Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Mecanic de elicopter

It’s a bird! It’s a plane! No, it’s a helicopter, and it’s flying flawlessly, thanks to a skilled Helicopter Mechanic. Helicopter Mechanics work tirelessly to ensure that pilots can fly helicopters safely and efficiently. They are responsible for fixing and maintaining these wonders of technology while keeping up to date with safety regulations and new technologies.

Citeste mai mult
Denumiri alternative
  • Mecanic de elicoptere de teren
  • Mecanic de avioane
Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariile pentru Mecanic de elicopter in afara Romaniei
USA
$65.550 An ~ $5.463 luna
UK
£27.089 An ~ £2.257 luna

Esti interesat de o cariera ca Mecanic de elicopter?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Mecanic de elicopter este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

NASA cercetează cum să facă elicopterele mai eficiente, mai sigure, mai silențioase și mai rapide și a studiat chiar și cum elicopterele dronă, special concepute pentru călătorii spațiale, ar putea fi pilotate pe Marte.

Exploreaza cariera de Mecanic de elicopter

Este o pasăre! Este un avion! Nu, este un elicopter și zboară impecabil, datorită unui mecanic de elicopter priceput. Mecanicii de elicoptere lucrează neobosit pentru a se asigura că piloții pot pilota elicopterele în siguranță și în mod eficient. Aceștia sunt responsabili de repararea și întreținerea acestor minuni ale tehnologiei, menținându-se în același timp la curent cu reglementările de siguranță și noile tehnologii.

Responsabilitati

Ce fac mecanicii de elicopter?

Un mecanic de elicopter trebuie, de obicei, să:

  • Realiza inspecții și întrețineri programate și neprogramate la toate elicopterele dintr-un hangar și să ia prompt măsurile necesare pentru a asigura funcționarea sigură și eficientă a aeronavei
  • respectarea reglementărilor impuse de autoritățile aeronautice relevante și a cerințelor privind datele tehnice ale companiei în timpul efectuării inspecțiilor, întreținerii și reparațiilor
  • Inspectați toate piesele elicopterului pentru a vedea dacă acestea sunt în stare de funcționare; identificați-le pe cele defecte care trebuie înlocuite sau reparate
  • Descoperiți erorile mecanice, tehnologice sau electrice utilizând proceduri de diagnosticare pentru a identifica cauzele; să anticipeze și să prevină eventualele probleme
  • Inspectați corpul principal, aripile și coada elicopterului pentru coroziune și distorsiuni și detectați fisurile invizibile folosind raze X sau echipamente de inspecție magnetică sau cu ultrasunete

    .

  • Utilizați instrumente, unelte, software și proceduri de diagnosticare adecvate și precise pentru a măsura performanța, a identifica defectele și a efectua reparații în timp util, reducând la minimum erorile și asigurând siguranța echipajului, a pasagerilor și a ambarcațiunii<
  • /p>
  • Interpretați datele de zbor și datele provenite de la echipamentele de testare, cum ar fi manometrele, pentru a diagnostica problemele de performanță, erorile de sistem și piesele care funcționează defectuos
  • Citiți manualele de întreținere și înțelegeți schemele electrice pentru a identifica procedurile de reparații
  • Curățați și inspectați elicopterele între zboruri; înlocuiți lichidele de transmisie, schimbați uleiul și filtrele de aer și curățați motorul pentru a vă asigura că aeronava este gata să zboare din nou

  • Reparați sau înlocuiți piesele defecte, inclusiv palele rotorului, aripile, frânele, sistemele electrice, cozile și alte componente ale motorului și ale aeronavei, cu ajutorul uneltelor manuale sau electrice
  • p>Reparați structura și învelișul aeronavei, care sunt alcătuite din diverse materiale, inclusiv metal, țesătură, lemn și materiale compozite
  • Asamblați comenzile electrice și cutiile de joncțiune; instalați software și panouri de instrumente; testați instrumentația electronică folosind testere de circuite, osciloscoape și voltmetre; reparați sau înlocuiți componentele defecte ale sistemului avionic
  • Colaborează cu alți profesioniști, cum ar fi electricieni autorizați, atunci când se ocupă de probleme care nu țin de competența lor

