Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Mecanic auto

It wouldn’t be far from the truth to declare that most of the world today runs on machines serviced by Auto Mechanics who use their innate and rigorously honed knowledge and skills of vehicles to keep cars and other light vehicles on the road.

Citeste mai mult
Denumiri alternative
  • Mecanic service auto
  • Tehnician service auto
  • Tehnician service
  • Tehnician service
  • Tehnician service
  • Tehnician service
  • Mecanic auto
Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariu lunar net,
in Romania, pentru
Mecanic auto
Salariu minim 2.294 RON Poate varia cu 10% mai puțin
Salariu mediu 3.376 RON Media pieței de muncă
Salariu mare 4.458 RON Poate varia cu 10% mai mult
Salariile pentru Mecanic auto in afara Romaniei
USA
$46.880 An ~ $3.907 luna
UK
£27.145 An ~ £2.262 luna

Esti interesat de o cariera ca Mecanic auto?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Mecanic auto este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

Henry Ford a fost un mecanic de succes înainte de a porni pe cont propriu pentru a deveni un magnat ingenios al automobilelor și unul dintre cei mai bogați oameni din lume.

Exploreaza cariera de Mecanic auto

Nu ar fi departe de adevăr să declarăm că cea mai mare parte a lumii de astăzi funcționează pe mașini întreținute de mecanici auto care își folosesc cunoștințele și abilitățile lor înnăscute și riguros perfecționate în materie de vehicule pentru a menține mașinile și alte vehicule ușoare pe drum.

Responsabilitati

Ce fac mecanicii auto?

Un mecanic auto ar trebui, în mod obișnuit, să:

  • Realiza teste de diagnosticare, efectua inspecții, efectua întreținerea necesară și efectua reparații cruciale pentru autoturisme și camioane ușoare
  • Utiliza echipamente de diagnosticare computerizate sau instrumente manuale pentru a identifica problemele; luați vehiculul pentru un test de conducere inițial pentru a determina zonele critice de îngrijorare
  • Utilizați diagrame, manuale tehnice și experiența dobândită cu greu pentru a dezvolta un plan de acțiune viabil și a veni cu proceduri de lucru eficiente
  • /p>
  • Testați piesele și sistemele pentru a vă asigura că acestea funcționează la un nivel optim; urmați listele de verificare pentru a asigura examinarea tuturor pieselor critice
  • Realizați întreținerea programată și întreținerea preventivă, cum ar fi schimbarea uleiului, verificarea nivelurilor de lichid, înlocuirea filtrelor, reglarea motorului și rotirea anvelopelor

  • Reparați sau înlocuiți piesele uzate/defectuoase, inclusiv plăcuțele de frână, rulmenții de roți, curelele de transmisie și senzorii, conform specificațiilor producătorului și ale clientului
  • Ajustați autovehiculul cu accesorii, cum ar fi casetofoane, difuzoare și alarme; spălați, curățați și vopsiți autovehiculul, dacă este necesar
  • Explicați clienților problemele auto și reparațiile necesare; oferiți estimări realiste de timp și costuri pentru finalizarea lucrării
  • Efectuați reparații în conformitate cu specificațiile producătorului și ale clienților; testați autovehiculul pe șosea pentru a verifica reparațiile
  • Verificați inventarul de piese de schimb și unelte în stoc și cele solicitate frecvent
  • Țineți jurnale de lucru pentru a ține evidența reparațiilor efectuate, a cheltuielilor efectuate și a facturilor care trebuie solicitate
  • Fiți familiarizați cu sistemele mecanice tradiționale și electronice; lucrați la vehicule care utilizează electricitate sau combustibili alternativi, cum ar fi etanolul

Mediu de lucru standard

Garajul dvs. tipic de reparare a vehiculelor, garajul reprezentanței auto sau atelierul de reparații ar fi bine ventilat și bine luminat. Cu toate acestea, vor exista cazuri în care un mecanic auto va trebui să lucreze în aer liber.

Mediul de lucru este inevitabil să fie zgomotos, murdar și plin de activități obositoare care implică unelte și piese de vehicule grele și unsuroase. Interacțiunea frecventă cu colegii și clienții este standard.


