Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Specialist în asistență pentru utilizatorii de calculatoare

It is very easy to envision an organization or a household spinning into chaos when their computers malfunction. Computer User Support Specialists are the tech-savvy angels in disguise who bring back crucial stability to humankind by routinely assisting in vital computer maintenance and repair.

Citeste mai mult
Denumiri alternative
  • Specialist în calculatoare
  • Tehnician Help Desk
  • Specialist în tehnologia informației
  • Specialist în suport tehnic
  • Consultant IT
Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariile pentru Specialist în asistență pentru utilizatorii de calculatoare in afara Romaniei
USA
$54.150 An ~ $4.513 luna
UK
£27.495 An ~ £2.291 luna

Esti interesat de o cariera ca Specialist în asistență pentru utilizatorii de calculatoare?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Specialist în asistență pentru utilizatorii de calculatoare este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

Primul calculator construit vreodată a fost numit ENIAC (Electronic Numerical Integrator and Computer). Acesta cântărea peste 27 de tone și ocupa un spațiu de 1.800 de metri pătrați.

Exploreaza cariera de Specialist în asistență pentru utilizatorii de calculatoare

Este foarte ușor să ne imaginăm o organizație sau o gospodărie care se transformă în haos atunci când calculatoarele lor se defectează. Specialiștii în asistență pentru utilizatorii de computere sunt îngerii deghizați în experți în tehnologie care readuc stabilitatea crucială pentru omenire prin asistența de rutină în întreținerea și repararea vitală a calculatoarelor.

Responsabilitati

Ce fac specialiștii în asistență pentru utilizatorii de calculatoare?

Un specialist în asistență pentru utilizatorii de computere ar trebui, de obicei, să:

    • Să ofere asistență tehnică clienților utilizatori de computere în utilizarea și întreținerea acestora; să gestioneze toate sistemele informatice și să efectueze în mod regulat diagnosticarea calculatoarelor pentru a asigura rezultate dezirabile
    • li>
    • Investigați reclamațiile utilizatorilor și răspundeți la întrebările utilizatorilor; colaborați cu colegii pentru a rezolva problemele IT și de software pentru calculatoare, fie de la distanță, fie în persoană
    • Supravegheați rețeaua și serverele; informați tehnicienii sau furnizorii despre probleme semnificative de software/hardware sau produse defecte
    • Realizați sau recomandați modificări și actualizări pentru a îmbunătăți performanța, aplicând soluții rapide dacă este posibil
    • Alcătuiți grafice de analiză a fluxului de lucru, de proiectare a spațiului și de analiză comparativă a costurilor pentru a testa fezabilitatea introducerii de noi echipamente și automatizări în spațiul de lucru
    • Inspectați echipamentele și verificați fișele de comandă pentru a asigura livrarea corectă către utilizatori; personalizează programele comerciale în funcție de nevoile companiei
    • Instalează și testează hardware-ul, software-ul și echipamentele periferice ale computerului în conformitate cu specificațiile de proiectare sau de instalare; ajută utilizatorii în procesul de configurare a echipamentelor
    • li>

      Elaborarea de materiale de instruire pentru noii angajați și învățarea modului de utilizare eficientă a computerelor, rețelelor și sistemelor companiei

    • Realizarea de cercetări cu privire la produsele și procesele hardware și software emergente pentru a face recomandări pentru investiții viitoare

    • /p>
    • Consultați personalul IT, utilizatorii și conducerea înainte de a veni cu linii directoare pentru sisteme noi sau modificări
    • Lucrați cu alți specialiști în asistență pentru utilizatori în cadrul unor proiecte mai mari; supervizați personalul IT; contribuie la deciziile privind personalul
    • Documentați activitățile operaționale și păstrați înregistrări detaliate ale performanței sistemului pentru a crea rapoarte periodice și cuprinzătoare pentru conducere

Mediu de lucru standard

În mod obișnuit, specialiștii în asistență pentru utilizatorii de computere lucrează într-un mediu cu mediu controlat, în apropierea altor angajați. Este posibil să fie nevoie să vă deplasați în scurt timp pentru a rezolva reclamațiile clienților.


