Invata bine

Afla care sunt carierele potrivite pentru tine, citeste informatii despre ele, fa cursuri certificate pentru a putea avea un castig.

Select Your Favourite
Category And Start Learning.

Scriitor creativ

From the latest best-seller to the advertisement on the billboard you see on your way to work to your morning paper…we are surrounded by words and their diverse literary manifestations. Creative Writers use words to take readers on journeys that open up new vistas ranging from the simply entertaining to the wholly enlightening.

Citeste mai mult
Denumiri alternative
  • Scriitor
  • Autor
Vrei sa stii ce aptitudini ai? Te invitam sa faci un test gratuit, in urma caruia poti afla care sunt punctele tale forte si ce meserii ti se potrivesc
Incepe testul de aptitudini
Salariile pentru Scriitor creativ in afara Romaniei
USA
$67.120 An ~ $5.593 luna
UK
£37.825 An ~ £3.152 luna

Esti interesat de o cariera ca Scriitor creativ?
Inregistreaza la urmatoarele cursuri recomandate pentru aceasta meserie. Primesti certificari!

Cariera de Scriitor creativ este potrivita pentru persoanele ce au trasaturile de personalitate:

Vrei sa stii care este profilul tau? Foloseste platforma xxx pentru a afla care sunt carierele potrivite pentru tine. Parcurge testul de profilare si iti dam rezultatul pe loc. Gratuit.

O propoziție care conține toate alfabetele se numește pangramă sau propoziție holoalfabetică. O pangramă binecunoscută este "vulpea cea iute și brună sare peste câinele leneș".

.

Exploreaza cariera de Scriitor creativ

De la cel mai recent best-seller până la reclama de pe panoul publicitar pe care îl vedeți în drum spre serviciu și până la ziarul de dimineață… suntem înconjurați de cuvinte și de diversele lor manifestări literare. Scriitorii creativi se folosesc de cuvinte pentru a-i conduce pe cititori în călătorii care deschid noi perspective, de la cele pur și simplu distractive la cele cu totul iluminatoare.

Responsabilitati

Ce fac scriitorii creativi?

Un redactor creativ trebuie, de obicei, să:

  • Să scrie articole, reclame, ficțiune, poezie, biografii, granturi, campanii de marketing și scenarii care să intereseze publicul
  • Să efectueze și să compileze cercetări înainte și în timpul procesului de scriere pentru a asigura detalii autentice; să verifice lucrările pentru informații corecte

  • Crearea de schițe, schițe și ciorne de proiecte pentru a le împărtăși clienților
  • respectarea termenelor limită stabilite de clienți sau de edituri
  • Editați și corectați propriile documente sau documente de la clienți pentru a se asigura că scrisul lor curge ușor și logic

  • Să colaboreze cu alți profesioniști relevanți, cum ar fi redactori, editori, fotografi, graficieni și artiști
  • Să prezinte documentele clientului, editorului sau redactorului lor pentru corectare și feedback; să editeze lucrările în funcție de specificații și feedback
  • Să lucreze în conformitate cu specificațiile și feedback-ul primit

  • Negociați contracte cu clienții și editorii; comercializați și distribuiți lucrările
  • Asistați la întâlniri, ateliere de lucru și sesiuni de formare, după cum este necesar; lucrați în rețea pentru a dezvolta contacte și pentru a căuta contracte de publicare

Mediu de lucru standard

Mediul de lucru al unui Creative Writer depinde de locul în care lucrează. Dacă lucrează ca freelancer, un Creative Writer poate lucra de acasă sau dintr-un spațiu de birou închiriat. Într-o poziție salariată, cel mai probabil lucrează într-un birou de unul singur sau cu o echipă de profesioniști.


Program de lucru

Îți poți alege orele de lucru ca freelancer, în timp ce un loc de muncă salariat presupune o săptămână de lucru mai regulată, de 40 de ore. Scriitorii creativi ar putea fi nevoiți să lucreze multe ore pe măsură ce se apropie termenele limită. Un freelancer poate lucra în zilele de sărbători și în weekend-uri, în timp ce susține un loc de muncă mai tradițional.

