Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Manager de oraș

When people think about who runs a city, they typically imagine a mayor or member of the city council. But other professionals work behind the scenes to make the day-to-day operations run smoothly. They are the City Managers, a growing profession of individuals who operate at the heart of municipal government.

Citeste mai mult
Denumiri alternative
  • CEO: Municipalitate
Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariile pentru Manager de oraș in afara Romaniei
USA
$93.373 An ~ $7.781 luna
UK
£36.507 An ~ £3.042 luna

Esti interesat de o cariera ca Manager de oraș?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Manager de oraș este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

Potrivit unui raport al Națiunilor Unite, până în 2050, șapte la sută din cei 9,8 miliarde de locuitori ai lumii vor locui în zone urbane.

Exploreaza cariera de Manager de oraș

Când oamenii se gândesc la cine conduce un oraș, își imaginează de obicei un primar sau un membru al consiliului municipal. Dar alți profesioniști lucrează în spatele scenei pentru a face ca operațiunile zilnice să se desfășoare fără probleme. Aceștia sunt City Manageri, o profesie în creștere de persoane care operează în inima administrației municipale.

Responsabilitati

Ce fac managerii de oraș?

Un city manager ar trebui, de obicei, să:

  • Servește ca administrator principal și director executiv al orașului; pune în aplicare și supraveghează politicile stabilite de primarul orașului și de consiliul municipal
  • Asigură respectarea legilor guvernamentale prin inițierea și urmărirea unor măsuri corective pentru a rectifica orice încălcări
  • .

  • Recomandă și creează noi programe și servicii publice prin studierea, identificarea și anticiparea tendințelor și a nevoilor în schimbare ale serviciilor comunitare ale orașului
  • Stabilește și menține un sistem eficient de comunicare în tot orașul; reprezintă orașul în toate problemele legate de franciza de utilitate publică pentru a asigura o performanță optimă<
  • ./li>

  • Pregătiți și prezentați consiliului municipal un buget anual cu detalii privind situația fiscală a orașului și fluctuațiile neanticipate ale veniturilor fiscale sau ale altor surse de finanțare
  • Administrați implementarea bugetului prin monitorizarea cheltuielilor orașului
  • Aprobă angajarea, suspendarea, aplicarea măsurilor disciplinare necesare și concedierea membrului (membrilor) personalului
  • Supraveghează departamentele guvernamentale; monitorizează și îndrumă personalul și sprijină participarea acestuia la programe de dezvoltare profesională
  • Se întâlnește cu diverși șefi de departamente pentru a identifica și rezolva probleme, inclusiv nevoile de personal și costurile proiectelor
  • Colaborează cu întreprinderile locale și instituțiile guvernamentale pentru a continua dezvoltarea economică a orașului și a oferi oportunități avansate locuitorilor orașului
  • Reprezentați orașul și prezentați ideile în cadrul reuniunilor și conferințelor publice, răspundeți la întrebările presei cu privire la activitățile consiliului municipal; coordonați activitățile orașului cu organizațiile civice și comerciale
  • Asigurați bunăstarea cetățenilor; implementați un nivel adecvat de siguranță, servicii municipale și un mediu comunitar curat
  • Informați cetățenii cu privire la politicile și procedurile orașului; primiți feedback, răspundeți și rezolvați direct întrebări sau preocupări dificile prin e-mail și apeluri telefonice
  • Scrieți propuneri de noi ordonanțe sau rezoluții; asigurați finalizarea rapoartelor și studiilor comandate de oficialii aleși
  • Supravegheați și implementați proiecte de dezvoltare economică, lucrări publice cuprinzătoare și planuri de succesiune pentru posturi critice
  • Participați la oportunități de relaționare la nivel local, regional și de stat; asigurați conducerea personală pentru proiecte și programe extrem de sensibile, politice sau controversate

Mediu de lucru standard

Un city manager deservește un grup divers de părți interesate, de la locuitori la angajați ai orașului, și trebuie să fie sensibil la nevoile și dorințele acestora. Aceștia servesc ca un intermediar între primar, consiliul municipal și personalul orașului, consiliul municipal fiind supervizorul imediat. Cea mai mare parte a zilei de lucru se petrece în birou sau se întâlnește cu diverse părți interesate ale orașului. Lucrul îndeaproape cu ceilalți ca parte a unei echipe este norma. Este posibil să vi se ceară să vizitați diferite orașe și, uneori, să stați acolo mai mult de trei săptămâni.

Codul vestimentar poate varia în funcție de locație și de sezon, dar, în general, ar presupune o ținută business casual.


