Istoria ingineriei civile și a conductelor
O ramură veche a ingineriei, ingineria civilă a existat încă de pe vremea așezărilor permanente, când oamenii au început să își modeleze mediul înconjurător pentru a-și satisface nevoile. Populația în creștere și apariția orașelor au creat nevoia de aprovizionare fiabilă cu apă, de eliminare a deșeurilor, de apărare și de rețele și infrastructuri de transport, cum ar fi drumurile, pentru a facilita studiile, afacerile și petrecerea timpului liber. Primii ingineri civili au construit ziduri, drumuri, poduri și baraje și au săpat fântâni, șanțuri pentru irigații și tranșee. Printre proiectele celebre de inginerie civilă antice și preindustriale se numără drumurile romane, Piramidele din Giza, Marele Zid Chinezesc, Stonehenge, ruinele mayașe și multe altele.
Ingineria conductelor există, de asemenea, de secole. Egiptul antic, Roma și Mesopotamia foloseau țevi din lut sau piatră, în timp ce China antică folosea țevi din bambus. Descoperirea și utilizarea petrolului și dezvoltarea automobilelor au creat nevoia de conducte de petrol, care a luat naștere în urmă cu peste un secol și a dus la peste 3.500.000 km de conducte în întreaga lume în prezent, cu noi sisteme în construcție.
Ce sunt conductele?
Ce sunt conductele sunt linii de țevi sau conducte prevăzute cu dispozitive de control pentru a transporta lichide, gaze și nămoluri. Diametrul conductelor variază de la 5 centimetri pentru utilizarea în sistemele de colectare a puțurilor de petrol până la 9 metri pentru rețelele de apă și canalizare. În cele mai multe cazuri, acestea sunt așezate sub pământ, iar secțiunile de țeavă sunt sudate între ele. Materialele de construcție includ metale, cum ar fi oțelul, fonta și aluminiul, sau chiar beton, produse din argilă, PVC și materiale plastice.
Ce sunt sistemele de conducte?
Sistemele de conducte sunt structuri complexe care includ conducte, fitinguri (supape și îmbinări) și pompe (compresoare sau suflante). Părțile esențiale ale sistemului sunt stațiile de supraalimentare (stații de pompare intermediare pe traseul conductei) și instalațiile de stocare conectate la conductă. În sistem sunt incluse, de asemenea, structurile de admisie și de evacuare, senzorii, cum ar fi debitmetrele, și echipamentele de control automat, inclusiv computerele. O componentă critică este sistemul de comunicații care utilizează microunde, cabluri și sateliți. Atunci când trebuie transportate lichide criogenice, cum ar fi gazul natural lichefiat și dioxidul de carbon lichid, sistemele de refrigerare le mențin la temperaturi scăzute.
Procesele de construcție a conductelor
Ca inginer de conducte, activitatea dumneavoastră va începe adesea cu ridicarea traseelor. Ar urma să se facă șanțuri sau săpături, urmate de aprovizionarea și transportul secțiunilor de țeavă, a fitingurilor și a resurselor necesare la fața locului. Apoi ar urma înșirarea țevilor în șanț, urmărindu-i traseul și îndoind liniile după cum dictează topografia. Acoperirea și învelirea țevilor de oțel îmbinate înainte sau după introducerea lor în subteran reprezintă un pas important. Este esențial să se verifice dacă nu există erori de sudură sau scurgeri la îmbinări și, în final, să se împacheteze șanțurile cu pământ, redând terenului aspectul său inițial. Construcția segmentelor de conducte mari poate dura până la șase luni, iar cea a conductelor mici poate fi realizată în câteva zile.
Operațiunile conductelor
Computerele de la sediul central al companiei mențin un control automat la distanță asupra operațiunilor conductelor. Controlul computerizat include monitorizarea parametrilor, cum ar fi presiunea și debitul, în locații de-a lungul conductei, efectuarea de calcule online și transmiterea comenzilor pe teren pentru controlul supapelor și al pompelor. Intervenția manuală ajută la modificarea funcționării automate, de exemplu, pentru a direcționa loturile de combustibil către diferite rezervoare de depozitare sau pentru a opri și reporni sistemul.
Precauții pentru conducte
Siguranța conductelor depinde în mare măsură de materialele care urmează să fie transportate. Apa nu dăunează mediului înconjurător și nici nu provoacă o explozie. O ruptură nu provoacă explozia conductelor de țiței, dar poate polua apele și solul. Lichidele volatile, cum ar fi gazele naturale și benzina, trebuie să beneficieze de cea mai importantă protecție. Chiar și așa, conductele sunt considerate cea mai sigură metodă de transport.
Companii de conducte educă publicul cu privire la siguranța conductelor și informează grupurile de constructori cu privire la amplasarea conductelor subterane, pentru a reduce daunele provocate de terți. Controlul coroziunii și detectarea scurgerilor sunt esențiale pentru prevenirea defecțiunilor și accidentelor la conducte.
Profesiile conductelor
Ca mod de transport pentru lichide și gaze, conductele punctează în fața transportului rutier și feroviar, deoarece sunt mai ecologice, mai imune la furt și mai economice, sigure, convenabile și fiabile. Chiar și încărcăturile solide, cum ar fi cereale, beton, celuloză, piese de mașini și cărți, au fost transportate prin ele.
Sfat?
Încercați să petreceți timp cu clienții. Este esențial să aflați și să înțelegeți problemele cu care se confruntă și să discutați în detaliu modul în care dvs. și compania dvs. le puteți oferi sprijin în rezolvarea lor.