.


Despre angajatori

Căutarea unui nou loc de muncă poate părea o provocare. Scriitorii creativi își pot stimula căutarea unui loc de muncă cerând recomandări rețelei lor, contactând direct angajatorii, folosind platforme de căutare a locurilor de muncă, mergând la târguri de locuri de muncă, valorificând social media și interesându-se la agențiile de recrutare de personal.

Scriitorii creativi sunt, în general, angajați de:

  • Edituri
  • Companii de media digitală
  • .

    Companii de media tipărite

  • Studiouri de film
  • Instituții academice

  • Firme de relații publice
  • Companii de publicitate
  • Companii de publicitate
  • Departamentele de comunicare corporativă
  • Producătorii de jocuri pe calculator

.


Sindicalizare

Asociațiile și organizațiile profesionale locale, naționale și internaționale, cum ar fi The Author’s Guild și The International Women’s Guild, sunt esențiale pentru scriitorii creativi interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația lor.

Aderarea la una sau mai multe asociații adaugă valoare CV-ului dumneavoastră, în timp ce vă consolidează acreditările și calificările. În funcție de tipul de scriere creativă pe care o întreprindeți, veți găsi asociații sau bresle care vi se potrivesc în mod explicit.


Provocari intalnite

Asociațiile și organizațiile profesionale locale, naționale și internaționale, cum ar fi The Author’s Guild și The International Women’s Guild, sunt esențiale pentru scriitorii creativi interesați să se dezvolte profesional sau să se conecteze cu profesioniști cu păreri similare din industria sau ocupația lor.

Aderarea la una sau mai multe asociații adaugă valoare CV-ului dumneavoastră, în timp ce vă consolidează acreditările și calificările. În funcție de tipul de scriere creativă pe care o întreprindeți, veți găsi asociații sau bresle care vi se potrivesc în mod explicit.


Tipul de experienta necesara

Utilizați diversele căi pe care le aveți la dispoziție pentru a obține o experiență de lucru foarte importantă.

Un blog personal sau unul la care puteți contribui vă va îmbunătăți abilitățile de scriere și va crește gradul de conștientizare a publicului. În mod similar, stagiile de practică în companii media, reviste, școli, publicitate, marketing și edituri vă vor oferi o mai bună perspectivă asupra lumii profesionale, îmbunătățindu-vă în același timp abilitățile de scriere.

Oricărei experiențe acumulate prin lucrul pentru revista, ziarul și jurnalul creativ al școlii sau al universității vă va ajuta să înțelegeți rolul unui Creative Writer în medii variate. Potențialii dramaturgi pot lucra cu companii de teatru locale sau cu programe de colegiu pentru a obține o expunere vitală la lumea teatrului.

Calificari si certificari recomandate

În timp ce o diplomă de licență nu este de obicei obligatorie pentru a lucra ca redactor creativ salariat, o diplomă de licență în engleză, comunicare, jurnalism, relații publice, publicitate sau scriere creativă vă va fi de folos. Cursurile de scurtă durată sau cursurile de diplomă în domenii conexe ar putea, de asemenea, să vă faciliteze intrarea pe piața muncii.

Dacă doriți să lucrați în mediul academic sau să ocupați o poziție managerială, aveți nevoie de un masterat în domeniile menționate mai sus. Cerințele educaționale vor depinde, de asemenea, de faptul dacă vă doriți o poziție salariată sau sunteți dispus să lucrați ca liber profesionist.


Certificari & Diplome

Chiar dacă nu este esențial, certificarea în jurnalism, media digitală, marketing, grant writing, copyediting și content writing de la o organizație de renume se poate dovedi valoroasă pentru a vă pregăti pentru o multitudine de poziții râvnite.

Cursurile care vă ajută să vă îmbunătățiți abilitățile de comunicare și interpersonale și abilitățile de prezentare sunt, de asemenea, prețioase. Felul în care vă prezentați și vă prezentați portofoliul în fața potențialilor angajatori vă poate ajuta să faceți o impresie de durată.

.

