Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Planificator de nunți

A wedding is a party, not a performance. Yet it takes real planning to organize the kind of chaos a wedding entails. Wedding Planners are the gladiators who help you in subduing the confusion while spending good money on the elements most important to you and your partner.

Citeste mai mult
Denumiri alternative
  • Consultant de nuntă
  • Consultant de mireasă
Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariile pentru Planificator de nunți in afara Romaniei
USA
$37.326 An ~ $3.111 luna
UK
£21.926 An ~ £1.827 luna

Esti interesat de o cariera ca Planificator de nunți?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Planificator de nunți este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

Plannerii de nuntă percep o taxă suplimentară miresei care folosește un furnizor neprofesionist sau plănuiește să își facă singură aranjamentele florale sau invitațiile. Se numește taxa PITA.

Exploreaza cariera de Planificator de nunți

O nuntă este o petrecere, nu un spectacol. Cu toate acestea, este nevoie de o planificare reală pentru a organiza tipul de haos pe care îl presupune o nuntă. Planificatorii de nunți sunt gladiatorii care te ajută în a stăpâni confuzia, cheltuind în același timp bani buni pe elementele cele mai importante pentru tine și partenerul tău.

Responsabilitati

Ce fac organizatorii de nunți?

Un planificator de nunți ar trebui, de obicei, să:

  • Ajuta cuplurile cu planificarea, organizarea și gestionarea nunții lor; să fie o prezență liniștitoare și vocea rațiunii pe tot parcursul procesului
  • Să se asigure cine este clientul lor real; de obicei, este mireasa, dar poate fi și mirele, mama/tatăl miresei sau mama/tatăl mirelui
  • Întâlniți-vă cu clientul pentru o consultație pentru a-i înțelege nevoile și dorințele; obțineți o idee exactă despre gusturile și viziunea lor
  • Cereți bugetul propus pentru nuntă; explicați gama de servicii (Full-Service sau Day of Coordination) pe care clientul se poate aștepta să le obțină pentru suma respectivă
  • Elaborarea unui pachet Day of Coordination, care presupune să se ocupe de toate detaliile logistice ale nunții în ziua nunții propriu-zise
  • /li>
  • Scrieți în detaliu tot ceea ce presupune un pachet Full-Service – tot ceea ce este inclus într-o Zi de coordonare plus gestionarea bugetului, a furnizorilor, a locațiilor și a tuturor celorlalte informații esențiale care intră în planificarea unei nunți
  • Prezintă clientului un contract pentru serviciile lor; oferă sfaturi specifice sau recomandări doar după ce clientul plătește un avans
  • Apartajează florarul, firma de catering și tipograful (pentru invitații); ajutați la alegerea ținutelor pentru petrecerea de nuntă, la alegerea mărțișoarelor de nuntă și a iluminatului și a detaliilor vizuale
  • Ajutați la conceperea recepției; întâlniți-vă și negociați cu furnizorii; conduceți repetiția; ocupați-vă de orice sughiț neașteptat
  • Stabilește ceremonia, recepția și calendarul pentru ambele evenimente; asigurați-vă că petrecerea de nuntă este la timp și în locul potrivit la momentul potrivit
  • Asigurați-vă că oaspeții indisciplinați sau cei care nu au fost invitați la nuntă; asigurați-vă că locul de desfășurare a nunții este lăsat curat și că toate obiectele închiriate sau împrumutate sunt returnate
  • li>Revizuiește facturile pentru evenimente și aprobă plățile; asigură-te că se returnează depozitele; efectuează o evaluare post-eveniment
  • Cercetează oportunități pentru noi clienți și evenimente; creează și întreține un site web pentru a-și promova afacerea

Mediu de lucru standard

Plannerii de nuntă își petrec, de obicei, ziua de lucru între un birou obișnuit și vizitarea clienților, a locațiilor și a furnizorilor. Este posibil să fie nevoie să lucrați în aer liber pentru a planifica și livra nunți în aer liber. Vizitarea clienților din alte orașe sau localități sau supervizarea nunților planificate în diferite locații poate necesita călătorii și timp petrecut departe de casă.

