Nevoia tot mai mare de manageri de oraș
Datorită creșterii naturale a populației, oportunități mai mari de locuri de muncă și un aflux de imigranți, orașele și comunitățile suburbane din jur au devenit mai mari și mai complexe de gestionat. Odată cu această creștere continuă a orașelor, există o nevoie neîmplinită de lideri de oraș. Același lucru este valabil și pentru „exurbiile” din marile zone metropolitane, unde numărul de locuitori se poate apropia de cel al unui oraș de dimensiuni medii. Aici intră în joc managerii de oraș.
În timp ce oamenii pot echivala managerii de oraș cu orașele mari, orice comunitate poate angaja un manager de oraș pentru a se asigura că operațiunile se desfășoară fără probleme. Orașele mai mici îi angajează uneori pentru a supraveghea serviciile orașului, iar suburbiile mari angajează din ce în ce mai mulți profesioniști pentru a monitoriza activitățile locale.
De ce ar trebui să vă apucați de această carieră?
Pentru mulți tineri profesioniști, a lucra în serviciul public înseamnă a lucra la nivel federal/central sau de stat, nu la nivelul administrației locale, dar nu este neapărat așa. Pe măsură ce tot mai mulți membri ai generației Baby Boomer care ocupă funcțiile de City Manageri ajung la vârsta pensionării, acest domeniu relativ necunoscut se deschide larg pentru tinerii profesioniști talentați sau pentru cei care își schimbă cariera și care doresc să contribuie la succesul viitor al comunităților lor.
Dacă ai putea fi o persoană interesată să faci o diferență reală în administrația locală, cineva care urmărește să facă lucruri pentru comunitatea ta sau dacă găsești plăcerea de a te implica în politica locală pur și simplu pentru că îți place să servești publicul, atunci ar trebui să iei în considerare posibilitatea de a căuta o carieră în City Management.Un City Manager face exact acest lucru.
Facerea și îndeplinirea deciziilor
Managerii de oraș au un dublu scop – acționează ca administratori publici și ca director executiv al unității administrației locale. Trebuie să aveți abilitatea și experiența necesară pentru a dirija birocrația orașului pentru a ajuta consiliul să ia decizii corecte. De asemenea, trebuie să posedați calitățile unui bun administrator public pentru a pune în aplicare aceste decizii (de ex, politici guvernamentale) luate de consiliu.
Deși veți fi foarte implicat în procesul decizional al consiliului, deoarece sunteți consilierul principal al acestuia, practic nu aveți putere de vot în ceea ce privește legile legiferate de către grup.
Supravegheați departamentele
Departamentele pot include parcuri, finanțe, dezvoltare comunitară, poliție, apă și canalizare, pompieri, bibliotecă și construcții și inspecții. Descrierea postului unui city manager include supravegherea departamentelor care se ocupă de servicii și utilități. Atunci când apare o urgență, un city manager răspunde rapid și informează primarul și consiliul municipal cu privire la situație.
Cât durează de obicei postul?
Un aspect al City Management-ului care poate fi diferit de alte posturi din administrația locală este că posturile durează de obicei între trei și șase ani. Acest lucru se datorează faptului că cei mai mulți sunt angajați, nu aleși, și își pot pierde postul dacă majoritatea membrilor consiliului decid că este timpul pentru o schimbare.
Responsabilități zilnice și pe termen lung
Printre toate posturile numite într-o unitate de guvernare locală, managerii de oraș ocupă primul loc. În calitate de administratori principali ai orașului, aceștia trebuie să fie la curent cu nevoile orașului. Managerii de oraș se concentrează pe responsabilitățile practice de zi cu zi ale conducerii unui oraș și pe programele pe termen lung care aduc beneficii locuitorilor.
Lucrul cu diverse părți interesate
Managerii de oraș ajută la crearea unei punți între politică și administrație. Ei reușesc să gestioneze cu succes relațiile dintre și între un set divers de părți interesate, cum ar fi oficiali aleși, membri ai comunității, colegi și alți oficiali guvernamentali. Ei sunt orientați către public și lucrează mână în mână cu oficialii aleși pentru a trasa viitorul unui oraș.
Sfat?
Lideratul este capacitatea de a transpune viziunea în realitate. Cel mai eficient mod de a face acest lucru este să o faci. Amintiți-vă că făcut este mai bine decât perfect. Pentru a te descurca pe tine însuți, folosește-ți capul; pentru a-i descurca pe alții, folosește-ți inima.