Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Recrutor de personal

Employers tend to enlist Personnel Recruiters when they are unable to find the right person to fill a role on their own. Enterprising recruiters source, find, message, vet, recruit and network with new employees who are capable and have room to grow.

Citeste mai mult
Denumiri alternative
  • Hheadheadunter
  • Executive Recruiter
  • Consultant de recrutare
  • Consilier de recrutare
  • Consilier de talente
Aptitudini necesare pentru aceasta meserie
Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariile pentru Recrutor de personal in afara Romaniei
USA
$46.541 An ~ $3.878 luna
UK
£24.623 An ~ £2.052 luna

Esti interesat de o cariera ca Recrutor de personal?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Recrutor de personal este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

Există cinci generații în forța de muncă de astăzi - Tradiționaliștii, Baby Boomers, Gen Xers, Millennials și Gen2020, toți lucrând împreună, în ciuda perspectivelor lor diferite asupra a aproape orice.

.

Exploreaza cariera de Recrutor de personal

Angajatorii tind să apeleze la recrutori de personal atunci când nu reușesc să găsească singuri persoana potrivită pentru a ocupa un rol. Recrutorii întreprinzători caută, găsesc, trimit mesaje, verifică, recrutează și lucrează în rețea cu noi angajați care sunt capabili și au loc de creștere.

Responsabilitati

Ce fac recrutorii de personal?

Un recrutor de personal trebuie, de obicei, să:

  • Coordona cu echipa de recrutare și cu managerii de angajare din organizațiile client pentru a defini cerințele, criteriile și timpul de ocupare a rolurilor vacante
  • Să găsească potențiali candidați prin intermediul grupurilor de socializare, rețelelor profesionale, anunțurilor sau târgurilor de carieră
  • Interacționați în profunzime cu candidații proactivi, în timp ce contactați potențialii candidați pasivi prin e-mail sau telefonic
  • Intervievați candidații cu privire la experiența, educația și abilitățile lor; efectuați verificări ale antecedentelor candidaților potențiali
  • Solicitați recomandări de la angajații actuali, cunoștințe și profesioniști din industrie; prezentați conducerii dosarele completate ale candidaților aprobați
  • Actați ca agent de legătură între potențialul angajat și angajator; oferiți sfaturi atât clienților, cât și candidaților cu privire la ratele de salarizare, formare și evoluția în carieră
  • Orientați și instruiți noi candidați, mențineți baze de date organizate cu datele candidaților și păstrați legătura cu foștii candidați
  • Conduceți cercetări de referință privind remunerarea și beneficiile pentru diverse posturi și niveluri de vechime; cercetați și recomandați noi instrumente și tehnici de recrutare
  • Utilizați căutarea booleană pentru a căuta candidați calificați pentru roluri greu de ocupat; construiți rezerve pentru viitoarele nevoi de angajare ale clientului

Mediu de lucru standard

Recrutorii de personal lucrează de obicei dintr-un birou. De asemenea, aceștia pot petrece timp călătorind, întâlnindu-se cu clienții și intervievând candidați. Aceștia pot alege să lucreze de la distanță atunci când munca poate fi efectuată prin internet și telefon. Mai multe oportunități sunt predominante în orașele mari. Un cod vestimentar care să corespundă pieței este esențial.


Program de lucru

Majoritatea recrutorilor de personal lucrează cu normă întreagă în timpul orelor de lucru obișnuite, dar orele mai lungi sunt standard și pot include începuturi devreme și seri târzii.

.


Despre angajatori

Recrutorii de personal lucrează, de obicei, pentru agențiile de ocupare a forței de muncă care se ocupă de o gamă largă de locuri de muncă de birou și comerciale, pentru organizații mai specializate sau se ocupă de recrutarea corporatistă. Angajatorii variază de la agenții de recrutare naționale și internaționale la firme locale mici și de la agenții specializate în sectoare specifice la cele care recrutează în diferite sectoare.

Recrutorii de personal sunt în general angajați de către:

  • Guvernul
  • Unități de producție
  • Servicii de ocupare a forței de muncă
  • Servicii de sănătate & Asistență socială
  • Servicii profesionale, științifice și tehnice
  • Instituții de învățământ

.


Sindicalizare

Asociațiile și organizațiile profesionale sunt o resursă crucială pentru cei interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare în industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe arată excelent pe CV-uri pentru a consolida acreditările și calificările ca recrutor de personal.


