Cum diferă un elicopter de un avion (sau de un balon)?
Un elicopter este mai greu decât aerul, spre deosebire de un balon, și zboară cu ajutorul unui motor. Cu toate acestea, el are aripi care se mișcă, spre deosebire de un avion. Aripile rotative sau învârtitoare ale unui elicopter, numite pale, îi permit acestuia să zboare și să efectueze alte acțiuni pe care un avion nu le poate efectua.
De exemplu, un elicopter nu rulează pe o pistă cu viteză mare pentru a decola și nici nu trebuie să se întreacă în aer pentru a avea portanță. În schimb, se poate deplasa direct în sus sau în jos și poate decola și ateriza fără o pistă. Un elicopter poate, de asemenea, să se întoarcă în aer, să zboare cu spatele sau în lateral sau chiar să plutească într-un loc. Caracteristicile sale îl fac să fie transportul ideal pentru aterizări și decolări de urgență în locuri fără pistă. Un elicopter poate prelua persoane cu urgențe medicale și ateriza deasupra unui spital, chiar și într-o zonă mică.
Cum funcționează elicopterele?
Obiectele trebuie să aibă „portanță” sau o forță ascendentă, generată de obicei de aripi, pentru a putea zbura. Mecanismul de zbor se bazează pe principiul Bernoulli, conform căruia există o relație inversă între viteza și presiunea aerului. Cu cât viteza este mai mare, cu atât presiunea este mai mică și viceversa. Forma profilată a aripilor înseamnă că acestea sunt curbate în partea superioară și mai plate în partea inferioară, ceea ce face ca aerul să curgă mai repede deasupra decât dedesubt, scăzând astfel presiunea aerului deasupra aripii. Aspirația care se produce face ca aripa să se ridice. Un avion trebuie să zboare atât de repede încât aerul care se deplasează deasupra aripilor sale să îi asigure portanța necesară pentru a zbura. Cu toate acestea, în cazul unui elicopter, palele rotorului sunt cele care acționează ca aripi și creează portanță prin rotire.
Utilizările diverse ale elicopterelor
Elicopterele sunt utilizate cel mai mult în munca aeriană, cum ar fi stingerea incendiilor de pădure, monitorizarea liniilor electrice, topografie, inventarierea faunei sălbatice, aplicarea de fungicide pe culturi și chiar și pășunatul animalelor. Companiile folosesc elicopterele pentru a-și transporta personalul la șantierele de lucru, cum ar fi platformele de foraj marin. De asemenea, acestea sunt folosite pentru vizitarea obiectivelor turistice de către turiști și pentru colectarea de imagini exacte și în direct de către jurnaliști. Elicopterele sunt, de asemenea, utile în producția de filme și în monitorizarea traficului.
Cu toate acestea, unele dintre cele mai importante domenii în care poliția, forțele armate și operațiunile gărzii de coastă folosesc elicopterele sunt misiunile de căutare și salvare și securitatea. Elicopterele facilitează salvările medicale prin intermediul ambulanțelor aeriene și salvările pe mare pentru locuitorii și turiștii din orice zonă. Ele ajută la parașutarea pe calea aerului a medicamentelor, a alimentelor și a altor produse esențiale pentru supraviețuire în zonele îndepărtate și a celor afectați de diverse crize. Forțele armate le folosesc pentru a transporta trupe, a livra materiale și a cerceta locații. Poliția le folosește pentru a-și întări urmăririle.
Piese și sisteme de care se ocupă mecanicii de elicoptere
Datorită complexității unui elicopter, există mai multe piese și sisteme pe care mecanicii de elicoptere le inspectează, le întrețin, le repară sau le înlocuiesc în funcție de necesități.
-
-
Turbina, sistemul de combustibil și sistemul electronic care face să funcționeze motorul
-
-
Rotorul și mecanismul giroscopic de care este atașat și alte componente ale sistemului rotoric
-
- .li>
Corpul elicopterului sau fuselajul, care include geamurile, luminile și alte elemente exterioare
-
-
Lumini de marcare luminoase și lumini de avertizare intermitente, care alcătuiesc sistemul complex de iluminare
.
