Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Inginer maritim

Ships deliver nearly four-fifths the volume of the worldwide trade in goods, whether oil or other high-cost cargo. Marine Engineers are responsible for ensuring the smooth sailing of these ships as even the tiniest indication of a problem may have disastrous consequences, from suppliers missing deadlines to cargo not arriving on time and delaying contracts between companies.

Citeste mai mult
Denumiri alternative
  • Inginer de marină
Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariu lunar net,
in Romania, pentru
Inginer maritim
Salariu minim 2.675 RON Poate varia cu 10% mai puțin
Salariu mediu 4.161 RON Media pieței de muncă
Salariu mare 5.646 RON Poate varia cu 10% mai mult
Salariile pentru Inginer maritim in afara Romaniei
USA
$76.189 An ~ $6.349 luna
UK
£32.904 An ~ £2.742 luna

Esti interesat de o cariera ca Inginer maritim?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Inginer maritim este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

Un cargobot mare consumă 150-250 de tone de combustibil/zi, necesarul său de combustibil/kilometru fiind egal cu cel al 3.770 de mașini inteligente.

.

Exploreaza cariera de Inginer maritim

Navajele livrează aproape patru cincimi din volumul comerțului mondial cu bunuri, fie că este vorba de petrol sau de alte mărfuri cu costuri ridicate. Inginerii navali sunt responsabili de asigurarea bunei navigări a acestor nave, deoarece chiar și cel mai mic indiciu al unei probleme poate avea consecințe dezastruoase, de la furnizori care nu respectă termenele limită până la marfă care nu ajunge la timp și întârzierea contractelor dintre companii.

Responsabilitati

Ce fac inginerii mariniști?

Un inginer maritim trebuie, de obicei, să:

  • Conduce cercetări și teste și utilizează rezultatele pentru a proiecta și construi vehicule și echipamente marine
  • Redactează rapoarte tehnice care să prezinte cercetările și diagnosticele sistemelor; creează documentație de analiză a proiectării
  • Supraveghează procesul de proiectare pentru sistemele structurale, mecanice și electrice; pregătește desene detaliate ale aspectului fizic și ale configurației interne a unei noi nave, ale schemelor și ale planurilor sistemelor acesteia
  • Determină și proiectează echipamentele și mașinile suplimentare necesare pentru îndeplinirea obiectivelor operaționale; să selecteze materialele și tehnicile de construcție adecvate pentru fabricarea echipamentelor marine
  • Organizarea evaluării impactului asupra mediului pentru a asigura conformitatea proiectelor de nave cu cerințele legale
  • Pregătirea estimărilor de costuri ale unui proiect inițial și ale întreținerii curente; creați programe de proiectare și de construcție pentru finalizarea fiecărei etape a procesului
  • Prezentați proiectele de amenajare și de inginerie cu bugetul și termenele estimate clienților și membrilor echipei pentru analiză și feedback
  • Formulați specificațiile contractuale; țineți legătura cu antreprenorii și supravegheați construcția navelor pentru a vă asigura că toate părțile acestora sunt stabile și durabile și că lucrările progresează corect, respectând măsurile de siguranță, termenele proiectului și orientările bugetare
  • Testați diverse componente ale unei nave în condiții controlate și ajustați-le după cum este necesar
  • /p>
  • Învățați și gestionați echipe de ingineri de proiectanți, mecanici și personal de construcție
  • Asigurați legătura cu autoritățile pentru a optimiza aspectele legate de siguranță și de costuri ale lucrărilor de reparații și modificări
  • Colectați și analizați date privind viteza navei, flotabilitatea și alți parametri cheie; planificați aprovizionarea cu energie sau combustibil adecvat pentru a rezista pe durata unei călătorii
  • Scrieți instrucțiuni de instalare și manuale tehnice pentru a remedia problemele legate de reparațiile de urgență și pentru a fi utilizate de alți ingineri, manageri sau personal de vânzări
  • /p>
  • Realizați sau supervizați evaluări periodice de mediu, operaționale și de performanță pentru a asigura controlul calității și integritatea vehiculelor maritime și a sistemelor, echipamentelor și utilajelor acestora<
  • /p>
  • Elaborarea cererilor de lucru și a specificațiilor de lucru; efectuarea întreținerii periodice; investigarea și diagnosticarea problemelor tehnice și efectuarea reparațiilor necesare și eficiente, modernizarea, după caz, asigurând respectarea standardelor de siguranță și a celor legale

Mediu de lucru standard

Inginerii marini lucrează de obicei în birouri cu acces la programe de calculator și alte instrumente pentru evaluarea proiectelor și dezvoltarea de soluții.