Provocari intalnite

Asociațiile și organizațiile profesionale sunt o resursă crucială pentru cei interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare în industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe arată excelent pe CV-uri pentru a consolida acreditările și calificările ca recrutor de personal.


Tipul de experienta necesara

Prospectivii recrutori de personal pot dobândi experiență ca asistenți de resurse umane în vânzări, marketing și poziții de servicii pentru clienți. Aderarea activă la societățile studențești va proiecta bune abilități de comunicare necesare pentru a reuși în domeniul recrutării.

Consultanților stagiari li se oferă o formare la locul de muncă în primele câteva luni. Firmele mai mari oferă cursuri de inițiere sau de formare profesională pentru noii membri ai personalului care intră ca și consultanți de recrutare stagiari.

Calificari si certificari recomandate

Chiar dacă nu este necesară o diplomă de licență, aceasta vă poate crește șansele de a fi angajat ca recrutor de personal. Se poate urma o diplomă de licență în managementul resurselor umane, psihologie, sociologie, comunicare, administrarea afacerilor, economie de afaceri, relații publice, vânzări și educație. Diplomele de masterat nu sunt esențiale. Experiența sau cunoștințele în specialitatea în care doresc să recruteze sunt benefice.


Certificari & Diplome

Câteva federații de recrutare și ocupare a forței de muncă oferă premii, disponibile prin învățare la distanță. Acestea pot oferi, de asemenea, o serie de cursuri scurte de dezvoltare profesională. Asociațiile profesionale specializate în domeniul resurselor umane oferă cursuri și programe de certificare menite să consolideze competențele membrilor lor și să le îmbunătățească evoluția în carieră.

Societatea pentru Managementul Resurselor Umane (Society for Human Resource Management – SHRM) oferă certificatele SHRM Certified Professional (SHRM-CP) și SHRM Senior Certified Professional (SHRM-SCP). Institutul de Certificare a Resurselor Umane (HRCI) oferă o gamă de certificări pentru diferite niveluri de expertiză. The Chartered Institute of Personnel and Development (CIPD) oferă Certificatul în Recrutare și Selecție, disponibil prin învățământ la distanță.

Certificat în Recrutare și Selecție.

Traseul acestei cariere

Recrutorii de personal încep, în general, să lucreze în această industrie ca stagiari, lucrând într-o filială, în cadrul unei echipe mici. Progresia depinde în mare măsură de atingerea și depășirea obiectivelor stabilite. Dezvoltarea carierei depinde într-o anumită măsură de mărimea și structura agenției angajatoare.

Cu experiență, companiile mai mari, cu o structură de promovare definită, pot oferi oportunități de a trece la dezvoltarea afacerilor sau la management. Alternativ, un recrutor de personal ar putea alege să își înființeze propria agenție. Progresia se face, de obicei, până la consultant senior sau manager de cont și apoi până la posturi de conducere, cum ar fi cel de director de sucursală, care necesită abilități suplimentare de gestionare a persoanelor și competențe financiare.

Pentru organizațiile mari, cu multe sucursale, poate fi posibilă trecerea la conducerea zonală și regională. De asemenea, este posibil să vă dezvoltați piața, să vă implicați în formarea recruților sau să vă specializați într-un anumit domeniu, cum ar fi cel al cadrelor sau într-o anumită industrie.

Calitatea de membru al CIPD poate fi utilă pentru dezvoltarea carierei și pentru oportunități de networking. Experiența și contactele dobândite în acest domeniu pot fi, de asemenea, folosite pentru a trece la alte domenii, cum ar fi resursele umane (HR), formarea și alte roluri de vânzări și management.


Perspective de viitor

Creșterea utilizării tehnologiei și automatizarea recrutării ar putea îngreuna perspectivele de angajare. Perspectivele de angajare pentru specialiștii în resurse umane ar putea fi favorabile în companiile care furnizează servicii de resurse umane altor organizații. Candidații cu o diplomă de licență și certificare profesională ar trebui să aibă cele mai bune perspective de angajare.

Dezvoltare profesionala

Creșterea utilizării tehnologiei și automatizarea recrutării ar putea îngreuna perspectivele de angajare. Perspectivele de angajare pentru specialiștii în resurse umane ar putea fi favorabile în companiile care furnizează servicii de resurse umane altor organizații. Candidații cu o diplomă de licență și certificare profesională ar trebui să aibă cele mai bune perspective de angajare.

