, încurajând astfel clienții să vorbească despre preocupările și experiențele lor
  • .Ascultați cu atenție, în mod activ și cu empatie, puneți întrebări, acceptați problemele ridicate fără prejudecăți și contestați inconsecvențele din ceea ce spun clienții, pentru a reduce confuzia acestora
  • Ajutați clienții să vadă lucrurile diferit sau cu o înțelegere mai profundă pentru a defini și atinge obiectivele personale, pentru a lua decizii și pentru a dezvolta și utiliza strategii și abilități de adaptare
  • Creați planuri de tratament personalizate și procese terapeutice pentru a sprijini, monitoriza și înregistra progresul clienților în gestionarea și depășirea problemelor
  • Discută progresul lor cu clienții și modifică planul de tratament atunci când este necesar sau îndrumă clienții către alte surse de ajutor adecvate, cum ar fi psihiatrii
  • Liați cu rețelele de sprijin, agențiile, furnizorii de servicii medicale, guvernul și resursele comunitare

Mediu de lucru standard

Lucrul se desfășoară de obicei într-un birou, deși consilierii pot lucra și de acasă sau în spații comune. Puteți oferi servicii de consiliere prin Skype, online sau telefonică, pe lângă sesiunile față în față. Locul de muncă poate necesita, de asemenea, deplasări în diferite locații pentru a oferi servicii. Alte locuri includ spitale și cabinete de medicină de familie, școli și universități, organizații de caritate și organizații de combatere a dependenței, precum și locul de muncă din cadrul companiilor.

Modul preferat de îmbrăcăminte variază de la culori neutre simple (negru, gri, taupe, marină), la ținute de yoga, la blugi și adidași. Unii consilieri înclină spre un stil mix and match sau capsule – piese interschimbabile, pantaloni, blazere, fuste și bluze, în timp ce alții preferă fustele vaporoase și sandalele confortabile. Un cod vestimentar curat, casual și confortabil este norma.


Program de lucru

Consilierii au în mod obișnuit o zi de lucru de la 9 la 17 și o săptămână de lucru de cinci zile, dar unele locuri de muncă pot necesita întâlniri cu clienții seara sau în weekend.

.


Despre angajatori

Multe locuri de muncă de consilier sunt freelance, part-time sau voluntare. Cu toate acestea, consilierii lucrează, de asemenea, într-o varietate de instituții și medii. Publicațiile profesionale anunță posturile vacante. Acestea sunt, de asemenea, listate pe site-urile web ale organismelor profesionale relevante.

Consilierii sunt în general angajați de către:

  • Instituții de învățământ
  • Centre de îngrijire a persoanelor cu dizabilități
  • Agenții de îngrijire legale și voluntare
  • .Clinici pentru tratarea abuzului de substanțe sau a tulburărilor de alimentație
  • Spitaluri și cabinete medicale generale
  • Spitaluri și unități de asistență medicală comunitară
  • Servicii de sănătate mintală & Echipe de sănătate mintală și ocupațională
  • Servicii și agenții pentru tineret
  • Centre pentru copii
  • Birouri de consiliere pentru cetățeni
  • Departamentele de resurse umane ale companiilor
  • Servicii de consiliere generală
  • Servicii de asistență telefonică specializată
  • Biserici și alte organizații confesionale
  • .

    Sindicalizare

    Asociațiile și organizațiile profesionale sunt o resursă crucială pentru consilierii interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști care gândesc la fel în industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe arată excelent în CV-ul dumneavoastră pentru a vă consolida acreditările și calificările.


    Provocari intalnite

    Asociațiile și organizațiile profesionale sunt o resursă crucială pentru consilierii interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști care gândesc la fel în industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe arată excelent în CV-ul dumneavoastră pentru a vă consolida acreditările și calificările.


Tipul de experienta necesara

Pentru că, adesea, consilierea nu este prima carieră, experiența relevantă într-o profesie de „ajutor” (asistență medicală, asistență socială, sănătate mintală sau predare) este utilă, la fel ca și experiența de a lucra cu diverși clienți. Expertiza voluntară poate duce la un loc de muncă plătit.

Majoritatea masteratelor acreditate în consiliere încorporează un stagiu de practică sau un stagiu ca parte a programului de bază, o necesitate pentru a obține licența sau certificarea. Abilitățile anterioare de consiliere și dovada că aveți calitățile personale necesare sunt la fel de importante ca și realizările academice.

Calificari si certificari recomandate

O diplomă de licență în educație, asistență socială, asistență pentru tineret, psihologie, sociologie, consiliere, psihoterapie sau asistență medicală, va fi utilă pentru a intra într-un curs de consiliere.

