Valoarea antreprenoriatului
Antreprenoriatul este mai mult decât „doar” înființarea unei companii. El este motorul creșterii economice și se observă în aproape orice context. Există o relație de tip „dăruiește și primește” între activitatea economică și antreprenoriat, stimulând-o pe cealaltă și contribuind la crearea progresului în mod durabil. Antreprenoriatul poate fi, de asemenea, un instrument de combatere a inegalităților.
Chiar și companiile multinaționale consacrate, cu departamente mari de cercetare și dezvoltare, trebuie să atragă ingineri antreprenori capabili să dezvolte tehnologii inovatoare, precum și să le comercializeze. Noua generație de ingineri ar trebui să fie capabilă să descopere, să creeze și să exploateze noi oportunități de afaceri.
Ce factori motivează un antreprenor?
Studiile arată că factorii intrinseci și extrinseci sunt tot atâtea stimulente pentru antreprenoriat. Antreprenorii raportează că factorii externi care îi motivează să lanseze un start-up sunt legați de bani și de statut, adică de nevoia de succes financiar sau de siguranță sau de dorința de a atinge un anumit stil de viață. Motivația dvs. ar putea fi legată chiar de influența altor persoane.
Recunoașterea, care se leagă de nevoia de stimă de la al patrulea nivel al lui Maslow, și căutarea independenței sunt factori intrinseci care vă pot motiva. Motivația obținută a fost studiată ca predictor al antreprenoriatului. Inovarea, sau nevoia de a dezvolta o idee pentru un produs sau o afacere sau de a rămâne la granița dezvoltării tehnologice, ar putea fi motivația dvs. semnificativă pentru a deschide o afacere. Flexibilitatea în muncă, controlul asupra timpului propriu și alegerea colaboratorilor sau a locațiilor de lucru sunt, de asemenea, motivatori relevanți.
Antreprenoriatul ca artă
Artiștii caută să creeze ceva nou sau neconvențional, care poate avea sau nu un apel larg. Unii fondatori au o bănuială care pare contraintuitivă—o ipoteză care s-ar putea dovedi falsă. Sau puteți lua un produs neconvențional sau un model de afaceri neconvențional și să elaborați o strategie pentru a-l face benefic pentru consumatori și companii. Aproape orice viziune neconvențională care nu există încă este, într-un fel, artă.
Succesul antreprenorial
Pentru a deschide un startup și a reuși, trebuie să identificați, să explorați și să urmăriți oportunitățile de a crea noi produse și servicii și să vă gestionați afacerea în mod adecvat. Trăsăturile de personalitate ale unui antreprenor se corelează cu crearea, gestionarea și succesul afacerii, iar aceștia tind să aleagă întreprinderi care se potrivesc personalității lor. O cale de cercetare potențial fructuoasă ar fi urmărirea în timp a întreprinderilor antreprenoriale și măsurarea dacă diferitele profiluri ale antreprenorilor au legătură cu parametri precum rata de supraviețuire, profitabilitatea și responsabilitatea socială.
Diferite clasificări ale antreprenorilor
Antreprenorii au fost clasificați în diverse moduri. O clasificare îi plasează în patru grupuri distincte. Prima este cea a antreprenorilor cu succes financiar, preocupați de rezultatele financiare ale start-up-urilor lor. Al doilea este grupul noilor provocări care își folosesc întreprinderile pentru a căuta autorealizarea, inovarea și independența. Al treilea cuprinde liderii conduși de dorința de a conduce și de a-i motiva pe alții, relegând alți factori. Ultimul grup este cel al întreprinzătorilor pesimiști care clasifică toate motivele mai puțin importante decât ceilalți întreprinzători.
Conform unei alte clasificări, puteți face parte dintre inovatori, escroci, imitatori, cercetători sau cumpărători. Ați putea să vă ocupați de antreprenoriatul pentru întreprinderi mici, antreprenoriatul pentru startup-uri scalabile, antreprenoriatul pentru companii mari sau antreprenoriatul social. Apoi, există supraviețuitori, vizionari și strategi. Sau ați putea fi un antreprenor de tip creator, constructor sau operator.
Antreprenoriatul tehnologic – un fenomen global
Primul simpozion privind antreprenoriatul tehnologic a avut loc la Universitatea Purdue în octombrie 1970, când cercetătorii s-au reunit pentru a face schimb de rezultate și observații pe această temă. În ultimele câteva decenii, antreprenoriatul tehnologic a devenit un fenomen global esențial, considerat esențial pentru creștere, diferențiere și avantaj competitiv la nivel de firmă, regional și național.
