Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Ospătar

Waiters do not wait for the perfect moment to serve the customer, they take the moment and make it perfect for those on whom they wait. No wonder that they play a crucial role in the food & beverage and hospitality sector. Waiters are the customer’s primary point of contact with the kitchen or bar at a restaurant, taking and delivering orders, and ensuring that the customer’ s needs are met.

Citeste mai mult
Denumiri alternative
  • Șef de sală
  • Servitor
  • Servitor
  • Steward
  • Posesor
  • Maître d’Hôtel
  • Garçon
Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariile pentru Ospătar in afara Romaniei
USA
$38.561 An ~ $3.213 luna
UK
£22.359 An ~ £1.863 luna

Esti interesat de o cariera ca Ospătar?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Ospătar este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

Meniurile cu cod QR sunt mai sigure decât meniurile fizice și economisesc timp și muncă pentru chelneri. La scanarea codului QR, clienții pot răsfoi un meniu ușor de utilizat pe mobil, care include feluri de mâncare, alergeni și chiar imagini.

.

Exploreaza cariera de Ospătar

Așteptătorii nu așteaptă momentul perfect pentru a servi clientul, ci profită de moment și îl fac perfect pentru cei pe care îi așteaptă. Nu este de mirare că aceștia joacă un rol crucial în sectorul alimentar și al băuturilor și în cel al ospitalității. Ospătarii sunt principalul punct de contact al clientului cu bucătăria sau barul unui restaurant, preluând și livrând comenzile și asigurându-se că nevoile clientului sunt satisfăcute.

Responsabilitati

Ce fac ospătarii?

Un ospătar trebuie să:

  • Servirea exemplară a clienților, care începe cu pregătirea meselor prin ștergerea și dezinfectarea acestora și așezarea garniturilor, covorașelor, farfuriilor, paharelor și tacâmurilor de argint

  • Salutul clienților, însoțirea lor și așezarea la mesele care pot fi sau nu rezervate în prealabil; gestionarea eventualelor cozi la intrare
  • Prezentați clienților meniul și specialitățile zilei; răspundeți la întrebări legate de meniu, cum ar fi mărimea porțiilor, ingredientele sau potențialele alergeni alimentari
  • Recomandați produse din meniu; să vândă produse suplimentare, dacă este cazul
  • Să preia comenzile de mâncare și băuturi; să le noteze pe bonurile de comandă, să le memoreze sau să utilizeze un software de comandă POS (point of sale)
  • Să verifice actele de identitate ale clienților pentru a se asigura că aceștia îndeplinesc condițiile de vârstă minimă pentru consumul de băuturi alcoolice
  • Să verifice dacă clienții îndeplinesc condițiile de vârstă minimă pentru consumul de băuturi alcoolice/p>
  • Comunică detaliile comenzii cu exactitate personalului de la bucătărie și ține legătura cu acesta pentru finalizarea comenzii; pregătește garniturile pentru mâncare și băutură
  • Dăruiește orice aperitiv gratuit la masă; transportă tăvile cu mâncare și băuturi de la bucătărie la mesele din zona de luat masa; turnați băuturile dacă este necesar
  • Organiza orice sărbătoare specială dacă clientul face o cerere, de exemplu, să cânte un cântec de ziua de naștere sau să ia un tort cu lumânări aprinse
  • Reumpleți ulcioarele cu apă; prezentați meniul de deserturi, luați și serviți comenzile de desert
  • /p>
  • Pregătiți și livrați facturile detaliate; luați plățile de la clienți în numerar sau cu cardul
  • Îndepărtați și duceți vesela, tacâmurile și farfuriile și lingurile de servire murdare la bucătărie pentru a fi curățate
  • Aruncați resturile de mâncare sau împachetați-le la cerere pentru oaspeți, dacă aceștia doresc
  • Curățați mesele și alte suprafețe și le așezați din nou pentru următoarea rundă de clienți<
  • Remâncați zonele de servire și reumpleți condimentele
  • Rezolvați sau raportați managerului orice probleme sau reclamații ale clienților; respectați toate reglementările de sănătate și legislația privind siguranța
  • Întâlniți-vă cu personalul restaurantului pentru a revizui modificările meniului, specialitățile zilnice și cerințele pentru orice rezervări de grup sau evenimente speciale

Mediu de lucru standard

Mesagerii lucrează mai ales în interior, în localurile de ospitalitate, preluând comenzi de la clienți, livrându-le personalului din bucătărie, servind mâncarea și curățând, curățând și pregătind mesele. De asemenea, pot lucra și în aer liber, în funcție de vreme și de unitatea pentru care lucrează. Sunt posibile deplasări la locații interioare și exterioare pentru evenimente cu catering.