O ținută adecvată și de bun gust vă va ajuta mult să prezentați o imagine profesională clienților dumneavoastră și să le inspirați încredere în dumneavoastră pentru a-i ajuta să își îndeplinească unul dintre cele mai dragi vise.

Ținuta formală de afaceri vi se va potrivi de minune, în special pentru întâlnirile cu potențialii clienți. Pentru nunta propriu-zisă, găsiți un echilibru între un aspect profesional bine pus la punct și stilul dvs. creativ, ținând cont în același timp de faptul că ceea ce purtați trebuie să fie practic și confortabil pentru a participa la munca dvs. la eveniment. Acordă o atenție deosebită încălțămintei, deoarece probabil că vei fi în picioare tot timpul, poate chiar va trebui să te grăbești pe podele bine lustruite.


Program de lucru

Majoritatea organizatorilor de nunți lucrează cu normă întreagă, iar mulți lucrează mai mult de 40 de ore pe săptămână în perioada premergătoare unei nunți. Cu toate acestea, ei lucrează adesea ore suplimentare, inclusiv serile și weekendurile, pentru a finaliza pregătirile mai aproape de eveniment. În timpul evenimentului propriu-zis, organizatorii de nunți pot lucra în weekenduri. De asemenea, este posibilă și munca cu jumătate de normă.


Despre angajatori

De obicei, planificatorii de nunți își conduc propriile afaceri, dar își pot găsi, de asemenea, un loc de muncă cu normă întreagă în sectorul public, privat și non-profit.

LinkedIn este o modalitate încercată și testată de a găsi contacte în cadrul industriei, sau ați putea încerca să faceți aplicații specifice, speculative, la întreprinderile de planificare a nunților. Agențiile de recrutare specializate se ocupă, de asemenea, de posturile vacante. Munca pe cont propriu și munca pe cont propriu sunt posibile după ce ați dobândit experiență și v-ați dezvoltat o rețea stabilită de contacte.

Planificatorii de nunți sunt în general angajați de:

  • Firme de planificare a nunților
  • Planuri de nuntă la destinație
  • Consultanții specializați în gestionarea evenimentelor
  • Hoteluri
  • .Stațiuni de vacanță
  • Vinării
  • Loggii montane
  • Atracții publice
  • Venituri pentru evenimente
  • ONG-uri sau organizații de caritate

.


Sindicalizare

Asociațiile și organizațiile profesionale sunt cruciale pentru planificatorii de nunți interesați să urmărească dezvoltarea profesională sau să se conecteze cu profesioniști asemănători în industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe arată excelent în CV-ul dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


Provocari intalnite

Asociațiile și organizațiile profesionale sunt cruciale pentru planificatorii de nunți interesați să urmărească dezvoltarea profesională sau să se conecteze cu profesioniști asemănători în industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe arată excelent în CV-ul dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


Tipul de experienta necesara

Experiența relevantă și cunoștințele din industrie sunt esențiale pentru a pătrunde în acest domeniu competitiv.

Unele programe de studii au un an opțional în industrie; aceasta poate fi o modalitate perfectă de a dobândi experiență relevantă și de a stabili contacte în industrie. Profitați la maximum de timpul petrecut la universitate; fiți proactivi în organizarea de evenimente pentru societățile și cluburile studențești, organizațiile caritabile și alte organizații cu care aveți legături.

Dacă nu sunteți dornic să dobândiți o diplomă de bună credință înainte de a vă aventura în profesie, faceți să se răspândească vestea despre serviciile dvs., atrageți o bază de clienți prin realizarea de cărți de vizită, răspândiți vestea printre prieteni, postați anunțuri online, faceți un site web și contactați vechile contacte.

