Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Mecanic și tehnician de întreținere a aeronavelor

Aircraft Mechanics and Service Technicians are unseen heroes of the aviation industry since they ensure that we reach our destination safely. They inspect, test, diagnose, repair and replace aircraft parts and components that are faulty, malfunctioning, or display signs of wear. They understand and love aeroplanes and know these highly intricate machines like the back of their hands.

Citeste mai mult
Denumiri alternative
  • Tehnician de întreținere aeronave
  • Tehnician de întreținere aeronave
  • Tehnician de întreținere aeronave
  • Tehnician de service aeronave
  • Tehnician de service aeronave
  • Mecanic de elicoptere
Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariile pentru Mecanic și tehnician de întreținere a aeronavelor in afara Romaniei
USA
$66.680 An ~ $5.557 luna
UK
£36.611 An ~ £3.051 luna

Esti interesat de o cariera ca Mecanic și tehnician de întreținere a aeronavelor?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Mecanic și tehnician de întreținere a aeronavelor este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

Exploreaza cariera de Mecanic și tehnician de întreținere a aeronavelor

Mecanicii de aeronave și tehnicienii de service sunt eroii nevăzuți ai industriei aviatice, deoarece ei se asigură că ajungem la destinație în siguranță. Aceștia inspectează, testează, diagnostichează, repară și înlocuiesc piesele și componentele aeronavelor care sunt defecte, nu funcționează bine sau prezintă semne de uzură. Aceștia înțeleg și iubesc avioanele și cunosc aceste mașini extrem de complexe ca pe propria piele.

Responsabilitati

Ce fac mecanicii de aeronave și tehnicienii de service?

Un mecanic de aeronave și tehnician de service ar trebui, de obicei, să:

  • Menținerea avioanelor în condiții optime de funcționare prin efectuarea de lucrări de întreținere, reparații și inspecții programate și preventive sau neprogramate, pentru a asigura fiabilitatea pieselor și sistemelor și siguranța zborurilor
  • .

  • Să respectați reglementările detaliate stabilite de autoritățile aeronautice relevante
  • Realizați inspecții regulate și programate ale cadrului și pieselor aeronavei pentru a depista defectele și a diagnostica problemele mecanice și electrice, utilizând manometre și alte instrumente de diagnosticare<
  • /li>
  • Interpretați datele testelor de zbor pentru a depista defecte, defecțiuni și probleme de performanță
  • Măsurați uzura pieselor și componentelor cu ajutorul unor instrumente specializate și precise
  • Testați instrumentele electronice cu ajutorul osciloscoapelor, al testerilor de circuite și al voltmetrelor
  • Realizați lucrări de întreținere, reparații și înlocuiri de piese de aeronavă, inclusiv frâne, aripi, sisteme electrice și alte componente, utilizând unelte manuale sau electrice
  • /li>
  • Examinați, reglați, reparați sau revedeți motoare și ansambluri de aeronave, cum ar fi sistemele hidraulice și pneumatice
  • Utilizați raze X sau echipamente de inspecție magnetică sau cu ultrasunete pentru a detecta fisuri invizibile pe exteriorul unui avion; inspectați corpul principal, aripile și coada aeronavei pentru a detecta coroziunea, fisurile și deformările; reparați metalul, lemnul, țesătura sau materialele compozite ale fuselajului și ale învelișului aeronavei
  • Inspectați lucrările finalizate pentru a vă asigura că funcționează eficient, respectând standardele de performanță
  • /li>
  • Înțelegeți și urmați planuri, diagrame și specificații pentru a instala, dezvolta sau opera echipamente sau piese
  • Ordonați, asamblați și instalați componente, cum ar fi comenzi electrice, cutii de joncțiune, panouri de instrumente și software<
  • /li>
  • Raportează problemele și ține evidența înregistrărilor privind lucrările de întreținere și reparații
  • Citesc și se mențin la curent cu informațiile tehnice, manualele de reparații și cele mai recente reglementări

Mediu de lucru standard

Mecanicii și tehnicienii de întreținere a aeronavelor lucrează în aeroporturi importante sau în apropierea acestora, în hangare, stații de reparații sau aerodromuri. În unele cazuri, aceștia pot lucra în ateliere cu climă controlată. De obicei, însă, ei lucrează în apropierea avioanelor și în medii cu vânt care pot fi, de asemenea, zgomotoase din cauza motoarelor aeronavelor. Mecanicii și tehnicienii civili angajați de forțele armate lucrează în instalații și baze militare. Mecanicii și tehnicienii de întreținere a aeronavelor folosesc adesea scări, stivuitoare și alte echipamente pentru a ajunge la piesele aeronavelor. Ei au nevoie de dexteritate manuală și a degetelor pentru munca de precizie. Pentru a se proteja împotriva rănilor și a zgomotelor puternice, lucrătorii poartă echipamente de protecție, cum ar fi echipamentul de protecție a urechilor și ochelarii, și poartă veste de culori vii pentru a fi vizibili în jurul aeronavelor.