Călăreții stau în picioare perioade lungi de timp, mergând înainte și înapoi între mese și bucătărie, transportând farfurii și tăvi pline sau goale de mâncare și băuturi. Veți folosi tirbușoane și chei de vin pentru a deschide sticlele de vin și șampanie și o serie de produse de curățare pentru a igieniza și reîmprospăta mesele și alte suprafețe după plecarea clienților. Este important să fiți pricepuți în utilizarea instrumentelor și a software-ului de facturare electronică sau de comandă.

În plus față de respectarea oricăror cerințe ale angajatorului privind uniforma sau codul vestimentar, este important ca ospătarii să folosească tipul potrivit de încălțăminte pentru a permite confortul și siguranța.


Program de lucru

Un loc de muncă cu normă întreagă necesită de obicei ca ospătarii să lucreze între 40 și 50 de ore pe săptămână. Chelnerii efectuează uneori ture fracționate, părăsind restaurantul pentru câteva ore și revenind câteva ore mai târziu. Există numeroase oportunități cu jumătate de normă. Ar trebui să vă așteptați să lucrați în weekenduri, nopți și sărbători.


Despre angajatori

Căutarea unui nou loc de muncă poate părea o provocare. Ospătarii își pot stimula căutarea unui loc de muncă cerând recomandări rețelei lor, contactând direct angajatorii, folosind platforme de căutare a locurilor de muncă, mergând la târguri de locuri de muncă, valorificând social media și interesându-se la agențiile de recrutare de personal.

În general, chelnerii sunt angajați de:

  • Restaurante
  • Cafés
  • Hoteluri
  • .

  • Baruri
  • Centre de conferințe
  • Locuri de nuntă

.


Sindicalizare

Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi Asociația Internațională a Hotelurilor și Restaurantelor (IHRA), sunt esențiale pentru ospătarii interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe adaugă valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


Provocari intalnite

Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi Asociația Internațională a Hotelurilor și Restaurantelor (IHRA), sunt esențiale pentru ospătarii interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe adaugă valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


Tipul de experienta necesara

Deși restaurantele de fine dining preferă să angajeze chelneri cu experiență anterioară sau pregătire profesională, candidații cu puțină experiență sau fără experiență se pot alătura ca însoțitori de masă și pot urca în grad.
Puteți găsi locuri de muncă cu jumătate de normă ca ospătari la restaurantele și barurile locale în timp ce studiați sau în timp ce faceți un an sabatic.

Calificari si certificari recomandate

Nu este necesar ca șoferii să aibă o educație formală. Cu toate acestea, angajatorii preferă să recruteze candidați care au cel puțin o diplomă de bacalaureat sau echivalentul acesteia.

Cunoașterea uneia sau mai multor limbi străine și a serviciului formal la masă sunt calificări la îndemână pentru a îndeplini cerințele unor restaurante. În timp ce unele școli profesionale vă pot instrui în anumite competențe, învățarea are loc în principal la locul de muncă.


Certificari & Diplome

Certificarea acreditată se adaugă la portofoliul dumneavoastră de calificări academice necesare și la experiența practică și vă poate oferi o șansă mai bună de a obține un loc de muncă în restaurantele de lux pe care le alegeți.

În timp ce cerințele specifice pot varia în funcție de locație, certificarea în tehnici sigure de manipulare a alimentelor este de obicei obligatorie pentru chelnerii aspiranți. Cei care servesc alcool au nevoie de certificare în vânzarea în siguranță a băuturilor alcoolice. Rețineți că este posibil să trebuiască să prezentați dovada că aveți cel puțin 18 ani dacă aplicați pentru un loc de muncă care implică servirea de alcool.