Începeți să planificați evenimente gratuite pentru familie și prieteni. Asigurați-vă că aceștia înțeleg că îi tratați ca pe niște clienți adevărați și că veți avea nevoie de ei pentru recomandări autentice. Faceți cât mai multe fotografii pentru a construi un instrument de marketing fantastic – site-ul dvs. profesional.

O modalitate alternativă de a începe este să lucrați ca asistent pentru un Wedding Planner stabilit. Totuși, aceasta nu este singura modalitate de a vă uda picioarele. Experiența în industria ospitalității sau un rol în vânzări, marketing sau servicii pentru clienți este, de asemenea, utilă. Cercetați să lucrați în cadrul unor furnizori, cum ar fi florarii sau decoratorii de torturi care se ocupă frecvent de nunți.

Orice vă oferă experiență în construirea de evenimente de la zero și în învățarea gestionării clienților vă va oferi un avantaj. Candidaturile speculative pentru poziții la nivel de începător la firmele de planificare a evenimentelor și la firmele de relații publice cunoscute pentru evenimentele lor este o idee excelentă.

O altă opțiune este să abordați planificatorii de nunți locali și să le cereți experiență de muncă sau oportunități de umbră.

Calificari si certificari recomandate

Deși nu este esențial, este utilă o diplomă de licență în management de evenimente, ospitalitate, management turistic, comunicare, management hotelier sau de catering, management de afaceri, contabilitate, marketing sau administrarea afacerilor. Aceasta îi va ajuta pe organizatorii de nunți să își dezvolte setul de competențe potrivit, dovedind în același timp capacitatea de comercializare și credibilitatea lor în fața potențialilor clienți.

Unele organizații profesionale oferă cursuri online de scurtă durată pentru meditații specifice în domeniul organizării nunților. Dacă intenționați să lucrați pe cont propriu, căutați cursuri care includ înființarea și gestionarea unei afaceri. Certificare, licențe și înregistrare Certificarea demonstrează competența în ceea ce privește abilitățile, de obicei prin experiență profesională, formare, promovarea unui examen sau o combinație a celor trei. Certificarea voluntară de la o organizație obiectivă și reputată vă poate ajuta, de asemenea, să câștigați credibilitate profesională, să vă evidențiați pe o piață a muncii competitivă și să deveniți consultant independent.

Numeroase organizații oferă certificări care necesită, de obicei, participarea la un curs sau la mai multe cursuri. Examenul de certificare poate acoperi planificarea strategică, managementul financiar și al riscurilor, operațiunile și serviciile de facilități și logistica, care sunt subiecte utile pentru organizatorii de nunți.


Certificari & Diplome

Certificarea demonstrează competența în domeniul aptitudinilor, de obicei prin experiență profesională, formare, promovarea unui examen sau o combinație a celor trei. Certificarea voluntară de la o organizație obiectivă și reputată vă poate ajuta, de asemenea, să câștigați credibilitate profesională, să vă evidențiați pe o piață a muncii competitivă și să deveniți consultant independent.

Numeroase organizații oferă certificări care necesită, de obicei, participarea la un curs sau la mai multe cursuri. Examenul de certificare poate acoperi planificarea strategică, managementul financiar și al riscurilor, operațiunile și serviciile de facilități și logistica, care sunt subiecte utile pentru Wedding Planners.

Traseul acestei cariere

Planificarea nunților reprezintă o carieră intens competitivă. Promovarea ta va depinde de tipul și dimensiunea organizației pentru care lucrezi, de cât de repede poți dezvolta abilitățile și calitățile cheie necesare pentru a reuși, de capacitatea ta de a-ți dezvolta o rețea puternică de contacte și de palmaresul tău.

Promovarea poate implica trecerea de la un post de asistent la cel de șef de echipă, ceea ce poate presupune gestionarea unei echipe mici și apoi la un rol de manager. Progresia ulterioară poate duce la roluri de manager sau director senior. Cu experiență, organizatorii de nunți pot prelua responsabilitatea pentru evenimente de mare amploare, care sunt mai complexe de gestionat și implică clienți de profil înalt și bugete mari.