-
Motoarele ștergătoarelor de parbriz și sistemele de comunicare de la bord
-
Trenul de aterizare retractabil, dacă este utilizat, și anvelopele
-
-
Sistemele hidraulice, de la componentele de înclinare a rotorului până la rotorul de coadă spate
-
Sistemele hidraulice, de la componentele de înclinare a rotorului până la rotorul de coadă spate
-
-
Sistemele radio și electronice, precum și comenzile mașinii
-
-
Sistemele de armament, sistemele de țintire și radarul de la bordul aeronavelor militare
Când se efectuează întreținerea?
Întreținerea urmează, de obicei, un program bazat pe un singur factor sau pe o combinație de mai mulți, cum ar fi orele sau cursele efectuate și timpul scurs de la ultima inspecție. Întreținerea și inspecția se efectuează de obicei între zboruri pentru a asigura siguranța echipajului și a aeronavei. De asemenea, întreținerea poate fi efectuată pentru a rezolva probleme specifice pe care mecanicii și producătorii le pot identifica.
Clasificări și clase FAA
În SUA, FAA (Federal Aviation Administration) utilizează sistemul de clasificări pentru a clasifica componentele aeronavelor. Calificările includ: celulă, grup motopropulsor, elice, radio, instrumente și accesorii, fiecare calificare fiind subdivizată în clase pentru categorii specifice de componente.
Cine lucrează pe elicoptere?
Există mai multe profesii care implică lucrul cu diferite tipuri de aeronave, inclusiv elicoptere. În calitate de mecanic de elicoptere, cel mai probabil veți lucra îndeaproape cu alți profesioniști sau vă veți perfecționa și veți obține certificarea pentru a deveni chiar dumneavoastră unul dintre acești profesioniști.
Mecanici de aeronavă (A&P)
Mecanicii A&P pot repara și întreține în mod independent majoritatea pieselor unei aeronave, inclusiv motoarele, trenul de aterizare, frânele și sistemul de aer condiționat. Aceștia sunt mecanici generaliști certificați care pot avea nevoie de formare suplimentară pentru a efectua sarcini mai specializate.
Tehnicieni de avionică
Tehnicienii de avionică lucrează la instrumentarul electronic al aeronavei, inclusiv la dispozitivele de comunicații radio, sistemele radar și ajutoarele de navigație. Din ce în ce mai mult timp este dedicat actualizării, reparării și întreținerii acestor sisteme informatice, pe măsură ce crește utilizarea tehnologiei digitale de zbor. Tehnicienii avionici pot avea nevoie de certificări și licențe specifice pentru a lucra.
Mecanici autorizați de inspecție (IA)
Mecanicii IA au, în general, un set mai larg de competențe pentru lucrări tehnice decât alt personal de întreținere. Acești profesioniști sunt adesea certificați pentru a lucra atât cu celulele aeronavelor, cât și cu grupurile motopropulsoare. Aceștia inspectează elicopterele și le pot repune în funcțiune după reparații majore. De asemenea, ei efectuează de obicei inspecții anuale complete.
Reprezentanții desemnați pentru navigabilitate (DAR)
Reprezentanții desemnați pentru navigabilitate au sarcina de a inspecta și testa aeronavele pentru a determina navigabilitatea acestora și de a elibera certificate corespunzătoare, obligatorii pentru ca orice aeronavă să poată zbura. Vă puteți specializa ca DAR de fabricație sau de întreținere.
Potențialele avantaje și dezavantaje ale lucrului liber-profesionist față de angajarea cu normă întreagă
Mecanicii de elicoptere liber-profesioniști au programe de lucru și locații mai flexibile. Ei au proprietatea deplină a afacerii și își pot selecta proiectele și clienții. Își oferă serviciile persoanelor fizice și întreprinderilor care nu au mecanici interni. Cu toate acestea, ei se confruntă cu o muncă și un flux de numerar inconsecvent, ceea ce înseamnă mai multă responsabilitate, efort și risc.
Pe de altă parte, un mecanic de elicopter cu normă întreagă are beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Ei au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și de încredere și îndrumare din partea șefilor lor. Cu toate acestea, ei pot experimenta plictiseala din cauza lipsei de flexibilitate, de proprietate și de varietate.
Când vă decideți între a lucra ca liber profesionist sau a fi angajat cu normă întreagă, luați în considerare avantajele și dezavantajele pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru dumneavoastră.
Sfat?
Asigurați-vă că stabiliți și urmați un program de întreținere de rutină pentru a preveni uzura elicopterelor sau identificați și abordați-le la timp. Verificați bujiile, furtunurile și fitingurile pentru a vedea dacă funcționează bine sau dacă trebuie înlocuite sau reparate.