Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Trăsătura de personalitate
Empatia

Când vine vorba de înțelegerea personalității, există ceva numit „cele cinci mari trăsături”. Acronimul utilizat în mod obișnuit, OCEAN, le evidențiază pe toate cele cinci, care includ: Deschiderea, Conștiinciozitatea, Extroversiunea, Empatia și Neuroticismul.

A fi capabil să înțelegi toate cele cinci trăsături de personalitate și modul în care acestea pot afecta un mediu de lucru, precum și obiectivele organizaționale este important pentru angajatori și recrutori. Empatia este considerată pe scară largă ca fiind trăsătura care este considerată cea mai eficientă în stabilirea de relații și în a-și face prieteni mai ușor.

Ce este Empatia?

Empatia este o trăsătură de personalitate care descrie capacitatea unei persoane de a pune nevoile altora înaintea propriilor nevoi. Cei care sunt mai agreabili sunt mai predispuși să fie empatici și să găsească plăcere în a-i ajuta pe alții și în a lucra cu persoane care au nevoie de mai mult ajutor.

Utilizată în mod obișnuit pentru a descrie nivelul de prietenie, amabilitate și chiar politețe pe care îl manifestă o persoană, agreabilitatea este una dintre cele cinci trăsături care alcătuiesc modelul celor cinci mari personalități. Persoanele agreabile sunt, în general, apreciate și preferă cooperarea în locul conflictului, iar un scor ridicat în ceea ce privește tendințele agreabile înseamnă, de asemenea, că aveți capacitatea de a menține relații.

În timp ce a fi agreabil este considerat în general un lucru bun, poate duce la propriile probleme unice. A fi prea agreabil poate face ca acceptarea criticilor să fie destul de dificilă, afirmarea ta sau luarea unor decizii dificile poate fi, de asemenea, problematică în cursul vieții tale profesionale și personale. Una dintre principalele preocupări în cazul persoanelor prea agreabile este că acestea se luptă să progreseze în cariera lor profesională, deoarece sunt prea preocupate de progresul celorlalți, plasându-se pe ei înșiși în spatele a ceea ce ar putea fi un pas pozitiv înainte.

Ca și în cazul celorlalte trăsături de personalitate, caracterul agreabil poate avea un impact asupra indivizilor la locul de muncă, precum și asupra mediului de lucru. În funcție de sectorul în care lucrați, este posibil să aveți nevoie de personalități mai agreabile pentru a livra un produs sau un serviciu care să răspundă nevoilor sectorului.

Caracteristicile personalităților agreabile

Cu toții vom întâlni în viața noastră o persoană agreabilă. La fel ca și în cazul altor trăsături de personalitate, agreabilitatea funcționează pe o scară glisantă, de la foarte agreabil la puțin agreabil. Vom examina câteva dintre subtrăsăturile atât ale agreabilității ridicate, cât și ale celei scăzute.

Caracteristici ale celor cu empatie ridicată

Politețe

A fi politicos sau a da dovadă de politețe este o caracteristică comună a agreabilității. Acest lucru poate fi de la modul în care vorbiți la telefon cu cineva până la angajarea unei conversații cu străinii.

Atenție

A arăta empatie și considerație pentru ceilalți este, din nou, o caracteristică comună. Înțelegerea modului în care se simte altcineva și luarea în considerare a modului în care acțiunile altora sau ale tale pot contribui la acea persoană sau grup de persoane este comună.

Încredere

Persoanele extrem de agreabile sunt predispuse să presupună că ceilalți au intenții bune și bune. Sunt mai puțin predispuși să îi judece pe alții sau să ia decizii pripite despre oameni alegând să arate compasiune și bunătate din abundență.

Cooperare

Adesea văzuți ca pacificatori față de cei cărora le place confruntarea și întreruperea. Persoanele extrem de agreabile își vor compromite adesea propriile nevoi pentru alții.

Modestie

Acest lucru este, de asemenea, foarte comun, în cazul în care persoanele agreabile sunt foarte cu picioarele pe pământ și umile.

Trăsături de personalitate ale celor cu empatie scăzută

Abrazivitate

Manifestarea unei lipse de răbdare cu oamenii sau chiar pocnirea la solicitări de bază este comună la persoanele care au un scor scăzut la agreabilitate.

Argumentativ

Preferând confruntarea în locul cooperării, o persoană care are un scor scăzut de agreabilitate va fi chiar foarte agresivă față de ceilalți pentru a obține ceea ce își dorește.

Criticism

În loc să își facă timp pentru a lăuda munca sau casa cuiva, agreabilitatea scăzută este comună cu cei cărora le place să critice și să scoată în evidență ocaziile de a face și ei acest lucru.

Condescendență

Luându-și puțin sau deloc timp pentru a-i lua în considerare pe ceilalți, atunci când se află în compania altor persoane, agreabilitatea scăzută poate părea condescendentă în discuții sau chiar direct ca mecanism de răspuns.

Egoism

Persoanele puțin agreabile au în mod obișnuit tendințe egoiste. Sprijinirea celorlalți este foarte scăzută pe lista lor de priorități.

Cum influențează empatia comportamentul la locul de muncă

În ceea ce privește această trăsătură de personalitate, unul dintre principalele domenii în care agreabilitatea se aplică cel mai mult ca avantaj este în calitate de lider. Poate fi vorba de o persoană care este deja lider în rolul său sau puteți observa (prin evaluare) cât de agreabilă este o persoană pentru a o pune pe calea spre leadership.

Persoanele foarte agreabile pot fi mari lideri, iar caracteristicile unui mare lider se reflectă în caracteristicile unei agreabilități ridicate. Care sunt aceste caracteristici?

