Inginerii de marină la bord
Numărul de ingineri de marină la bordul unei nave maritime variază în funcție de mărimea și tipul de navă. Departamentul de mașini al unei nave maritime are, de obicei, patru categorii de ofițeri.
Inginerii șefi conduc conducerea departamentului de mașini. Aceștia trebuie să aibă suficientă expertiză și cunoștințe, precum și abilități practice, pentru a menține propulsia și eficiența navei și pentru a ajunge în siguranță în port. Ei reprezintă cea mai înaltă autoritate în toate chestiunile legate de dificultățile mecanice și tehnice.
Inginerii secunzi lucrează în subordinea inginerilor șefi și supraveghează sala motoarelor, efectuând toate lucrările esențiale de întreținere, depistând defecțiunile și asigurând funcționarea sigură și eficientă a mașinilor navei. Personalul din sala motoarelor le raportează acestora și sunt, de asemenea, ofițeri de conducere care controlează mașinile principale de propulsie ale navei, mecanismele de cârmă și alte mașini auxiliare. Mecanicii secunzi asigură, de asemenea, paza de siguranță în timpul perioadei care le este alocată.
Mecanicii secunzi sunt membri atât ai echipelor de conducere, cât și ai echipelor de exploatare și, adesea, ofițeri de siguranță la bordul navei. Aceștia se ocupă de cazane, generatoare și alte echipamente auxiliare și îl asistă pe mecanicul secund în timpul proiectelor de întreținere semnificative.
Mecanicii patru sunt ofițerii certificați de rang inferior care se ocupă de întreținerea mașinilor legate de MARPOL (Convenția internațională pentru prevenirea poluării de către nave), inclusiv a instalațiilor de tratare a apelor uzate, a incineratoarelor, a separatoarelor de apă uleioasă și a altor echipamente auxiliare, cum ar fi compresoarele de aer, generatoarele de apă dulce și alte pompe din sala motoarelor. De asemenea, aceștia asigură o supraveghere sigură și eficientă a sălii motoarelor și, de obicei, sunt singurii responsabili de gestionarea nămolurilor și a santinei.
Potențialele avantaje și dezavantaje ale angajării ca liber profesionist vs. angajarea cu normă întreagă
Inginerii navali liber profesioniști au programe de lucru și locații mai flexibile. Aceștia au proprietatea deplină a afacerii și își pot selecta proiectele și clienții. Cu toate acestea, ei se confruntă cu o muncă și un flux de numerar inconsecvent, ceea ce înseamnă mai multă responsabilitate, efort și risc.
Pe de altă parte, un inginer maritim cu normă întreagă are beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Ei au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și fiabilă și îndrumare din partea șefilor lor. Cu toate acestea, ei se pot confrunta cu plictiseala din cauza lipsei de flexibilitate, a proprietății și a varietății.
Când vă decideți între a fi freelancer sau angajat cu normă întreagă, luați în considerare avantajele și dezavantajele pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru dumneavoastră.
Sfat?
Utilizați rapoartele de întreținere anterioare pentru a vă ajuta să determinați defecțiunile principale pe care le-a întâmpinat utilajul și cele care au apărut în mod repetat. Studierea acestor rapoarte vă va ajuta, de asemenea, să descoperiți modul în care utilajul va reacționa în diferite scenarii.