Este posibil să călătorești departe de casă, la fel ca și călătoriile în largul oceanului pentru proiecte cum ar fi inspecțiile de specialitate, proiectarea, testarea și întreținerea navelor. Postul poate necesita în mod frecvent o relocare temporară într-un alt oraș, regiune sau chiar țară.


Program de lucru

În funcție de tipul de muncă pe care o desfășurați, orele de lucru vor varia. Lucrările de proiectare preliminară, de exemplu, ar necesita să lucrați o zi obișnuită de la nouă la cinci. Cu toate acestea, inginerii navali care își petrec cea mai mare parte a timpului la fața locului au mai multe șanse de a lucra mai mult timp.

Puteți alege, de asemenea, să lucrați ca liber profesionist, caz în care vă puteți stabili propriul program.


Despre angajatori

Căutarea unui nou loc de muncă poate părea o provocare. Inginerii mariniști își pot stimula căutarea unui loc de muncă cerând recomandări din partea rețelei lor, contactând direct companiile, folosind platforme de căutare a locurilor de muncă, mergând la târguri de locuri de muncă, valorificând social media și interesându-se la agențiile de recrutare de personal.

Inginerii mariniști sunt, în general, angajați de:

    • Industria navală
    • Navă și Industria constructoare de nave și bărci
    • Companii de inginerie
    • .Companiile de arhitectură
    • Agențiile guvernamentale
    • .Industria transportului pe apă
    • Servicii științifice și tehnice

    • Sindicalizare

      Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi Institutul de Inginerie, Știință și Tehnologie Marină (IMarEST), sunt esențiale pentru inginerii mariniști interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști care împărtășesc aceleași idei în industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe adaugă valoare CV-ului dumneavoastră, consolidându-vă în același timp acreditările și calificările.


      Provocari intalnite

      Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi Institutul de Inginerie, Știință și Tehnologie Marină (IMarEST), sunt esențiale pentru inginerii mariniști interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști care împărtășesc aceleași idei în industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe adaugă valoare CV-ului dumneavoastră, consolidându-vă în același timp acreditările și calificările.


Tipul de experienta necesara

Lucrările pe teren sunt adesea piatra de temelie a unei diplome de licență în inginerie marină. În mod ideal, programul ar trebui să cuprindă unul sau două semestre de muncă practică la bord și de evaluare în dezvoltarea de proiecte, rezolvarea problemelor la bord și luarea de decizii critice.

Dacă furnizorii de cursuri nu oferă astfel de stagii, va trebui să căutați în mod activ căi de a obține experiență profesională relevantă, fie că lucrați pe uscat sau la bord.

Voluntar într-o companie de construcții de nave și ambarcațiuni sau angajați-vă în activități care să vă arate procesul de proiectare a sistemelor mecanice și de întreținere a navelor. citiți despre profesie și despre companiile de inginerie pentru a vă supraveghea la locul de muncă sau pentru a intervieva profesioniști din domeniul ingineriei marine pentru a vă dovedi angajamentul față de furnizorii de cursuri și față de potențialii angajatori.

Calificari si certificari recomandate

Angajatorii preferă inginerii navali cu cel puțin o diplomă de licență în tehnologie de inginerie marină sau orice altă diplomă legată de inginerie. Cursurile tipice din programul de patru ani includ fundamentele ingineriei marine, inginerie electrică, termodinamică, fundamentele arhitecturii navale, dinamica fluidelor și sisteme de propulsie cu abur, diesel și gaz. veți învăța, de asemenea, să proiectați și să operați sisteme electrice și de mediu la bordul navei și centrale electrice.

Programele de inginerie marină pun în mod normal un accent puternic pe fizică, inginerie și matematică. Urmarea cursurilor de matematică online sau a altor cursuri de liceu relevante vă poate ajuta să obțineți un avantaj. Multe programe, în special cele care încorporează experiența maritimă, oferă lecții despre siguranța navelor și protocoale.

În plus, este posibil să aveți de ales între programele care vă oferă posibilitatea de a obține licența pentru munca la bordul navelor și cele care nu o fac. Cu toate acestea, majoritatea programelor vă pregătesc să lucrați pe uscat și pe mare. Rețineți că școlile de inginerie marină pot fi mai ușor de găsit de-a lungul coastei decât în interiorul țării.

.


Certificari & Diplome

Inginerii marini trebuie să fie de obicei certificați și licențiați de autoritățile relevante, cum ar fi paza de coastă națională.