  • Sugerează dacă și când este necesar să înlocuiască piese de schimb, cum ar fi lamele rotorului, cozile și componentele motorului, sau să modifice procedurile și tehnicile de întreținere
  • Recomandați dacă anumite elicoptere ar trebui să fie retrase din uz, pe baza întreținerii, reparațiilor și timpilor de zbor anteriori
  • Comunicați cu piloții și echipajul în timpul zborurilor pentru a depista și rezolva prompt problemele de performanță ale elicopterului
  • /p>
  • Conduceți sesiuni de instruire pentru ca echipajul să efectueze singur mici lucrări de întreținere, în special dacă este vorba de personal al armatei care are de-a face cu elicoptere militare în situații de luptă
  • Inspectează și testează echipamentul la finalizarea lucrărilor; se asigură că elicopterul îndeplinește standardele de performanță în materie de eficiență și că este sigur pentru zbor
  • Menține registre detaliate ale aeronavei, rapoarte de reparații, înregistrări ale tuturor sarcinilor îndeplinite și date istorice

  • Comandați și testați piesele de schimb pentru a depista defectele și organizați retururile; cumpărați și stocați ulei, lubrifianți, lichid de transmisie și alte consumabile operaționale
  • Efectuați orice alte sarcini atribuite heliportului, inclusiv întreținerea magazinului și a altor zone de lucru
  • Pregătiți elicopterele pentru activitățile de dimineață și pentru ora de închidere

Mediu de lucru standard

Mecanicii de elicoptere lucrează adesea în hangare, stații de reparații, instalații militare sau pe aerodromuri și piste. De asemenea, corporațiile din domeniul petrolului și gazelor naturale îi pot angaja și detașa pe platformele petroliere offshore sau în alte locații îndepărtate, în funcție de necesități. Atelierele și hangarele pot fi cu temperatură controlată, dar aerodromurile vă expun la condiții meteorologice extreme. Majoritatea mecanicilor de elicoptere lucrează în apropierea aeroporturilor majore.

Nivelul ridicat de zgomot poate fi deranjant sau inconfortabil, iar condițiile de iluminare pot fi prea luminoase sau prea slabe, în funcție de activitatea desfășurată. Mecanicii de elicoptere trebuie să respecte normele de siguranță și să poarte echipament de protecție, cum ar fi pantofi de siguranță, ochelari, mănuși, protecție pentru auz, căști de protecție sau veste de salvare.

.


Program de lucru

Mecanicii de elicopter lucrează de obicei cu normă întreagă, în schimburi rotative de 8 ore, 40 de ore pe săptămână. De obicei, au un program de lucru stabilit, dar orele suplimentare și munca în weekend sunt frecvente, în special atunci când se respectă termene stricte.

.


Despre angajatori

Căutarea unui nou loc de muncă poate părea o provocare. În mod normal, veți lucra pe aeronave comerciale, private sau militare. Mecanicii de elicoptere își pot stimula căutarea unui loc de muncă cerând recomandări de la rețeaua lor, contactând direct companiile, utilizând platforme de căutare a locurilor de muncă, mergând la târguri de locuri de muncă și interesându-se la agențiile de recrutare a personalului.

Mecanicii de elicoptere sunt, în general, angajați de:

  • Forțele armate
  • Corporații de petrol și gaze
  • .Organizații private
  • Agenții guvernamentale
  • Sectorul turism și călătorii

.


Sindicalizare

Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi Asociația Internațională a Elicopterelor (HAI), sunt esențiale pentru mecanicii de elicoptere interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația lor. Calitatea de membru al uneia sau mai multor organizații adaugă valoare CV-ului dumneavoastră, consolidându-vă în același timp acreditările și calificările.


Provocari intalnite

Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi Asociația Internațională a Elicopterelor (HAI), sunt esențiale pentru mecanicii de elicoptere interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația lor. Calitatea de membru al uneia sau mai multor organizații adaugă valoare CV-ului dumneavoastră, consolidându-vă în același timp acreditările și calificările.