Chiar și cu o diplomă de licență în orice alt domeniu, puteți urma un masterat în psihologie, consiliere clinică în sănătate mintală, căsătorie, terapie de familie sau un domeniu înrudit cu sănătatea mintală, și să îl urmați cu o diplomă de doctorat. Certificare, licențe și înregistrare Certificarea de la o organizație obiectivă, credibilă și de renume vă poate crește încrederea la locul de muncă, vă poate încuraja reînnoirea și puteți deveni un consilier independent. Certificarea voluntară este adesea văzută ca o dovadă a impulsului și motivației unui individ, oferindu-i un avantaj pentru măriri de salariu și promovări.

Entitățile guvernamentale individuale fac licențierea și, de obicei, necesită trecerea unui examen, pe lângă îndeplinirea unor cerințe de eligibilitate, cum ar fi un nivel minim de educație, experiență profesională, formare sau finalizarea unui stagiu, rezidență sau ucenicie


Certificari & Diplome

Certificarea de la o organizație obiectivă, credibilă și de renume vă poate crește încrederea la locul de muncă, vă poate încuraja să vă reînnoiți și să deveniți un consilier independent. Certificarea voluntară este deseori considerată ca o dovadă a motivației și a dorinței unei persoane, oferindu-i un avantaj pentru măriri de salariu și promovări.

Entitățile guvernamentale individuale acordă licențe și, de obicei, necesită trecerea unui examen, pe lângă îndeplinirea unor cerințe de eligibilitate, cum ar fi un nivel minim de educație, experiență profesională, formare sau finalizarea unui stagiu, a unei rezidențe sau a unei ucenicii

Traseul acestei cariere

Procesul profesional și oportunitățile de promovare pentru consilieri sunt, în general, limitate. Există oportunități rare de a urca în funcții de conducere în marile firme corporative sau în roluri de conducere în domeniul sănătății sau al educației, care au redus timpul petrecut cu clienții. Puteți accepta munca independentă, specializarea într-o nișă, cum ar fi abuzul domestic, concentrându-vă pe construirea unei reputații și a unei baze de clienți, sau un rol activ în formare.

Munca pe cont propriu este o opțiune, la fel ca și munca în străinătate prin intermediul unei activități independente de caritate internațională. Puteți să vă perfecționați acreditările academice prin obținerea unui doctorat în psihologie clinică, psihologie de consiliere sau terapie pentru sănătate mintală.


Perspective de viitor

Consilierii din diferite domenii de specialitate ajută nenumărate persoane din întreaga lume să ducă o viață mai fericită, mai sănătoasă și mai echilibrată. În funcție de nișa pe care o ocupați și de locul de muncă, posibilitățile de carieră sunt numeroase.

Cei care sunt echipați pentru a oferi sprijin în ceea ce privește sănătatea emoțională și mentală, precum și alegerile de stil de viață pentru diverși clienți, pot anticipa o perspectivă favorabilă de angajare. Dobândirea unor niveluri mai ridicate de educație, competențe, experiență și certificare relevante va crește domeniul de activitate al unui consilier.

Dezvoltare profesionala

Consilierii din diferite domenii de specialitate ajută nenumărate persoane din întreaga lume să ducă o viață mai fericită, mai sănătoasă și mai echilibrată. În funcție de nișa pe care o ocupați și de locul de muncă, posibilitățile de carieră sunt numeroase.

Cei care sunt echipați pentru a oferi sprijin în ceea ce privește sănătatea emoțională și mentală, precum și alegerile de stil de viață pentru diverși clienți, pot anticipa o perspectivă favorabilă de angajare. Dobândirea unor niveluri mai ridicate de educație, competențe, experiență și certificare relevante va crește domeniul de activitate al unui consilier.

Extra informatii

Un consilier îi ajută pe clienți să identifice, să reflecteze și să depășească situațiile personale dificile, încurajându-i să facă ajustări adecvate în viața lor și să ia în considerare modalități alternative de a face lucrurile. Clienții învață cum să ia decizii informate și sănătoase cu privire la ei înșiși, la relațiile lor și la viitorul lor. Mulți consilieri folosesc o abordare holistică (minte și corp) a îngrijirii sănătății mintale sau un model de „bunăstare” (spre deosebire de cel de „boală”) care evidențiază și încurajează punctele forte ale clientului.

Rolul consilierului

Un consilier oferă un mediu sigur, confidențial și încurajator pentru clienți să se gândească la emoțiile lor. Există o oarecare suprapunere a rolului unui consilier cu cel al unui psihoterapeut, în special în ceea ce privește utilizarea terapiilor de vorbire.

