Rolul unui recrutor de personal poate fi provocator și interesant, deoarece profesia este dinamică, orientată spre obiective și solicitantă. De obicei, un anunț de angajare primește 250 de candidaturi, iar acestea pot începe să vină chiar și în cinci minute de la publicarea online!
O privire mai atentă la ceea ce fac recrutorii de personal
Recrutorii de personal fac mult mai mult decât să găsească oameni pentru locuri de muncă. Ei asistă candidații cu CV-uri și scrisori de intenție, îi ajută să se pregătească pentru interviuri, gestionează negocierile salariale, consiliază clienții cu privire la probleme de angajare și se mențin la curent cu legislația muncii, împărtășind cunoștințe despre piață și industrie.
Recrutorii de personal folosesc interviurile telefonice și personale ca instrument pentru a pune în lumină aspecte care nu sunt neapărat acoperite în CV-urile depuse de candidați. De asemenea, ei se asigură că vorbesc cu clienții lor despre fiecare candidat și că „îi aduc la viață” din profilurile lor pe hârtie sau online, discutând despre experiențele lor de muncă, aspirațiile profesionale și de ce s-ar potrivi cerințelor clientului în ceea ce privește atât competențele fizice, cât și cele transversale.
Recrutorii de la Efficient Personnel programează în avans intervalele de interviu între candidații lor și clienții ocupați, pentru a se potrivi cu programele tuturor celor implicați, pentru ca procesul de angajare să fie scurt și eficient și pentru a nu-i face pe candidați sau pe clienți să rateze locuri de muncă bune, respectiv candidați excepționali.
De asemenea, aceștia colectează feedback-ul de după interviu pentru a actualiza candidații. Chiar dacă clienții sunt cei care le plătesc onorariile, recrutorii buni rămân, de asemenea, accesibili și deschiși la întrebările candidaților pe parcursul procesului de recrutare.
Recrutorii de personal facilitează procesul de negociere între clienți și candidații selectați și oferă detalii de îmbarcare și de prima zi pentru angajații nou angajați. Munca unui Recrutor nu se încheie aici. Totuși, se extinde la urmărirea periodică a clienților și a candidaților până la sfârșitul perioadei de probă pentru a se asigura că ambele părți pot exprima orice îngrijorare în timp ce se adaptează una la cealaltă. De asemenea, aceștia informează candidații respinși cu privire la rezultatul procesului lor de candidatură.
Tipurile de recrutori de personal
În general, există două tipuri de recrutori de personal – interni și externi. Recrutorii interni sunt angajați de companii pentru a le ocupa posturile vacante și sunt plătiți cu un salariu pentru a se ocupa de nevoile de angajare ale unei singure companii, cea pentru care lucrează.
Recrutorii externi, sau cei din agenție, lucrează în afara unei companii client și sunt angajați de firmele de recrutare de personal pentru a găsi angajați buni pentru mai multe companii cliente. Recrutorii externi de personal se pot concentra pe clienții dintr-o singură industrie, cum ar fi cea tehnologică, sau pe clienți din diverse sectoare, cum ar fi industria prelucrătoare, comerțul cu amănuntul și industria hotelieră.
Remunerare
Un recrutor intern primește un salariu lunar de la compania care îl angajează. Onorariile plătite de companii, care angajează recrutori de personal externi pentru a găsi și a ajuta la plasarea candidaților, pot diferi în funcție de agenții, industrii și tipuri de roluri.
De obicei, deși aceștia pot câștiga un salariu de bază, cea mai mare parte a venitului lor provine din comisionul pe care îl primesc pentru plasarea candidaților. În mod normal, compania client plătește agenției un procent din salariul pe primul an al candidatului, iar agenția plătește un procent din acest comision brut recrutorului individual.
Decizia finală de angajare aparține întotdeauna clienților, astfel încât agențiile și recrutorii de personal își primesc onorariile doar dacă procesul de angajare produce un candidat potrivit. Ocazional, clienții corporativi pot plăti un avans unei firme de recrutare.
Sfat?
O experiență pozitivă a candidaților este de neprețuit. Ajută să dați corespondenței dvs. o aromă personală, indiferent de stadiul procesului de recrutare. Includeți numele candidatului, faceți referire la conversațiile unice pe care le-ați avut sau menționați detalii din scrisoarea de intenție sau din CV-ul acestuia.