O combinație de educație, experiență și examene de competență de bază este în general necesară pentru a obține certificarea de la o organizație obiectivă și reputată. Cu toate acestea, cerințele diferă de la o regiune la alta. În unele locații, un certificat de competență vă va permite să lucrați pe mare.

O licență obligatorie eliberată de un organism autorizat la finalizarea cursurilor pregătitoare vă va permite să lucrați la bordul navelor sau pe uscat. Dacă intenționați să lucrați la bordul navelor, alegeți un program de studii care să includă o opțiune de licență. În mod obișnuit, un examen de licență vă va testa cunoștințele de navigație, de efectuare a serviciului de cart, de sisteme de propulsie și de putere a navelor, de drept maritim și de proceduri de urgență.

Dacă intenționați să lucrați pe uscat, puteți obține o licență pentru a lucra ca inginer profesionist sau inginer autorizat după ce ați dobândit experiența profesională stipulată. Astfel de acreditări v-ar califica pentru a oferi servicii publicului. Verificați la potențialii dumneavoastră angajatori și la autoritățile locale de reglementare pentru a afla care sunt condițiile prealabile exacte.

Traseul acestei cariere

Inginerii mariniști pot avansa până la specialiști tehnici și supervizori ai unei echipe de ingineri și tehnicieni, pe măsură ce dobândesc mai multă experiență și cunoștințe, putând astfel să treacă la proiecte mai dificile care le cer să întreprindă în mod independent dezvoltarea de proiecte, luarea de decizii și rezolvarea de probleme.

Puteți să vă specializați în managementul proiectelor, cercetare și dezvoltare sau consultanță după ce ați dobândit experiență sau să lucrați ca manageri de inginerie sau în alte roluri manageriale. Faptul de a avea o pregătire în domeniul ingineriei le permite vânzătorilor să explice clienților elementele tehnice ale proiectelor de inginerie specifice și să îi ajute să planifice proiecte și să instaleze și să utilizeze sisteme și echipamente.

Inginerii marini cu experiență pot, de asemenea, să activeze în poziții la țărm, în care sunt responsabili de reparațiile navelor, de legalitățile de siguranță în domeniul ingineriei maritime și de gestionarea flotei.

Cu experiență relevantă, un nume stabilit și acreditări profesionale valabile, puteți alege să lucrați pe cont propriu sau să lucrați ca inginer marin independent.


Perspective de viitor

Un masterat în inginerie marină este foarte recomandat pentru perspective mai bune de angajare ca inginer maritim.

Dezvoltare profesionala

Un masterat în inginerie marină este foarte recomandat pentru perspective mai bune de angajare ca inginer maritim.

Extra informatii

Inginerii de marină la bord

Numărul de ingineri de marină la bordul unei nave maritime variază în funcție de mărimea și tipul de navă. Departamentul de mașini al unei nave maritime are, de obicei, patru categorii de ofițeri.

Inginerii șefi conduc conducerea departamentului de mașini. Aceștia trebuie să aibă suficientă expertiză și cunoștințe, precum și abilități practice, pentru a menține propulsia și eficiența navei și pentru a ajunge în siguranță în port. Ei reprezintă cea mai înaltă autoritate în toate chestiunile legate de dificultățile mecanice și tehnice.

Inginerii secunzi lucrează în subordinea inginerilor șefi și supraveghează sala motoarelor, efectuând toate lucrările esențiale de întreținere, depistând defecțiunile și asigurând funcționarea sigură și eficientă a mașinilor navei. Personalul din sala motoarelor le raportează acestora și sunt, de asemenea, ofițeri de conducere care controlează mașinile principale de propulsie ale navei, mecanismele de cârmă și alte mașini auxiliare. Mecanicii secunzi asigură, de asemenea, paza de siguranță în timpul perioadei care le este alocată.

Mecanicii secunzi sunt membri atât ai echipelor de conducere, cât și ai echipelor de exploatare și, adesea, ofițeri de siguranță la bordul navei. Aceștia se ocupă de cazane, generatoare și alte echipamente auxiliare și îl asistă pe mecanicul secund în timpul proiectelor de întreținere semnificative.

Mecanicii patru sunt ofițerii certificați de rang inferior care se ocupă de întreținerea mașinilor legate de MARPOL (Convenția internațională pentru prevenirea poluării de către nave), inclusiv a instalațiilor de tratare a apelor uzate, a incineratoarelor, a separatoarelor de apă uleioasă și a altor echipamente auxiliare, cum ar fi compresoarele de aer, generatoarele de apă dulce și alte pompe din sala motoarelor. De asemenea, aceștia asigură o supraveghere sigură și eficientă a sălii motoarelor și, de obicei, sunt singurii responsabili de gestionarea nămolurilor și a santinei.