Altruism

Altruismul a jucat întotdeauna un rol important în conducere. A fi capabil să pui nevoile celorlalți înaintea propriilor nevoi este un punct forte. Faptul de a identifica unde poți ajuta pe cineva și de a face totul pentru a face acest lucru le permite celorlalți să își facă treaba pe care o pot face cât mai bine.

Cooperare

Mai degrabă decât să găsești confruntarea în probleme, cooperarea în rezolvarea problemelor și în a-i ajuta pe oameni să își atingă obiectivele este, din nou, o caracteristică cheie a unei persoane foarte agreabile.

Încredere

Capacitatea de a vedea ce este mai bun în oameni, mai presus de a emite judecăți rapide, este, desigur, o abilitate de lider, precum și o caracteristică. Dacă oamenii se simt încrezători, vor răspunde mai bine la obiective și termene limită decât dacă munca lor este criticată sau dacă pare să existe un grad considerabil de neîncredere.

Atenție

A fi atent cu echipele, cu șefii și chiar cu propriile nevoi este un semn puternic de leadership. Arată că ascultați și luați măsurile necesare pentru a vă asigura că oamenii sunt mulțumiți și că progresează în îndeplinirea sarcinilor lor.

Deși este bine să vedem această oglindire a caracteristicilor și abilităților de conducere, faptul de a fi foarte agreabil poate fi uneori și o slăbiciune. Depinde de circumstanțe și de sectorul în care lucrați. De exemplu, faptul de a fi altruist este o trăsătură pozitivă, dar atunci când vine vorba de a pune propriile nevoi pe primul loc, o persoană extrem de agreabilă va face acest lucru rareori. A fi cooperant este din nou o trăsătură pozitivă, însă, uneori, trebuie să luați decizii dificile și să confruntați oamenii cu privire la comportamentul sau rezultatele lor slabe.

Care sunt beneficiile personalităților agreabile

Când vine vorba de angajarea unei persoane agreabile, există câteva beneficii care se vor aplica la locul de muncă. Aceste beneficii includ:

Abilități interpersonale puternice

Stabilirea de prietenii într-un interval scurt de timp și apoi menținerea acestora. Persoanelor foarte agreabile le place cooperarea și rareori se vor certa cu cineva din cauza unor chestiuni banale. Acest lucru oferă stabilitate la locul de muncă.

Mari lucrători în echipă – apreciați de colegii de muncă

A fi în măsură să fie în serviciul celorlalți atunci când există o problemă sau când ceva trebuie completat este mai bine servit de o persoană foarte agreabilă. Unul dintre celelalte aspecte ale acestei trăsături este faptul că colegii de muncă apreciază persoana respectivă din diverse motive și nu doar din altruism pur.

Reziliență ridicată

Personalitățile foarte agreabile sunt, de asemenea, foarte reziliente. Acestea vor găsi modalități de a duce la bun sfârșit sarcinile de lucru, deoarece pun nevoile celorlalți pe primul loc. Acest lucru trebuie gestionat în cazul în care cineva poate ajunge să preia toate sarcinile dintr-un proiect din cauza faptului că alte persoane nu își pun greutatea la bătaie.

Atunci când este combinat cu conștiinciozitatea (un alt mare 5) –
excelent pentru progresul în carieră

Faptul de a fi atât foarte conștient de rol, cât și de oameni, reprezintă un avantaj enorm pentru progresul la locul de muncă. Potrivirea aptitudinilor organizatorice împreună cu capacitatea de a empatiza și de a contribui prin comportamente de cooperare este un pas înainte pozitiv pentru cei care caută să urce pe scara corporativă.
Pentru angajatori

Cum pot ajuta angajatorii să îi dezvolte pe cei cu personalități agreabile

Angajații cu personalități agreabile manifestă empatie față de ceilalți, îi ajută pe ceilalți atunci când au nevoie de ajutor și se bucură să contribuie la fericirea celorlalți. Pe scurt, acest lucru îi face candidați excelenți pentru management sau pentru a juca un rol mai important în cadrul unei echipe. Pentru a profita la maximum de aceste personalități, este înțelept să le dezvoltați abilitățile în aceste domenii. Dezvoltându-le abilitățile de management, în concordanță cu personalitatea lor plăcută în mod natural, puteți observa o creștere a productivității în cadrul echipei dumneavoastră.

Folosind punctele lor forte înnăscute, îi puteți ajuta să se dezvolte și să-i învățați cum să le folosească din perspectiva afacerilor, pentru a maximiza atât potențialul lor, cât și pe cel al companiei. Pentru a permite acest lucru, puteți sprijini angajații cu personalități agreabile prin:

 

  • Programe de formare
  • Oportunități de colaborare
  • Acordarea unor responsabilități mai mari în cadrul unei echipe sau al biroului permițându-le să conducă un proiect
  • Stabilirea unui traseu clar de evoluție în carieră pentru ei

Pe scurt

Empatia este o trăsătură de personalitate care descrie capacitatea unei persoane de a pune nevoile altora înaintea propriilor nevoi. Faptul de a fi empatic și de a găsi plăcere în a-i ajuta pe ceilalți și de a lucra cu persoane care au nevoie de mai mult ajutor este un punct forte special al persoanelor foarte agreabile.

Deși este considerat un punct forte să fii foarte agreabil, trebuie, de asemenea, gestionat în mod corect, deoarece alte persoane pot profita de această natură bună.

Considerată ca fiind una dintre cele mai dezirabile caracteristici la locul de muncă, atunci când este cuplată cu un nivel ridicat de conștiinciozitate, o persoană poate fi un potențial mare lider.

Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

Dureaza 2 minute. Complet gratuit.