Extra informatii

Rolul unui recrutor de personal poate fi provocator și interesant, deoarece profesia este dinamică, orientată spre obiective și solicitantă. De obicei, un anunț de angajare primește 250 de candidaturi, iar acestea pot începe să vină chiar și în cinci minute de la publicarea online!

O privire mai atentă la ceea ce fac recrutorii de personal

Recrutorii de personal fac mult mai mult decât să găsească oameni pentru locuri de muncă. Ei asistă candidații cu CV-uri și scrisori de intenție, îi ajută să se pregătească pentru interviuri, gestionează negocierile salariale, consiliază clienții cu privire la probleme de angajare și se mențin la curent cu legislația muncii, împărtășind cunoștințe despre piață și industrie.

Recrutorii de personal folosesc interviurile telefonice și personale ca instrument pentru a pune în lumină aspecte care nu sunt neapărat acoperite în CV-urile depuse de candidați. De asemenea, ei se asigură că vorbesc cu clienții lor despre fiecare candidat și că „îi aduc la viață” din profilurile lor pe hârtie sau online, discutând despre experiențele lor de muncă, aspirațiile profesionale și de ce s-ar potrivi cerințelor clientului în ceea ce privește atât competențele fizice, cât și cele transversale.

Recrutorii de la Efficient Personnel programează în avans intervalele de interviu între candidații lor și clienții ocupați, pentru a se potrivi cu programele tuturor celor implicați, pentru ca procesul de angajare să fie scurt și eficient și pentru a nu-i face pe candidați sau pe clienți să rateze locuri de muncă bune, respectiv candidați excepționali.

De asemenea, aceștia colectează feedback-ul de după interviu pentru a actualiza candidații. Chiar dacă clienții sunt cei care le plătesc onorariile, recrutorii buni rămân, de asemenea, accesibili și deschiși la întrebările candidaților pe parcursul procesului de recrutare.

Recrutorii de personal facilitează procesul de negociere între clienți și candidații selectați și oferă detalii de îmbarcare și de prima zi pentru angajații nou angajați. Munca unui Recrutor nu se încheie aici. Totuși, se extinde la urmărirea periodică a clienților și a candidaților până la sfârșitul perioadei de probă pentru a se asigura că ambele părți pot exprima orice îngrijorare în timp ce se adaptează una la cealaltă. De asemenea, aceștia informează candidații respinși cu privire la rezultatul procesului lor de candidatură.

Tipurile de recrutori de personal

În general, există două tipuri de recrutori de personal – interni și externi. Recrutorii interni sunt angajați de companii pentru a le ocupa posturile vacante și sunt plătiți cu un salariu pentru a se ocupa de nevoile de angajare ale unei singure companii, cea pentru care lucrează.

Recrutorii externi, sau cei din agenție, lucrează în afara unei companii client și sunt angajați de firmele de recrutare de personal pentru a găsi angajați buni pentru mai multe companii cliente. Recrutorii externi de personal se pot concentra pe clienții dintr-o singură industrie, cum ar fi cea tehnologică, sau pe clienți din diverse sectoare, cum ar fi industria prelucrătoare, comerțul cu amănuntul și industria hotelieră.

Remunerare

Un recrutor intern primește un salariu lunar de la compania care îl angajează. Onorariile plătite de companii, care angajează recrutori de personal externi pentru a găsi și a ajuta la plasarea candidaților, pot diferi în funcție de agenții, industrii și tipuri de roluri.

De obicei, deși aceștia pot câștiga un salariu de bază, cea mai mare parte a venitului lor provine din comisionul pe care îl primesc pentru plasarea candidaților. În mod normal, compania client plătește agenției un procent din salariul pe primul an al candidatului, iar agenția plătește un procent din acest comision brut recrutorului individual.

Decizia finală de angajare aparține întotdeauna clienților, astfel încât agențiile și recrutorii de personal își primesc onorariile doar dacă procesul de angajare produce un candidat potrivit. Ocazional, clienții corporativi pot plăti un avans unei firme de recrutare.