Program de lucru

Mecanicii de aeronave și tehnicienii de service lucrează în principal cu normă întreagă în ture de 8 ore, de obicei prin rotație, dar pot fi necesare ore suplimentare. Cu toate acestea, programul lor poate fi neregulat și pot lucra în timpul nopților, în weekenduri și în zilele de sărbătoare. În timp ce mecanicii de aeronave și tehnicienii de service au o muncă programată, este posibil să fie nevoiți să lucreze și în caz de urgență.


Despre angajatori

Căutarea unui nou loc de muncă poate părea o provocare. Mecanicii și tehnicienii de întreținere a aeronavelor își pot stimula căutarea unui loc de muncă cerând recomandări rețelei lor, contactând direct companiile, folosind platforme de căutare a locurilor de muncă, mergând la târguri de locuri de muncă, valorificând social media și interesându-se la agențiile de recrutare a personalului.

Mecanici de aeronave și tehnicieni de service sunt, în general, angajați de:

  • Fabricanți de produse și piese aerospațiale
  • Companii aeriene
  • Aeroporturi și hub-uri
  • Guvernament
  • Companii private
  • Militare
  • .

  • Servicii profesionale, științifice și tehnice
  • Transport aerian regulat
  • Transport aerian neregular
  • Activități de sprijin pentru companiile de transport aerian
  • .

    Sindicalizare

    Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi Asociația Profesională de Mentenanță Aeronautică, sunt esențiale pentru cei care urmăresc dezvoltarea profesională sau pentru a se conecta cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe adaugă valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările

    .


    Provocari intalnite

    Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi Asociația Profesională de Mentenanță Aeronautică, sunt esențiale pentru cei care urmăresc dezvoltarea profesională sau pentru a se conecta cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe adaugă valoare CV-ului dvs. în timp ce vă consolidează acreditările și calificările

    .


Tipul de experienta necesara

Potențialii mecanici și tehnicieni de service pentru aeronave necesită de obicei o perioadă de experiență sub supraveghere, cum ar fi un stagiu, spre care vă puteți îndrepta direct după liceu. Pentru a petrece timp sub supraveghere, trebuie să aveți peste 18 ani, iar pentru a primi certificarea care vă va permite să urmați această carieră, trebuie să completați cel puțin 30 de luni de formare la locul de muncă.

Experiența militară vă califică pentru a intra în acest domeniu, la fel ca și o calificare de la o școală de meserii autorizată.

Ca în orice carieră, citirea cât mai multor informații despre această profesie și intervievarea celor care lucrează ca mecanici și tehnicieni de întreținere a aeronavelor sunt alte modalități importante de a vă explora interesul.

Calificari si certificari recomandate

În mod obișnuit, mecanicii și tehnicienii de întreținere a aeronavelor obțin diplome de asociat sau certificate în inginerie aerospațială de la programe aprobate de autoritatea aeronautică relevantă.

Prin intermediul cursurilor de 18 până la 24 de luni, aceștia învață despre instrumentele și echipamentele pe care le vor folosi la locul de muncă. De asemenea, ei învață despre noile tehnologii utilizate în cele mai recente aeronave, inclusiv despre materialele compozite, motoarele cu turbină și sistemele electronice pentru aviație.

În unele cazuri, mecanicii și tehnicienii de întreținere a aeronavelor au doar diplome de liceu și primesc formare la locul de muncă la diferite companii de aviație sau în armată Fără certificare, mecanicii și tehnicienii de întreținere a aeronavelor lucrează sub supraveghere până când devin autorizați. Unii frecventează școli autorizate și aprobate de tehnicieni de întreținere în domeniul aviației pentru a învăța meserie și pentru a primi un certificat de absolvire, care ar putea ține loc de experiența cerută de reglementări și care, de asemenea, vă permite să susțineți examenele de certificare relevante.

Cu toate acestea, având în vedere că procedurile de întreținere a aeronavelor devin din ce în ce mai complexe, mulți angajatori se așteaptă acum ca mecanicii și tehnicienii de întreținere a aeronavelor să aibă o diplomă de licență în inginerie aerospațială sau în domenii conexe, cum ar fi avionica, tehnologia aviației sau managementul întreținerii aeronavelor.