Program de lucru

Se presupune că managerii de oraș au un program de lucru regulat de opt ore pe zi, cinci zile pe săptămână. Cu toate acestea, schimbarea frecventă a sarcinilor și urgențele ocazionale ar putea să se traducă într-un program neregulat, orele suplimentare devenind o necesitate.

.


Despre angajatori

În cadrul unei forme de guvernare de tip consiliu-manager, membrii săi pot ajunge să decidă cine va fi managerul orașului printr-o serie de interviuri. Consiliul poate angaja o firmă de headhunting pentru a recruta cei mai calificați candidați pentru funcția de city manager, ceea ce poate face ca procesul de selecție să fie dificil de parcurs.

Managerii de oraș sunt în general angajați de:

  • Consiliile orașelor mari
  • orașe mici
  • Suburbii
  • Alte comunități

.


Sindicalizare

Asociațiile și organizațiile profesionale sunt o resursă crucială pentru cei interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare în industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe asociații arată excelent în CV-ul dvs. pentru a vă consolida acreditările și calificările ca City Manager.


Provocari intalnite

Asociațiile și organizațiile profesionale sunt o resursă crucială pentru cei interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare în industria sau ocupația lor. Apartenența la una sau mai multe asociații arată excelent în CV-ul dvs. pentru a vă consolida acreditările și calificările ca City Manager.


Tipul de experienta necesara

Rolul unui City Manager este departe de ceea ce ar presupune un job de începător. Dacă este posibil, asigurați-vă un stagiu de practică în orașul dvs. local pentru a învăța mai multe despre partea practică a administrației municipale. Majoritatea angajatorilor cer cel puțin cinci ani de experiență în administrația locală. Înainte de a prelua rolul de City Manager, profesioniștii au, de obicei, un trecut de asistent al City Managerului sau de lider de departament, cu o experiență responsabilă progresiv în stabilirea obiectivelor și evaluarea programelor.

Calificari si certificari recomandate

Nu există reguli stricte privind calificările educaționale ale unui City Manager, iar aceștia tind să provină din diverse medii educaționale, inclusiv criminologie, finanțe și contabilitate. Cu toate acestea, o diplomă de licență în administrație publică v-ar îmbunătăți șansele de a fi angajat ca City Manager.

Iîn mod normal, veți urma cursuri care includ scriere tehnică și profesională, macro și microeconomie, guvern și afaceri publice, luarea deciziilor bazate pe date, analiza situațiilor financiare, principii de comportament organizațional și politici și strategii de afaceri. Cele mai multe programe includ un proiect capstone de administrație publică care poate implica experiență practică sau o lucrare de cercetare.

O diplomă în științe politice, administrație comercială sau management de afaceri este o opțiune viabilă. Un masterat în administrație publică (MPA) sau acreditări de manager public certificat pot fi, de asemenea, recomandate de angajatori. Creșterea cererii pentru posturile de City Management a determinat unele școli să ofere un certificat de absolvire a City Management ca parte a programului MPA sau chiar o formare în City Management.


Certificari & Diplome

Certificarea de la o organizație obiectivă, credibilă și de renume vă poate ajuta să câștigați credibilitate profesională, să vă evidențiați pe o piață a muncii competitivă, să vă creșteți șansele de promovare sau avansare, să vă validați cunoștințele și să vă creșteți încrederea la locul de muncă și să vă ajutați să vă dezvoltați cunoștințele într-un anumit domeniu sau să rămâneți la curent cu tehnologia.

Certificarea voluntară este adesea considerată o dovadă a motivației și a dorinței unei persoane, oferindu-i un avantaj pentru măriri și promovări. Un permis de conducere valabil s-ar dovedi util pentru un City Manager.

Traseul acestei cariere

Managerii de oraș urcă în mod obișnuit în ierarhia de conducere până la posturile de top din administrația locală. Cei mai mulți manageri de oraș își încep cariera într-un oraș mic și apoi își croiesc drum până la un post într-un oraș mai mare.

Concentrează-te pe o carieră, cum ar fi finanțele, ingineria sau aplicarea legii, care are o aplicație practică în administrația locală și învață principiile care vor pregăti o persoană să conducă o organizație complexă și diversă. De asemenea, înțelege cum să gestionezi relațiile. Adăugați acestea la setul de instrumente pentru City Manager și lărgiți-vă opțiunile de carieră.

Managerii de oraș sunt angajați de consiliul municipal și de primar. Atunci când pozițiile alese se schimbă, este obișnuit ca City Managerul să se mute la un loc de muncă într-un nou oraș. Experiența îi va ajuta pe administratorii de orașe să își construiască o reputație de excelență și să treacă la poziții mai bine plătite de-a lungul carierei.