Tipul de experienta necesara

Care program academic sau de certificare pe care îl urmează un potențial mecanic de elicopter necesită de obicei o perioadă de experiență supravegheată, cum ar fi un stagiu.

Mecanicii de elicoptere aspiranți sunt de obicei umbriți și lucrează sub îndrumarea unor mecanici cu experiență atunci când urmăresc certificarea. Este posibil să auziți nenumărate povești de la profesioniști mai experimentați și să obțineți o experiență practică valoroasă atunci când aceștia reușesc să transforme incidente aparent de rutină în momente de învățare unice.

Un mecanic de elicopter are adesea nevoie de experiență în alte roluri de mecanic înainte de a se specializa în elicoptere. Faptul de a fi lucrat ca mecanic de aeronave sau șef de echipaj de elicopter vă ajută să vă croiți drum în domeniul întreținerii și reparațiilor de elicoptere.

Studiind dinamica elicopterelor, înțelegând piesele, tehnologia și progresele acestora, precum și intervievând sau urmărind la locul de muncă experți în inspecția și întreținerea elicopterelor vă va oferi un avantaj în domeniu și vă va dovedi angajamentul față de furnizorii de cursuri și potențialii angajatori.

Calificari si certificari recomandate

O diplomă de bacalaureat sau echivalentă, urmată de o pregătire riguroasă și de certificare, este de obicei cerința minimă pentru aspiranții la funcția de mecanic de elicopter.

Cu toate acestea, unii angajatori preferă ca candidații să aibă studii post-secundare, cum ar fi o diplomă sau o diplomă de asociat sau de licență în domeniul întreținerii aviației, mecanicii, tehnicii de aviație, avionicii, ingineriei, transporturilor sau într-un domeniu conex. Deoarece echipamentele, monitoarele, comenzile și sistemele devin sistematic tot mai digitale și computerizate, cursurile care se concentrează pe progresele tehnologice din domeniu, pe repararea și întreținerea computerelor vă pot crește șansele de angajare.

De asemenea, puteți urma cursuri de întreținere a aviației la anumite școli tehnice acreditate de autoritățile aeronautice naționale. Certificatele pe care le primiți pot fi, de asemenea, recunoscute ca alternative la cerințele obligatorii de experiență.

Tehnicienii de aviație, care întrețin controale, sisteme și instrumente electronice complexe la bordul aeronavelor, trebuie de obicei să obțină o diplomă de asociat, specializată în instrumente de zbor pentru aviație sau în repararea calculatoarelor.

Cursurile de matematică, fizică, inginerie chimică, electronică, informatică și desen mecanic de la școală sau facultate vă ajută să înțelegeți operațiunile aeronautice, depanarea și efectuarea de reparații la aeronave.

.


Certificari & Diplome

Certificarea este obligatorie pentru mecanicii de elicoptere și le poate permite să lucreze independent, fără supravegherea unui expert. Autoritățile aeronautice permit, de obicei, doar candidaților certificați să își demonstreze competența în domeniul tehnic și mecanic înainte de a putea efectua reparații și întreținerea elicopterelor.

Când este obținută de la o organizație obiectivă și reputată, certificarea vă poate ajuta să vă evidențiați pe o piață a muncii competitivă, poate aduce un spor salarial semnificativ de până la 18 la sută, vă poate crește șansele de avansare și vă poate permite să deveniți consultant independent. Programele de certificare de succes protejează bunăstarea publică prin încorporarea unui Cod de etică.

În timp ce cerințele specifice pot varia în funcție de legislația locală, pentru a fi certificat ca mecanic de elicopter este adesea necesar să aveți o certificare anterioară ca mecanic. În plus, trebuie să finalizați un program de formare adecvat, specific pentru întreținerea elicopterelor și să treceți un examen oral, scris și practic pentru a demonstra abilitățile necesare. Alte condiții prealabile pentru certificare includ vârsta de cel puțin 18 ani, o anumită experiență și cunoștințele lingvistice necesare. Anumite programe din cadrul școlilor autorizate de tehnicieni de întreținere a aeronavelor pot înlocui experiența.