Program de lucru

Majoritatea mecanicilor auto lucrează cu normă întreagă în schimburi care pot implica seri și weekenduri. Orele suplimentare sunt frecvente, deși o săptămână tipică de lucru cu normă întreagă poate implica între 38 și 45 de ore. Puteți ajunge, de asemenea, la un program de lucru mai flexibil cu cooperarea colegilor și a angajatorului.

.


Despre angajatori

Căutarea unui nou loc de muncă poate părea o provocare. Mecanicii auto își pot stimula căutarea unui loc de muncă cerând recomandări rețelei lor, contactând direct companiile, folosind platforme de căutare a locurilor de muncă, mergând la târguri de locuri de muncă, valorificând social media și interesându-se la agențiile de recrutare de personal. Munca pe cont propriu, munca cu fracțiune de normă și munca pe cont propriu sunt opțiuni viabile.

Mecanicii auto sunt, în general, angajați de către:

  • Comercianți de automobile
  • Reparații mecanice/electrice auto și întreținere a autovehiculelor
  • Magazine de piese, accesorii și anvelope auto

.


Sindicalizare

Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi Rețeaua Internațională a Tehnicienilor Auto (IATN), sunt esențiale pentru mecanicii auto interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe adaugă valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


Provocari intalnite

Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi Rețeaua Internațională a Tehnicienilor Auto (IATN), sunt esențiale pentru mecanicii auto interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe adaugă valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


Aptitudini necesare

Cele mai importante


De preferat si urmatoarele

Tipul de experienta necesara

Care program academic pe care un potențial mecanic auto îl urmează necesită de obicei o pregătire intensivă a carierei printr-o doză mare de experiență practică.

Studenții din programele de studii asociate alternează adesea între a lucra cu normă întreagă în atelierele de service sub îndrumarea unui profesionist experimentat și a participa la cursuri cu normă întreagă.

Vă veți obține beneficii optime din sarcinile din afara sălii de clasă atunci când acestea se aliniază perfect cu lecțiile din interiorul acesteia. Este posibil să auziți nenumărate povești de la profesioniști mai experimentați și să obțineți o experiență practică valoroasă atunci când aceștia reușesc să transforme incidente aparent de rutină în momente unice de învățare.

După ce au acumulat cunoștințe generale despre carieră și calificări educaționale specifice, aspiranții la meseria de mecanic auto ar trebui să caute stagii de ucenicie care să contribuie la îmbunătățirea expertizei lor profesionale și să le permită să se evidențieze pe o piață a muncii competitivă. Câteva dintre acestea se oferă să-i plătească pe ucenici pe măsură ce aceștia progresează prin diferite niveluri de certificare a mecanicilor.

Cercetați la institutul local al industriei auto pentru mai multe informații despre procesul de ucenicie și o listă extinsă de certificări de ucenicie, sau căutați online posturile deschise.

Rețineți că numai persoanele cu doi ani de experiență sau cu studii relevante și un an de experiență sunt eligibile pentru a susține examenul care le va aduce certificarea acreditată în excelență în service auto.

Candidații care nu au absolvit studii postliceale pot începe ca tehnicieni stagiari, ajutoare de tehnicieni sau lucrători în lubrifiere și pot dobândi cunoștințele și experiența necesare sub tutela unor mecanici mai experimentați.

De asemenea, puteți căuta oportunități de voluntariat în cadrul organizațiilor și organizațiilor de caritate care au nevoie de persoane cu abilitățile necesare pentru a le ajuta să evalueze și să repare mașinile sau camioanele donate. Puteți întâlni mecanici experți care vă pot ajuta să vă dezvoltați experiența relevantă și competențele profesionale vitale pentru a vă lansa cariera de mecanic auto.

Citiți despre profesie și luați interviuri sau urmăriți la locul de muncă experți care lucrează în service-ul auto pentru a vă dovedi angajamentul față de furnizorii de cursuri și potențialii angajatori.

Calificari si certificari recomandate

Mecanicii auto care finalizează un program de formare profesională de șase luni până la un an sau un alt program de învățământ postliceal în domeniul tehnologiei de service auto sunt perfecți pentru posturi de nivel de intrare.