Traseul acestei cariere

În mod normal, redactorii creativi trebuie să înceapă cu puțin și să își construiască încet un portofoliu de lucrări pe care să le poată folosi pentru a aplica pentru poziții de conducere. Cei mai mulți încep prin a scrie pentru întreprinderi mici, ziare locale, agenții de publicitate și organizații nonprofit. Cu experiență, puteți merge să lucrați în organizații mai proeminente.

Consolidarea unei reputații și obținerea unei audiențe este crucială pentru Creative Writers; aceștia pot fi publicați de organizații de renume sau pot finaliza misiuni provocatoare. Un nume de marcă comercializabil și un portofoliu impresionant vor aduce comisioane mai bune și salarii mai mari.

Scriitorii creativi pot lucra și ca editori, în special cei care au un ochi bun pentru a recunoaște greșelile, pentru a corecta stilul de scriere și pentru a interacționa cu alți scriitori. Cu experiență, puteți lucra și ca editor.

Ca Creative Writer, puteți lucra și în lumea corporatistă, în special în publicitate și marketing. Cu experiență și un dosar de muncă bun, puteți urca pe scara corporativă.


Perspective de viitor

Scriitorii creativi cu calificări și experiență dezirabile și un portofoliu unic au cele mai bune perspective de angajare.

Dezvoltare profesionala

Scriitorii creativi cu calificări și experiență dezirabile și un portofoliu unic au cele mai bune perspective de angajare.

Extra informatii

Care este tipul tău?

Scriitorii creativi pot lucra într-o multitudine de medii și roluri, îndeplinind nevoi vitale în diverse sectoare și domenii. Prin urmare, scriitorii creativi au opțiuni nelimitate și o pot alege pe cea care li se potrivește cel mai bine.

Rolurile următoare sunt doar câteva dintre cele câteva căi pe care le pot urma Scriitorii Creativi: biografi, bloggeri, scriitori de conținut, copywriteri, romancieri, dramaturgi, poeți, scenariști, scriitori de reclame, scriitori de discursuri și profesori.

Agenți

Scriitorii creativi care lucrează în domeniul ficțiunii și al non-ficțiunii vor avea nevoie de un agent înainte de a aborda editurile pentru a se asigura că lucrările lor nu ajung la gunoi, nevăzute și necitite.

Căutați un agent care este specializat în genul ales și care vă poate ajuta să vă promovați cariera. O privire printre ceilalți autori pe care îi reprezintă va valida și mai mult capacitatea lor de a vă reprezenta.

După ce aveți în vizor potențiali agenți, trimiteți-le o mostră adecvată a operei dvs. împreună cu un sinopsis și o scrisoare de intenție. Asigurați-vă că formatați eșantionul dvs. în funcție de specificațiile fiecărui agent în parte. Cerințele pot varia în funcție de genuri, cum ar fi ficțiune, non-ficțiune, piese de teatru și poezii.

Autopublicare

Scriitorii creativi pot publica în format digital sau se pot autoedita. Formele digitale de literatură, cum ar fi cărțile electronice, devin din ce în ce mai populare; unele site-uri și platforme se adresează în mod special acestei piețe. Dacă reușiți să vă autoeditați, puteți aborda librăriile independente sau comercianții cu amănuntul online pentru a vă vinde cărțile.

Cu toate acestea, ca autoeditor, va trebui să vă asumați responsabilități suplimentare, care pot fi solicitante și care vă cer să înțelegeți legile privind drepturile de autor.

Celele succesului

În timp ce producerea unui portofoliu de lucrări este primordială pentru succesul dumneavoastră ca Scriitor Creativ, marketingul este la fel de esențial. Un agent sau un editor vă va ajuta cu publicitatea și vandabilitatea, dar vă puteți face publicitate și pe cont propriu prin intermediul blogurilor, interviurilor, lecturilor, rețelelor sociale, propriului site web și atelierelor de lucru.

Având o prezență online vă poate ajuta să vă evidențiați față de alți scriitori și să ajungeți la o bază mai largă de clienți pentru scrierile dumneavoastră.