Perspective de viitor

Candidații care au educația și experiența necesară, rămânând în același timp pasionați de serviciul public și de influențarea schimbărilor pozitive în administrația locală, au cele mai bune perspective de angajare.

Dezvoltare profesionala

Candidații care au educația și experiența necesară, rămânând în același timp pasionați de serviciul public și de influențarea schimbărilor pozitive în administrația locală, au cele mai bune perspective de angajare.

Extra informatii

Nevoia tot mai mare de manageri de oraș

Datorită creșterii naturale a populației, oportunități mai mari de locuri de muncă și un aflux de imigranți, orașele și comunitățile suburbane din jur au devenit mai mari și mai complexe de gestionat. Odată cu această creștere continuă a orașelor, există o nevoie neîmplinită de lideri de oraș. Același lucru este valabil și pentru „exurbiile” din marile zone metropolitane, unde numărul de locuitori se poate apropia de cel al unui oraș de dimensiuni medii. Aici intră în joc managerii de oraș.

În timp ce oamenii pot echivala managerii de oraș cu orașele mari, orice comunitate poate angaja un manager de oraș pentru a se asigura că operațiunile se desfășoară fără probleme. Orașele mai mici îi angajează uneori pentru a supraveghea serviciile orașului, iar suburbiile mari angajează din ce în ce mai mulți profesioniști pentru a monitoriza activitățile locale.

De ce ar trebui să vă apucați de această carieră?

Pentru mulți tineri profesioniști, a lucra în serviciul public înseamnă a lucra la nivel federal/central sau de stat, nu la nivelul administrației locale, dar nu este neapărat așa. Pe măsură ce tot mai mulți membri ai generației Baby Boomer care ocupă funcțiile de City Manageri ajung la vârsta pensionării, acest domeniu relativ necunoscut se deschide larg pentru tinerii profesioniști talentați sau pentru cei care își schimbă cariera și care doresc să contribuie la succesul viitor al comunităților lor.

Dacă ai putea fi o persoană interesată să faci o diferență reală în administrația locală, cineva care urmărește să facă lucruri pentru comunitatea ta sau dacă găsești plăcerea de a te implica în politica locală pur și simplu pentru că îți place să servești publicul, atunci ar trebui să iei în considerare posibilitatea de a căuta o carieră în City Management.Un City Manager face exact acest lucru.

Facerea și îndeplinirea deciziilor

Managerii de oraș au un dublu scop – acționează ca administratori publici și ca director executiv al unității administrației locale. Trebuie să aveți abilitatea și experiența necesară pentru a dirija birocrația orașului pentru a ajuta consiliul să ia decizii corecte. De asemenea, trebuie să posedați calitățile unui bun administrator public pentru a pune în aplicare aceste decizii (de ex, politici guvernamentale) luate de consiliu.

Deși veți fi foarte implicat în procesul decizional al consiliului, deoarece sunteți consilierul principal al acestuia, practic nu aveți putere de vot în ceea ce privește legile legiferate de către grup.

Supravegheați departamentele

Departamentele pot include parcuri, finanțe, dezvoltare comunitară, poliție, apă și canalizare, pompieri, bibliotecă și construcții și inspecții. Descrierea postului unui city manager include supravegherea departamentelor care se ocupă de servicii și utilități. Atunci când apare o urgență, un city manager răspunde rapid și informează primarul și consiliul municipal cu privire la situație.

Cât durează de obicei postul?

Un aspect al City Management-ului care poate fi diferit de alte posturi din administrația locală este că posturile durează de obicei între trei și șase ani. Acest lucru se datorează faptului că cei mai mulți sunt angajați, nu aleși, și își pot pierde postul dacă majoritatea membrilor consiliului decid că este timpul pentru o schimbare.

Responsabilități zilnice și pe termen lung

Printre toate posturile numite într-o unitate de guvernare locală, managerii de oraș ocupă primul loc. În calitate de administratori principali ai orașului, aceștia trebuie să fie la curent cu nevoile orașului. Managerii de oraș se concentrează pe responsabilitățile practice de zi cu zi ale conducerii unui oraș și pe programele pe termen lung care aduc beneficii locuitorilor.

Lucrul cu diverse părți interesate

Managerii de oraș ajută la crearea unei punți între politică și administrație. Ei reușesc să gestioneze cu succes relațiile dintre și între un set divers de părți interesate, cum ar fi oficiali aleși, membri ai comunității, colegi și alți oficiali guvernamentali. Ei sunt orientați către public și lucrează mână în mână cu oficialii aleși pentru a trasa viitorul unui oraș.