Câțiva producători și dealeri de automobile sponsorizează programe de studii asociate cu accent deosebit pe matematică, electronică și reparații auto. Un program ideal ar include cursuri de servicii pentru clienți.

Există, de asemenea, cursuri universitare cu durata de trei până la patru ani care îi ajută pe viitorii mecanici auto să dobândească cunoștințe aprofundate, formare și diplome în domeniul competenței de întreținere și reparații a vehiculelor ușoare, tehnologie auto sau întreținere, instalare și reparații pentru inginerie și producție. Cerințele de intrare pot varia în funcție de un anumit program.

Programele de certificare pe termen scurt în domeniul întreținerii frânelor sau al performanței motorului vă vor consolida CV-ul.

Cursurile de liceu în domeniul științelor, reparațiilor auto, electronicii, calculatoarelor, limbii engleze și matematicii servesc la pregătirea pentru calificări postliceale dezirabile. Cercetați diferite cursuri de mecanică și ucenicie pentru a afla mai multe despre cerințele specifice înainte de a vă pregăti pentru examenul de absolvire a liceului.

.


Certificari & Diplome

Certificarea în domeniul excelenței în service-ul auto de la o organizație obiectivă și reputată este o condiție standard care demonstrează competența și atrage un spor salarial semnificativ de până la 18 la sută.

Certificarea poate acoperi nouă domenii de specialitate auto, cum ar fi transmisia automată/transmisia, frânele, motoarele diesel pentru vehicule ușoare, sistemele electrice/electronice, performanța motorului, repararea motorului, încălzirea și aerul condiționat, transmisia manuală și punțile, suspensia și direcția.

Cercetați ucenicii plătite care vă pot permite să progresați prin diferite niveluri de certificare a mecanicilor în întreținerea vehiculelor, întreținerea și repararea vehiculelor ușoare, tehnologia vehiculelor și repararea accidentelor.

În general, pentru a obține certificarea este necesară o combinație de educație, experiență și testare, deși cerințele diferă de la o regiune la alta. Programele de certificare de succes protejează bunăstarea publică prin încorporarea unui Cod de etică.

În plus, mecanicii auto care cumpără sau lucrează cu agenți frigorifici trebuie să fie certificați pentru manipularea corectă a acestora. Școlile de meserii, sindicatele și asociațiile de angajatori oferă programe de formare concepute pentru un examen autorizat al agenției de protecție a mediului.

Cele mai multe ori, angajatorii se așteaptă ca solicitanții să dețină un permis de conducere. De obicei, obținerea permisului necesită o cerere, taxe de procesare, un examen și o educație și experiență relevante.

De asemenea, este posibil să fie nevoie să vă supuneți unei verificări a antecedentelor de angajare, inclusiv, dar fără a se limita la istoricul de muncă al unei persoane, educația, istoricul de credit, rapoartele privind vehiculele cu motor (MVR), cazierul judiciar, istoricul medical, utilizarea rețelelor sociale și depistarea drogurilor.

Traseul acestei cariere

Performanța, experiența și dobândirea de calificări profesionale determină evoluția în carieră a mecanicilor auto, care ar putea deveni mecanici auto seniori, șefi de atelier sau manageri de garaj dacă sunt angajați într-un garaj sau într-o reprezentanță auto.

Este, de asemenea, posibil să se specializeze în ingineria sporturilor cu motor sau în tuning și modificarea vehiculelor pentru o performanță mai mare sau să se concentreze pe mașini electrice și hibride. Ați putea trece la roluri precum cel de inginer depanator sau tester MOT (Ministerul Transporturilor).

Câțiva mecanici auto pot alege să formeze ucenici, să predea într-un colegiu de învățământ superior sau într-o instituție de învățământ profesional sau să își înființeze propriul garaj.


Perspective de viitor

Candidații cu studii postliceale necesare, cu certificare acreditată în domeniul excelenței în service auto și experiență profesională relevantă au cele mai bune perspective de angajare.

