Care dintre ele vă stârnește interesul?
Un mecanic auto poate fi un meseriaș de toate meseriile sau își poate concentra abilitățile pentru a deveni un tehnician expert în frânare, un tehnician de drivabilitate, un tehnician frontal sau un tehnician și reconstructor de transmisii.
Tehnicienii de frână diagnostichează problemele sistemului de frânare, reglează frânele, înlocuiesc motoarele și plăcuțele de frână și efectuează alte reparații la sistemele de frânare. Tehnicienii de drivabilitate sau tehnicienii de diagnosticare își pun la dispoziție cunoștințele cuprinzătoare despre managementul motorului și sistemele de combustibil, electrice, de aprindere și de emisii pentru a diagnostica și identifica defecțiunile motorului.
Tehnicienii de front-end diagnostichează problemele de rulare, manevrabilitate și uzură a anvelopelor și le reglează cu ajutorul echipamentelor speciale de aliniere și al mașinilor de echilibrare a roților. Majoritatea preferă să preia și meseria de tehnician de frâne.
Tehnicienii și reconstructorii de transmisii au nevoie de cunoștințe aprofundate despre comenzile computerizate și de capacitatea de a diagnostica problemele electrice și hidraulice pentru a repara trenurile de viteze, cuplajele, pompele hidraulice și alte piese de transmisie.
Scenariul actual
Creșterea numărului de vehicule în uz sporește nevoia de mecanici auto care să poată efectua sarcinile de întreținere preventivă și reparații și să înlocuiască lucrătorii care se transferă în alte ocupații sau se retrag din serviciul activ.
Cu toate acestea, prevalența din ce în ce mai mare a vehiculelor construite cu senzori, camere și instrumente interconectate care permit întreținerea predictivă și diagnosticarea la distanță se traduce prin mai puține ore de lucru pentru întreținere.
De asemenea, înclinația actuală pentru vehiculele electrice, care necesită mai puțină întreținere și reparații, poate reduce cererea viitoare de mecanici auto.
La dispoziția dumneavoastră
Mecanicii auto folosesc unelte manuale standard, cum ar fi chei, clești, prize și clicheți și unelte electrice, cum ar fi chei pneumatice, strunguri, torțe de sudură, palane și cricuri.
Majoritatea mecanicilor au propriul set de unelte manuale și depind de angajator pentru a le furniza uneltele electrice. Cu toate acestea, destul de puțini investesc sume mari de bani în colecțiile lor personale de scule, inclusiv un set mult râvnit de scule pneumatice alimentate cu aer comprimat.
La dispoziția lor
Mecanicii auto de succes posedă și perfecționează în mod constant trăsături precum condiția fizică, rezistența, atenția la detalii, dexteritatea manuală, înțelegerea sporită a componentelor mecanice și electronice ale vehiculelor, munca în echipă și o puternică etică a muncii.
Abilitățile lor de mecanică, de servicii pentru clienți, de organizare, de negociere, de vânzare și de depanare îi ajută să fie mai proactivi în îndeplinirea sarcinilor lor.
Potențialele avantaje și dezavantaje ale muncii independente față de cea cu normă întreagă
Mecanicii auto independenți au programe de lucru și locații mai flexibile. Ei dețin în totalitate afacerea și își pot selecta proiectele și clienții. Cu toate acestea, ei se confruntă cu o muncă și un flux de numerar inconstante, ceea ce înseamnă mai multă responsabilitate, efort și risc.
Pe de altă parte, un mecanic auto cu normă întreagă are beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Ei au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și de încredere și îndrumare din partea șefilor lor. Cu toate acestea, ei se pot confrunta cu plictiseala din cauza lipsei de flexibilitate, de proprietate și de varietate.
Când vă decideți între a lucra ca liber profesionist sau a fi angajat cu normă întreagă, luați în considerare avantajele și dezavantajele pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru dumneavoastră.
Sfat?
Dezvoltați un comportament de diagnosticare ultra-prins, astfel încât să fiți sigur că piesa de schimb costisitoare va rezolva problema înainte de a face o comandă și de a irosi banii clientului.