Program de lucru

Specialiștii în asistență pentru utilizatori de calculatoare au, în general, un program de lucru cu normă întreagă de 40 de ore pe săptămână. Cu toate acestea, ei trebuie să fie pregătiți să fie de gardă 24/7/365, deoarece activitatea de asistență informatică este vitală pentru majoritatea întreprinderilor. În consecință, ei pot lucra noaptea, în weekend și în zilele de sărbătoare.


Despre angajatori

Căutarea unui nou loc de muncă poate părea o provocare. Specialiștii în asistență pentru utilizatorii de computere își pot stimula căutarea unui loc de muncă cerând recomandări rețelei lor, contactând direct companiile, folosind platforme de căutare a locurilor de muncă, mergând la târguri de locuri de muncă, valorificând social media și interesându-se la agențiile de recrutare de personal.

Computer User Support Specialists sunt în general angajați de către:

  • Servicii de proiectare a sistemelor de calculatoare
  • Servicii de învățământ guvernamental și privat
  • .Industria informatică
  • Servicii administrative și de asistență
  • Industria comerțului cu ridicata

.


Sindicalizare

Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi Asociația Industriei de Tehnologie și Servicii, sunt cruciale pentru un specialist în asistență pentru utilizatorii de calculatoare interesat să urmeze o dezvoltare profesională sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare în industria sau ocupația lor.

Aderarea la una sau mai multe asociații adaugă valoare CV-ului dumneavoastră, în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


Provocari intalnite

Asociațiile și organizațiile profesionale, cum ar fi Asociația Industriei de Tehnologie și Servicii, sunt cruciale pentru un specialist în asistență pentru utilizatorii de calculatoare interesat să urmeze o dezvoltare profesională sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare în industria sau ocupația lor.

Aderarea la una sau mai multe asociații adaugă valoare CV-ului dumneavoastră, în timp ce vă consolidează acreditările și calificările.


Tipul de experienta necesara

Un program academic ideal ar trebui să ofere studentului o experiență practică optimă. Dacă acest lucru nu este posibil, plasamentele de vară sau stagiile de practică vă vor oferi experiența de lucru necesară în domeniul tehnologiei informației, al bazelor de date corporative sau al suportului informatic.

Contactați serviciul de carieră al universității sau trimiteți cereri speculative la întreprinderile locale încă din timpul programului academic.

Citiți cât mai multe despre profesie, iar interviurile sau observarea la locul de muncă a celor care lucrează în domeniul suportului pentru utilizatorii de computere vă vor dovedi angajamentul față de furnizorii de cursuri și față de potențialii angajatori.

Calificari si certificari recomandate

În general, viitorii specialiști utilizatori de calculatoare dețin o diplomă de asociat sau de licență în informatică, asistență pentru desktop sau tehnologia informației.

Ați putea obține cunoștințe de bază solide necesare pentru această carieră urmând cursuri de aplicații informatice, programare, informatică și engleză la nivel de liceu.

.


Certificari & Diplome

Certificarea tehnică recunoscută la nivel mondial în domeniul serviciilor pentru clienți, Microsoft, Linux și Cisco de la instituții de învățământ superior acreditate și de la centre de formare comercială ar putea permite specialiștilor în asistență pentru utilizatorii de computere să iasă în evidență pe o piață a muncii competitivă și să își sporească șansele de avansare.

Localizarea geografică și potențialul angajator vor determina dacă aveți nevoie de o licență profesională. În mod obișnuit, obținerea licenței necesită o cerere, taxe de procesare și un examen, împreună cu educația și experiența relevante.

Traseul acestei cariere

Angajații cu o experiență adecvată și cu un nivel de performanță constant ridicat pot prelua alte roluri în domeniul IT, cum ar fi administrator de rețea și de sisteme informatice, dezvoltator de software sau manager al departamentului de servicii de asistență informatică. De asemenea, vi se poate permite să treceți la vânzări.