Licența necesită studii și experiență relevante, o cerere, taxe de procesare și promovarea unui examen. Verificați la organizațiile locale sau naționale de acordare a licențelor pentru detalii exacte.

Traseul acestei cariere

Călăreții care au performanțe bune pot fi schimbați la o tură de lucru care oferă mai multe oportunități de bacșiș. Ospătarii cu mai multă experiență pot căuta de lucru în restaurantele care servesc alcool, deoarece bacșișurile sunt de obicei mai mari. Aceștia pot progresa pentru a lucra ca ospătari șefi sau pot avansa la posturi de conducere în industria restaurantelor. Cu o experiență adecvată și calificări relevante, vă puteți ramifica în domeniul managementului de evenimente.


Perspective de viitor

Candidații cu mai multe ore de pregătire și experiență în industria hotelieră și restaurante ar trebui să aibă cele mai bune perspective de angajare.

Dezvoltare profesionala

Candidații cu mai multe ore de pregătire și experiență în industria hotelieră și restaurante ar trebui să aibă cele mai bune perspective de angajare.

Extra informatii

Îmbrăcat pentru a servi

Unul dintre primele puncte de contact pe care oaspeții le au cu un restaurant este chelnerul. Purtarea și menținerea unei ținute adecvate este un element important al obligațiilor de serviciu ale unui chelner, deoarece aspectul lor are un impact mare asupra imaginii pe care o are un oaspete despre un restaurant.

Cu toate acestea, ceea ce constituie o îmbrăcăminte adecvată variază în funcție de locul de muncă. Multe hoteluri și restaurante de lux aderă la un cod vestimentar tradițional. Cămășile cu nasturi și pantalonii sau fustele vestimentare pot fi norma, iar chelnerii cu piercinguri faciale evidente, tatuaje expuse sau tendințe excesive de coafură sau cosmetică nu sunt, în general, preferate.

Restaurantele, barurile și caféele cu o atmosferă relaxată pot accepta și chiar promova alegeri vestimentare mai individualizate în rândul chelnerilor lor, mai ales dacă aceste alegeri completează decorul interior sau tematica unității. Este esențial ca vizitatorii să poată discerne diferența dintre ospătari și ceilalți clienți, indiferent de locul în care lucrează. În consecință, chiar și localurile casual pot avea cerințe privind uniforma.

In concluzie

Îmbrăcat pentru a servi

Unul dintre primele puncte de contact pe care oaspeții le au cu un restaurant este chelnerul. Purtarea și menținerea unei ținute adecvate este un element important al obligațiilor de serviciu ale unui chelner, deoarece aspectul lor are un impact mare asupra imaginii pe care o are un oaspete despre un restaurant.

Cu toate acestea, ceea ce constituie o îmbrăcăminte adecvată variază în funcție de locul de muncă. Multe hoteluri și restaurante de lux aderă la un cod vestimentar tradițional. Cămășile cu nasturi și pantalonii sau fustele vestimentare pot fi norma, iar chelnerii cu piercinguri faciale evidente, tatuaje expuse sau tendințe excesive de coafură sau cosmetică nu sunt, în general, preferate.

Restaurantele, barurile și caféele cu o atmosferă relaxată pot accepta și chiar promova alegeri vestimentare mai individualizate în rândul chelnerilor lor, mai ales dacă aceste alegeri completează decorul interior sau tematica unității. Este esențial ca vizitatorii să poată discerne diferența dintre ospătari și ceilalți clienți, indiferent de locul în care lucrează. În consecință, chiar și localurile casual pot avea cerințe privind uniforma.

Sfat?

Întotdeauna fiți cordial cu clienții, dar este recomandabil să nu exagerați. Nu doriți să păreți prea amabil, deoarece acest lucru îi poate face pe oaspeții dvs. să se simtă inconfortabil. În schimb, doriți să proiectați o imagine profesională. Salutați-vă mesele într-o manieră de a vorbi care vă alunecă bine pe limbă și respectați-o atunci când interacționați cu clienții dumneavoastră pentru prima dată.

Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

Dureaza 2 minute. Complet gratuit.