Dezvoltare profesionala

Candidații cu studii postliceale necesare, cu certificare acreditată în domeniul excelenței în service auto și experiență profesională relevantă au cele mai bune perspective de angajare.

Extra informatii

Care dintre ele vă stârnește interesul?

Un mecanic auto poate fi un meseriaș de toate meseriile sau își poate concentra abilitățile pentru a deveni un tehnician expert în frânare, un tehnician de drivabilitate, un tehnician frontal sau un tehnician și reconstructor de transmisii.

Tehnicienii de frână diagnostichează problemele sistemului de frânare, reglează frânele, înlocuiesc motoarele și plăcuțele de frână și efectuează alte reparații la sistemele de frânare. Tehnicienii de drivabilitate sau tehnicienii de diagnosticare își pun la dispoziție cunoștințele cuprinzătoare despre managementul motorului și sistemele de combustibil, electrice, de aprindere și de emisii pentru a diagnostica și identifica defecțiunile motorului.

Tehnicienii de front-end diagnostichează problemele de rulare, manevrabilitate și uzură a anvelopelor și le reglează cu ajutorul echipamentelor speciale de aliniere și al mașinilor de echilibrare a roților. Majoritatea preferă să preia și meseria de tehnician de frâne.

Tehnicienii și reconstructorii de transmisii au nevoie de cunoștințe aprofundate despre comenzile computerizate și de capacitatea de a diagnostica problemele electrice și hidraulice pentru a repara trenurile de viteze, cuplajele, pompele hidraulice și alte piese de transmisie.

Scenariul actual

Creșterea numărului de vehicule în uz sporește nevoia de mecanici auto care să poată efectua sarcinile de întreținere preventivă și reparații și să înlocuiască lucrătorii care se transferă în alte ocupații sau se retrag din serviciul activ.

Cu toate acestea, prevalența din ce în ce mai mare a vehiculelor construite cu senzori, camere și instrumente interconectate care permit întreținerea predictivă și diagnosticarea la distanță se traduce prin mai puține ore de lucru pentru întreținere.

De asemenea, înclinația actuală pentru vehiculele electrice, care necesită mai puțină întreținere și reparații, poate reduce cererea viitoare de mecanici auto.

La dispoziția dumneavoastră

Mecanicii auto folosesc unelte manuale standard, cum ar fi chei, clești, prize și clicheți și unelte electrice, cum ar fi chei pneumatice, strunguri, torțe de sudură, palane și cricuri.

Majoritatea mecanicilor au propriul set de unelte manuale și depind de angajator pentru a le furniza uneltele electrice. Cu toate acestea, destul de puțini investesc sume mari de bani în colecțiile lor personale de scule, inclusiv un set mult râvnit de scule pneumatice alimentate cu aer comprimat.

La dispoziția lor

Mecanicii auto de succes posedă și perfecționează în mod constant trăsături precum condiția fizică, rezistența, atenția la detalii, dexteritatea manuală, înțelegerea sporită a componentelor mecanice și electronice ale vehiculelor, munca în echipă și o puternică etică a muncii.

Abilitățile lor de mecanică, de servicii pentru clienți, de organizare, de negociere, de vânzare și de depanare îi ajută să fie mai proactivi în îndeplinirea sarcinilor lor.

Potențialele avantaje și dezavantaje ale muncii independente față de cea cu normă întreagă

Mecanicii auto independenți au programe de lucru și locații mai flexibile. Ei dețin în totalitate afacerea și își pot selecta proiectele și clienții. Cu toate acestea, ei se confruntă cu o muncă și un flux de numerar inconstante, ceea ce înseamnă mai multă responsabilitate, efort și risc.

Pe de altă parte, un mecanic auto cu normă întreagă are beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Ei au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și de încredere și îndrumare din partea șefilor lor. Cu toate acestea, ei se pot confrunta cu plictiseala din cauza lipsei de flexibilitate, de proprietate și de varietate.

Când vă decideți între a lucra ca liber profesionist sau a fi angajat cu normă întreagă, luați în considerare avantajele și dezavantajele pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru dumneavoastră.

In concluzie

Care dintre ele vă stârnește interesul?