O pregătire în domeniul instrumentelor de zbor sau al reparațiilor pe calculator este esențială pentru personalul de întreținere care lucrează cu comenzile, sistemele și instrumentele de zbor digitale și computerizate ale aeronavelor.


Certificari & Diplome

Certificarea demonstrează competența unui mecanic și tehnician de întreținere a aeronavelor într-un set de aptitudini, de obicei prin experiență profesională, formare, promovarea unui examen sau o combinație a celor trei. Certificarea de către o organizație obiectivă și de renume vă poate ajuta să câștigați credibilitate profesională, să vă consolidați expertiza într-un anumit domeniu și să rămâneți la curent cu tehnologia.

În mod obișnuit, anumite specializări necesită obținerea unei certificări pentru care trebuie să susțineți un examen oral și practic. De exemplu, pentru a fi autorizat să inspectați sau să efectuați lucrări de întreținere a celulelor și grupurilor motopropulsoare, va trebui să fiți certificat, cu condiția să îndepliniți cerințele de formare și experiență. Pentru a menține acest certificat, trebuie, de asemenea, să vă instruiți continuu la locul de muncă.

Mecanicii de aeronave civile dețin, de obicei, o anumită certificare oficială și sunt autorizați să lucreze la toate componentele aeronavelor, cu excepția instrumentelor electronice de zbor, care sunt responsabilitatea tehnicienilor de avionică.

Stațiile de reparații certifică tehnicienii de avionică pentru a lucra la sistemele electronice și de instrumente de zbor ale unei aeronave. Pentru a lucra la echipamentele de comunicații, este posibil să aveți nevoie de o certificare relevantă și autorizată de operator de radiotelefonie.

Certificarea voluntară este adesea văzută ca o dovadă a motivației și a dorinței unei persoane, oferindu-i un avantaj pentru majorări și promovări. Cursurile de fizică sau matematică pot ajuta, de asemenea, la obținerea mai multor locuri de muncă.

Traseul acestei cariere

Performanța, experiența și dobândirea de calificări profesionale determină evoluția în carieră. Angajații cu un nivel constant de performanță ridicat pot fi eligibili pentru promovare la fiecare doi-trei ani.

Experiența vă poate conduce la rolurile de mecanic principal, inspector principal sau supervizor de atelier, mai ales dacă aveți autorizația de a inspecta. Dacă aveți în vedere trecerea la posturi de conducere, cum ar fi inspector sau examinator care lucrează pentru autoritățile aeronautice, ar trebui să urmați, de asemenea, cursuri de scriere, comunicare și management.

Dobândirea unei diplome de licență și urmarea unor cursuri cum ar fi știința, fizica și ingineria chimică vă poate spori, de asemenea, șansele, credibilitatea și vă poate ajuta în tranziția către un nou domeniu. Dacă dobândiți o certificare în domeniul instrumentelor electronice de zbor, puteți lucra exclusiv pe acestea ca tehnician de avionică.

Aspiranții la meseria de mecanic și tehnician de întreținere a aeronavelor ar trebui să ia în considerare, de asemenea, relocarea în zonele rurale cu o cerere mare de lucrători specializați.

.


Perspective de viitor

Candidații cu competențe actualizate, experiență și studii superioare, cum ar fi o diplomă de licență într-un domeniu relevant, au cele mai bune perspective de angajare. Certificatele în operațiuni specializate, cum ar fi inspecția și repararea motoarelor, îmbunătățesc și mai mult perspectivele de angajare. De asemenea, cei cu calificări în diagnosticarea și repararea pieselor mai specializate ale aeronavelor, cum ar fi sistemele hidraulice și motoarele, obțin mai repede locuri de muncă.

Dezvoltare profesionala

Candidații cu competențe actualizate, experiență și studii superioare, cum ar fi o diplomă de licență într-un domeniu relevant, au cele mai bune perspective de angajare. Certificatele în operațiuni specializate, cum ar fi inspecția și repararea motoarelor, îmbunătățesc și mai mult perspectivele de angajare. De asemenea, cei cu calificări în diagnosticarea și repararea pieselor mai specializate ale aeronavelor, cum ar fi sistemele hidraulice și motoarele, obțin mai repede locuri de muncă.

Extra informatii

Ce este cel mai aglomerat aeroport comercial din lume?