Conceptul este atractiv pentru liderii și echipele de top management ale firmelor mici și mari care utilizează tehnologia pentru a crea, livra și capta valoare pentru părțile interesate. De asemenea, este atractiv pentru agențiile de dezvoltare economică regională care atrag investiții în tehnologii productive și talente într-o anumită zonă. Producția colaborativă bazată pe o viziune comună asupra viitoarelor schimbări tehnologice diferențiază antreprenoriatul tehnologic de alte tipuri de antreprenoriat.
Clasificarea generală a antreprenorilor în domeniul tehnologiei
Există două tipuri principale de antreprenoriat în domeniul tehnologiei, caracteristicile fiecăruia ridicând probleme de afaceri diferite. Ai putea alege să fii un dezvoltator de tehnologie care dezvoltă o tehnologie unică capabilă să genereze noi afaceri. Sau ați putea fi un utilizator de tehnologie care înțelege cum poate fi aplicată o nouă dezvoltare tehnologică pentru a răspunde unei nevoi de pe piață. Diferența dintre cele două forme de antreprenoriat tehnologic constă în nivelul de risc tehnologic, timpul de lansare pe piață, cerințele de resurse, cerințele de leadership și scalabilitatea.
Definițiile existente ale antreprenoriatului tehnologic
Definițiile existente ale antreprenoriatului tehnologic includ, de obicei, aspectele legate de operarea unor mici întreprinderi deținute de ingineri sau oameni de știință; găsirea de probleme sau aplicații pentru o anumită tehnologie; lansarea de noi întreprinderi, introducerea de noi aplicații sau exploatarea oportunităților care se bazează pe cunoștințe științifice și tehnice; și colaborarea cu alții pentru a produce schimbări tehnologice.
O definiție propusă
Antreprenoriatul tehnologic este o investiție într-un proiect care reunește și implementează persoane specializate și active eterogene legate în mod complex de progresele în domeniul cunoștințelor științifice și tehnologice pentru a crea și a capta valoare pentru o firmă.
Această definiție evidențiază combinația de specialiști și active pe care se bazează antreprenoriatul tehnologic pentru a produce și adopta tehnologii. Antreprenoriatul tehnologic poate implica proiecte care caută probleme sau aplicații pentru o anumită tehnologie, lansează noi întreprinderi, introduc noi aplicații și exploatează oportunități care se bazează pe cunoștințe științifice și tehnice, cu condiția ca rezultatul lor să fie crearea și captarea de valoare pentru firmă. Conform acestei definiții, antreprenoriatul în domeniul tehnologiei se aplică la fel de bine la întreprinderile nou-înființate sau la firmele consacrate, precum și la firmele mici sau mari.
Cum se leagă întreprinderile din domeniul tehnologiei de universități?
Noile întreprinderi din domeniul tehnologiei se leagă de activitățile universităților prin generarea de venituri și de venituri din licențe. Acestea angajează absolvenți și oferă oportunități de cooperare pentru studenții de la licență. De asemenea, acestea devin o sursă semnificativă de cercetare contractuală și creează cerere pentru infrastructura locală. Acestea continuă să interacționeze cu universitățile, creând o cultură orientată spre industrie și, dacă au succes, devin donatori importanți.
Un exces de intrări
Câteva studii se întreabă dacă antreprenoriatul este intrinsec bun sau dacă acesta poate duce la rezultate nedorite în anumite condiții. Fiți conștienți de faptul că un exces de intrări cu rate de eșec ridicate poate să nu fie atractiv din punct de vedere economic, deoarece nu conduce nici la reînnoire tehnologică, nici la creștere economică.
Încurajarea mai multor persoane să devină antreprenori poate fi uneori contraproductivă și necesită o politică mai bine concepută. Identificarea tipurilor de întreprinzători din economie poate diminua fluctuația pieței, poate crește probabilitatea ca întreprinderile de înaltă calitate și cu creștere ridicată să se dezvolte și poate crea o mai bună potrivire între dumneavoastră și investitorii dumneavoastră. O abordare mai personalizată pentru fiecare grup de antreprenori similari vă poate aduce beneficii prin politici mai eficiente care să genereze niveluri adecvate de activitate antreprenorială, să maximizeze beneficiile antreprenoriatului și să vă sporească șansele de succes.