Un mecanic auto poate fi un meseriaș de toate meseriile sau își poate concentra abilitățile pentru a deveni un tehnician expert în frânare, un tehnician de drivabilitate, un tehnician frontal sau un tehnician și reconstructor de transmisii.

Tehnicienii de frână diagnostichează problemele sistemului de frânare, reglează frânele, înlocuiesc motoarele și plăcuțele de frână și efectuează alte reparații la sistemele de frânare. Tehnicienii de drivabilitate sau tehnicienii de diagnosticare își pun la dispoziție cunoștințele cuprinzătoare despre managementul motorului și sistemele de combustibil, electrice, de aprindere și de emisii pentru a diagnostica și identifica defecțiunile motorului.

Tehnicienii de front-end diagnostichează problemele de rulare, manevrabilitate și uzură a anvelopelor și le reglează cu ajutorul echipamentelor speciale de aliniere și al mașinilor de echilibrare a roților. Majoritatea preferă să preia și meseria de tehnician de frâne.

Tehnicienii și reconstructorii de transmisii au nevoie de cunoștințe aprofundate despre comenzile computerizate și de capacitatea de a diagnostica problemele electrice și hidraulice pentru a repara trenurile de viteze, cuplajele, pompele hidraulice și alte piese de transmisie.

Scenariul actual

Creșterea numărului de vehicule în uz sporește nevoia de mecanici auto care să poată efectua sarcinile de întreținere preventivă și reparații și să înlocuiască lucrătorii care se transferă în alte ocupații sau se retrag din serviciul activ.

Cu toate acestea, prevalența din ce în ce mai mare a vehiculelor construite cu senzori, camere și instrumente interconectate care permit întreținerea predictivă și diagnosticarea la distanță se traduce prin mai puține ore de lucru pentru întreținere.

De asemenea, înclinația actuală pentru vehiculele electrice, care necesită mai puțină întreținere și reparații, poate reduce cererea viitoare de mecanici auto.

La dispoziția dumneavoastră

Mecanicii auto folosesc unelte manuale standard, cum ar fi chei, clești, prize și clicheți și unelte electrice, cum ar fi chei pneumatice, strunguri, torțe de sudură, palane și cricuri.

Majoritatea mecanicilor au propriul set de unelte manuale și depind de angajator pentru a le furniza uneltele electrice. Cu toate acestea, destul de puțini investesc sume mari de bani în colecțiile lor personale de scule, inclusiv un set mult râvnit de scule pneumatice alimentate cu aer comprimat.

La dispoziția lor

Mecanicii auto de succes posedă și perfecționează în mod constant trăsături precum condiția fizică, rezistența, atenția la detalii, dexteritatea manuală, înțelegerea sporită a componentelor mecanice și electronice ale vehiculelor, munca în echipă și o puternică etică a muncii.

Abilitățile lor de mecanică, de servicii pentru clienți, de organizare, de negociere, de vânzare și de depanare îi ajută să fie mai proactivi în îndeplinirea sarcinilor lor.

Potențialele avantaje și dezavantaje ale muncii independente față de cea cu normă întreagă

Mecanicii auto independenți au programe de lucru și locații mai flexibile. Ei dețin în totalitate afacerea și își pot selecta proiectele și clienții. Cu toate acestea, ei se confruntă cu o muncă și un flux de numerar inconstante, ceea ce înseamnă mai multă responsabilitate, efort și risc.

Pe de altă parte, un mecanic auto cu normă întreagă are beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Ei au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și de încredere și îndrumare din partea șefilor lor. Cu toate acestea, ei se pot confrunta cu plictiseala din cauza lipsei de flexibilitate, de proprietate și de varietate.

Când vă decideți între a lucra ca liber profesionist sau a fi angajat cu normă întreagă, luați în considerare avantajele și dezavantajele pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru dumneavoastră.

Sfat?

Dezvoltați un comportament de diagnosticare ultra-prins, astfel încât să fiți sigur că piesa de schimb costisitoare va rezolva problema înainte de a face o comandă și de a irosi banii clientului.

Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

Dureaza 2 minute. Complet gratuit.