Poate fi o surpriză faptul că cel mai aglomerat aeroport comercial din lume este Aeroportul Hartsfield – Jackson (ATL) din Atlanta, cu peste 107 milioane de pasageri în 2018.

Tipuri de aeronave

Mecanicii și tehnicienii de service pentru aeronave lucrează pe diferite tipuri de aeronave, cum ar fi avioane cu reacție, avioane cu elice și elicoptere. De asemenea, se pot specializa în aeronave comerciale, private, necomerciale și militare. Există, de asemenea, o specializare pe anumite părți specifice ale aeronavelor, cum ar fi motorul, sistemele hidraulice, sistemele electrice și altele.

Biroul de abilități

În timp ce mecanicii și tehnicienii de întreținere a aeronavelor necesită și utilizează mai multe abilități la locul de muncă, există câteva deosebit de semnificative. Mecanicii și tehnicienii trebuie să fie atenți la detalii, deoarece trebuie să ajusteze instrumentele și piesele pentru a îndeplini specificații precise. De exemplu, trebuie să strângă șuruburile de pe roțile avionului și trebuie să fie strânse la tensiunea necesară cu ajutorul unor instrumente de precizie. La fel de importante sunt și abilitățile de observare care îi ajută să recunoască sunetele motorului, să ia citiri ale manometrelor și să colecteze informațiile necesare pentru a evalua funcționarea sistemelor aeronavelor.

Specializări

Puteți alege să lucrați ca generalist pe diferite tipuri de aeronave, cum ar fi avioane cu reacție, avioane cu piston și elicoptere. Sau vă puteți specializa într-o secțiune, cum ar fi motorul, sistemul hidraulic sau sistemul electric, al unui anumit tip de aeronavă. Mecanicii din cadrul furnizorilor independenți de servicii de reparații inspectează și repară, de obicei, diverse tipuri de aeronave. Rețineți că pentru unele operațiuni specializate este necesar să aveți experiență și certificare.

Mecanicii structurilor și instalațiilor de propulsie sunt mecanici generaliști certificați care repară și întrețin în mod independent majoritatea pieselor aeronavelor, inclusiv motoarele, trenul de aterizare, frânele și sistemele de aer condiționat.

Tehnicienii de avionică întrețin instrumentele electronice ale unui avion, cum ar fi sistemele de comunicații radio, sistemele radar și ajutoarele de navigație. Veți avea nevoie de calificările, licențele sau certificările relevante pentru a efectua lucrări de reparații și întreținere în acest domeniu.

Reprezentanții desemnați în domeniul navigabilității inspectează și testează navigabilitatea aeronavelor și eliberează certificate de navigabilitate, care permit aeronavelor să zboare. Acești reprezentanți pot lucra fie în domeniul producției, fie în cel al întreținerii.

Mecanicii autorizați să inspecteze dețin deja certificarea pentru celule și grupuri motopropulsoare și efectuează inspecții anuale complete ale aeronavelor, printre alte sarcini. Aceștia repun în funcțiune aeronavele în urma unor lucrări de reparații majore.

Personalul care deține certificate pentru efectuarea de lucrări de reparații poate deține sau nu alte certificate. Certificatele sunt eliberate de anumite stații de reparații certificate și sunt valabile numai pentru acestea, nefiind transferabile. Acestea permit titularilor să efectueze sarcini specifice.

Când efectuați lucrări de întreținere?

Liniile aeriene programează întreținerea aeronavelor pe baza orelor de zbor, a intervalului dintre inspecții, a numărului de curse sau a unei combinații a acestor factori. Cu toate acestea, aeronavele au nevoie, de asemenea, de întreținere atunci când apar probleme specifice sau sunt recunoscute de mecanici sau de producători.

Mă uitându-mă în viitor

Câteva companii aeriene externalizează personalul de întreținere mecanică de la servicii specializate de aviație, în loc să îl angajeze. Se așteaptă ca rolurile la marile companii aeriene să fie mai competitive, având în vedere salariile mai mari și beneficiile de călătorie. Cu toate acestea, se așteaptă ca micile companii aeriene de navetiști și regionale să ofere cele mai multe roluri, deoarece acestea sunt în creștere rapidă. Rețineți că cererea poate depăși oferta dacă mai puțini elevi intră în fiecare an în școlile tehnice.

In concluzie

Ce este cel mai aglomerat aeroport comercial din lume?

Poate fi o surpriză faptul că cel mai aglomerat aeroport comercial din lume este Aeroportul Hartsfield – Jackson (ATL) din Atlanta, cu peste 107 milioane de pasageri în 2018.

