Care este tipul tău?
Scriitorii creativi pot lucra într-o multitudine de medii și roluri, îndeplinind nevoi vitale în diverse sectoare și domenii. Prin urmare, scriitorii creativi au opțiuni nelimitate și o pot alege pe cea care li se potrivește cel mai bine.
Rolurile următoare sunt doar câteva dintre cele câteva căi pe care le pot urma Scriitorii Creativi: biografi, bloggeri, scriitori de conținut, copywriteri, romancieri, dramaturgi, poeți, scenariști, scriitori de reclame, scriitori de discursuri și profesori.
Agenți
Scriitorii creativi care lucrează în domeniul ficțiunii și al non-ficțiunii vor avea nevoie de un agent înainte de a aborda editurile pentru a se asigura că lucrările lor nu ajung la gunoi, nevăzute și necitite.
Căutați un agent care este specializat în genul ales și care vă poate ajuta să vă promovați cariera. O privire printre ceilalți autori pe care îi reprezintă va valida și mai mult capacitatea lor de a vă reprezenta.
După ce aveți în vizor potențiali agenți, trimiteți-le o mostră adecvată a operei dvs. împreună cu un sinopsis și o scrisoare de intenție. Asigurați-vă că formatați eșantionul dvs. în funcție de specificațiile fiecărui agent în parte. Cerințele pot varia în funcție de genuri, cum ar fi ficțiune, non-ficțiune, piese de teatru și poezii.
Autopublicare
Scriitorii creativi pot publica în format digital sau se pot autoedita. Formele digitale de literatură, cum ar fi cărțile electronice, devin din ce în ce mai populare; unele site-uri și platforme se adresează în mod special acestei piețe. Dacă reușiți să vă autoeditați, puteți aborda librăriile independente sau comercianții cu amănuntul online pentru a vă vinde cărțile.
Cu toate acestea, ca autoeditor, va trebui să vă asumați responsabilități suplimentare, care pot fi solicitante și care vă cer să înțelegeți legile privind drepturile de autor.
Celele succesului
În timp ce producerea unui portofoliu de lucrări este primordială pentru succesul dumneavoastră ca Scriitor Creativ, marketingul este la fel de esențial. Un agent sau un editor vă va ajuta cu publicitatea și vandabilitatea, dar vă puteți face publicitate și pe cont propriu prin intermediul blogurilor, interviurilor, lecturilor, rețelelor sociale, propriului site web și atelierelor de lucru.
Având o prezență online vă poate ajuta să vă evidențiați față de alți scriitori și să ajungeți la o bază mai largă de clienți pentru scrierile dumneavoastră.
Importanța termenelor limită
Timpurile limită tind să fie o parte esențială a vieții unui Scriitor Creativ. Ele pot fi stabilite pentru dumneavoastră de către organizația pentru care lucrați. Pe de altă parte, liber-profesioniștii ajung să stabilească și să respecte termene limită la alegerea lor. Nerespectarea termenelor limită îi va face pe angajatori să se îndoiască de profesionalismul dumneavoastră, vă va face să vă pierdeți elanul de scriere, să nu vă respectați programul și va împiedica progresul în carieră.
Sfat?
Asigură-te că citești autori și scriitori cunoscuți din domeniul tău, fie că este vorba de jurnalism, poezie, ficțiune, bloguri sau non-ficțiune. Cu toate acestea, nu uitați să vă cultivați propria voce. Nu vă copiați autorii preferați.