Puteți deține o certificare ca mecanic de structură care se ocupă de caroseria aeronavelor sau puteți fi un mecanic de motoare certificat pentru a se ocupa de lucrări la motoare. Cu toate acestea, angajatorii pot prefera candidații certificați atât pentru lucrări de caroserie, cât și pentru lucrări la motoare.

Certificarea corespunzătoare de operator de radiotelefonie este de obicei obligatorie pentru tehnicienii de avionică care se ocupă de echipamentele de comunicații. Aceștia pot primi o certificare de la o stație de reparații pentru o sarcină specifică sau pot deține o calificare de aeronavă pentru a lucra la instrumente electronice la bordul aeronavelor.

Mecanicii care doresc să poată revizui și aproba reparațiile și modificările majore trebuie să obțină autorizația de inspecție relevantă, cu condiția să îndeplinească criteriile stabilite.

Trebuie să vă păstrați certificarea valabilă prin îndeplinirea cerințelor prescrise, cum ar fi efectuarea de reparații sau întreținere a elicopterelor în perioada specificată și recentă sau cursuri relevante la școală, la locul de muncă sau la producătorii de aeronave.

.

Traseul acestei cariere

Performanța, experiența și dobândirea de calificări profesionale determină evoluția în carieră. Angajații cu un nivel constant de performanță ridicat pot fi eligibili pentru promovare la fiecare doi-trei ani.

Pe măsură ce mecanicii de elicoptere dobândesc experiență, aceștia pot avansa în roluri mai avansate, cum ar fi mecanic principal, inspector principal sau supervizor de atelier. Oportunitățile de avansare în carieră sunt mai ușor de obținut pentru mecanicii de elicoptere cu suficientă experiență în supraveghere, întreținere și reparații. Cu o certificare specializată, cum ar fi o autorizație de inspecție, puteți deveni chiar examinator sau inspector pentru autoritățile aeronautice naționale.

Mecanicii seniori tind, de asemenea, să fie responsabili de formarea noilor angajați și de efectuarea și supravegherea reparațiilor complexe.

Specializarea în anumite funcții, echipamente sau tehnologii oferă, de asemenea, mecanicilor de elicoptere o șansă valoroasă de avansare în carieră. Unele agenții militare utilizează elicoptere complexe și avansate. Urmarea unei formări pentru a vă specializa în astfel de aeronave vă poate lărgi substanțial domeniul de lucru.


Perspective de viitor

Candidații cu experiența necesară și certificare specializată și cei care sunt la curent cu ultimele tendințe în domeniul tehnologiei elicopterelor au cele mai bune perspective de angajare.

Dezvoltare profesionala

Candidații cu experiența necesară și certificare specializată și cei care sunt la curent cu ultimele tendințe în domeniul tehnologiei elicopterelor au cele mai bune perspective de angajare.

Extra informatii

Cum diferă un elicopter de un avion (sau de un balon)?

Un elicopter este mai greu decât aerul, spre deosebire de un balon, și zboară cu ajutorul unui motor. Cu toate acestea, el are aripi care se mișcă, spre deosebire de un avion. Aripile rotative sau învârtitoare ale unui elicopter, numite pale, îi permit acestuia să zboare și să efectueze alte acțiuni pe care un avion nu le poate efectua.

De exemplu, un elicopter nu rulează pe o pistă cu viteză mare pentru a decola și nici nu trebuie să se întreacă în aer pentru a avea portanță. În schimb, se poate deplasa direct în sus sau în jos și poate decola și ateriza fără o pistă. Un elicopter poate, de asemenea, să se întoarcă în aer, să zboare cu spatele sau în lateral sau chiar să plutească într-un loc. Caracteristicile sale îl fac să fie transportul ideal pentru aterizări și decolări de urgență în locuri fără pistă. Un elicopter poate prelua persoane cu urgențe medicale și ateriza deasupra unui spital, chiar și într-o zonă mică.

Cum funcționează elicopterele?