Politica unui consilier nu este de a oferi soluții directe, îndrumare sau sfaturi clienților. Este de a sugera o modalitate structurată și concentrată de abordare a problemelor lor, astfel încât clienții să se înțeleagă mai bine, să ia propriile decizii și să își găsească rezoluțiile și strategiile de adaptare. O serie (șase-doisprezece sau mai multe) de ședințe de consiliere individuală, de cuplu, de familie sau de grup, la ore regulate și într-un loc privat, fac adesea ca lucrurile să se îmbunătățească.

Problemele pe care un consilier îi ajută pe clienți să le rezolve

În timpul ședințelor, consilierul și clientul vorbesc despre sentimentele clientului care pot acoperi o serie de probleme, inclusiv probleme de sănătate mintală ușoare până la moderate. Conversația se poate axa pe dificultăți în relații și divorț, boală și tulburări genetice, doliu, șomaj sau incertitudine la locul de muncă, depresie, stres și anxietate.

Clienții pot avea nevoie, de asemenea, de ajutor pentru a gestiona emoțiile și comportamentele dăunătoare prin strategii precum managementul furiei sau pentru a face față unor experiențe și evenimente traumatizante, inclusiv îmbătrânirea și bullying-ul. Este posibil să aibă nevoie să abordeze probleme legate de abuzul de substanțe sau de droguri, probleme legate de LGBTQ, imaginea de sine și stresul post-traumatic.

La locul de muncă

Consilierii îi ajută pe angajați să creeze mecanisme de adaptare pentru situații stresante la locul de muncă. Ei lucrează adesea cu o echipă internă care oferă angajaților îndrumare și resurse pentru a preveni epuizarea și alte provocări.

Piecte alternative de carieră

În calitate de consilier, puteți alege să lucrați cu o anumită populație, cum ar fi cu adolescenții, persoanele încarcerate, familiile și persoanele în vârstă. O cale de carieră paralelă este terapia matrimonială și de familie. O opțiune de carieră pentru consilieri este înființarea unui cabinet privat, care oferă o mai mare flexibilitate. Cu toate acestea, pentru a o înființa este nevoie de timp și de o bună rețea de contacte pentru recomandări.

O a doua opțiune este de a combina practica privată cu alte locuri de muncă de Consiliere. Mulți Consilieri combină munca part-time, voluntară și individuală. Posturile plătite cu normă întreagă sunt foarte competitive. Multe posturi plătite sunt cu jumătate de normă, unele combinate cu predare, asistență medicală sau îndatoriri de consiliere.

Potențialele avantaje și dezavantaje ale liber-profesioniștilor vs. angajarea cu normă întreagă

A fi liber-profesionist oferă libertate în ceea ce privește programul flexibil, orele de lucru și locația. Au proprietatea deplină a afacerii și își pot permite selectivitatea în ceea ce privește varietatea proiectelor și a clienților prezentați. Deși are un potențial de câștig nelimitat, are, de asemenea, mai puțină stabilitate și securitate, cu muncă și fluxuri de numerar inconsistente. Există mai multă responsabilitate, efort și risc implicat. Concediile plătite și concediile de boală/maternitate/paternitate devin inaccesibile. Există și presiunea suplimentară a impozitului pe activități independente și lipsa eligibilității pentru indemnizațiile de șomaj.

Un angajat cu normă întreagă are însă acces la beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Ei au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și fiabilă și îndrumare din partea șefilor lor. Ei sunt susceptibili la o potențială plictiseală și la incapacitatea de a urmări proiecte pasionale din cauza lipsei de timp sau de efort. Există o lipsă de flexibilitate, de proprietate și de varietate și trebuie să bugeteze bani în plus pentru naveta și costurile de îmbrăcăminte.

Atunci când vă decideți între a fi freelancer sau angajat cu normă întreagă, asigurați-vă că cântăriți avantajele și dezavantajele pentru dvs. pentru a vedea ce funcționează cel mai bine.

In concluzie

Un consilier îi ajută pe clienți să identifice, să reflecteze și să depășească situațiile personale dificile, încurajându-i să facă ajustări adecvate în viața lor și să ia în considerare modalități alternative de a face lucrurile. Clienții învață cum să ia decizii informate și sănătoase cu privire la ei înșiși, la relațiile lor și la viitorul lor. Mulți consilieri folosesc o abordare holistică (minte și corp) a îngrijirii sănătății mintale sau un model de „bunăstare” (spre deosebire de cel de „boală”) care evidențiază și încurajează punctele forte ale clientului.