Potențialele avantaje și dezavantaje ale angajării ca liber profesionist vs. angajarea cu normă întreagă

Inginerii navali liber profesioniști au programe de lucru și locații mai flexibile. Aceștia au proprietatea deplină a afacerii și își pot selecta proiectele și clienții. Cu toate acestea, ei se confruntă cu o muncă și un flux de numerar inconsecvent, ceea ce înseamnă mai multă responsabilitate, efort și risc.

Pe de altă parte, un inginer maritim cu normă întreagă are beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Ei au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și fiabilă și îndrumare din partea șefilor lor. Cu toate acestea, ei se pot confrunta cu plictiseala din cauza lipsei de flexibilitate, a proprietății și a varietății.
Când vă decideți între a fi freelancer sau angajat cu normă întreagă, luați în considerare avantajele și dezavantajele pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru dumneavoastră.

In concluzie

Inginerii de marină la bord

Numărul de ingineri de marină la bordul unei nave maritime variază în funcție de mărimea și tipul de navă. Departamentul de mașini al unei nave maritime are, de obicei, patru categorii de ofițeri.

Inginerii șefi conduc conducerea departamentului de mașini. Aceștia trebuie să aibă suficientă expertiză și cunoștințe, precum și abilități practice, pentru a menține propulsia și eficiența navei și pentru a ajunge în siguranță în port. Ei reprezintă cea mai înaltă autoritate în toate chestiunile legate de dificultățile mecanice și tehnice.

Inginerii secunzi lucrează în subordinea inginerilor șefi și supraveghează sala motoarelor, efectuând toate lucrările esențiale de întreținere, depistând defecțiunile și asigurând funcționarea sigură și eficientă a mașinilor navei. Personalul din sala motoarelor le raportează acestora și sunt, de asemenea, ofițeri de conducere care controlează mașinile principale de propulsie ale navei, mecanismele de cârmă și alte mașini auxiliare. Mecanicii secunzi asigură, de asemenea, paza de siguranță în timpul perioadei care le este alocată.

Mecanicii secunzi sunt membri atât ai echipelor de conducere, cât și ai echipelor de exploatare și, adesea, ofițeri de siguranță la bordul navei. Aceștia se ocupă de cazane, generatoare și alte echipamente auxiliare și îl asistă pe mecanicul secund în timpul proiectelor de întreținere semnificative.

Mecanicii patru sunt ofițerii certificați de rang inferior care se ocupă de întreținerea mașinilor legate de MARPOL (Convenția internațională pentru prevenirea poluării de către nave), inclusiv a instalațiilor de tratare a apelor uzate, a incineratoarelor, a separatoarelor de apă uleioasă și a altor echipamente auxiliare, cum ar fi compresoarele de aer, generatoarele de apă dulce și alte pompe din sala motoarelor. De asemenea, aceștia asigură o supraveghere sigură și eficientă a sălii motoarelor și, de obicei, sunt singurii responsabili de gestionarea nămolurilor și a santinei.

Potențialele avantaje și dezavantaje ale angajării ca liber profesionist vs. angajarea cu normă întreagă

Inginerii navali liber profesioniști au programe de lucru și locații mai flexibile. Aceștia au proprietatea deplină a afacerii și își pot selecta proiectele și clienții. Cu toate acestea, ei se confruntă cu o muncă și un flux de numerar inconsecvent, ceea ce înseamnă mai multă responsabilitate, efort și risc.

Pe de altă parte, un inginer maritim cu normă întreagă are beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Ei au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și fiabilă și îndrumare din partea șefilor lor. Cu toate acestea, ei se pot confrunta cu plictiseala din cauza lipsei de flexibilitate, a proprietății și a varietății.
Când vă decideți între a fi freelancer sau angajat cu normă întreagă, luați în considerare avantajele și dezavantajele pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru dumneavoastră.

Sfat?

Utilizați rapoartele de întreținere anterioare pentru a vă ajuta să determinați defecțiunile principale pe care le-a întâmpinat utilajul și cele care au apărut în mod repetat. Studierea acestor rapoarte vă va ajuta, de asemenea, să descoperiți modul în care utilajul va reacționa în diferite scenarii.

Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

Dureaza 2 minute. Complet gratuit.