Progresia în carieră este posibil să implice schimbarea locului de muncă, trecerea la o companie mai mare sau înființarea ca consultant independent în gestionarea evenimentelor. Planificatorii de nunți independenți pot găsi o avansare în carieră prin extinderea afacerii lor, prin asigurarea unor conturi mai mari și a unei clientele mai numeroase.


Perspective de viitor

Cu o concurență medie de locuri de muncă, aspiranții la Wedding Planners vor găsi că oportunitățile de angajare sunt cele mai bune pentru candidații care au experiență și o diplomă de licență în managementul evenimentelor, ospitalitate sau management turistic.

Dezvoltare profesionala

Cu o concurență medie de locuri de muncă, aspiranții la Wedding Planners vor găsi că oportunitățile de angajare sunt cele mai bune pentru candidații care au experiență și o diplomă de licență în managementul evenimentelor, ospitalitate sau management turistic.

Extra informatii

Icingul de pe tort

Pe lângă serviciile obișnuite, unii clienți pot solicita, de asemenea, asistența unui planificator de nunți în selectarea ținutei de mireasă și a ținutelor pentru petrecerea miresei. Este posibil să fie nevoie să însoțești mireasa la programările ei la salonul de nunți sau să îți oferi părerea despre fotografii. Este util să țineți consultări cu florarul, deoarece s-ar putea să fiți cel care înmânează corsajele, butonierele și buchetele petrecerii miresei.

Familiarizați-vă cu ceremonia și cu décorul. Este posibil ca mireasa să apeleze la dvs. pentru a o ghida în luarea unor decizii critice, cum ar fi alegerea tortului de nuntă și a gustului glazurii, selectarea culorilor fețelor de masă și alegerea mâncării și a stilului de servire a acesteia. În orice moment, țineți cont de liniile directoare bugetare cu la fel de mult zel pe cât aveți pentru a vă ține de locul de muncă.

The Fine Print

Nu uitați de materialele tipărite, care includ anunțurile „Save the Date”, invitațiile la nuntă și la cina de repetiție, meniurile, cărțile de vizită, programele, scrisorile de bun venit și multe altele. Dacă clientul dvs. este responsabil pentru acestea, verificați pentru a vă asigura că totul se desfășoară în timp și costuri.

Un cititor de minți tactic

Nu fiecare client reacționează în același mod atunci când se confruntă cu o serie de alegeri tentante oferite de un furnizor la o întâlnire.

Unii sunt decisivi și își selectează opțiunile cu încredere și rapiditate. Alții se simt copleșiți și au nevoie de timp pentru a analiza alternativele înainte de a lua o decizie. Timpul, costul și alte angajamente joacă, de asemenea, un rol esențial în luarea deciziilor. De exemplu, dacă vizitați un loc de desfășurare pentru o nuntă în destinația unei nunți, unele aspecte trebuie să fie decise imediat, deoarece o a doua călătorie poate să nu fie fezabilă. Unele locații sunt rezervate cu un an în avans, iar o ezitare prea lungă poate însemna că clientul dvs. va pierde barca.

Va trebui să fiți un cititor de minți pentru a judeca personalitatea clientului dvs. și să rămâneți suficient de tacticizant pentru a încheia afacerea la timp și la un preț corect.

Responsabilitățile unui Dream Catcher

S-ar putea să nu poți răspunde niciodată pe deplin la întrebarea despre ce faci ca Wedding Planner. Nu numai că dorințele unui client vor fi diferite de cele ale altuia, dar chiar și același client este posibil să și le schimbe pe parcurs. Slujba ta este să te ridici la înălțimea provocării de fiecare dată și să te ocupi de preocupările clientului tău cu responsabilitate sinceră, astfel încât acesta să-și permită să se bucure de numărătoarea inversă până la ziua lor specială și de ziua în sine.