In concluzie

Nevoia tot mai mare de manageri de oraș

Datorită creșterii naturale a populației, oportunități mai mari de locuri de muncă și un aflux de imigranți, orașele și comunitățile suburbane din jur au devenit mai mari și mai complexe de gestionat. Odată cu această creștere continuă a orașelor, există o nevoie neîmplinită de lideri de oraș. Același lucru este valabil și pentru „exurbiile” din marile zone metropolitane, unde numărul de locuitori se poate apropia de cel al unui oraș de dimensiuni medii. Aici intră în joc managerii de oraș.

În timp ce oamenii pot echivala managerii de oraș cu orașele mari, orice comunitate poate angaja un manager de oraș pentru a se asigura că operațiunile se desfășoară fără probleme. Orașele mai mici îi angajează uneori pentru a supraveghea serviciile orașului, iar suburbiile mari angajează din ce în ce mai mulți profesioniști pentru a monitoriza activitățile locale.

De ce ar trebui să vă apucați de această carieră?

Pentru mulți tineri profesioniști, a lucra în serviciul public înseamnă a lucra la nivel federal/central sau de stat, nu la nivelul administrației locale, dar nu este neapărat așa. Pe măsură ce tot mai mulți membri ai generației Baby Boomer care ocupă funcțiile de City Manageri ajung la vârsta pensionării, acest domeniu relativ necunoscut se deschide larg pentru tinerii profesioniști talentați sau pentru cei care își schimbă cariera și care doresc să contribuie la succesul viitor al comunităților lor.

Dacă ai putea fi o persoană interesată să faci o diferență reală în administrația locală, cineva care urmărește să facă lucruri pentru comunitatea ta sau dacă găsești plăcerea de a te implica în politica locală pur și simplu pentru că îți place să servești publicul, atunci ar trebui să iei în considerare posibilitatea de a căuta o carieră în City Management.Un City Manager face exact acest lucru.

Facerea și îndeplinirea deciziilor

Managerii de oraș au un dublu scop – acționează ca administratori publici și ca director executiv al unității administrației locale. Trebuie să aveți abilitatea și experiența necesară pentru a dirija birocrația orașului pentru a ajuta consiliul să ia decizii corecte. De asemenea, trebuie să posedați calitățile unui bun administrator public pentru a pune în aplicare aceste decizii (de ex, politici guvernamentale) luate de consiliu.

Deși veți fi foarte implicat în procesul decizional al consiliului, deoarece sunteți consilierul principal al acestuia, practic nu aveți putere de vot în ceea ce privește legile legiferate de către grup.

Supravegheați departamentele

Departamentele pot include parcuri, finanțe, dezvoltare comunitară, poliție, apă și canalizare, pompieri, bibliotecă și construcții și inspecții. Descrierea postului unui city manager include supravegherea departamentelor care se ocupă de servicii și utilități. Atunci când apare o urgență, un city manager răspunde rapid și informează primarul și consiliul municipal cu privire la situație.

Cât durează de obicei postul?

Un aspect al City Management-ului care poate fi diferit de alte posturi din administrația locală este că posturile durează de obicei între trei și șase ani. Acest lucru se datorează faptului că cei mai mulți sunt angajați, nu aleși, și își pot pierde postul dacă majoritatea membrilor consiliului decid că este timpul pentru o schimbare.

Responsabilități zilnice și pe termen lung

Printre toate posturile numite într-o unitate de guvernare locală, managerii de oraș ocupă primul loc. În calitate de administratori principali ai orașului, aceștia trebuie să fie la curent cu nevoile orașului. Managerii de oraș se concentrează pe responsabilitățile practice de zi cu zi ale conducerii unui oraș și pe programele pe termen lung care aduc beneficii locuitorilor.

Lucrul cu diverse părți interesate

Managerii de oraș ajută la crearea unei punți între politică și administrație. Ei reușesc să gestioneze cu succes relațiile dintre și între un set divers de părți interesate, cum ar fi oficiali aleși, membri ai comunității, colegi și alți oficiali guvernamentali. Ei sunt orientați către public și lucrează mână în mână cu oficialii aleși pentru a trasa viitorul unui oraș.

Sfat?

Lideratul este capacitatea de a transpune viziunea în realitate. Cel mai eficient mod de a face acest lucru este să o faci. Amintiți-vă că făcut este mai bine decât perfect. Pentru a te descurca pe tine însuți, folosește-ți capul; pentru a-i descurca pe alții, folosește-ți inima.

Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

Dureaza 2 minute. Complet gratuit.