Obiectele trebuie să aibă „portanță” sau o forță ascendentă, generată de obicei de aripi, pentru a putea zbura. Mecanismul de zbor se bazează pe principiul Bernoulli, conform căruia există o relație inversă între viteza și presiunea aerului. Cu cât viteza este mai mare, cu atât presiunea este mai mică și viceversa. Forma profilată a aripilor înseamnă că acestea sunt curbate în partea superioară și mai plate în partea inferioară, ceea ce face ca aerul să curgă mai repede deasupra decât dedesubt, scăzând astfel presiunea aerului deasupra aripii. Aspirația care se produce face ca aripa să se ridice. Un avion trebuie să zboare atât de repede încât aerul care se deplasează deasupra aripilor sale să îi asigure portanța necesară pentru a zbura. Cu toate acestea, în cazul unui elicopter, palele rotorului sunt cele care acționează ca aripi și creează portanță prin rotire.

Utilizările diverse ale elicopterelor

Elicopterele sunt utilizate cel mai mult în munca aeriană, cum ar fi stingerea incendiilor de pădure, monitorizarea liniilor electrice, topografie, inventarierea faunei sălbatice, aplicarea de fungicide pe culturi și chiar și pășunatul animalelor. Companiile folosesc elicopterele pentru a-și transporta personalul la șantierele de lucru, cum ar fi platformele de foraj marin. De asemenea, acestea sunt folosite pentru vizitarea obiectivelor turistice de către turiști și pentru colectarea de imagini exacte și în direct de către jurnaliști. Elicopterele sunt, de asemenea, utile în producția de filme și în monitorizarea traficului.

Cu toate acestea, unele dintre cele mai importante domenii în care poliția, forțele armate și operațiunile gărzii de coastă folosesc elicopterele sunt misiunile de căutare și salvare și securitatea. Elicopterele facilitează salvările medicale prin intermediul ambulanțelor aeriene și salvările pe mare pentru locuitorii și turiștii din orice zonă. Ele ajută la parașutarea pe calea aerului a medicamentelor, a alimentelor și a altor produse esențiale pentru supraviețuire în zonele îndepărtate și a celor afectați de diverse crize. Forțele armate le folosesc pentru a transporta trupe, a livra materiale și a cerceta locații. Poliția le folosește pentru a-și întări urmăririle.

Piese și sisteme de care se ocupă mecanicii de elicoptere

Datorită complexității unui elicopter, există mai multe piese și sisteme pe care mecanicii de elicoptere le inspectează, le întrețin, le repară sau le înlocuiesc în funcție de necesități.

  • Turbina, sistemul de combustibil și sistemul electronic care face să funcționeze motorul

  • Rotorul și mecanismul giroscopic de care este atașat și alte componente ale sistemului rotoric

  • .li>

    Corpul elicopterului sau fuselajul, care include geamurile, luminile și alte elemente exterioare

  • Lumini de marcare luminoase și lumini de avertizare intermitente, care alcătuiesc sistemul complex de iluminare

  • .

  • Motoarele ștergătoarelor de parbriz și sistemele de comunicare de la bord

  • Trenul de aterizare retractabil, dacă este utilizat, și anvelopele

  • Sistemele hidraulice, de la componentele de înclinare a rotorului până la rotorul de coadă spate

  • Sistemele hidraulice, de la componentele de înclinare a rotorului până la rotorul de coadă spate

  • Sistemele radio și electronice, precum și comenzile mașinii

  • Sistemele de armament, sistemele de țintire și radarul de la bordul aeronavelor militare

Când se efectuează întreținerea?

Întreținerea urmează, de obicei, un program bazat pe un singur factor sau pe o combinație de mai mulți, cum ar fi orele sau cursele efectuate și timpul scurs de la ultima inspecție. Întreținerea și inspecția se efectuează de obicei între zboruri pentru a asigura siguranța echipajului și a aeronavei. De asemenea, întreținerea poate fi efectuată pentru a rezolva probleme specifice pe care mecanicii și producătorii le pot identifica.