Importanța termenelor limită

Timpurile limită tind să fie o parte esențială a vieții unui Scriitor Creativ. Ele pot fi stabilite pentru dumneavoastră de către organizația pentru care lucrați. Pe de altă parte, liber-profesioniștii ajung să stabilească și să respecte termene limită la alegerea lor. Nerespectarea termenelor limită îi va face pe angajatori să se îndoiască de profesionalismul dumneavoastră, vă va face să vă pierdeți elanul de scriere, să nu vă respectați programul și va împiedica progresul în carieră.

In concluzie

Care este tipul tău?

Scriitorii creativi pot lucra într-o multitudine de medii și roluri, îndeplinind nevoi vitale în diverse sectoare și domenii. Prin urmare, scriitorii creativi au opțiuni nelimitate și o pot alege pe cea care li se potrivește cel mai bine.

Rolurile următoare sunt doar câteva dintre cele câteva căi pe care le pot urma Scriitorii Creativi: biografi, bloggeri, scriitori de conținut, copywriteri, romancieri, dramaturgi, poeți, scenariști, scriitori de reclame, scriitori de discursuri și profesori.

Agenți

Scriitorii creativi care lucrează în domeniul ficțiunii și al non-ficțiunii vor avea nevoie de un agent înainte de a aborda editurile pentru a se asigura că lucrările lor nu ajung la gunoi, nevăzute și necitite.

Căutați un agent care este specializat în genul ales și care vă poate ajuta să vă promovați cariera. O privire printre ceilalți autori pe care îi reprezintă va valida și mai mult capacitatea lor de a vă reprezenta.

După ce aveți în vizor potențiali agenți, trimiteți-le o mostră adecvată a operei dvs. împreună cu un sinopsis și o scrisoare de intenție. Asigurați-vă că formatați eșantionul dvs. în funcție de specificațiile fiecărui agent în parte. Cerințele pot varia în funcție de genuri, cum ar fi ficțiune, non-ficțiune, piese de teatru și poezii.

Autopublicare

Scriitorii creativi pot publica în format digital sau se pot autoedita. Formele digitale de literatură, cum ar fi cărțile electronice, devin din ce în ce mai populare; unele site-uri și platforme se adresează în mod special acestei piețe. Dacă reușiți să vă autoeditați, puteți aborda librăriile independente sau comercianții cu amănuntul online pentru a vă vinde cărțile.

Cu toate acestea, ca autoeditor, va trebui să vă asumați responsabilități suplimentare, care pot fi solicitante și care vă cer să înțelegeți legile privind drepturile de autor.

Celele succesului

În timp ce producerea unui portofoliu de lucrări este primordială pentru succesul dumneavoastră ca Scriitor Creativ, marketingul este la fel de esențial. Un agent sau un editor vă va ajuta cu publicitatea și vandabilitatea, dar vă puteți face publicitate și pe cont propriu prin intermediul blogurilor, interviurilor, lecturilor, rețelelor sociale, propriului site web și atelierelor de lucru.

Având o prezență online vă poate ajuta să vă evidențiați față de alți scriitori și să ajungeți la o bază mai largă de clienți pentru scrierile dumneavoastră.

Importanța termenelor limită

Timpurile limită tind să fie o parte esențială a vieții unui Scriitor Creativ. Ele pot fi stabilite pentru dumneavoastră de către organizația pentru care lucrați. Pe de altă parte, liber-profesioniștii ajung să stabilească și să respecte termene limită la alegerea lor. Nerespectarea termenelor limită îi va face pe angajatori să se îndoiască de profesionalismul dumneavoastră, vă va face să vă pierdeți elanul de scriere, să nu vă respectați programul și va împiedica progresul în carieră.

Sfat?

Asigură-te că citești autori și scriitori cunoscuți din domeniul tău, fie că este vorba de jurnalism, poezie, ficțiune, bloguri sau non-ficțiune. Cu toate acestea, nu uitați să vă cultivați propria voce. Nu vă copiați autorii preferați.

Cursuri gratuite bazate pe aptitudinile necesare pentru aceasta cariera

Vrei sa afli cum interactionezi cu cei din jur?

Dureaza 2 minute. Complet gratuit.