Totuși, asigură-te că și tu te distrezi pe parcursul călătoriei și la eveniment, în ciuda presiunilor de la locul de muncă. La urma urmei, nu toată lumea mânuiește o baghetă pentru a transforma visele clienților lor în realitate și este plătită generos pentru asta.

In concluzie

Icingul de pe tort

Pe lângă serviciile obișnuite, unii clienți pot solicita, de asemenea, asistența unui planificator de nunți în selectarea ținutei de mireasă și a ținutelor pentru petrecerea miresei. Este posibil să fie nevoie să însoțești mireasa la programările ei la salonul de nunți sau să îți oferi părerea despre fotografii. Este util să țineți consultări cu florarul, deoarece s-ar putea să fiți cel care înmânează corsajele, butonierele și buchetele petrecerii miresei.

Familiarizați-vă cu ceremonia și cu décorul. Este posibil ca mireasa să apeleze la dvs. pentru a o ghida în luarea unor decizii critice, cum ar fi alegerea tortului de nuntă și a gustului glazurii, selectarea culorilor fețelor de masă și alegerea mâncării și a stilului de servire a acesteia. În orice moment, țineți cont de liniile directoare bugetare cu la fel de mult zel pe cât aveți pentru a vă ține de locul de muncă.

The Fine Print

Nu uitați de materialele tipărite, care includ anunțurile „Save the Date”, invitațiile la nuntă și la cina de repetiție, meniurile, cărțile de vizită, programele, scrisorile de bun venit și multe altele. Dacă clientul dvs. este responsabil pentru acestea, verificați pentru a vă asigura că totul se desfășoară în timp și costuri.

Un cititor de minți tactic

Nu fiecare client reacționează în același mod atunci când se confruntă cu o serie de alegeri tentante oferite de un furnizor la o întâlnire.

Unii sunt decisivi și își selectează opțiunile cu încredere și rapiditate. Alții se simt copleșiți și au nevoie de timp pentru a analiza alternativele înainte de a lua o decizie. Timpul, costul și alte angajamente joacă, de asemenea, un rol esențial în luarea deciziilor. De exemplu, dacă vizitați un loc de desfășurare pentru o nuntă în destinația unei nunți, unele aspecte trebuie să fie decise imediat, deoarece o a doua călătorie poate să nu fie fezabilă. Unele locații sunt rezervate cu un an în avans, iar o ezitare prea lungă poate însemna că clientul dvs. va pierde barca.

Va trebui să fiți un cititor de minți pentru a judeca personalitatea clientului dvs. și să rămâneți suficient de tacticizant pentru a încheia afacerea la timp și la un preț corect.

Responsabilitățile unui Dream Catcher

S-ar putea să nu poți răspunde niciodată pe deplin la întrebarea despre ce faci ca Wedding Planner. Nu numai că dorințele unui client vor fi diferite de cele ale altuia, dar chiar și același client este posibil să și le schimbe pe parcurs. Slujba ta este să te ridici la înălțimea provocării de fiecare dată și să te ocupi de preocupările clientului tău cu responsabilitate sinceră, astfel încât acesta să-și permită să se bucure de numărătoarea inversă până la ziua lor specială și de ziua în sine.

Totuși, asigură-te că și tu te distrezi pe parcursul călătoriei și la eveniment, în ciuda presiunilor de la locul de muncă. La urma urmei, nu toată lumea mânuiește o baghetă pentru a transforma visele clienților lor în realitate și este plătită generos pentru asta.

Sfat?

Toți planificatorii de nunți știu că orice se poate întâmpla în orice moment, mai ales atunci când sunteți în modul „go mode”. Respiră adânc și concentrează-te pe soluții. Planificarea dvs. atentă va fi, fără îndoială, răsplătită atunci când se vor întâmpla pași greșiți — veți ști pe cine să sunați, cum să reacționați și piesele care trebuie să se adune acum pentru a reamenaja cursul. Și acesta este semnul unui Wedding Planner dedicat.

Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

Dureaza 2 minute. Complet gratuit.