Clasificări și clase FAA

În SUA, FAA (Federal Aviation Administration) utilizează sistemul de clasificări pentru a clasifica componentele aeronavelor. Calificările includ: celulă, grup motopropulsor, elice, radio, instrumente și accesorii, fiecare calificare fiind subdivizată în clase pentru categorii specifice de componente.

Cine lucrează pe elicoptere?

Există mai multe profesii care implică lucrul cu diferite tipuri de aeronave, inclusiv elicoptere. În calitate de mecanic de elicoptere, cel mai probabil veți lucra îndeaproape cu alți profesioniști sau vă veți perfecționa și veți obține certificarea pentru a deveni chiar dumneavoastră unul dintre acești profesioniști.

Mecanici de aeronavă (A&P)

Mecanicii A&P pot repara și întreține în mod independent majoritatea pieselor unei aeronave, inclusiv motoarele, trenul de aterizare, frânele și sistemul de aer condiționat. Aceștia sunt mecanici generaliști certificați care pot avea nevoie de formare suplimentară pentru a efectua sarcini mai specializate.

Tehnicieni de avionică

Tehnicienii de avionică lucrează la instrumentarul electronic al aeronavei, inclusiv la dispozitivele de comunicații radio, sistemele radar și ajutoarele de navigație. Din ce în ce mai mult timp este dedicat actualizării, reparării și întreținerii acestor sisteme informatice, pe măsură ce crește utilizarea tehnologiei digitale de zbor. Tehnicienii avionici pot avea nevoie de certificări și licențe specifice pentru a lucra.

Mecanici autorizați de inspecție (IA)
Mecanicii IA au, în general, un set mai larg de competențe pentru lucrări tehnice decât alt personal de întreținere. Acești profesioniști sunt adesea certificați pentru a lucra atât cu celulele aeronavelor, cât și cu grupurile motopropulsoare. Aceștia inspectează elicopterele și le pot repune în funcțiune după reparații majore. De asemenea, ei efectuează de obicei inspecții anuale complete.

Reprezentanții desemnați pentru navigabilitate (DAR)

Reprezentanții desemnați pentru navigabilitate au sarcina de a inspecta și testa aeronavele pentru a determina navigabilitatea acestora și de a elibera certificate corespunzătoare, obligatorii pentru ca orice aeronavă să poată zbura. Vă puteți specializa ca DAR de fabricație sau de întreținere.

Potențialele avantaje și dezavantaje ale lucrului liber-profesionist față de angajarea cu normă întreagă

Mecanicii de elicoptere liber-profesioniști au programe de lucru și locații mai flexibile. Ei au proprietatea deplină a afacerii și își pot selecta proiectele și clienții. Își oferă serviciile persoanelor fizice și întreprinderilor care nu au mecanici interni. Cu toate acestea, ei se confruntă cu o muncă și un flux de numerar inconsecvent, ceea ce înseamnă mai multă responsabilitate, efort și risc.

Pe de altă parte, un mecanic de elicopter cu normă întreagă are beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Ei au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și de încredere și îndrumare din partea șefilor lor. Cu toate acestea, ei pot experimenta plictiseala din cauza lipsei de flexibilitate, de proprietate și de varietate.

Când vă decideți între a lucra ca liber profesionist sau a fi angajat cu normă întreagă, luați în considerare avantajele și dezavantajele pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru dumneavoastră.

In concluzie

Cum diferă un elicopter de un avion (sau de un balon)?

Un elicopter este mai greu decât aerul, spre deosebire de un balon, și zboară cu ajutorul unui motor. Cu toate acestea, el are aripi care se mișcă, spre deosebire de un avion. Aripile rotative sau învârtitoare ale unui elicopter, numite pale, îi permit acestuia să zboare și să efectueze alte acțiuni pe care un avion nu le poate efectua.