Rolul consilierului

Un consilier oferă un mediu sigur, confidențial și încurajator pentru clienți să se gândească la emoțiile lor. Există o oarecare suprapunere a rolului unui consilier cu cel al unui psihoterapeut, în special în ceea ce privește utilizarea terapiilor de vorbire.

Politica unui consilier nu este de a oferi soluții directe, îndrumare sau sfaturi clienților. Este de a sugera o modalitate structurată și concentrată de abordare a problemelor lor, astfel încât clienții să se înțeleagă mai bine, să ia propriile decizii și să își găsească rezoluțiile și strategiile de adaptare. O serie (șase-doisprezece sau mai multe) de ședințe de consiliere individuală, de cuplu, de familie sau de grup, la ore regulate și într-un loc privat, fac adesea ca lucrurile să se îmbunătățească.

Problemele pe care un consilier îi ajută pe clienți să le rezolve

În timpul ședințelor, consilierul și clientul vorbesc despre sentimentele clientului care pot acoperi o serie de probleme, inclusiv probleme de sănătate mintală ușoare până la moderate. Conversația se poate axa pe dificultăți în relații și divorț, boală și tulburări genetice, doliu, șomaj sau incertitudine la locul de muncă, depresie, stres și anxietate.

Clienții pot avea nevoie, de asemenea, de ajutor pentru a gestiona emoțiile și comportamentele dăunătoare prin strategii precum managementul furiei sau pentru a face față unor experiențe și evenimente traumatizante, inclusiv îmbătrânirea și bullying-ul. Este posibil să aibă nevoie să abordeze probleme legate de abuzul de substanțe sau de droguri, probleme legate de LGBTQ, imaginea de sine și stresul post-traumatic.

La locul de muncă

Consilierii îi ajută pe angajați să creeze mecanisme de adaptare pentru situații stresante la locul de muncă. Ei lucrează adesea cu o echipă internă care oferă angajaților îndrumare și resurse pentru a preveni epuizarea și alte provocări.

Piecte alternative de carieră

În calitate de consilier, puteți alege să lucrați cu o anumită populație, cum ar fi cu adolescenții, persoanele încarcerate, familiile și persoanele în vârstă. O cale de carieră paralelă este terapia matrimonială și de familie. O opțiune de carieră pentru consilieri este înființarea unui cabinet privat, care oferă o mai mare flexibilitate. Cu toate acestea, pentru a o înființa este nevoie de timp și de o bună rețea de contacte pentru recomandări.

O a doua opțiune este de a combina practica privată cu alte locuri de muncă de Consiliere. Mulți Consilieri combină munca part-time, voluntară și individuală. Posturile plătite cu normă întreagă sunt foarte competitive. Multe posturi plătite sunt cu jumătate de normă, unele combinate cu predare, asistență medicală sau îndatoriri de consiliere.

Potențialele avantaje și dezavantaje ale liber-profesioniștilor vs. angajarea cu normă întreagă

A fi liber-profesionist oferă libertate în ceea ce privește programul flexibil, orele de lucru și locația. Au proprietatea deplină a afacerii și își pot permite selectivitatea în ceea ce privește varietatea proiectelor și a clienților prezentați. Deși are un potențial de câștig nelimitat, are, de asemenea, mai puțină stabilitate și securitate, cu muncă și fluxuri de numerar inconsistente. Există mai multă responsabilitate, efort și risc implicat. Concediile plătite și concediile de boală/maternitate/paternitate devin inaccesibile. Există și presiunea suplimentară a impozitului pe activități independente și lipsa eligibilității pentru indemnizațiile de șomaj.

Un angajat cu normă întreagă are însă acces la beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Ei au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și fiabilă și îndrumare din partea șefilor lor. Ei sunt susceptibili la o potențială plictiseală și la incapacitatea de a urmări proiecte pasionale din cauza lipsei de timp sau de efort. Există o lipsă de flexibilitate, de proprietate și de varietate și trebuie să bugeteze bani în plus pentru naveta și costurile de îmbrăcăminte.

Atunci când vă decideți între a fi freelancer sau angajat cu normă întreagă, asigurați-vă că cântăriți avantajele și dezavantajele pentru dvs. pentru a vedea ce funcționează cel mai bine.

Sfat?

Fă bine ori de câte ori apare o oportunitate, dar amintește-ți și că ai nevoie de un sistem de sprijin solid pentru a avea grijă de bunăstarea ta în timp ce te ocupi de clienții tăi.

Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

Dureaza 2 minute. Complet gratuit.