Câteva aspecte tehnice ale antreprenoriatului în domeniul tehnologiei
Aceste aspecte tehnice ale antreprenoriatului în domeniul tehnologiei
Întreprinderea dvs. trebuie să combine inovația tehnologică și un model de afaceri care să implice o inovație disruptivă sau o inovație de susținere. Inovația disruptivă satisface o cerere existentă nesatisfăcută sau oferă o modalitate de a oferi o îmbunătățire semnificativă față de soluțiile actuale, ceea ce duce la crearea unei noi întreprinderi. Inovarea de susținere îmbunătățește performanțele actuale ale actorilor existenți. Inovațiile incrementale duc la îmbunătățirea poziției jucătorilor existenți, deși pot modifica cotele de piață.
Noile întreprinderi tehnologice cu potențial ridicat creează o nouă valoare pentru clienții lor și au o înțelegere tehnică semnificativă, care este dificil de reprodus și care poate fi adesea protejată (brevetată). Acestea au un avantaj semnificativ al primului venit și un nivel de scalabilitate. De asemenea, ele creează o barieră la intrare și au un nivel ridicat de risc inițial, care se poate traduce în niveluri ridicate de rentabilitate. Să știți însă că un risc ridicat înseamnă și un risc ridicat de eșec, și doar o mică parte din ideile de afaceri de înaltă tehnologie ajung să aibă un IPO (ofertă publică inițială).
Antreprenoriatul în domeniul tehnologiei presupune valorificarea competențelor unei echipe de persoane specializate și a capacității acestora de a explora și exploata în mod colaborativ schimbările științifice și tehnologice pentru a crea și a capta valoare pentru firmă. Este vorba despre decizii de producție în colaborare, nu despre o singură persoană care ia sau deleagă deciziile sau invențiile pe care le introduce. Echipa de top management a firmei decide în comun să investească într-un proiect și fiecare individ are roluri și responsabilități în a se îndrepta în mod cooperativ spre realizarea obiectivelor comune.
Antreprenoriatul tehnologic înseamnă să investești în proiectele firmei și să le execuți, nu doar să recunoști oportunități tehnologice sau de piață. Văzându-l ca pe o investiție într-un proiect transformă viziunea subiectivă a ideilor tehnologice sau de piață în realitatea obiectivă a definirii, finanțării și execuției proiectului.
Celele succesului ca antreprenor în domeniul tehnologiei
Devenirea unui antreprenor în domeniul tehnologiei într-un moment în care serviciile și produsele digitale exercită o influență enormă asupra fiecărui aspect al vieții umane este destul de ideală. Pregătiți-vă, totuși, că succesul ar putea dura ceva timp să vă bată la ușă, în ciuda pasiunii intense, a dedicării și a muncii asidue. Câteva chei ale succesului includ o înțelegere fermă a modului în care funcționează piața pentru ideea dvs., formularea unui plan de afaceri și de marketing solid pentru a asigura finanțarea și, poate, chiar crearea de parteneriate. De asemenea, trebuie să construiți o echipă inteligentă care să conducă vânzările și marketingul și să se ocupe de facturare și finanțe.
A duce o afacere de la vis la realitate, în timp ce ești șeful tău, poate fi extrem de motivant pentru un antreprenor din domeniul tehnologiei. Țintiți sus și nu renunțați. Provocările și oportunitățile sunt nelimitate atunci când trăiești în vârful tehnologiilor inovatoare. Imaginația și curiozitatea, autodisciplina și organizarea, ingeniozitatea și rezistența, precum și respectarea termenelor, a bugetului și a calității pot contribui la a face din călătoria ta ca antreprenor în domeniul tehnologiei cea mai interesantă din toate timpurile.
Cursuri de Antreprenoriat în domeniul tehnologiei
Un curs sau un modul de antreprenoriat în domeniul tehnologiei în timpul programului de studii de inginerie vă va oferi un avantaj pe piață prin îmbunătățirea proceselor și abilităților de gândire antreprenorială. De obicei, vă va învăța cum să creați un portofoliu de oportunități, să folosiți studii de fezabilitate pentru a identifica alegerile potențiale și să proiectați un model de afaceri pentru întreprinderea dvs. sau o inițiativă de afaceri pentru firma dvs., făcând față unor provocări precum finanțele și marketingul. De asemenea, veți înțelege elementele de structură corporativă, strategie, negociere și muncă în echipă. Tema generală este că descoperirea unui scop pentru o anumită tehnologie sau un set de resurse și conectarea acestuia la un model de afaceri adecvat transformă ideile în produse și servicii cu rezultate economice, cum ar fi vânzările și profitul.
Sfat?
Doar pentru că poți dezvolta ceva nu înseamnă că există o piață pentru acel lucru. Începeți de la celălalt capăt. Găsește unde există o nevoie de inovare sau de îmbunătățire și acoperă acea nevoie pentru publicul tău țintă.