De exemplu, un elicopter nu rulează pe o pistă cu viteză mare pentru a decola și nici nu trebuie să se întreacă în aer pentru a avea portanță. În schimb, se poate deplasa direct în sus sau în jos și poate decola și ateriza fără o pistă. Un elicopter poate, de asemenea, să se întoarcă în aer, să zboare cu spatele sau în lateral sau chiar să plutească într-un loc. Caracteristicile sale îl fac să fie transportul ideal pentru aterizări și decolări de urgență în locuri fără pistă. Un elicopter poate prelua persoane cu urgențe medicale și ateriza deasupra unui spital, chiar și într-o zonă mică.

Cum funcționează elicopterele?

Obiectele trebuie să aibă „portanță” sau o forță ascendentă, generată de obicei de aripi, pentru a putea zbura. Mecanismul de zbor se bazează pe principiul Bernoulli, conform căruia există o relație inversă între viteza și presiunea aerului. Cu cât viteza este mai mare, cu atât presiunea este mai mică și viceversa. Forma profilată a aripilor înseamnă că acestea sunt curbate în partea superioară și mai plate în partea inferioară, ceea ce face ca aerul să curgă mai repede deasupra decât dedesubt, scăzând astfel presiunea aerului deasupra aripii. Aspirația care se produce face ca aripa să se ridice. Un avion trebuie să zboare atât de repede încât aerul care se deplasează deasupra aripilor sale să îi asigure portanța necesară pentru a zbura. Cu toate acestea, în cazul unui elicopter, palele rotorului sunt cele care acționează ca aripi și creează portanță prin rotire.

Utilizările diverse ale elicopterelor

Elicopterele sunt utilizate cel mai mult în munca aeriană, cum ar fi stingerea incendiilor de pădure, monitorizarea liniilor electrice, topografie, inventarierea faunei sălbatice, aplicarea de fungicide pe culturi și chiar și pășunatul animalelor. Companiile folosesc elicopterele pentru a-și transporta personalul la șantierele de lucru, cum ar fi platformele de foraj marin. De asemenea, acestea sunt folosite pentru vizitarea obiectivelor turistice de către turiști și pentru colectarea de imagini exacte și în direct de către jurnaliști. Elicopterele sunt, de asemenea, utile în producția de filme și în monitorizarea traficului.

Cu toate acestea, unele dintre cele mai importante domenii în care poliția, forțele armate și operațiunile gărzii de coastă folosesc elicopterele sunt misiunile de căutare și salvare și securitatea. Elicopterele facilitează salvările medicale prin intermediul ambulanțelor aeriene și salvările pe mare pentru locuitorii și turiștii din orice zonă. Ele ajută la parașutarea pe calea aerului a medicamentelor, a alimentelor și a altor produse esențiale pentru supraviețuire în zonele îndepărtate și a celor afectați de diverse crize. Forțele armate le folosesc pentru a transporta trupe, a livra materiale și a cerceta locații. Poliția le folosește pentru a-și întări urmăririle.

Piese și sisteme de care se ocupă mecanicii de elicoptere

Datorită complexității unui elicopter, există mai multe piese și sisteme pe care mecanicii de elicoptere le inspectează, le întrețin, le repară sau le înlocuiesc în funcție de necesități.

  • Turbina, sistemul de combustibil și sistemul electronic care face să funcționeze motorul

  • Rotorul și mecanismul giroscopic de care este atașat și alte componente ale sistemului rotoric

  • .li>

    Corpul elicopterului sau fuselajul, care include geamurile, luminile și alte elemente exterioare

  • Lumini de marcare luminoase și lumini de avertizare intermitente, care alcătuiesc sistemul complex de iluminare

  • .

  • Motoarele ștergătoarelor de parbriz și sistemele de comunicare de la bord

  • Trenul de aterizare retractabil, dacă este utilizat, și anvelopele

  • Sistemele hidraulice, de la componentele de înclinare a rotorului până la rotorul de coadă spate

  • Sistemele hidraulice, de la componentele de înclinare a rotorului până la rotorul de coadă spate

  • Sistemele radio și electronice, precum și comenzile mașinii

  • Sistemele de armament, sistemele de țintire și radarul de la bordul aeronavelor militare

Când se efectuează întreținerea?