In concluzie

Rolul unui recrutor de personal poate fi provocator și interesant, deoarece profesia este dinamică, orientată spre obiective și solicitantă. De obicei, un anunț de angajare primește 250 de candidaturi, iar acestea pot începe să vină chiar și în cinci minute de la publicarea online!

O privire mai atentă la ceea ce fac recrutorii de personal

Recrutorii de personal fac mult mai mult decât să găsească oameni pentru locuri de muncă. Ei asistă candidații cu CV-uri și scrisori de intenție, îi ajută să se pregătească pentru interviuri, gestionează negocierile salariale, consiliază clienții cu privire la probleme de angajare și se mențin la curent cu legislația muncii, împărtășind cunoștințe despre piață și industrie.

Recrutorii de personal folosesc interviurile telefonice și personale ca instrument pentru a pune în lumină aspecte care nu sunt neapărat acoperite în CV-urile depuse de candidați. De asemenea, ei se asigură că vorbesc cu clienții lor despre fiecare candidat și că „îi aduc la viață” din profilurile lor pe hârtie sau online, discutând despre experiențele lor de muncă, aspirațiile profesionale și de ce s-ar potrivi cerințelor clientului în ceea ce privește atât competențele fizice, cât și cele transversale.

Recrutorii de la Efficient Personnel programează în avans intervalele de interviu între candidații lor și clienții ocupați, pentru a se potrivi cu programele tuturor celor implicați, pentru ca procesul de angajare să fie scurt și eficient și pentru a nu-i face pe candidați sau pe clienți să rateze locuri de muncă bune, respectiv candidați excepționali.

De asemenea, aceștia colectează feedback-ul de după interviu pentru a actualiza candidații. Chiar dacă clienții sunt cei care le plătesc onorariile, recrutorii buni rămân, de asemenea, accesibili și deschiși la întrebările candidaților pe parcursul procesului de recrutare.

Recrutorii de personal facilitează procesul de negociere între clienți și candidații selectați și oferă detalii de îmbarcare și de prima zi pentru angajații nou angajați. Munca unui Recrutor nu se încheie aici. Totuși, se extinde la urmărirea periodică a clienților și a candidaților până la sfârșitul perioadei de probă pentru a se asigura că ambele părți pot exprima orice îngrijorare în timp ce se adaptează una la cealaltă. De asemenea, aceștia informează candidații respinși cu privire la rezultatul procesului lor de candidatură.

Tipurile de recrutori de personal

În general, există două tipuri de recrutori de personal – interni și externi. Recrutorii interni sunt angajați de companii pentru a le ocupa posturile vacante și sunt plătiți cu un salariu pentru a se ocupa de nevoile de angajare ale unei singure companii, cea pentru care lucrează.

Recrutorii externi, sau cei din agenție, lucrează în afara unei companii client și sunt angajați de firmele de recrutare de personal pentru a găsi angajați buni pentru mai multe companii cliente. Recrutorii externi de personal se pot concentra pe clienții dintr-o singură industrie, cum ar fi cea tehnologică, sau pe clienți din diverse sectoare, cum ar fi industria prelucrătoare, comerțul cu amănuntul și industria hotelieră.

Remunerare

Un recrutor intern primește un salariu lunar de la compania care îl angajează. Onorariile plătite de companii, care angajează recrutori de personal externi pentru a găsi și a ajuta la plasarea candidaților, pot diferi în funcție de agenții, industrii și tipuri de roluri.

De obicei, deși aceștia pot câștiga un salariu de bază, cea mai mare parte a venitului lor provine din comisionul pe care îl primesc pentru plasarea candidaților. În mod normal, compania client plătește agenției un procent din salariul pe primul an al candidatului, iar agenția plătește un procent din acest comision brut recrutorului individual.

Decizia finală de angajare aparține întotdeauna clienților, astfel încât agențiile și recrutorii de personal își primesc onorariile doar dacă procesul de angajare produce un candidat potrivit. Ocazional, clienții corporativi pot plăti un avans unei firme de recrutare.

Sfat?

O experiență pozitivă a candidaților este de neprețuit. Ajută să dați corespondenței dvs. o aromă personală, indiferent de stadiul procesului de recrutare. Includeți numele candidatului, faceți referire la conversațiile unice pe care le-ați avut sau menționați detalii din scrisoarea de intenție sau din CV-ul acestuia.

Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

Dureaza 2 minute. Complet gratuit.