Tipuri de aeronave

Mecanicii și tehnicienii de service pentru aeronave lucrează pe diferite tipuri de aeronave, cum ar fi avioane cu reacție, avioane cu elice și elicoptere. De asemenea, se pot specializa în aeronave comerciale, private, necomerciale și militare. Există, de asemenea, o specializare pe anumite părți specifice ale aeronavelor, cum ar fi motorul, sistemele hidraulice, sistemele electrice și altele.

Biroul de abilități

În timp ce mecanicii și tehnicienii de întreținere a aeronavelor necesită și utilizează mai multe abilități la locul de muncă, există câteva deosebit de semnificative. Mecanicii și tehnicienii trebuie să fie atenți la detalii, deoarece trebuie să ajusteze instrumentele și piesele pentru a îndeplini specificații precise. De exemplu, trebuie să strângă șuruburile de pe roțile avionului și trebuie să fie strânse la tensiunea necesară cu ajutorul unor instrumente de precizie. La fel de importante sunt și abilitățile de observare care îi ajută să recunoască sunetele motorului, să ia citiri ale manometrelor și să colecteze informațiile necesare pentru a evalua funcționarea sistemelor aeronavelor.

Specializări

Puteți alege să lucrați ca generalist pe diferite tipuri de aeronave, cum ar fi avioane cu reacție, avioane cu piston și elicoptere. Sau vă puteți specializa într-o secțiune, cum ar fi motorul, sistemul hidraulic sau sistemul electric, al unui anumit tip de aeronavă. Mecanicii din cadrul furnizorilor independenți de servicii de reparații inspectează și repară, de obicei, diverse tipuri de aeronave. Rețineți că pentru unele operațiuni specializate este necesar să aveți experiență și certificare.

Mecanicii structurilor și instalațiilor de propulsie sunt mecanici generaliști certificați care repară și întrețin în mod independent majoritatea pieselor aeronavelor, inclusiv motoarele, trenul de aterizare, frânele și sistemele de aer condiționat.

Tehnicienii de avionică întrețin instrumentele electronice ale unui avion, cum ar fi sistemele de comunicații radio, sistemele radar și ajutoarele de navigație. Veți avea nevoie de calificările, licențele sau certificările relevante pentru a efectua lucrări de reparații și întreținere în acest domeniu.

Reprezentanții desemnați în domeniul navigabilității inspectează și testează navigabilitatea aeronavelor și eliberează certificate de navigabilitate, care permit aeronavelor să zboare. Acești reprezentanți pot lucra fie în domeniul producției, fie în cel al întreținerii.

Mecanicii autorizați să inspecteze dețin deja certificarea pentru celule și grupuri motopropulsoare și efectuează inspecții anuale complete ale aeronavelor, printre alte sarcini. Aceștia repun în funcțiune aeronavele în urma unor lucrări de reparații majore.

Personalul care deține certificate pentru efectuarea de lucrări de reparații poate deține sau nu alte certificate. Certificatele sunt eliberate de anumite stații de reparații certificate și sunt valabile numai pentru acestea, nefiind transferabile. Acestea permit titularilor să efectueze sarcini specifice.

Când efectuați lucrări de întreținere?

Liniile aeriene programează întreținerea aeronavelor pe baza orelor de zbor, a intervalului dintre inspecții, a numărului de curse sau a unei combinații a acestor factori. Cu toate acestea, aeronavele au nevoie, de asemenea, de întreținere atunci când apar probleme specifice sau sunt recunoscute de mecanici sau de producători.

Mă uitându-mă în viitor

Câteva companii aeriene externalizează personalul de întreținere mecanică de la servicii specializate de aviație, în loc să îl angajeze. Se așteaptă ca rolurile la marile companii aeriene să fie mai competitive, având în vedere salariile mai mari și beneficiile de călătorie. Cu toate acestea, se așteaptă ca micile companii aeriene de navetiști și regionale să ofere cele mai multe roluri, deoarece acestea sunt în creștere rapidă. Rețineți că cererea poate depăși oferta dacă mai puțini elevi intră în fiecare an în școlile tehnice.

Sfat?

Cunoașteți-vă bine aeronava și asigurați-vă că citiți manualele tehnice și teoria operațiunilor. Întotdeauna sunt mai multe de învățat. Cunoașteți regulile și reglementările. Amintiți-vă că siguranța este primordială. Cereți ajutor atunci când aveți nevoie de el și rămâneți pozitivi. Fiți dispuși să vă ajutați colegii.

Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

Dureaza 2 minute. Complet gratuit.