Întreținerea urmează, de obicei, un program bazat pe un singur factor sau pe o combinație de mai mulți, cum ar fi orele sau cursele efectuate și timpul scurs de la ultima inspecție. Întreținerea și inspecția se efectuează de obicei între zboruri pentru a asigura siguranța echipajului și a aeronavei. De asemenea, întreținerea poate fi efectuată pentru a rezolva probleme specifice pe care mecanicii și producătorii le pot identifica.

Clasificări și clase FAA

În SUA, FAA (Federal Aviation Administration) utilizează sistemul de clasificări pentru a clasifica componentele aeronavelor. Calificările includ: celulă, grup motopropulsor, elice, radio, instrumente și accesorii, fiecare calificare fiind subdivizată în clase pentru categorii specifice de componente.

Cine lucrează pe elicoptere?

Există mai multe profesii care implică lucrul cu diferite tipuri de aeronave, inclusiv elicoptere. În calitate de mecanic de elicoptere, cel mai probabil veți lucra îndeaproape cu alți profesioniști sau vă veți perfecționa și veți obține certificarea pentru a deveni chiar dumneavoastră unul dintre acești profesioniști.

Mecanici de aeronavă (A&P)

Mecanicii A&P pot repara și întreține în mod independent majoritatea pieselor unei aeronave, inclusiv motoarele, trenul de aterizare, frânele și sistemul de aer condiționat. Aceștia sunt mecanici generaliști certificați care pot avea nevoie de formare suplimentară pentru a efectua sarcini mai specializate.

Tehnicieni de avionică

Tehnicienii de avionică lucrează la instrumentarul electronic al aeronavei, inclusiv la dispozitivele de comunicații radio, sistemele radar și ajutoarele de navigație. Din ce în ce mai mult timp este dedicat actualizării, reparării și întreținerii acestor sisteme informatice, pe măsură ce crește utilizarea tehnologiei digitale de zbor. Tehnicienii avionici pot avea nevoie de certificări și licențe specifice pentru a lucra.

Mecanici autorizați de inspecție (IA)
Mecanicii IA au, în general, un set mai larg de competențe pentru lucrări tehnice decât alt personal de întreținere. Acești profesioniști sunt adesea certificați pentru a lucra atât cu celulele aeronavelor, cât și cu grupurile motopropulsoare. Aceștia inspectează elicopterele și le pot repune în funcțiune după reparații majore. De asemenea, ei efectuează de obicei inspecții anuale complete.

Reprezentanții desemnați pentru navigabilitate (DAR)

Reprezentanții desemnați pentru navigabilitate au sarcina de a inspecta și testa aeronavele pentru a determina navigabilitatea acestora și de a elibera certificate corespunzătoare, obligatorii pentru ca orice aeronavă să poată zbura. Vă puteți specializa ca DAR de fabricație sau de întreținere.

Potențialele avantaje și dezavantaje ale lucrului liber-profesionist față de angajarea cu normă întreagă

Mecanicii de elicoptere liber-profesioniști au programe de lucru și locații mai flexibile. Ei au proprietatea deplină a afacerii și își pot selecta proiectele și clienții. Își oferă serviciile persoanelor fizice și întreprinderilor care nu au mecanici interni. Cu toate acestea, ei se confruntă cu o muncă și un flux de numerar inconsecvent, ceea ce înseamnă mai multă responsabilitate, efort și risc.

Pe de altă parte, un mecanic de elicopter cu normă întreagă are beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Ei au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și de încredere și îndrumare din partea șefilor lor. Cu toate acestea, ei pot experimenta plictiseala din cauza lipsei de flexibilitate, de proprietate și de varietate.

Când vă decideți între a lucra ca liber profesionist sau a fi angajat cu normă întreagă, luați în considerare avantajele și dezavantajele pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru dumneavoastră.

Sfat?

Asigurați-vă că stabiliți și urmați un program de întreținere de rutină pentru a preveni uzura elicopterelor sau identificați și abordați-le la timp. Verificați bujiile, furtunurile și fitingurile pentru a vedea dacă funcționează bine sau dacă trebuie înlocuite sau reparate.

Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

Dureaza 2 minute. Complet gratuit.