Perspective de viitor

Candidații care au experiență de lucru cu bazele de date corporative și o diplomă de asociat în informatică au cele mai bune perspective de angajare.

Dezvoltare profesionala

Candidații care au experiență de lucru cu bazele de date corporative și o diplomă de asociat în informatică au cele mai bune perspective de angajare.

Extra informatii

Potențialele avantaje și dezavantaje ale freelancing-ului vs. angajarea cu normă întreagă

Specialiștii de asistență pentru utilizatorii de calculatoare care lucrează cu consumatorii casnici și organizațiile mici au programe de lucru și locații mai flexibile.Ei au proprietatea deplină a afacerii și pot selecta proiectele și clienții lor. Cu toate acestea, ei se confruntă cu o muncă și un flux de numerar inconsecvent, ceea ce înseamnă mai multă responsabilitate, efort și risc.

Pe de altă parte, un specialist în asistență pentru utilizatori de calculator cu normă întreagă are beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Ei au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și de încredere și îndrumare din partea șefilor lor. Cu toate acestea, se pot confrunta cu plictiseala din cauza lipsei de flexibilitate, de proprietate și de varietate.

Când vă decideți între a lucra ca liber profesionist sau a fi angajat cu normă întreagă, luați în considerare avantajele și dezavantajele pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru dumneavoastră.

Probleme tehnice comune

Funcționarea anormală a unui computer ar putea indica o problemă fie cu hardware-ul, fie cu software-ul. Prima se referă la o problemă cu părțile fizice ale computerului. De exemplu, zgomotele puternice pot însemna o problemă cu cardul Secure Digital (SD), în timp ce un zgomot mai profund ar însemna un card Clip Video defect.

Problemele software, pe de altă parte, provin din informațiile de operare folosite de calculator. Printre acestea se numără virușii și alte pericole a căror prevenire poate necesita efectuarea unor verificări constante și tratarea promptă a problemelor aferente.

In concluzie

Potențialele avantaje și dezavantaje ale freelancing-ului vs. angajarea cu normă întreagă

Specialiștii de asistență pentru utilizatorii de calculatoare care lucrează cu consumatorii casnici și organizațiile mici au programe de lucru și locații mai flexibile.Ei au proprietatea deplină a afacerii și pot selecta proiectele și clienții lor. Cu toate acestea, ei se confruntă cu o muncă și un flux de numerar inconsecvent, ceea ce înseamnă mai multă responsabilitate, efort și risc.

Pe de altă parte, un specialist în asistență pentru utilizatori de calculator cu normă întreagă are beneficii de sănătate, asigurări și planuri de pensionare sponsorizate de companie. Ei au siguranța locului de muncă, cu o sursă de venit fixă și de încredere și îndrumare din partea șefilor lor. Cu toate acestea, se pot confrunta cu plictiseala din cauza lipsei de flexibilitate, de proprietate și de varietate.

Când vă decideți între a lucra ca liber profesionist sau a fi angajat cu normă întreagă, luați în considerare avantajele și dezavantajele pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru dumneavoastră.

Probleme tehnice comune

Funcționarea anormală a unui computer ar putea indica o problemă fie cu hardware-ul, fie cu software-ul. Prima se referă la o problemă cu părțile fizice ale computerului. De exemplu, zgomotele puternice pot însemna o problemă cu cardul Secure Digital (SD), în timp ce un zgomot mai profund ar însemna un card Clip Video defect.

Problemele software, pe de altă parte, provin din informațiile de operare folosite de calculator. Printre acestea se numără virușii și alte pericole a căror prevenire poate necesita efectuarea unor verificări constante și tratarea promptă a problemelor aferente.

Sfat?

Trebuie să aveți cunoștințe temeinice de logistică de rețea, de hardware și software al computerului, de sisteme de logare și de aplicații de e-mail.

Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

Dureaza 2 minute. Complet gratuit.