Industria muzicală actuală îți oferă mult mai multe opțiuni de carieră. Poți să faci muzica pe care vrei să o faci când vrei să o faci. Poți, mai mult sau mai puțin, să cânți la spectacolele pe care vrei să le cânți și să fii mai creativ când vine vorba de a face bani. Există o îndepărtare treptată, dar definitivă, de etichete în industria muzicală modernă. Nu aveți nevoie de ele pentru a vă construi o carieră de succes ca producător de muzică electronică.
Deși vă ajută să lucrați cu diferite persoane, vă puteți construi o carieră de unul singur. Vă puteți construi o audiență pe web cu investiții monetare mici sau deloc, în loc să vă bazați pe bugete de marketing somptuoase și pe forme tradiționale de publicitate.
A începe cu o audiență restrânsă vă permite să vă croiți o nișă, creând în același timp mult mai multe oportunități pe parcurs. Un alt element-cheie al marketingului și al promovării este imaginea cu care vă asociază publicul dumneavoastră; aceasta trebuie să fie în concordanță cu performanța dumneavoastră, cu ilustrațiile de lansare, cu biografia și cu logo-ul. Trebuie să te prezinți pe tine și abilitățile tale pentru a face evenimentul sau locul de desfășurare mai atractiv.
Etichetele independente pot fi o opțiune mai bună decât marile case de discuri, atât pentru producătorii de muzică electronică cunoscuți, cât și pentru cei în devenire; acestea te vor ajuta adesea cu turneele și cu dezvoltarea imaginii tale, dacă te consideră un bun valoros. Puteți lansa câte un single ciudat pentru a vă expune publicului unei case de discuri sau puteți avea un contract exclusiv cu una dintre ele.
În orice caz, este recomandat să așteptați ca o casă de discuri decentă să vă contacteze. Este o validare a potențialului dumneavoastră și vă oferă putere de negociere. Legarea cu o casă de discuri vă oferă liste de promoții. Construirea unei liste promoționale pe cont propriu este relativ mai dificilă. O casă de discuri vă va trimite piesa, EP-ul sau albumul către o listă de artiști și DJ care pot alege să o susțină și să adauge feedback, oferindu-vă astfel un avantaj față de alți aspiranți la statutul de producători de muzică electronică.
Învățarea de a fi DJ este următorul pas pe scara carierei; puteți începe cu câteva concerte la evenimente pentru tineri și petreceri la domiciliu înainte de a deveni DJ la un club. Fiecare artist de succes are nevoie de un motiv valabil și durabil pentru a continua să facă ceea ce a început să facă. De asemenea, au nevoie de obiective specifice cu termene limită pentru care pot lucra în mod activ și pe care le pot atinge. Se recomandă un set de trei obiective clar definite, cu termene limită de trei luni, șase luni și douăsprezece luni, cu o creștere exponențială a dificultății.
Crowdfunding este o modalitate extraordinară de a construi o comunitate pasionată de susținători pentru muzica ta și, în același timp, de a fi plătit pentru un proiect chiar înainte de a-l lansa. O platformă de membru în care ai putea oferi piese nelansate mai devreme, fișiere de proiect și materiale educaționale în fiecare lună în schimbul unei sume mici de bani se va dovedi avantajoasă în construirea clubului celor o mie de fani adevărați, câștigând în același timp un venit constant.
Ați putea să vă apucați de predat și să organizați un atelier de lucru în orașul dvs. local, să lansați un curs, să organizați un masterclass online și să colaborați cu companii educaționale existente. Ai putea oferi un serviciu plătit, cum ar fi un feedback aprofundat asupra muzicii lor, să conduci un serviciu de masterizare, dacă ai abilitățile, cunoștințele și studioul adecvat, și să oferi meditații online altor artiști.
Fie că te decizi să urmezi lumina reflectoarelor sau călătoria producătorului fantomă, brandul tău devine uriaș în reprezentarea a ceea ce ești și a ceea ce faci. Odată ce ați stăpânit arta, trebuie să încercați idei noi și să alergați cu ele.
Perspective de viitor
Individuii cu unitate, dedicare, determinare, disciplină și o etică de lucru puternică vor reuși să devină producători de muzică electronică de succes.